Podwyżka cen biletów nie spowodowała jak zauważyłem zmian na gorsze czy na lepsze. Piasta spotkałem kilka razy w Katowicach i frekwencja podobna jak przed podniesieniem cen. Raz więcej, raz mniej ludzi. Nawet przy piątku do Warszawy, spokojnie miejsca siedzące, tyle że skład 6 wagonowy, ale i piątkowy 4 wagonowy z Warszawy do Wrocławia, też bez jakiegoś tłoku. Widać, że pociąg nadal cieszy dobrą frekwencją, ma dośc dobre godziny odjazdu i tym przyciąga pasażerów.
W piątek, 27 lipca Urząd Transportu Kolejowego wszczął postępowanie przeciw Przewozom Regionalnych w sprawie stosowania przez przewoźnika bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym. Chodzi o pobieraną dodatkową opłatę w wysokości 5 zł za przejazd Centralną Magistralą Kolejową.
Według UTK, Przewozy Regionalne naruszają przepisy art. 16 ust. 1 i 2 ustawy o transporcie publicznym. Stosowna informacja dotarła już do przewoźnika.
- Otrzymaliśmy dzisiaj pismo z UTK z zawiadomieniem o wszczęciu postępowania. Nasi prawnicy muszą teraz przeanalizować argumentację UTK. Odniesiemy się do sprawy w późniejszym czasie – mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Postępowanie zostało wszczęte na podstawie artykułu 61 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (KPA) w odpowiedzi na sygnały od pasażerów, które docierały do UTK.
- Ta kwota powinna być wliczona w cenę biletu – mówi Maciej Domański, rzecznik Urzędu. - Tymczasem pasażer dowiaduje się w kasie, że ma nagle dopłacić 5 zł do biletu, albo doświadcza niemiłej niespodzianki, gdy konduktor wypisuje mu karę za to, że nie ma uiszczonej tej opłaty – dodaje rzecznik.
UTK wezwał przewoźnika, aby w ciągu 7 dni zajął w tej sprawie stanowisko i przekazał Urzędowi podstawę prawną, zgodnie z którą jest pobierana opłata.
Idąc absurdalnym tokiem rozumowania urzędasów należy też zlikwidować miejscówki. Pasażer ma obowiązek zapoznać się z obowiązującą taryfą, z której wynika obowiązek zakupu dopłaty. Nieroby z UTK mogłyby się wreszcie zamiast głupotami zainteresować poziomem bezpieczeństwa na kolei.
Od 26 września br. z taryfy PR znika dopłata za przejazd CMK. Wskakuje natomiast podwyżka cen biletów na IR/RE. Już w pierwszym pułapie "do 20 km" to skok o 2 zł. Pozostałe pułapy - podwyżka średnio od 1 do 2 zł.
Cóż, beton z centrali odbija sobie to w najgorszy sposób. Świetnie zakamuflowany "awans" Skrzycznego na RE, tak by wskoczyć w droższą taryfę. No i podwyżki na innych liniach. A na CMK dalej podjazdówa TLK i IR i jazda 110/120, tak by wskoczyć w najniższą stawkę dostępową do linii specjalistycznej. A gdzie się podziała aktywizacja terenów pośrednich (a takowa by była gdyby Piast i Skrzyczne jechały wiedenką)? PKP ICC powoli wycofuje TLK z CMK, gdyż jest to linia specjalistyczna HS. A PR? Dalej pcha się na CMK nie zważając na koszty dostępowe czy ewentualne potoki na wiedence.
Virakocha, odnoszę wrażenie że Ci się płyta zacięła. Niemal w każdym temacie dotyczącym IR wypisujesz jedno i to samo o podjazdówkach na CMK, jeździe 120 itp. Nikt Ci nie karze tym jeździć, ale przestań wszędzie powtarzać swoje durne teorie bo się niedobrze od tego robi.
akurat na CMK bilety nie drożeją jesli wziąść relacje z Katowic,czy Krakowa
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-09-2012, 11:53
Adams, amigo czy zauważyłeś że PR notorycznie ostatnio pogarszają jakość swoich usług? Bo ja owszem - coraz droższe bilety a co w zamian? Coraz krótsze składy w regionach oraz na tych IR, które są najbardziej potrzebne. Więc zauważam patologię i opisuję i tu (w PR) i tu (w PKPIC). Gdybym był takim picofilem za jakiego mnie masz nie robiłbym z Łukaszem tej akcji w obronie Barbakana. Bronię IR aktywizujące tereny pośrednie a nie te, jadące przez pola po specjalistycznej linii HS.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum