Po przeczytaniu dzisiejszych przecieków do rozkładu 2012/13 przyszła mi na myśl taka relacja:
Wrocław - Berlin - Wrocław dwie pary.
Pierwsza wyjazd ok. 05.30 druga ok. 16.00
Wrocław by zyskał więcej połączeń z Berlinem (miałby już 3 pary).Połączenie powinno obsługiwać PIC.I tak wynajmują loki spalinowe od PKPCargo więc mozna by było ułożyć jakiś sensowny obieg wszystkich 3 pary.
Jeśli miałoby te połączenie obsługiwać PR to powinno byc one na spalinowych Desiro lub spalinówka SU45 jadąca od samego Wrocławia do Cottbus p.Legnice ,Rokitki,Żagań.
Później przedstawie przybliżony obieg w/w relacji
Bardzo dobry pomysł! Tylko żeby cena była niższa od EC Wawel. Ponoć od DB coś szykuje ponieważ chce zelektrifikowac i zmodernizować linie z Horki dalej do Berlina. Po tej modernizacji mogłaby pojechać dwu-systemowa lokomotywa elektryczna która by wykorzystywała v - maks 160 km/h z Wrocławia aż do Berlina. Po polskiej stronie linia jest już zmodernizowana teraz tylko czekać na DB a DB coś na pewno zrobi i pewnie długo to nie potrwa.
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Ponoć od DB coś szykuje ponieważ chce zelektrifikowac i zmodernizować linie z Horki dalej do Berlina. Po tej modernizacji mogłaby pojechać dwu-systemowa lokomotywa elektryczna która by wykorzystywała v - maks 160 km/h z Wrocławia aż do Berlina.
Jeżeli chodzi o połączenie Wrocław-Berlin, to DB i Ministerstwo prowadziło rozmowy na temat uruchomienia połączeń na tej trasie, na SZT przez Żagań a nie Horkę
[ Dodano: 19-10-2012, 19:04 ]
Czyli tak jak mówi torczes, Desiro
Najbardziej altertywnym połączeniem byłby pociąg Żagań,Żary,Zielona Góra ,Głogów może coś dalej ale w perspektywie lat wydaje sie to nie możliwe wiec dajmy se na luz
Proponuję aby na Trasie Poznań - Zbąszynek uruchomiono jakieś połączenie pomiędzy 21 a 22. W chwili obecnej jedzie dosyć sporo pociągów, ale o 19.50 jedzie przedostatni i potem nie ma nic aż do 22.49 Jeżeli ktoś kończy pracę o 20 to później kwitnie 3h
EIC Słowacki Warszawa-Zielona Góra-Warszawa: Wa-wa Wsch. 14:25, Wa-wa Centr 14:30-14:35, Kutno 15:45-15:46, Konin 16:25-16:27, Poznań Gł. 17:10-17:13, Zbąszynek 17:55-17:57, Czerwieńsk 18:35-18:50, Zielona Góra 19:05; Zielona Góra 10:45, Czerwieńsk 11:00-11:15, Zbąszynek 11:58-12:00, Poznań Gł. 12:40-12:43, Konin 13:30-13:32, Kutno 14:14-14:15, Wa-wa Centr 15:20-15:25, Wa-wa Wschodnia 15:30. Ten rozkład podaję z uwzględnieniem przesunięca BWE jadącego z Berlina w południe o około pół godziny do tyłu. Dodatkowo w drodze do Berlina przesunięca go tak, by wyjeżdżał o 15:05 z Centralnej.
Skład pociągu: 1(w weekend)+1+bar+2+2+2+2(w weekend). Standard w stylu EC Polonia/EIC Kościuszko.
TLK Poznaniak Warszawa-Poznań(w 6) i Poznań-Warszawa(w 5 i 7)*:
Warszawa Wsch. 17:00, Wa-wa Centr. 17:05-17:10, Sochaczew 17:45-17:46, Łowicz Gł. 18:11-18:12, Kutno 18:37-18:38, Koło 19:06-19:07, Konin 19:22-19:23, Słupca 19:38-19:39, Września 19:55-19:56, Poznań Gł. 20:24; Poznań Gł. 15:30, Września 16:00-16:01, Słupca 16:18-16:19, Konin 16:35-16:37, Koło 16:53-16:54, Kutno 17:24-17:26, Łowicz Gł. 17:52-17:53, Sochaczew 18:14-18:15, Waszawa Centr. 18:45-18:50, Warszawa Wsch. 18:55.
*Wagony na pociag piątkowy dołączane są w czwartek do TLK Goplana do Poznania.
Skład pociagu: 1(w razie dużej frekwencji w 1 klasie)+1+bar+2+2+2+2+2. Standard w stylu Goplany.
kruk17, wątpię, żeby ktoś przesuwał BWE, one mają chyba swoje takty, których się raczej nie rusza, nie wiem czy w Zielonej Górze kwalifikowany by się spisał, może od czerwca przyszłego roku, jak czas będzie trochę lepszy to IC się pokusi o coś więcej, ale jakoś w to nie wierzę
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
koki161: kiedyś nocnym pociągiem jeszcze w sumie 3-4- lata temu był "Szczecinianin" ale względu na bardzo niską frekwencję został on zlikwidowany. Także wątpię aby PIC na coś takiego poszło.
koki161: kiedyś nocnym pociągiem jeszcze w sumie 3-4- lata temu był "Szczecinianin" ale względu na bardzo niską frekwencję został on zlikwidowany. Także wątpię aby PIC na coś takiego poszło.
W nocy z piątku na sobotę tenże "Szczecinianin" mógłby ciągnąć grupę wagonów (wystarczyłyby
2 wagony: łamana dwójka z jedynką i dwójka) z Warszawy odczepianą w Poznaniu i dalej przez Zbąszynek Zieloną Górę Żary Węgliniec Jelenią Górę Wałbrzych dojeżdżać do Kłodzka. Powrót kłodzkiej grupy wagonów w niedzielę po południu.
W tym 'Szczecinianinie', a właściwie zielonogórskim łączniku wcale nie było tak pusto. Jeździłem tym pociągiem kilka razy i od Zielonej Góry zazwyczaj w 3 wagonach nie było wolnych przedziałów. Uważam, że choćby w takiej formie skład mógłby powrócić, czas dojazdu do Poznania z Zielonej Góry będzie już niedługo trochę lepszy, także połączenie ok. północy z ZG mogłoby się znaleźć w rozkładzie na 2014 r.
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Tak, tak, pamiętam o tym łączniku "Szczecinianina", który kiedyś jeździł aż do Terespola i zgadza się, ta niska frekwencja była niską tylko dla PICu. Raz kiedyś zdarzyło mi się jechać tym pociągiem na odcinku Poznań Główny-Zbąszynek (ów łącznik na odcinku do/z Zielonej Góry wyposażony był w trzy wagony) i nigdy nie miałem miejsca siedzącego, tylko stałem na korytarzu, aczkolwiek nie jeździłem zbyt często, więc może miałem pecha. Teraz bardzo często jeżdżę do Zielonej Góry i po 19 nie mam już, czym wracać do Zbąszynka, dlatego bardzo mi zależy na powrocie tego pociągu. Pozdrawiam
Skoro już wspominacie Terespol i niektóre dawniejsze połaczenia, to zaproponowałbym przywrócenie relacji Terespol - Bielsko B. Pociąg swego czasu jeżdził z Terespola do Częstochowy, potem do Bielska B.
Wielokrotnie frekwencja bywała wysoka na całym odcinku. Zawsze bezpośrednie połaczenie to nie konieczność przesiadek w Warszawie. Widząc różne przecieki, można powiedzieć, że Wiedeńka nie będzie zasypana pociągami TLK i napewno powrót "Podlasia" z Terespola do Bielska czy przynajmniej Katowic, miałby sens.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum