* TLK Telimena relacji: Wrocław Główny - Białystok, przez Katowice, CMK
* IR Stobrawa relacji: Kraków Płaszów - Wrocław Główny, przez Katowice, Bytom, Tarnowskie Góry, Kluczbork, Oleśnicę,
* TLK Kmicic relacji: Bielsko Biała Główna - Warszawa Wschodnia, przez Katowice, Częstochowę,
* TLK Bieszczady relacji: Bielsko Biała Główna - Przemyśl Główny + grupa wagonów z Wrocławia łączona w Katowicach,
* TLK Bielik relacji: Jelenia Góra - Kraków Główny przez Katowice, Bielsko Białą + grupa wagonów do Zakopanego w weekendy i wakacje i ferie łączona w Suchej Beskidzkiej,
* TLK relacji: Bielsko Biała Główna - Ustka, przez Katowice, Zduńską Wole Karsznice, Bydgoszcz, 3miasto, może to być łącznik do Wydm.
* wydłużenie TLK Rawa do Bielska Białej a w sezonie do Wisły bądź Żywca,
* przydałby się pociąg KS relacji: Katowice - Wadowice, przez Bielsko,
* IR Olza relacji: Warszawa Wschodnia - Katowice, przez CMK,
* TLK Wincenty Witos relacji: Wrocław Główny - Kraków Główny (z Wrocławia do Krakowa rano; z Krakowa do Wrocławia wieczorem) przez Strzelce Opolskie, Tarnowskie Góry, Bytom, Chorzów, Katowice,
* TLK Kraszewski relacji: Bielsko Biała Główna - Terespol, przez Katowice, Częstochowę, Warszawę,
* TLK Klimczok relacji: Bielsko Biała Główna - Białystok/Lublin przez Katowice, Kielce, Warszawę. Wagony rozdzielane w Radomiu,
* EX Bursztyn relacji: Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna (w sezonie do Helu i Kołobrzegu),
* Nocny TLK Bryza relacji: Katowice - Gdynia Główna z trasą teraźniejszego Gwarka. W wakacje do Kołobrzegu i Ustki,
* TLK Mickiewicz relacji: Poznań Główny - Kraków Płaszów/Białystok przez Kutno, Warszawę, Kielce. Wagony rozdzielane w Warszawie Wschodniej,
* Nocny TLK Asnyk relacji: Szczecin Główny - Kraków Płaszów z trasą teraźniejszych Sukiennic, w sezonie z Świnoujścia do Zakopanego i z powrotem.
* TLK Włókniarz relacji: Bielsko Biała Główna/Gliwice - Łódź Kaliska, łączony i rozdzielany w Katowicach,
* EIC Morcinek relacji: Gliwice - Warszawa Wschodnia,
* powrót EX Heweliusz na relacji: Gliwice - Gdynia Główna + grupa wagonów z Krakowa, łączona i rozdzielana w Warszawie Zachodniej
* EX lub EIC Wysocki relacji: Katowice - Warszawa Wschodnia,
* Nocny TLK Szanty relacji: Bielsko Biała Główna - Świnoujście, przez Katowice, Częstochowę, Łódź, Poznań,
* TLK Doker w sezonie z dodatkową grupą wagonów do Łeby,
* Nocny TLK Tetmajer relacji: Zakopane - Gdynia Główna przez Bielsko, Katowice, Łódź, Bydgoszcz, zamiennik Pogorii albo osobny pociąg,
* TLK Pirat poza sezonem na skróconej relacji: Wrocław Główny - Szczecin Główny przez Zieloną Górę, poza sezonem byłby to pociąg dzienny,
* TLK Gopło relacji: Kraków Główny bądź Katowice - Bydgoszcz Główna przez Wrocław, Leszno, Poznań, Inowrocław,
* TLK Wielkopolanin relacji: Przemyśl Główny - Poznań Główny, przez Kraków, Katowice, Wrocław,
* TLK Rycheza relacji: Przemyśl Główny - Szczecin Główny, przez Kraków, CMK, Łódź, Poznań
Nie widzę sensu dla Mickiewicza bo:
a)rano z Poznania jedzie Goplana, która będąc niegdyś Starostą jeździła do Białegostoku i jeśli wracać do tej koncepcji to bez zmiany nazwy składu
b)rano z Poznania jedzie Cegielski, który łączy Poznań, Łódź i Kraków, więc tutaj też nie widzę sensu dla tego składu.
Klimczok jako TLK ? Bez jaj. Poza tym IC ogranicza wszelkie manewry z łączeniem/dzieleniem składów, bo raz, że są to dodatkowe koszta, a dwa, że może to generować opóźnienia składów.
Bryza trasą Gwarka? Absurd. Gwarek wozi ludzi na odcinkach, rzadko kto jedzie ze Śląska do Trójmiasta taką okrężną trasą. Ten skład lepiej byłoby puścić przez Węglówkę i połączyć z TLK BB - Ustka, o którym pisałeś.
Poza tym Bryza to skład jadący w wakacje trasą Orkana i tego należy się trzymać. W wakacje prawie zawsze pełny.
Co do Morcinka - nie sądzę, żeby jakikolwiek kwalifikowany jechał z takiej stacji jak Gliwice. Prędzej Kato, lub Wrocław.
Podobnie Heweliusz. Poza tym: manewry na Zachodniej? o.O
Pirat owszem, ale tylko i wyłącznie jako nocny TLK. Mógłby stać się konkurencyjny dla Uznamu, bo odcinek Wrocław-ZG będzie pokonywał szybciej niż do tej pory. Po modernie z 40 ma tam być 100.
Gopło to totalny kosmos.
Trudno wypowiedzieć się o tych składach bez podania orientacyjnych godzin odjazdu z danej stacji...
No więc tak, "Pirat" będąc nocną TLK-ą opuszczałby Wrocław Główny o 22:45, Głogów o 00:45 po 3 minutowym postoju, Zieloną Górę o 02:22 po 8 minutowym postoju, w Szczecinie Głównym stawiałby się o 06:46. Ze Szczecina wyjazd o 23:30, we Wrocławiu o 07:40. Zaś gdyby był dzienną TLK-ą, z Wrocławia wyjeżdżałby o 09:45, w Szczecinie by meldował się o 17:46. Ze Szczecina wyjazd o 10:20, do Wrocławia przyjazd o 18:25.
Jeśli chodzi o "Mickiewicza" to wyjazd z Poznania byłby o godzinie 08:02, w Białymstoku o 14:29 a w Krakowie Płaszowie o 17:20. Z Krakowa do Poznania wyjazd o 07:50, z Białegostoku 10:10. W Poznaniu skład stawiałby się po 16. Ewentualnie można by było z niego zrobić TLK Warszawa-Poznań-Warszawa. Z Warszawy do Poznania wyjazd rano o 05:30, w Poznaniu przyjazd o 08:49. Z powrotem do stolicy, wyjazd z Poznania o 17:40. W Warszawie Wschodniej o 21:01.
"Klimczok" podobno od nowego rozkładu znika z rozkładu dlatego mógłby zostać TLK-ą relacji: BB-Lublin-BB. Z Lublina wyjeżdżałby o 07:12. W BB stawiałby się o 13:36. Z BB wyjazd o 15:10 i przyjazd do Lublina o 21:35 bez wagonów do Białegostoku.
"Telimena" wyjazd z Wrocławia o 05:10, do Białegostoku przyjazd o 14:40. Z Białegostoku wyjazd o 05:50, do Wrocławia przyjazd o 15:15.
"Stobrawa" wyjazd z Krakowa Pł. o 08:10, do Wrocławia przyjazd o 15:32. Wyjazd z Wrocławia o 10:19, do Krakowa przyjazd o 17:45.
"Kmicic" wyjazd z BB o 06:40, do Warszawy Wschodniej przyjazd o 12:43. Z Warszawy wyjazd o 16:20, do Bielska przyjazd o 22:25.
"Bieszczady" wyjazd z BB o 07:40, do Przemyśla przyjazd o 16:50. Z Przemyśla wyjazd o 10:30, do Bielska przyjazd o 19:45.
"Bielik" wyjazd z JG o 05:15, do Krakowa Głównego przyjazd o 14:40 (do Zakopanego przyjazd o 16:40). Z Krakowa wyjazd o 05:55, (z Zakopanego o 05:10) do JG przyjazd o 17:35.
"TLK Bielsko Biała-Ustka-Bielsko Biała" wyjazd z Bielska o 19:40, przyjazd do Ustki o 10:08. Z Ustki wyjazd o 20:45, do Bielska przyjazd o 11:50.
"Olza" wyjazd z Katowic o 05:05, przyjazd do Warszawy o 08:40. Z Warszawy odjazd o 17:05, przyjazd do Katowic o 20:40.
"Wincenty Witos" wyjazd z Wrocławia o 05:08, do Krakowa przyjazd o 10:43. Z Krakowa wyjazd o 15:30, do Wrocławia przyjazd o 21:06.
"Kraszewski" wyjazd z Bielska o 08:10, do Terespola przyjazd o 16:39. Z Terespola wyjazd o 07:57, do Bielska przyjazd o 16:32.
"Bursztyn" wyjazd z Bielska o 07:12, do Gdyni przyjazd o 16:52. Z Gdyni wyjazd o 08:21, do Bielska przyjazd o 17:55 (w sezonie wyjazd z Bielska o 06:12, do Helu przyjazd o 19:02, do Kołobrzegu o 20:42. Z Helu wyjazd o 05:40, z Kołobrzegu o 05:07, do Bielska przyjazd o 19:49).
"Bryza" wyjazd z Katowic o 19:47, do Gdyni przyjazd o 09:06. Z Gdyni wyjazd o 22:24, do Katowic przyjazd o 11:41. W sezonie wyjazd z Katowic o 21:01, do Kołobrzegu przyjazd o 07:56, do Ustki o 09:28. Z Kołobrzegu wyjazd o 20:36, z Ustki o 19:52, do Katowic przyjazd o 07:03.
"Asnyk" wyjazd ze Szczecina o 22:42, do Krakowa przyjazd o 08:54. Z Krakowa wyjazd o 21:31, do Szczecina przyjazd o 07:48. W sezonie ze Świnoujścia wyjazd o 17:57, do Zakopanego przyjazd o 10:30. Z Zakopanego wyjazd o 16:45, do Świnoujścia przyjazd o 10:08.
"Włókniarz" jechałby ostatecznie ani z Bielska ani z Gliwic, lecz z Katowic. Wyjazd z Katowic o 07:20, przyjazd do Łodzi o 11:06. Z Łodzi wyjazd o 16:11, do Katowic przyjazd o 19:55.
"Morcinek" jechałby ostatecznie z Katowic. Wyjazd z Katowic o 08:32, do Warszawy Wschodniej przyjazd o 11:29. Z Warszawy wyjazd o 17:18, do Katowic przyjazd o 20:14.
"Heweliusz" jechałby z Wrocławia do Gdyni Głównej bez grupy wagonów z Krakowa. Wyjazd z Wrocławia o 05:14, do Gdyni przyjazd o 17:01. Z Gdyni wyjazd o 08:07, do Wrocławia przyjazd o 19:53.
"Wysocki" z Katowic wyjazd o 15:31, do Warszawy przyjazd o 18:28. Z Warszawy wyjazd o 06:15, do Katowic przyjazd o 09:11.
"Szanty" wyjazd z Bielska o 20:14, do Świnoujścia przyjazd o 09:11. Ze Świnoujścia wyjazd 19:56, do Bielska przyjazd o 08:43.
"Doker" wyjazd z Katowic o 05:27, do Łeby przyjazd o 19:10. Z Łeby wyjazd o 08:16, do Katowic przyjazd 21:51.
"Tetmajer" wyjazd z Zakopanego 17:44, do Gdyni przyjazd o 10:02. Z Gdyni wyjazd o 18:53, do Zakopanego przyjazd o 11:12.
"Gopło" wyjazd z Krakowa Głównego o 05:57, z Katowic o 08:21, do Bydgoszczy przyjazd o 16:47. Z Bydgoszczy wyjazd o 06:32, przyjazd o Katowic o 14:58, do Krakowa o 17:24.
"Wielkopolanin" wyjazd z Przemyśla o 08:30, do Poznania przyjazd o 21:38. Z Poznania wyjazd o 09:21, do Przemyśla przyjazd o 22:32.
"Rycheza" wyjazd z Przemyśla o 06:25, do Szczecina przyjazd o 21:04. Wyjazd ze Szczecina o 07:09, do Przemyśla przyjazd o 21:44.
^^ tak wyglądałyby proponowane RJ moich proponowanych składów
[ Dodano: 01-11-2012, 23:56 ]
cidra napisał/a:
Cytat:
Co do Morcinka - nie sądzę, żeby jakikolwiek kwalifikowany jechał z takiej stacji jak Gliwice. Prędzej Kato, lub Wrocław.
Dlaczego? Przecież jeszcze do niedawna niektóre ekspresy zaczynały bieg w Gliwicach.
Masz rację, kilka lat temu parę składów EX i IC zaczynało i kończyło bieg w Gliwicach. Kiedyś "Korfanty" zaczynał i kończył bieg w Gliwicach (RJ 2006/07). Był też Ex. "Skarbek" do Wawy, Ex. "Heweliusz" do Gdyni (w 2009 skierowany na Kraków) i IC "Wysocki" do Wawy
Dobra, dobra wiem o tym, ale kiedy to było ?
Ładnych kilka lat temu. Dzisiaj IC wyraźnie odchodzi od trasowania kwalifikowanych do miast innych niż stolice województw. Swoją drogą, czy Morcinek nie miałby zbliżonych godzin kursowania do Górnika ?
Nie zupełnie gdyż różnica czasowa między "Górnikiem" a przeze mnie proponowanym "Morcinkiem" to 1,5 godziny. Bardziej zbliżony czas, "Morcinek" miałby w stosunku do "Ślęży"
Ja zaproponuje coś takiego:
IR Chemik Warszawa-Kędzieryn (który będzie jeździł od nowego r.j.) wydłużyć do Kłodzka lub nawet do Jeleniej G. przez "podsudecką"
Powstałby wtedy pierwszy IR nocny.
Albo zmienić godziny odjazdu i puścić go do Kłodzka "podsudecką".A naprawde wielkim hard corem by było dzielenie tego składu w Kamieńcu na Kłodzko i Legnice (ewentualnie Jelenia Góra)
Przydałyby się pociągi z Gniezna - Wrześnie do Jarocina, sporo osób w weekend musi jeździć przez Poznan. W weekend nie ma żadnego połączenia.
Być może to połączenie byłoby mało rentowne, ale gdyby stworzyć połączenie Bygdoszcz - Inowrocław - Gniezno - Września - Jarocin - Krotoszyn - Wrocław, miałoby to jakiś sens, oczywiście problemem byłoby dogadanie się marszałków trzech województw.
Czasowo przejazd wyglądałby podobnie, tymbardziej, że do czerwca mały remont będzie na lini Gniezno - Pn, no i Wrocław - Poznan bodaj do 2014.
Przydałby się wielki powrót KEDZIERZYN KOŹLE-RYBNIK-CHYBIE-SKOCZÓW-WISŁA i powrót a nawet wydłużenie do OPOLA i tam skomunikowanie z Wrocławiem itp co wy na to???[/b]
Jakieś kilka lat temu kursował pociąg TLK ????? z Przemyśla do Gdyni Głównej przez Rzeszów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław - Leszno - Poznań - Piła - Jastrowie - Szczecinek - Koszalin - Słupsk - Lębork -Wejherowo. I wtedy dalekobieżny pociąg miał jakieś około 1100 kilometrów jazdy.
Jakieś kilka lat temu kursował pociąg TLK ????? z Przemyśla do Gdyni Głównej przez Rzeszów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław - Leszno - Poznań - Piła - Jastrowie - Szczecinek - Koszalin - Słupsk - Lębork -Wejherowo. I wtedy dalekobieżny pociąg miał jakieś około 1100 kilometrów jazdy.
Ten pociąg jeździ dalej, to jest obecny "Słowiniec", teraz jeździ skróconą trasą z Krakowa do Gdyni Wie ktoś może, ile godzin zajęła cała podróż z Przemyśla do Gdyni ?
Przydałyby się pociągi z Gniezna - Wrześnie do Jarocina, sporo osób w weekend musi jeździć przez Poznan. W weekend nie ma żadnego połączenia.
Być może to połączenie byłoby mało rentowne, ale gdyby stworzyć połączenie Bygdoszcz - Inowrocław - Gniezno - Września - Jarocin - Krotoszyn - Wrocław, miałoby to jakiś sens, oczywiście problemem byłoby dogadanie się marszałków trzech województw.
Czasowo przejazd wyglądałby podobnie, tymbardziej, że do czerwca mały remont będzie na lini Gniezno - Pn, no i Wrocław - Poznan bodaj do 2014.
To raczej niemożliwe, bo odnoszę wrażenie, że wszystko co w wielkopolsce się zaczyna i kończy, musi przejeżdzać przez Poznań, zeby było uznane za połączenie rentowne:P
Chociaż takie połączenie byłoby sensowne, gdy KW wejdzie na linię Poznań-Gniezno.
kolejfan - Patryck podał fajną ofertę ,ale też mam takie negatywne wrażenie , że choć tą trasą jeździły pociągi i miały pasażerów, to je pod byle pretekstem pouwalano, bo wszystko pchają przez zatłoczony Poznań.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum