Wysłany: 08-09-2012, 19:12 Nowe połączenia na Dolnym Śląsku od grudnia 2012
W związku z tym, że zmiana rozkładu jazdy coraz bliżej, a w ruchu dalekobieżnym szykuje się sporo zmian, chciałbym zadać Państwu jedno zasadnicze pytanie:
I tak 90% procent osób, które wezmą udział w ankiecie, zagłosują na najbardziej im pasujące połączenie. Albo zadziała lokalna solidarność i zagłosuje na połączenie biegnące przez swoją linię.
Ale o to w tym wszystkim chodzi, aby na podstawie tej ankiety móc później oszacować, które z połączeń potencjalnie mogą cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród pasażerów, a które trzeba będzie bardziej rozreklamować, mając oczywiście pozwolenie ze strony spółek.
Zastanawia mnie dlaczego dokładnie od kilku lat olewany jest przez OBIE spółki szlak Jelenia Góra-Zielona Góra-Szczecin!
Proszę nie wciskać kitu że drut,że smród!
Nigdy już nie wrócą czasy że pociąg jechał ze Szczecina do Kostrzyna,Frankfurtu nad odrą,Gubina,Lubska,Zar,Węglińca,Jeleniej Góry,Kamiennej Góry do Jańskich Łaźni.
A przecież aż się prosi by stworzyć następny pociąg PR.
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Ja też jestem ciekawy dlaczego nie ma jeszcze pociągu TLK lub IR relacji Jelenia Góra - Szczecin lub nawet Kłodzko - Szczecin. Tak samo, dlaczego nie ma pociągu Drezno - Kłodzko przez Jelenią Górę?
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
O Drezno- Kłodzko się nie martw. Prace nad przywróceniem tego połączenia wznowimy już w przyszłym miesiącu. Niemcy pojadą, tylko potrzebna jest modernizacja odcinka Jelenia Góra- Zgorzelec, a ta odbędzie się w przyszłym roku, więc jeżeli wszystko pójdzie bez problemów to pierwsze weekendowe połączenia między Saksonią a Sudetami ruszą w grudniu 2013.
Jerry
WROCŁAWIANIN pojedzie do Legnicy. O tym głośno trąbiliśmy już trzy miesiące temu.Wszystkie wyżej wymienione połączenia w rj 2012/13 pojadą, a ankieta służy rozeznaniu, który pociąg potencjalnie może mieć największe obłożenie.
Na Szczecin dałoby się pojechać. Tyle że potrzeba by było współpracy województw dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego oraz zakupu odpowiedniego taboru za kasę całej trójki. SU42 i SP32 zostało niewiele, ale ja na tę trasę widziałbym SA136 lub SA138 o wyższym standardzie wnętrza niż wersja standard. Koszty rozłożyć na trzy województwa. Cztery wozy w takim rozłożeniu nie powinny tak mocno obciążyć budżetów województw.
Pomarzyć można...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Pomarzyć?
Jeżeli mógł jeden sezon kursować pociąg PR z Kamienia Pomorskiego do Wrocławia to dlaczego by nie spróbować pociągnąć tematu z drugiej strony.
Pisząc na ten adres:bjedrzejewski@wzp.pl
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Wszystko będzie bardziej realne po remoncie linii Jelenia Góra- Zgorzelec, który już w przyszłym roku, no i po modernizacji 279 bez której ani rusz cokolwiek (teraz tam nawet pociągi regionalne nie jeżdżą). Dlatego nasze działania zmierzają do uruchomienia takiego połączenia przynajmniej w sezonie ale na rj 2013/14. W tej chwili najważniejszym priorytetem jest przywrócenie ruchu na Lubań- Węgliniec.
Gwoli ścisłości ruch pasażerski przez Gierałtów i Wykroty jeszcze całkiem nie zamarł... Jeżeli jedną parę weekendową relacji Zielona Góra - Jelenia Góra - Zielona Góra da się nazwać ruchem pasażerskim.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jakoś mnie to nie dziwi, że wykosili postoje... Nie wiem, jaki byłby cel zatrzymania tam jedynego pociągu, który jeździ do tego tylko w weekend... Ani to dobry dojazd do Lubania, ani do Jeleniej, ani dogodnej przesiadki w Węglińcu na Wrocław... Jedynym uzasadnieniem postoju (i to tylko na Wykrotach) tej resztki przypominającej, że kiedyś prowadzono tu ruch pasażerski, jest konieczność minięcia się z towarowcem.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum