Jestem w Bohuminie średnio dwa razy w miesiącu i patrząc na stację nigdy nie widziałem zaplombowanego TRAXA z Lotosu. To po pierwsze to drugie mój znajomy pracuje w wagonowni Bohumin i powiedział, że wagony dzierżawione ze od CD zostały zapłacone wraz z zakończeniem umowy ich dzierżawy.
@tgsoldier i Exsimus
Koledzy pracujecie w KŚ to popytajcie maszynistów który z nich jechał z wagonami czeskimi do Bohumina "oddać" je.Ja rozmawiałem z nim osobiście i wiem co powiedział.Przyszło czterech gości w skórach,kazali zabezpieczyć tabor i zaplombowali lokomotywę.Zresztą na forum ktoś już o tym pisał.
sphinx, Całkowita racja, nie przypominam sobie przetargów ogłaszanych i prowadzonych przez PR nawet na EZT
Koszty natomiast ich działalności jeszcze długo będą się odbijać czkawką pasażerom i pracownikom.
Natomiast obecna sytuacja jest diametralnie odmienna co dobrze rokuje dla rozwoju przewozów i firmy.
Koszty działalności KŚ już są kilkukrotnie wyższe bo żeby obsłużyć jedną linię sam marszałek wydał ok. 250mln zł tylko na tabor. Zobaczymy jak do KŚ zaczną spływać faktury za te wszystkie pociągi, jaki będą mieć deficyt na dużo mniej obleganych liniach niż ta do Częstochowy. Ciekawe czy zmieszczą się w 200mln zł dotacji, czy nie.
egon, czy zdajesz sobie sprawę ile KŚ placiły za wynajem TRAXXA?? Poszukaj w necie to znajdziesz. Potem porównaj sobie czynsz miesięczny lokomotywy z wynajmem wagonu (kwota 40 euro za dobę za jeden wagon). Takie drobne faktury nie miały prawa mieć opóźnień w płatności.
EOT EOT
Tak, tak koszty KŚ są wyższe szkoda że tylko nie wiemy od czego
Marszałek powinien uruchomić samorządową spółkę i wykonywać przewozy prawie bez kosztowo jak to miało miejsce za czasów PR.
To zapewne dlatego że efektywność pracy w przeliczeniu na jednego zatrudnionego jest 4-5 raza wyższa a cena dopłaty do pockm o 1/3 niższa od konkurencyjnych PR.
Stąd też zapewne środki a przede wszystkim przekonanie że nie wyrzucają pieniędzy w błoto a kupując nowy tabor między innymi EZT działają dla dobra pasażera i tego sektora transportu.
Termin dostawy to 31 grudnia, specyfikacja wykonana jako "kopiuj/wklej" SIWZu z SKMki np "5. System musi zapewniać gromadzenie danych w komputerze pokładowym i wysyłanie ich do
komputera centralnego SKM." Jedna toaleta, dopuszczono możliwość zmiany układu siedzeń w późniejszym terminie.
Czyli pełen profesjonalizm w przygotowaniu SIWZ. Jedynie wykonawcy mają dobrze, bo wymagania identyczne:-p tylko się zastanawiam po co KŚ dostęp do komputera centralnego SKM i co na to SKM;-p.
_________________ Tiry na tory - tirówki na perony.
Jeśli mozaika taryfowa na rynku przewozów, likwlidacje skomunikowań, brak pewności realizacji rozkładu jazdy przez braki taborowe KŚ, niszczenie relacji przez przewozy tylko do rogatek województwa jest dobra dla pasażera to wypada tylko pospiesznemu pogratulować.
Na razie wiadomo, wg tego co kś przesłały do urzędu marszałkowskiego, ze uruchomią 690 poc. w (D) oraz 470 w (C)
oraz posiadają 20 poc w tym 9 EN76 Elf, 4 EN75 Flirt, 5 EN57 AKŚ,2 EN 57 KŚ (20 poc)
pozyskają oni lub urząd marszałkowski:
-15 EN57 (Urząd marszałkowski) otwarcie ofert 1 sierpnia
-2 EZT EN 71 otwarcie ofert 16 lipca
-1 EZT EN 57 otwarcie ofert 25 lipca
-6 sztuk fabrycznie nowych sześcioczłonowych EZT otwarcie ofert 13 sierpnia
co daje pozyskane 44 sztuki taboru elektrycznego do grudnia
zamierzają tez pozyskać tabor spalinowy:
- 20 2 członowych szt otwarcie ofert 13 sierpnia
-16 1 członowych szt otwarcie ofert 13 sierpnia
oraz zmodernizować/dokonczyć 2 Kolzamy SA109
czyli 38 poc spalinowych
łącznie daje to 82 poc natomiast do realizacji rozkładu wystarczy 70.
PS jak jeździły przewozy potrzebowały 105 poc
Dodatkowo w późniejszym terminie w ramach POIŚ Koleje Śląskie zamierzają pozyskać
-6 nowych EZT do obsługi linii Bieruń- Tychy lodowisko-Katowice- Dąbrowa Górnicza
oraz pociągi w ramach południowej gupy zakupowej na linie stykowe Rybnik - Katowice - Tarnów, Katowice - Ostrowiec Świętokrzyski oraz Częstochowa - Ostrowiec Świętokrzyski. wszystkich bęzie 19 kś otrzymają z tej liczby 6 szt
Nie pozyskają tylko chcieliby pozyskać. Tylko rozpisali przetargi, ale spora część najprawdopodobniej zakończy się fiaskiem, np:
- 15xEN57, jedynym posiadaczem są Przewozy Regionalne, które po wyrzuceniu ich z województwa natrafiły na silny związkowy opór nawet by sprzedać złom po cenie złomu. Tymczasem UMWŚ zmienił zasady i teraz chce sprawne składy, które będą mógły jeździć następny rok. Na to nie ma najmniejszych szans.
- 6 nowych EZTów. Przetarg jest ustawiony, KŚ dogadały się z jednym z producentów, protest innego rozkłada wszystko na łopatki.
- 36 SZTów. Słabe rozeznanie rynku, przetarg pisany pod Wadlopery, ale w Polsce jest tylko 10 sztuk, reszta rozpłynęła się już po świecie (do Argentyny i Rumunii). W najlepszym wypadku dałoby się sprowadzić dodatkowe 3-5 składów.
Także w wariancie realistycznym KŚ od nowego rj będą dysponowały aż 30 pociągami przy potrzebach rzędu 70 sztuk.
Co do przetargu na 6 EZT jest on rzeczywiście dość mocno preferujący konstrukcyjnie Impulsa z Newagu, bo w wymaganiach wszystkie wózki jacobsa między członami muszą być toczne. W Elfie dwa jacobsy są napędowe, w Impulsie dwa środkowe człony są na osobnych wózkach jak w EN57. Pesa musiałaby jakiś nowy projekt na szybko sklecić i (być może) dostać dopuszczenie. Do tego wymóg chłodzonych powietrzem falowników i wymóg leasingu dwóch nowych EZT. Jak Pesa/Stadler/Caf się odwołają to będą frytki
Co do 15 EZT to jeszcze jest szansa, że zarząd PR pójdzie po rozum do głowy i sprzeda choć część EN57 by nie stały w polu. Śląsk dla nich i tak jest stracony
Co do SZT i wagonów silnikowych rzeczywiście Wadlopery są posprzedawane i sigma może wystartować max w jednej części. Może ktoś jeszcze wystartuje, szkoda, że nie dali troche lepszej ceny bo może mielibyśmy te LINT'y. Oby się udało je zdobyć. Może DB będą chciały się pozbyć swoich starych VT....
A i jeszcze ponoć, ale to z naciskiem na ponoć, być przetarg na używane EZT wyprodukowane w ciągu ostatnich 10-ciu lat. Ale to plotka tylko.
Pamiętajcie jeszcze o możliwości pożyczenia składów od CD:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum