Oj bez przesady. Myślę, że się dogadają i PRy dojadą aż do Sosnowca. KŚ nie chce tam puszczać taboru, bo szlakowa jest fatalna - 30 z kilkoma ograniczeniami do 10 km/h na odcinku Dańdówka-Główny. PR posyłają najgorszy szrot i dobrze robią.
Nie byłbym taki pewny czy się dogadają. O ile mnie pamięć nie myli, świętokrzyski marszałek powiedział przecież, że połączenia do Katowic albo obsłuży w całości ŚZPR, albo nie będzie ich wcale. Było jeszcze coś o odbieraniu pracy przewozowej PR...
Szlakowa między Strzemieszycami a Sosnowcem Płd/Sosnowcem Głónym nie powala... ale zawsze można kombinować... i puścić lżejszy tabor, może wtedy PLK podniosłaby dla lekkich pociągów szlakową z 30 do 50? Wtedy ELfiki i en81 mogłby śmigać, a nawet sa134 itp cuda. Lekki tabor mają wszystkie 3 województwa.
Świętokrzyski Marszałek rządzi do Kozłowa, odKozłowa do Śławkowa małopolski.
Powinni pociągi Kraków - Katowice zrboić z przesiadką w Trzebini na KŚ, bo tam nikt nie jeździ.. 78 km ... 2,5 h ...i jest mnóstwo busów co 20 min tańszych od pociągu.
Na linii Katowice - Sędziszów - Kielce alternatywa busowa występuje odcinkami tylko i zastąpienie pociągów busami jest niemożliwe
Trzeba poszukać drugiego dna. Skoro mieli wzajemnie honorować bilety PR i KŚ, to czemu nie podzielić się obiegami tak jak to jest obecnie? PR Katowice obsługuje część połączeń obecnie. Na pewno drużyny katowickie jeżdza na Katowice 13:08 - Kozłów - Kozłów - Katowice 19:42 ...poza tym z obsługą trakcyjna jest mikser ... czasem EN57 ZPR Kielce czasem Katowice
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-09-2012, 14:35
KŚ nie może wyjeżdżać poza województwo, gdyż jest podmiotem wewnętrznym śląskiego
A ja mam taki pomysł z "wjeżdżaniem na teren wroga": Świętokrzyski ZPR uruchamia pociągi rel. Kielce - Częstochowa, a Koleje Śląskie Sosnowiec Główny-Koniecpol przez Sławków Olkusz Tunel Kozłów Szczekociny. Naturalnie w Tunelu/Kozłowie skomunikowania na Kraków i Kielce, a w Koniecpolu na Częstochowę i Kielce PLUS unia biletowa. Czy to jest totalne science fiction?
Fiasko rozmów marszałków. Z Kielc do Katowic z przesiadką do autobusu
Od grudnia połączenia w relacji Katowice – Kielce – Katowice będą odbywały się z dwoma przesiadkami, w tym do autobusów. Takie rozwiązanie jest wynikiem fiaska w negocjacjach pomiędzy urzędami marszałkowskimi woj. śląskiego i świętokrzyskiego.
Koleje Ślaskie mogą wyjeżdżać poza teren województwa, bo wjadą np. do Wadowic czy Żelisławic.
Rozwiązanie jest proste, krok należy do małopolskiego i śląskiego w tym wypadku.
Obecnie jest 8 par pociągów. Prosty podział:
PRy 6 par Katowice-Sędziszów/Kielce - obsługa PR Kielce (jak obecnie)
Koleje Śląskie - 2 pary w relacji Katowice-Kozłów
PRom za wjazd w śląskie zapłaci małopolskie.
Na terenie małopolskiego Koleje Śląskie robiły w ciągu doby 268 pockm, , a PRy na terenie ślaskiego podobnie .. odcinek Sławków - Katowice to ok 30 km
Tylko czy ktokolwiek to przeczyta? Sławków to blisko granicy z małopolskim i jadąc z Katowic prawie 70 km pociągi jadą przez teren województwa małopolskiego.
Jeśli się nie dogadają .. linia do całkowitej likwidacji za rok.. bo nikt nie będzie już jeździł .. Ta trasa kolejnej zawieruchy w stylu tej z przełomu 2008/2009 r. nie przeżyje. Frekwencja wskutek niej spadła o połowę.
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-09-2012, 23:51
O połowę? Chłopie... Te pociągi w większości były przed 2009 rokiem "zawalone" Teraz porównaj sobie stan pasażerów z tym co było 3 lata temu...
KŚ nie może wyjeżdżać poza województwo, gdyż jest podmiotem wewnętrznym śląskiego
Twoja teoria się nie sprawdza KS w ramach obsługi wojwwodztwa slaskiego latem bedzie jezdził do Swinoujścia i Tczewa \ a kto zapłaci my !
To nie tak. Zarówno dyrektywa 1370, jak i polskie prawo nie zabraniają wyjeżdżania poza województwo. Problem w tym, że pociągi do Świnoujścia, Tczewa czy Korszy pojadą na zasadach komercyjnych. Co innego pociągi dotowane, tutaj polskie prawodawstwo nie pozwala dotować pociągów poza własnym województwem. Tutaj, żeby móc wyjechać, trzeba zawrzeć komunikacyjne porozumienie komunalne z zainteresowanymi samorządami. Niestety...
tomasso86, śląskie z małopolskim dogadało się wręcz wzorcowo, udało się nawet rozwiązać kwestie biletowe - co nie było łatwe ze względu na niższe taryfy KŚ. Tutaj w grę wchodzi dogadanie ze świętokrzyskim, co jest praktycznie niemożliwe. Wystarczy przejrzeć publikacje dotyczące tej sprawy z ostatnich miesięcy. Teraz IMO świętokrzyskie szantażuje Matusiewicza, co widać po tonie ostatnich publikacji. Mistrzowski PR, umykają w nim nawet kwiatki typu: "KŚ zabroniły naszym pociągom komercyjnym wjeżdżać do Katowic" (sic!). Teraz całe odium zdaniem opinii publicznej spada na śląski UM i przy dalszym umiejętnym rozgrywaniu tej sytuacji, doprowadzi do zapowiadanej już w lipcu obsługi tej relacji wyłącznie przez ŚZPR - na jego warunkach oczywiście, nie zdziwiłbym się, gdyby PR w tej relacji żądały nawet 30,00 zł/pockm.
Co do Twojej propozycji - kto ma za to zapłacić? Przecież małopolskie tnie połączenia.
Chyba nie rozumiesz na czym polega rozliczanie się pociągokilometrami. Obecnie jak jedzie pociąg Kielce - Katowice to do Kozłowa płaci świętokrzyskie, do Sławkowa małoposkie, i dalej śląskie... i tak zostałoby nadal!
Koleje Śląskie realizując 2 pary połączeń w relacji Katowice - Kozłów nie wjeżdżałyby w świętokrzyskie.
Więc małopolskie płaciłoby de facto PRom za odcinek śląski, a wo. śląskie oddawałoby tę sumę małopolskiemu realizując 2 pary połączeń na terenie małopolskiego.
Generalnie chodzi o to, że te 2 pary pociągów realizowane przez Koleje Śląskie wyjeżdzonymi pociągokilometrami = pociągokilomtery całej oferty (PR + KŚ) na odcinku Katowice - Sławków
Będą cięcia w Małopolsce, wysyp litery D, likwidacja Kraków - Oświęcim przez Skawinę, Spytkowice. Z odcinka Kozłów - Sławków leci jedna para.
Zrozumiałeś ideę propozycji?
Żeby było jaśniej. Przewozy Regionalne obsłużą relację Katowice - Kraków (7 par co stanowi całość oferty tej linii). PRom zapłaci małopolskie za cały kurs Kraków - Katowice, natomiast Koleje Śląskie w zamian oddadzą śląskie pociągokilometry pociągami* Bielsko - Wadowice (od Kozy Zagroda do Wadowic to woj. małopolskie) i Oświęcim (tu dosłownie 2 km to małoposkie) - Katowice.
* wprowadziłem gwiazdkę, bo może tu też będą autobusy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum