Widzę, że "Gazeta Polska" nie odpuszcza tematu i bardzo dobrze. Od kilku lat usiłujemy zainteresować różne media przekrętami i mafijnymi układami na kolei (bezskutecznie!), narażając się policji i prokuraturze będącej na usługach betonu PKP. Musiało dojść do katastrofy kolejowej, w której zginęło 16 osób, aby jedna z redakcji będąca w opozycji do rządu zaczęła węszyć wokół PKP PLK oraz wokół prywatnych firm "zaprzyjaźnionych" z PKP PLK. No cóż, lepiej późno niż wcale...
Victoria, daleko tu do mafii. W naszym parapaństwie administrowanym przez pararząd, zdominowanym przez parabanki mamy parakolej, na której rządzi paramafia. Polska jest państwem (a właściwie parapaństwem) niepoważnym, więc i poważnej mafii tutaj nie ma. Poważnej kolei zresztą też. Co najwyżej jest paramafia na parakolei, legitymizowana przez pararząd i ochraniana przez parasłużby.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
PKP - CZERWONY FOLWARK
Brak dekomunizacji i deubekizacji można śmiało uznać (mało odkrywcze?) za praprzyczynę rozpadu i degradacji PKP, jak i zapewne wszystkich znaczących zakładów w Polsce.
Należy dodać jeszcze brak nadzoru ze strony właściciela - skarbu państwa – bowiem kolej jest traktowana jak bezpański pies i jej los od wielu lat leży w rękach kombinatorów i amatorów łatwych pieniędzy.
Powstawanie nowych spółek wyłanianych z łona PKP odbywa się szybko i bez zbędnego rozgłosu w zaciszu ministerialnych gabinetów, kiedy to przepychanki i dyskusje o rozwoju, bezpieczeństwie czy inne tego rodzaju tematy wloką się bez końca a zależą od tych samych decydentów urzędujących w tych samych gabinetach za nasze pieniądze!
Obecna ekipa rządząca kontynuuje politykę bezkarnego niszczenia polskiej kolei rozpoczętą i do dziś kontynuowaną (w imię konkurencji i rozwoju) przez byłych towarzyszy przystrojonych teraz – wedle potrzeby – w inne krawaty.
Spróbujmy może takiej zgadywanki:
- kto pierwszy rzucił hasło „PKP to monopolista - stworzyć konkurencyjność kolei przez jej podział”? (mimo złych doświadczeń z kolejami w Anglii)
- kto założył pierwsze kolejowe firmy przewozowe? (nawet masowe odejście na emerytury – zgodnie z prawem – 50 letnich maszynistów spowodowano, żeby od zaraz miał kto jeździć w tych spółkach, teraz te same gremia podnoszą wiek emerytalny!)
- kto uruchomił około kolejowe tzw. „firmy zewnętrzne” remontowe, sprzątające i inne, wygrywające z urzędu wszystkie przetargi w PKP? (z firmą towarzysza X, podpisuje kontrakt w imieniu spółki PKP urzędujący jeszcze na stanowisku towarzysz Y, bądź jego syn)
- kto miał i nadal ma tzw. „dojścia” umożliwiające wygrywanie przetargów a co za tym idzie zawieranie kontraktów? (to jest cenniejsze od łapówek!)
Pewnie ktoś dopisze tu jeszcze niejeden podpunkt…
Bezkarność i arogancja działań byłych (czy aby na pewno byłych?) towarzyszy cementowana prawem, jest najbardziej demoralizującym przykładem postępowania powodującym rozpad zasad i norm społecznych. Tak oto złodziej, skorumpowany urzędnik, i im podobni nie są przestępcami ale „zaradnymi ludźmi biznesu” i szkoda, że się coś tam wydało a w zasadzie to bardziej jest winien ten co upublicznił, niż ten co „kombinował”.
Ci ludzie nie zniknęli z życia publicznego po roku 1990, (spójrzcie wokół siebie) oni nadal sterują - osobiście lub przez swych następców - z pierwszych (lub drugich) rzędów większością polskich partii politycznych i wymiarem sprawiedliwości (sztandarowym przykładem jest PZPN) a sekunduje im dzielnie znaczna (rządna kasy i splendoru) część „styropianu” i ich z klei wychowankowie pozbawieni poglądów, skrupułów i zasad.
Gospodarkę polską przejęli jako „trio”:
- czerwoni
- chłopki z wiecznie koalicyjnego PSL
- zblatowany „styropian”
Z racji tego, że PKP było zbyt duże aby je zwyczajnie ukraść (jak inne), więc w majestacie prawa dokonano podziału (Billa Gates’a dopiero wyrok sądu zmusił do tego, co nasz rząd zrobił dobrowolnie, żeby nie mieć zbyt silnej firmy na rynku!!!) co dla notabli okazało się jeszcze lepszym rozwiązaniem niż kradzież.
Brak dekomunizacji i deubekizacji można śmiało uznać (mało odkrywcze?) za praprzyczynę rozpadu i degradacji PKP
Hej, czytelniku, coś ci się w główce pomieszało. Komercjalizację PKP przeprowadził rząd AWS, w której skład wchodziły takie ubeckie i komunistyczne partie (wg. ciebie):
Niezależny Samorządny Związek Zawodowy "Solidarność"
Blok Młodych
Chrześcijańska Demokracja – Stronnictwo Pracy
Forum Polskie
Instytut Lecha Wałęsy
Koalicja Konserwatywna
Konfederacja Polski Niepodległej
Konfederacja Polski Niepodległej - Obóz Patriotyczny
Konfederacja Republikanów
Krajowa Konferencja Komitetów Obywatelskich
Liga Krajowa
Młodzieżowy Komitet Akcji Wyborczej Solidarność
Niezależne Zrzeszenie Studentów
Nowa Polska
Partia Chrześcijańskich Demokratów
Partia Przymierza Narodowego
Partia Victoria
Polska Federacja Stowarzyszeń Rodzin Katolickich
Polska Partia Ekologiczna – Zielonych
Polski Ruch Patriotyczny
Polski Związek Zachodni
Polskie Forum Patriotyczne
Polskie Stronnictwo Kresowe
Polskie Stronnictwo Ludowe - Porozumienie Ludowe
Porozumienie Centrum
PC – Inicjatywa Integracyjna
Porozumienie na rzecz AWS "Solidarność" RI
Prawica Narodowa
Ruch dla Rzeczypospolitej - Obóz Patriotyczny
Ruch Opcji Ludowo-Agrarnych "Rola"
Ruch Stu
Ruch "Solidarni w Wyborach"
Stronnictwo Demokracji Polskiej
Stronnictwo Konserwatywno-Ludowe
Stronnictwo Polityki Realnej
Unia Laikatu Katolickiego
Zjednoczenie Chrześcijańsko-Narodowe
Zjednoczenie Polskie
Związek Zawodowy "Kontra"
AWS w roku 1997 wspólnie z Unią Wolności utworzyły rząd koalicyjny, w którym Jerzy Buzek został premierem a Leszek Balcerowicz (UW) wicepremierem. Koalicja AWS i UW rozpadła się trzy 6.06.2000 r. Dwa dni później Balcerowicz przestał byc wicepremierem. Ustawę o restrukturyzacji, komercjalizacji i prywatyzacji Przedsiębiorstwa Państwowego "Polskie Koleje Państwowe" Sejm uchwalił 8.09.2000 r. Komercjalizację PKP rozpoczęto 1.01.2001 od przekształcenia PKP w spółkę akcyjną. Rząd AWS Jerzego Buzka dotrwał do końca kadencji, t.j do wyborów jesienią 2001.
Z całym szacunkiem dla wiedzy encyklopedycznej.
Nic mi się nie pomieszało - statystyka sobie a rzeczywistość i życie sobie, a gdzieś po drodze "gruba kreska", żeby nikomu nie przysparzać kłopotów i mamy to co widać.
Pozdrawiam.
Ci ludzie nie zniknęli z życia publicznego po roku 1990, (spójrzcie wokół siebie) oni nadal sterują...
Nie pisz takich bzdetów, jeżeli nie potrafisz poprzec swoich domysłów konkretami. Rozprawiasz jak Aleksander Gudzowaty o "piątym poziomie piekła". Różnica między wami prawdopodobnie sprowadza się jedynie do grubości portfela.
Nie trzeba szastać nazwiskami, wystarczy umieć patrzeć wokól i... (nie dokończę bo znów mnie zawiesicie).
Czyżbym bezwiednie traił w Twój czuły punkt "przyjacielu"?
Encyklopedia to nie wszystko - aż mi Cię żal.
Nie mam pewności, czy to, co poniżej, akurat w tym temacie powinienem zamieścić, ale dotyczy to firmy tutaj opisanej:
Tomasz Sakiewicz, Przemysław Harczuk oraz Forum SA przepraszają przedsiębiorstwo Zakłady Automatyki KOMBUD SA za podanie nieprawdy w opublikowanych w „Gazecie Polskiej Codziennie” w dniach 8 marca 2012 r. oraz 17-18 marca 2012 r. artykułach: „Popierał Komorowskiego, remontował trefny tor” oraz „Tragiczny pośpiech przyczyną dramatu”, że działania tejże spółki przyczyniły się do katastrofy kolejowej, do jakiej doszło w dniu 3 marca 2012 r. w pobliżu miejscowości Szczekociny, oraz że sposób realizacji przez Zakłady Automatyki Kombud SA inwestycji kolejowych odbywał się ze szkodą dla bezpieczeństwa uczestników ruchu kolejowego.
Tak to jest, gdy korzysta się wyłącznie z informacji zamieszczanych na forach internetowych i w żaden sposób nie można ich obronić dowodami. Nie bronię Kombudu, firma ta do uczciwych nie należała, gdy zatrudniała w radach nadzorczych przyszłych prezesów (dzisiaj już byłych) Głównego Inspektoratu Kolejnictwa i późniejszego Urzędu Transportu Kolejowego. Gdy panowie ci stołki w tych instytucjach zajęli, KOMBUD S.A. zatrudnił w radzie nadzorczej ich synów. I na to w KRS dowody są.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum