Każdy się rzucał na drzwi bo jak już czekałeś kilka godzin na swój pociąg bo na wcześniejszy Cie nie wpuścili to co się dziwić.
Każdy pociąg wyjeżdżał pełny. Jeżeli pociąg był już całkiem zapełniony, to go wypuszczano przed planem. Jeżeli o godzinie odjazdu pociąg nie był zapełniony, to robiono kontrolowane opóźnienie, czekając aż się zapełni.
Jeżeli kogoś nie wpuszczono i nie zdążył na pociąg, to nawet gdyby go wpuszczono i tak nie wsiadłby do pełnego pociągu. Połączeń było od groma, ale do wywiezienia na raz takich mas potrzeba by było nie ponad 20 pociągów, tylko około 100 maksymalnie doładowanych wagonami pociągów. PR nie jest w stanie uruchomić tylu pociągów, ale robili co było w ich możliwości. Dzień przed akcją uruchomiono trzy dodatkowe pociągi do Poznania Głównego, jeden do Torunia Głównego. Chciano też uruchomić jeden Szczecin, ale ten nie miał wystarczającej rezerwy taborowej. Operatywnie na 30 minut przed podstawieniem się jednego z pociągów do Poznania Głównego podjęto decyzję o wydłużeniu jego relacji do Warszawy Wschodniej z uwagi na dużą liczbę chętnych właśnie do Warszawy. Potem podjęto decyzję o uruchomieniu jeszcze jednego pociągu do Poznania (wraz z podsyłem) i jednego chyba do Bydgoszczy Głównej.
Widziałem na własne oczy jak ludzie mdleli, ze ścisku, który zafuntowało im PR i pokojowy patrol.
Zgadza się ludzie mdleli ze ścisku. Też tam czekałem ze swoją grupką na zezwolenie wejścia na peron. Co ciekawe na dolne perony było tylko jedno wejście obok remontowanego dworca strzeżone przez SOK i pokojowy patrol. Koleś z patrolu sprawdzał i stemplował bilety datą wyjazdu.
Utrudniony był dostęp nawet do zwykłego Regio do Szczecina (odj. 4.20). Głoszono, że nikt bez biletu nie wejdzie! Totalny bezsens.
Cala nasza szóstka miała na szczęście Regiokarnety, więc po około 1h tłoczenia się dostaliśmy się na peron mimo iż na samą stacje przybyliśmy około godz.3 Na 10 minut przed planowym odjazdem ulokowaliśmy się w składzie, który ostatecznie po kilku próbach ruszył o 4.30 a my spieszyliśmy na przesiadkę na RE Mewa ze Szczecina do Warszawy a następnie IR Piast do Katowic. W obu ostatnich spokojnie znaleźliśmy po wolnym przedziale na całą naszą grupkę omijając składy musicREGIO
Cytat:
ludzie na ten festival zjeżdżają się przez 2-3 dni! A wyjechać chcą wszyscy 1dnia.
A nawet w szerszym okresie czasu, już we wtorek jak jechałem z Krzyża to cale 3 bohuny pełne przyjechały do Kostrzyna.
Wyjazdy to nie tylko niedzielny powrót, również w sobotę jest duży ruch.
Cytat:
Prawda jest taka trza się wybrać na ten festiwal i samemu ocenić i prawda zawsze jest pośrodku.
Tomasz, wybierz się, bo warto
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-08-2012, 18:03
LukE83 napisał/a:
Zgadza się ludzie mdleli ze ścisku. Też tam czekałem ze swoją grupką na zezwolenie wejścia na peron. Co ciekawe na dolne perony było tylko jedno wejście obok remontowanego dworca strzeżone przez SOK i pokojowy patrol.
Jak już coś piszesz, to sprawdź. Na dolny peron były dwa wejścia, z czego jedno było uruchomione dodatkowo. Dworzec jest w remoncie, więc tylko tyle ich być mogło.
LukE83 napisał/a:
Utrudniony był dostęp nawet do zwykłego Regio do Szczecina (odj. 4.20). Głoszono, że nikt bez biletu nie wejdzie! Totalny bezsens.
Jakby nie było bramek, to byś marudził na jeszcze większy ścisk na peronie. Ktoś mógłby na peronie zasłabnąć i wpaść pod pociąg. Dopiero byłaby pożywka.
Bramki i tak momentami wpuszczały za dużo ludzi.
Na dolny peron były dwa wejścia, z czego jedno było uruchomione dodatkowo.
Kiedy i gdzie uruchomiono to drugie wejście ? Nie zdążyłem tego sprawdzić, a obsługa górnego peronu a także patrol kierowali tylko na to wejście obok południowej ściany dworca...
Cytat:
Jakby nie było bramek, to byś marudził na jeszcze większy ścisk na peronie. Ktoś mógłby na peronie zasłabnąć i wpaść pod pociąg. Dopiero byłaby pożywka.
Na wcześniejszych edycjach PW nie było bramek i wpadł ktoś pod pociąg ?
Nie byłem też pierwszy ani drugi czy trzeci raz na PW.
Irytowało blokowanie pociągów ogólnodostępnych, co do musicRegio to mogą sobie sprawdzać, ale zwykły regio powinien być dostępny.
Cytat:
Dworzec jest w remoncie
i bardzo dobrze, niech go wyremontują
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-08-2012, 19:03
LukE83 napisał/a:
Kiedy i gdzie uruchomiono to drugie wejście ? Nie zdążyłem tego sprawdzić, a obsługa górnego peronu a także patrol kierowali tylko na to wejście obok południowej ściany dworca...
Na wcześniejszych edycjach PW nie było bramek i wpadł ktoś pod pociąg ?
Nie byłem też pierwszy ani drugi czy trzeci raz na PW.
Irytowało blokowanie pociągów ogólnodostępnych, co do musicRegio to mogą sobie sprawdzać, ale zwykły regio powinien być dostępny.
Na wcześniejszych edycjach było mniej chętnych na podróż pociągiem. Ten i ubiegłoroczny PW były rekordowe pod względem uczestników. We wnioskach z poprzedniego roku postulowano wprowadzenie odprawy biletowej. I słusznie spełniono ten postulat, bo w pewnym momencie ludzi na peronie było tak dużo, że stali za białą linią, SOK-iści nie byli w stanie cofnąć ludzi, a przez to na chwilę wstrzymano ruch pociągów. Bramki z jednej strony hamowały masy ludzi, a z drugiej strony wyeliminowały całkowicie jazdę na gapę. Wszyscy na dworcu mieli bilety.
Pociągi relacyjne brały normalny udział w akcji rozwozowej. Było na nich tyle samo chętnych co na pociągi dodatkowe. Dwa pociągi do Wrocławia Głównego, które normalnie rozpoczynają bieg w Rzepinie, tego dnia rozpoczynały bieg w Kostrzynie. Tego dnia z porannych pociągów w Kostrzynie korzystali w zasadzie wyłącznie uczestnicy PW. Poza tym jakby miało wyglądać oddzielenie odprawy na relacyjne i dodatkowe? Odjeżdżały z tego samego peronu, ich ruch odbywał się równolegle z ruchem pociągów dodatkowych.
LukE83 napisał/a:
Cytat:
Dworzec jest w remoncie
i bardzo dobrze, niech go wyremontują
Więc nie narzekaj na to, że było mało wejść na perony, bo więcej ich być nie mogło z powodu zamkniętego budynku. Gdyby była możliwość uruchomienia bramki przez budynek dworca, to z pewnością by ją uruchomiono.
Ok,dzięki za info. Nas kierowali właśnie na bramkę 2. Nikt z patrolu nie poinformował o drugiej opcji. Akurat na Szczecin zazwyczaj mega tłumów nie było. (peron po północnej stronie; bodajże 3a)
Zapomniałem dodać, że rozzłoszczony tłum skandował "je8ac, je8ac pkp!"
Cytat:
Ten i ubiegłoroczny PW były rekordowe pod względem uczestników.
Tak, i co więcej te oba kończyły się w nocy sb/nd a do tego w niedziele niedzielny rozkład jazdy. Jeszcze do tego niedawne cięcia w rozkładzie.
Dobry pomysł z tym przedłużeniem relacji do Wrocławia na docinku Kostrzyn-Rzepin.
Cytat:
Poza tym jakby miało wyglądać oddzielenie odprawy na relacyjne i dodatkowe?
Ewentualnie Regio z peronu 5 (od strony zachodniej). Reszta jak dotychczas.
PS. Widziałeś, żeby ktoś przechodził w poprzek torów?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum