Nie wiem co będzie na odcinku E30 od grudnia, ale póki co cieszmy się zapowiedzą PR o wprowadzeniu bezpośredniego IR relacji Warszawa Wsch.-Krynica, tym bardziej że na odcinku Warszawa Wsch.-Kraków Płaszów będzie połączony ze składem do Zakopanego co na pewno obniży koszty jego uruchomienia na i tak drogiej CMK. Podejrzewam, że spokojnie pociąg ten na siebie zarobi. O brak chętnych do podróżowania bym się nie martwił, nawet na weekend będzie można wyskoczyć.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-03-2012, 23:06
O jeszcze mniejszych kosztach uruchomienia niech swiadczy fakt, ze (nie wiem jak zostanie to obiegowo rozegrane) ale w strone do Warszawy IR Nikifor prawdopodobnie pojedzie w planie osobowki Nowy Sacz - Krakow Gl. odj. 14:28. Mozliwe ze na wakacje osobowka zawiesi kursowanie i zamiast niej bedzie jechac IR Nikifor. Na to rozwiazanie wskazuje godzina odjazdu z Krynicy - 12:55, wiec w Saczu na 14:25. Bingo. Raczej trudno by z Sacza wyjezdzaly dwa pociagi do Krakowa w odstepie 10 minut. Ponadto wyjasnialoby to długi czas przejazdu.
Połączone relacje to większe brutto, większe brutto to większa opłata za dostęp w wspólnej drodze przebiegu.
Choćby po tej jednej składowej widać że nie będzie tu żadnego obniżenia kosztów, jeśli już to minimalne zmniejszenie strat na tym IR.
Połączone relacje to większe brutto, większe brutto to większa opłata za dostęp w wspólnej drodze przebiegu.
Chyba połączone składy. Nie możesz jednak wiedzieć czy przewoźnik nie uzna, że 1 EZT spokojnie tutaj wystarczy na całą trasę. Jak można oszczędzić na czymś czego jeszcze nie ma? IR Nikifor dopiero ma się pojawić.
Łączenie EZTów na odcinku Warszawa Centralna- Kraków Płaszów to wg. programu kalkulacja oszczędność o 1226 zł do tego jak by jechały oddzielnie, co daje 440 000 różnicy w skali roku, to jest sporo.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Taki iR Nikifor mógłby być teoretycznym ratunkiem dla linii Stróże- Jasło... Mianowicie tak myślałem sobie:
- z Jasła (lub z Gorlic) do Nowego Sącza mógłby być uruchomiony pociąg skomunikowany z porannym Dunajcem w Stróżach. Pociąg przyjeżdżałby ok. godz. 6.00 do N.Sącza--> dowóz do pracy na 6/6.30
- z Nowego Sącza do Jasła/ Gorlic---> ten pociąg mógłby pojechać o godzinie Regio 33258 ale zamiast do Tarnowa---> to do Jasła/ Gorlic.(powrót z pracy/szkoły) Do Tarnowa jedzie kolejny pociąg o godz.15.20, więc nie ma sensu dublowania iR jak i Regio z 15.20. Przy okazji można by opóźnić Krakowskiego Parcha o jakieś 30-40 minut, by zrobić skomunikowanie w Stróżach.
- wieczorny z Jasła/Gorlic do Stróż---> lepiej byłoby z Jasła, gdyby np. zrobić skomunikowanie z Regio z Rzeszowa. Przyjazd do Stróż byłby skomunikowany z Dunajcem (19.12), Regio 6034 do Tarnowa oraz (ewentualnie) z TLK 33502 do Krakowa.
- wieczorny ze Stróż do Gorlic/Jasła---> po przyjeździe Dunajca, Regio i TLKi.
Nie wiem na ile dobre są powyższe pomysły. Ale gdyby MZPR razem z Podkarpaciem choć troszkę pomyślały...Oczywiście kursy powinny być do Jasła, ale z wjazdem do Gorlic. Więc jeśli ,,niedałobysie" do Jasła- to chociaż do samych Gorlic. Ale cóż- to tylko mrzonki
Gdyby porwać się z motyką na słońce, to można by również dorzucić połączenia:
- poranny z Nowego Sącza do Jasła (lub Gorlic) skomunikowany z Regio 33101 z Krakowa w Stróżach
- z Jasła/ Gorlic do Nowego Sącza - skomunikowany z Regio 6026 do Tarnowa w Stróżach.
Tak oto linia Stróże - Jasło mogłaby wrócić na kolejowa mapę przewozów pasażerskich
Jeśli już to punktualnością chwalą się przewoźnicy a nie zarządca, natomiast rezerwy czasowe są też życzeniem i potrzebami przewoźnika co i w tym wypadku ma miejsce.
Interregio „Nikifor” kursuje codziennie na trasie Warszawa – Krynica Zdrój. Władze Przewozów Regionalnych zdecydowały, by na odcinku Kraków – Krynica pociąg objęty był taryfą Regio. Jak się okazuje, bilety nadal sprzedawane są jak na połączenie Interregio.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum