Wysłany: 08-03-2012, 16:58 Koniec PR w naszym województwie?
Koniec Przewozów Regionalnych w naszym województwie?
Samorząd województwa planuje uruchomienie własnej kolejowej spółki przewozowej, idąc w ślady innych województw. To recepta na coroczne problemy z negocjowaniem umów czy strajki na kolei.
Województwo jest zainteresowane powołaniem takiej spółki, co sygnalizowało zarządowi Przewozów Regionalnych.
Obecnie samorząd rozpatruje następujące warianty: powołanie nowego podmiotu z mniejszościowym udziałem spółki "Przewozy Regionalne", ewentualnie samodzielne powołanie nowego podmiotu.
- Zgodnie z sugestią ministerstwa infrastruktury do momentu zakończenia "Szczytu Kolejowego", ale nie dłużej niż do końca trzeciego kwartału tego roku, zarząd województwa zachodniopomorskiego zadeklarował gotowość wstrzymania się z decyzją w sprawie ewentualnego powołania własnej spółki - mówi Maria. T. Markiewicz z biura Informacji urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. - W tym czasie będą kontynuowane wszystkie prace związane z przygotowaniami do powołania spółki wojewódzkiej, w szczególności przygotowania niezbędnych opracowań i analiz.
Co przemawia za tym, żeby powołać własną spółkę?
Zarząd województwa ma na względzie coroczny wzrost kosztów dofinansowania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich, który nie znajduje pokrycia w poprawie jakości usług oferowanych przez operatora.
Pod uwagę są także brane problemy związane z corocznym negocjowaniem umów rocznych. Nie bez znaczenia jest także zła sytuacja ekonomiczna spółki Przewozy Regionalne.
Jak podkreślają urzędnicy, realizacja takiego projektu pozwoliłaby od początku istnienia nowej spółki dysponować podmiotem wyposażonym w pełne zaplecze techniczne, zasoby ludzkie i materialne, jakimi dysponuje dziś Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie oraz zasobami województwa, w szczególności nowo zakupionym taborem spalinowym.
źródło:Głos Szczeciński
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Czy utworzenie spólki Koleje Zachodniopomorskie polepszą ofertę przewozową na terenie województwa to do końca nie wiadomo. Wiadomo, że wtedy marszałek całkowicie będzie decydował jakie połaczenia kolejowe będą realizowane, teraz liczą się jeszcze sugestie PR. Później marszałek pewnie wytnie połowę połączeń z obecnie istniejących. Zarzuca się PR-om, że tabor stary... no ale jak powstaną KZ to raczej sytuacja się nie polepszy. Co KZ zdziałają z 12-ma szynobusami + stare szynobusy? Będą musiały się uśmiechnąć do PR i wypożyczyć EN57. Tego się nie da uniknąć, a to już będą dodatkowe koszty. Poza tym paliwo caly czas drożeje, a SA136 mało nie palą. No i na koniec obawiam się, że co niektóre połaczenia zostaną mocno okrojone typu Runowo - Szczecinek, Kołobrzeg - Szczecin a Wałcz - Szczecin to jużw ogóle jeden wielki znak zapytania. Wydaję mi się, że te całe zmiany idą w zlym kierunku.
Jak pójdzie to analogicznie do szumnie powoływanych Kolei Wielkopolskich to macie się czego bać... Słowem - jak PR to źle, ale bez nich - jeszcze gorzej.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Ja mam nadzieję, że Z-POM ZPR zostanie jak najdłużej! Toż wprowadzenie KZ to jeszcze gorsze zło niż mamy teraz (i tak jest kiepsko, a szkoda).
Tak jak mówicie- mając kilkanaście szynobusów da się zapewnić w miarę normalną obsługę na liniach do Wałcza/Piły, Kołobrzegu i Szczecinka. A reszta linii- Poznań/Wrocław, Gryfino, Śwninoujście/Kamień Pomorski, Koszalin/Słupsk? Gdzie się da to będzie jeździło PR Poznań, PR Zielona Góra (w co wątpię) lub PR Gdańsk. Że już o połączeniu Szczecin- Stargard nie wspomnę...
Do obsługi tych zelektryfikowanych linii potrzeba by co najmniej 30-40 jednostek typu EZT, a takowe ma PR Szczecin (nawet i więcej o ile dobrze pamiętam). No chyba, że UM znajdzie bardzo pokaźną sumę na coś a'la Elfy od jakiegoś "dziadka z Wehrmachtu", to już co innego.
Pomijam oczywiście tutaj koszty ropy naftowej i dostępu do torów od PLKi, które stale rosną.
Taka moja opinia. I jeszcze na koniec dodam "... nie idźcie tą drogą!"
tak jak mówi tryglaw cieżko aby sie ostał taki nowotwór ze w administracji pracuje 400 osob ,a osob obsugujacych pociagi 100....ahahahha na jednego pracownika druzyn czterech w administracji...i wszyscy maja wazne zadania do wykonania...ech....z taka polityka to PR daleko nie zajedzie jaki to by nie byl
Dziś została podpisana umowa pomiędzy województwem zachodniopomorskim a spółką Przewozy Regionalne na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich, realizowanych od 14 grudnia 2014 r. do 12 grudnia 2015 r., wraz z umową dzierżawy taboru kolejowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum