Nie widzę tematu a nowa taryfa zostanie opublikowana lada dzień.
Z moich informacji już wiem że na KŚ od nowego rozkładu nie będą honorowały wykupionych ulg handlowych 33%, 50% wydawanych na legitymacjach H1096 i H1061 dotyczy to przede wszystkim pracowników dużych zakładów pracy, wojska, policji których pracodawcy wykupili zniżki dla swoich pracowników. Tym samym KŚ stają się jedyną spółką osobową w Polsce która nie honoruje tych zniżek bo nawet tacy przewoźnicy jak WKD czy Ariva je honorują. Dla mnie wielki minus ze strony KŚ tym bardziej że za legitymację sporo płacę.
Ostatnio zmieniony przez isaak dnia 01-11-2012, 10:56, w całości zmieniany 1 raz
Dobre byłyby bilety na wzór KM i strefy biletowe w których obowiązują bilety 2,4,6 godzinne i całodobowe, choć widząc jakie koszty będą musieli ponieść na wynajem taboru i spłatę rat, wydaje mi się że będą ograniczać zniżki.
To jest po prostu chore. Pewnie jednego biletu wg taryfy regio na cały przejazd regio+kś też nie będzie...
Dziwne, że np. na druku H1096 Koleje Śląskie stoją jak wół...
Ale np. taryfa kujawsko-pomorska też nie przewiduje zniżek. Można jednak poprośić bilet wg taryfy regio ze zniżką, co w przypadku 50% będzie tańsze. Bilet świętokrzyski też nie ma ulg handlowych, tu 50% do pewnej odległości jest nieco tańsze, ale na dalszych ... droższe
ET05, to jeszcze żaden dowód. Opierajmy się na faktach a nie na przypuszczeniach lub pobożnych życzeniach.
Sprawa jest prosta, jeśli prowadzę biznes i coś mi się nie opłaca (w tym przypadku honorowanie ulg 50% i 33%) to z tego rezygnuję. Ktoś może zapytać: a dobro pasażera? Sorry, ale w biznesie nie ma sentymentów. Spółka kolejowa to nie instytucja charytatywna!
_________________ Nie patrz w przeszłość, bo przyszłość Cię znienawidzi...
Ktoś może zapytać: a dobro pasażera? Sorry, ale w biznesie nie ma sentymentów. Spółka kolejowa to nie instytucja charytatywna!
Lepiej mieć w kasie 67 czy 50% biletu niż 0. Pociągi regionalne są dotowane, nie komercyjne, więc są w pewnym sensie charytatywne. Dlaczego pasażer przez pomysły marszałka płacąc do tej pory ze zniżką np. 15 zł za przejazd bęzie musiał zapłacić np 10zł (ulgowy) za 1 bilet i 22 zł za drugi bilet (tu normalny bo inna kolejka, też liczony od zera)? O uciążliwej przesiadce nie wspomnę. Tak oszukany człowiek wybierze inny środek transportu.
Co do zniżek, to IC w imieniu swoim i innych przewoźników zawiera umowy z pracodawcami.
Co będzie z honorowaniem przez KS biletów promocyjnych PR, czyli karnetów, turystyków.
Myślicie, że to koniec wzajemnego honorowania od nowego rozkładu?
Czy jadąc KS do Katowic i przesiadając na IR, będzie trzeba kupować dodatkowe bilety?
Oj obawiam się że tak, teraz jest wzajemno honorowanie biletów ponieważ pociągów KŚ jest niewiele, od nowego rozkladu jazdy rozklad sił będzie po stronie KŚ i nie sądzę żeby kŚ oddawały część pieniędzy z biletów tylko dlatego żeby garstka pasażerów miała tańsze bilety w PR, podobnie jak po przejęciu pociągów pośpesznych IC nie pytało się pasażerów czy będą mieli taniej po prostu wprowadzili swoją taryfę.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2012, 12:55
Hahaha czyli jadąc do Opola z Gliwic więcej zapłacimy!!, za dwa osobne bilety KŚ-Gliwice-Strzelce Opolskie.
PR-Strzelce Op. -Opole./ I kto tym kur....w....a bedzie jeździł??? o odcinku Kielce-Katowice czy innych nie wspominam. Bardziej będzie się opłacało TLK-ą pojechać z Gliwic do Opola niż kupować dwa osobne bilety. Co to za debilizmy. Jak może nie być wzajemnego honorowania biletów na tych trasach? Nikt o zdrowych zmysłach nie wsiądzie w te pociągi, skoro z przesiadką będzie to kosztować tyle samo co IR albo TLK...na tych odcinkach!
Nie omieszkam dodać że na odcinku Gliwice-Opole kursują słownie*trzy!) 3 autobusy na dobę....i tak poza tym nie ma żadnej innej komunikacji PKS-owo Busowej... Więc alternatywa nie istnieje właściwie. "ZRÓWNOWAŻONY TRANSPORT" buhahaha
Pociągi regionalne są dotowane, nie komercyjne, więc są w pewnym sensie charytatywne.
Błędnie rozumujesz. Dotacja z założenia ma pokryć stratę, która wynika z różnicy pomiędzy kosztami funkcjonowania spółki a wpływami z biletów. Wniosek z tego taki, że im większe wpływy z biletów tym mniejsza dotacja z publicznych funduszy. KŚ jako spółka prawa handlowego nie może sobie pozwolić na generowanie straty wynikającej z honorowania ulg wszelakich, z których spółka nie ma żadnych korzyści finansowych. Z tego powodu np. PR wycofują się z honorowania ulg kolejarskich 99% i 80%, z których korzystają głównie pracownicy spółek PKP.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum