Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Następny
Krakowska Szybka Kolej Miejska
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 29-05-2012, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Kraków wspiera SKA.

SKA odegra istotną rolę jako środek wspierający miejski transport publiczny – mówi Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.
Miasto Kraków nie tylko popiera pomysł uruchomienia systemu SKA, ale aktywnie uczestniczy w przygotowaniach do jego realizacji.
Plany stworzenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej znajdują odzwierciedlenie w podstawowym dokumencie planistycznym, jakim jest studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta. Oczekuje się, że SKA odegra istotną rolę jako środek wspierający miejski transport publiczny w obsłudze komunikacyjnej peryferyjnych obszarów Krakowa, ale przede wszystkim w powiązaniach Krakowa z obszarem aglomeracji.
Miasto na bieżąco współpracuje z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w przygotowaniu realizacji systemu SKA, m.in. poprzez konsultacje, wymianę informacji i danych oraz opiniowanie opracowań studialnych (w tym wstępnego studium wykonalności Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej).
Gmina Miejska Kraków jest również zaangażowana w realizację zadań inwestycyjnych, które mają wpływ na przyszłe prawidłowe funkcjonowanie SKA.
W Wieloletniej Prognozie Finansowej zarezerwowane zostały środki w wysokości ok. 32 mln zł na realizację w latach 2011-2016 zadań inwestycyjnych związanych z rozbudową i modernizacją infrastruktury kolejowej.
W lipcu 2011 r. podpisana została umowa z PKP PLK w sprawie finansowania przez Miasto realizacji wiaduktu kolejowego nad ulicą Balicką oraz przystanku osobowego „Uniwersytet Rolniczy” (w rejonie skrzyżowania z ul. Balicką). Inwestycja, której koszt wyniesie ok. 21 mln. zł, stanowi element realizowanego przez PKP PLK większego przedsięwzięcia - budowy połączenia kolejowego MPL Kraków-Balice z Dworcem Głównym w Krakowie.
W lutym tego roku podpisana została przez Miasto, Gminę Zabierzów oraz PKP PLK umowa na współfinansowanie przebudowy przystanku osobowego Kraków Mydlniki-Wapiennik. Udział finansowy naszego miasta wyniesie ok. 450 tys. zł.
Pozostałe środki (ponad 10mln zł) zostaną przeznaczone na współfinansowanie, w porozumieniu z PKP PLK oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, budowy przystanków kolejowych na terenie miasta.


źródło:Kurier Kolejowy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 30-05-2012, 07:58    Odpowiedz z cytatem

SKA w Chrzanowie ma nie być , ponieważ nie w Trzebini , a w Katowicach ma kończyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cezary1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 30-05-2012, 08:36    Odpowiedz z cytatem

Do tego czasu działania MPZR spowodują, że mało kto będzie jeździł koleją. Jeszcze ze dwa razy urealnią ceny ( nowy pomysł na nazwanie podwyżki cen po tzw.modyfikacji ). Proponuję wprowadzićw pociągach do Balic miejscówki w cenie 20 pln oraz dopłatę w wysokości też 20 pln.UM nie panuje nad tym połączeniem MPZR dostaje dotację i co chwilę podnosi ceny do absurdalnego poziomu.Powinno sie ogłosić przetarg na operatora tego połączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 30-05-2012, 10:03    Odpowiedz z cytatem

cezary1 napisał/a:
Do tego czasu działania MPZR spowodują, że mało kto będzie jeździł koleją.
powinienieś dodać że działania MZPR za zgodą, wiedzą i błogosławienstwem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Bez tego MZPR mógłby sobie najwyżej palcem w bucie ruszać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 13-06-2012, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Rozmawiano o Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

12 czerwca 2012 r. w krakowskim magistracie odbyła się konferencja pt. „Szybka kolej aglomeracyjna-zintegrowany system komunikacji w krakowskim obszarze metropolitalnym”.

Organizatorem spotkania było Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski, a prowadził je Przewodniczący Sejmiku Województwa Małopolskiego i SGiPM Kazimierz Barczyk. Wśród prelegentów znalazł się m.in. Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Roman Ciepiela.

Wtorkowa konferencja była już drugą dotyczącą rozwoju kolei aglomeracyjnej. Przypomniał o tym Kazimierz Barczyk, który zapowiedział, iż tego typu monitorująco-programujące spotkania będą się odbywały co roku.

Wicemarszałek Roman Ciepiela scharakteryzował w swoim wystąpieniu rolę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w układzie komunikacyjnym Województwa Małopolskiego. Zarysował w nim plany integracji transportu zbiorowego w naszym regionie. Jego głównymi filarami mają stać się węzły przesiadkowe, wspólny bilet, integracja taryfowa oraz obiekty parkuj i jedź, dzięki którym będzie można przesiąść się z samochodów na rowery i szybko przemieszczać się z miejsca na miejsce. –Modernizacja i unowocześnienie układu komunikacyjnego województwa będą najważniejszym zadaniem Zarządu Województwa Małopolskiego w najbliższych latach-powiedział marszałek Ciepiela.

Swoje wystąpienie podczas obrad przedstawił wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel mówiący o planach rozwoju komunikacji publicznej w Krakowie i Wicemarszałek Województwa Pomorskiego Ryszard Świlski, który opisał proces przekształcenia Szybkiej Kolei Miejskiej w Pomorską Kolej Metropolitalną. Były minister transportu Tadeusz Syryjczyk zarysował plan rozwoju Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do roku 2020, a Dyrektor ds. utrzymania infrastruktury PKP PLK S.A. Józefa Majerczak opowiedziała o efektach modernizacji linii kolejowych w latach 2007-2013.

Wśród panelistów konferencji znaleźli się także Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. Włodzimierz Żmuda oraz dr inż. Andrzej Szarata z Katedry Systemów Komunikacyjnych Politechniki Krakowskiej.

Gośćmi wtorkowego spotkania byli m.in. radni Województwa Małopolskiego Elżbieta Achinger i Wojciech Grzeszek, poseł Józef Lassota, liczni samorządowcy, a także Wicewojewoda Małopolski Andrzej Harężlak, który w imieniu Prezydenta RP udekorował członków SGiPM srebrnymi i brązowymi krzyżami zasługi.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 07-08-2012, 17:26    Odpowiedz z cytatem

Najświeższa dawka informacji na temat nazw i lokalizacji nowych przystanków SKA (oprócz już istniejących):

Grzegórzki - okolica Hali Targowej
Bronowice - wiadukt nad ul. Armii Krajowej
Rydla - przejazd kolejowy w ul. Rydla
Racławicka (zamiast Łobzowa) - przepust podziemny dla pieszych na przedłużeniu ul. Racławickiej
Prądnicka - okolice wiaduktu nad ul. Prądnicką
MPL Balice (zamiast Kraków Balice) - nowy przystanek przy terminalu międzynarodowym
Olszanica - okolica przejazdu na ul. Podkamyk
Zakliki - przejazd z ul. Zakliki z Mydlnik, przy boisku piłkarskim
Mydlniki - między przejazdem na ul. Balickiej a linią kolejową w kierunku Trzebini
Nowa Huta - bez zmian
Lubocza - bez zmian
Kocmyrzowska - okolica przystanku tramwajowego "Wiadukty"
Jagiełły - obok zajezdni MPK przy ul. Łowińskiego
Piastów - przy skrzyżowaniu ul. Piasta Kołodzieja/Powstańców
Prądnik Czerwony - na wysokości "starego" wejścia na Cmentarz Batowice
Prądnik Biały - na wysokości ul. Pocieszka
Żabiniec - w okolicy podg. Kraków Przedmieście
Złocień - w pobliżu przepustu nad rzeką Serafą
Udzieli - bezpośrednio przy ul. Udzieli
Bieżanów Autostrada - na wysokości pzrejazdu pod autostradą A-4
Opatkowice - na wysokości skrzyżowania ul. Libertowskiej/Petrażyckiego
Zakopiańska - węzeł drogowy "zakopianka"/obwodnica w Opatkowicach
Centrum Jana Pawła - tyły CH "Zakopianka" na wysokości Centrum JP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

vetostop Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Maj 2009

PostWysłany: 07-08-2012, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Niestety MZPR ma zbyt duże zaszłości postaci przepisów, regulaminów i ludzkiej mentalności. Dlatego sądzę że SKA to bez MZPR i tak jak na Śląsku należy już zwalniać powolutku ludzi aby czasem nie poszli strajkować pod Urząd Marszałkowski

PS
Agonia Przewozów Regionalnych na Śląsku 159 wpisów na forum wtedy kiedy jest pozamiatane, czekajcie dalej pracownicy MZPR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 07-08-2012, 19:57    Odpowiedz z cytatem

SKA to kompletna porażka, czeka nas kompletny chaos w województwie.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-08-2012, 21:12   

A jakies argumenty za taką dość kontrowersyjną (żeby nie powiedzieć - z d**y) tezą ? Razz
Powrót do góry

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 08-08-2012, 06:35    Odpowiedz z cytatem

Dla jednych SKA pewnie będzie dobra , ale jak dla mnie jako mieszkańca Chrzanowa SKA jest porażką , bo połączeń nie przybędzie , znikną bezpośrednie na Kraków , czas jazdy też ma być bez rewelacji .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 08-08-2012, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Bo to jest wg mnie nieporozumienie.

Marszałek odpowiada ze przewóz ludzi po całym województwie i po to daje te dopłaty, żeby z takiego Tunelu, Sędziszowa, Kozłowa, Nowego Sącza, Limanowej, Żywca, Oświęcimia, Wadowic dojeżdżały pociągi (oczywiście tabor dostosowany do potoków podróżnych). Tak to zamykali linie do Ciechocinka, bo to nie województwo za to odpowiada, a powiat. Natomiast robi się SKA, tam gdzie powinna być kolej miejska, ewentualnie metropolitalna. Niech się zrzucają powiaty i miasta-metropolie, a województwo niech się zajmie tymi na obrzeżach, bo do tego jest powołane w zamyśle (ale zbyt często liczy się biznes, a nie misja). Może powinno się powołać nowe jednostki terytorialne - obszary metropolitalne i im przypisać takie SKA, żeby było wiadomo, że województwo to nie tylko stolica, a głównie wioski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 08-08-2012, 13:25    Odpowiedz z cytatem

Bez dodatkowych torów wzdłuz istniejacych, używanych przez dalekobieżne i towarowe to nie da rady. Pozostanie dołożenie kilku par w lukach rozkładowych na mało używanych szlakach, ale to wtedy nie "Szybka Kolej" na której stacje przychodzi się bez patrzenia na rozkład bo co 3...20min jest pociag. W przeciwnym razie będzie to obcinanie, skracanie obecnych relacji, bo wiadomo że przy tej samej ilości torów kiedyś pociagów jeździło dużo więcej, ale było więcej czynnych stacyjek. Różnica tylko taka, że po jednym torze wolniejsze towarowe z pasażerskimi zatrzymujacymi się wszedzie jakoś sobie poradzą, ale już z dalekobieżnymi nie. Chyba, że dalekobiezne będa tylko w nocy jeździć, ale własnie każdemu chodzi o dojazd w godzinach szczytów porannych i popołudniowych. Opóźnienia i niepewne skomunikowania przy obecnym układzie torów beda nieuniknione. Przynajmniej 3 tor w każdym kierunku wyjazdowym kierunku SKA wydaje się konieczny. Słuzyłby jako długa mijanka dla dalekobieznych lub towarowych.
Wiadomo, budowa nowych torów w PL obecnie, szczególnie wzdłuż remontowanych wg zatwierdzonych planów to niemal jak wystrzelenie rakiety w kosmos. Na poczatek przedłużenie i znaczne polepszenie (z 2..3 do kilkunastu) przewozów miedzyaglomeracyjnych mogłoby pomóc w zmniejszeniu zatłoczenia. Czyli każdy się domyślił że napiszę o połaczeniach ze Śląskiem do Katowic i Bielska (przez Oświęcim-Skawine/Skawine-Wadowice).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 08-08-2012, 13:55    Odpowiedz z cytatem

Nie potrzeba budować dodatkowych torów między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem – wystarczyła by łącznica Kraków Główny Osobowy – Kraków Olsza i tam wyrzucić dalekobieżne w kierunku Tarnowa ze zmianą czoła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 08-08-2012, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Woojtek, czy jest potrzeba budowy dodatkowych torów między Płaszowem a Głównym czy jej nie ma to osobna kwestia, niemniej jest budowa takowych w projekcie przewidziana. Jest też więcej "kwiatków", m.in.:
1) Balice w sieci KDP
2) likwidacja stacji Kraków Prokocim Towarowy
itp. Zg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-08-2012, 18:42   

Wasze jojczenie dobija mnie.... Nie robia nic - zle. Jest jakis wreszcie duzy projekt, dobry pomysł - zle, bo prowincja pokrzywdzona. Pewnie, kible ze Stroz do Biecza wazniejsze niz kolej aglomeracyjna w stolicy wojewodztwa. @Lord W - lepiej budowac projekty dla tysiecy ludzi, niz pakowac grube miliony w reaktywacje np chabowianki, aby na koniec odtrąbić sukces w postaci 20 osob w szynobusie, jednym z trzech dziennie Rolling Eyes
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 12 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl