Pamiętam czasy świetności linii 81, bywało że w sezonie letnim można było natknąć się na grupki turystów z Niemiec z rowerami, to były lata 80. Linia 81 ma sens tylko trzeba dać jej szansę.
[ Dodano: 31-03-2012, 22:06 ]
Dzisiaj po wielu latach zastoju w ruchu pasażerskim na linii 81, szlak przetarł pociąg specjalny z Lublina do Włodawy, Zrobiłem trochę zdjęć na dworcu w Chełmie, ale mam pecha. Moja nowo zakupiona przed kilkoma tygodniami karta zrobiła error, aż się wierzyć nie chce, ale mam nadzieję, że uda mi się odzysać zdjęcia.
Słychać coś na temat reaktywacji? Podobno ostatnio marszałek Hetman coś na ten temat mówił w TVP Lublin - oglądał ktoś?
W wypowiedzi dla Panoramy Lubelskiej stwierdził, że byłby nieuczciwy jeżeli cokolwiek by teraz obiecał, jednak podoba mu się determinacja samorządów z jaką próbują reaktywować połączenia na tej linii. Jak dla mnie jest to zapowiedź, że jeśli samorządy będą parły do uruchomienia połączeń na pewno w jakiś sposób ich wspomoże. Może to być np. oddelegowanie szynobusu na obsługę tej linii zwłaszcza, że zapowiedział zakup nowych szynobusów co dla władz powiatów chełmskiego i włodawskiego jak i okolicznych gmin może okazać się zbyt dużym kosztem
Hurra! coś drgnęło w sprawie
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to jeszcze w sierpniu w soboty i niedziele na okres 2 miesięcy na tę linię zawitają szynobusy .
Zastanawiam się jednak skąd wezmą szynobusy. Ciekawa kwestia. Ale.mimo wszystko mam nadzieję, że coś się zacznie w tej kwestii dziać. Szacun dla władz lokalnych bo z moich informacji wynika, że zrobiły naprawdę wieleaby uruchomić to połączenie.
Na samej linii w ostatnich dniach prowadzi się wycinkę krzaków, odchwaszczanie oraz malowanie linii na peronach, więc zanosi się na coś konkretnego.
endrju, są dwie sztuki SA107. Dwójka wróciła z naprawy. Warunek jest taki, że wszystkie 103 będą jeździć na trasie Lublin - Szastarka/SWP. ALe to moje dywagacje.
Okej, taki szynobus byłby w sam raz na tą linię. Właśnie. Jak sądzicie, czy jest ona w stanie wygenerować wystarczające potoki podróżnych? Zwłaszcza, że kursować ma tylko w soboty i niedziele, praktycznie odrzucając dużą grupę osób dojeżdżających na rano do pracy.
Z natury jestem optymistą, ale nie sądzę by linia ta cieszyła się dużym powodzeniem w obecnym kształcie.
Swoją drogą, czy ktoś się orientuje czy jest możliwe zbudowanie przystanku osobowego na torach prowadzących do jednostki wojskowej na ul. szpitalnej? Było by to usprawnieniem połączeń, gdyż normalnie pociągi będą dojezdzać tylko do stacji Chełm, a tak mogłyby dojeżdżać także do innych części Chełma.
Wydaje mi sie że na wakacje w soboty , niedziele może coś tam wygenerować ale tylko wśród turystów z rowerami (Sporo ich jeździ wzdłuż Bugu- Od okolic Włodawy, Woli Uhruskiej, Dorohuska) .
Miejscowi maja swoje autobusy 120 i wątpię aby dali się od nich odzwyczaić.
A co do stacji z wykorzystaniem torów do jednostki wojskowej.. To byłaby fantastyka Nikt by nie zbudował tam peronu dla pociągów jeżdżących w sobotę i niedziele jadących tylko w kierunku Włodawy.
To jak już fantazjujemy to prędzej sobie mógłbym wyobrazić coś pomiędzy wiaduktem a Czerwonego Krzyża na wysokości Urzędu Skarbowego. To byłoby nawet niezłe pomimo że główny i Chełm Miasto są dosyć blisko.
Nie zapominajcie jeszcze o potokach studencko-uczniowskich, którzy to w niedziele tłumnie wracają na stancje, do burs i akademików. Myśląc o takich potokach przydał by się jeszcze późnopopołudniowy kurs piątkowy Chełm- Włodawa (ok.18).
Najważniejsze jest jednak to, by potencjalni pasażerowie dowiedzieli się o takowym połączeniu.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
No w lecie to akurat studenci i uczniowie dużego potoku nei wygenerują... ale poza sezonem - czemu nie. Ważne żeby cokolwiek jeździło i miejscowi nie zapomnieli o kolei.
Na początku przydałoby się kilka niewielkich nakładów inwestycyjnych w postaci nowych przystanków przy przejazdach kolejowych np. w Rudzie - Hucie, Kozie - Gotówce czy Majdanie Stuleńskim, zeby zbliżyć kolej do ludzi.
Dopiero w dalszej perspektywie, gdyby pomysł wypalił, można byłoby pomyśleć o ruchu całorocznym i budowie torów do Włodawy, tak najlepiej w pobliżu Okuninki
A co do torów przy Szpitalnej - na razie to fantastyka, ale gdyby po drugiej stronie jednostki powstała Galeria Chełmska, to można byłoby pomyśleć o chełmskim tramwaju... + jeszcze przystanek w okolicach Obłońskiej/ Sienkiewicza... ech rozmarzyłem się...
Zdaje się, że Galeria Chełmska raczej nie powstanie, a jeśli już to nie w przeciągu 2-3 lat, więc i z tramwaju póki co nici Gdyby władze Chełma miały taką determinację jak lokalne samorządy przy linii 81, to zapewne już teraz mielibyśmy własną, chełmską SMK-ę ;]. A potem budowa trasy na Hrubieszów. Jak się bawić to się bawić Ależ nam się zrobił temat, Sapkowski by się nie powstydził.
Wracając do budowy przystanku Chełm Szpitalna, to tylko taka luźna sugestia, gdyby pomysł z reaktywacją jednak wypalił. Chociaż przyznaję, lepszy byłby pomysł połączenia relacji pociągów, np. Włodawa-Rejowiec., tak aby możliwy był przejazd przez stację Chełm Miasto. To konieczność. Jak się jedzie 120/120A/120W to większość osób wysiada koło Kameny, część jeszcze koło dworca PKS a na PKP już naprawdę jedzie garstka. A samorządy jak mają wykładać kasę to nie po to, żeby ktoś z Dęblina przyjechał na jeden dzień do Włodawy na rower, tylko także po to, aby zaproponować mieszkańcom szybszy i wygodniejszy środek transportu.
W różnych źródłach pada data 11 sierpnia jako pierwszego kursu. Ktoś wie coś więcej na ten temat. Szczerze mówiąc to mało informacji jak na rozpoczęcie kursowania za nieco ponad tydzień. Nie wiemy nic, ani rozkładu jazdy, ani cen (PWDC - czy w ogóle będzie, bo raczej w PR to zwijają).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum