- trzecie połączenie Krakow-Łódź przez CMK: TLK Reymont o 18:00 z Krakowa, wcześniej TLK Cegielski i TLK Sukiennice. TLK Stoczniowiec z dobrym czasem przejazdu, zaledwie 2:05 z Krakowa do Czestochowy i 4:40 z Krakowa do Łodzi. 11 godzin z Krakowa do Gdanska tez jest czasem nienajgorszym.
- zachowano pociagi TLK na CMK skrocenie czasu przejazdu Krakow-Kolobrzeg z 16 do 14 godzin - TLK Krakow-CMK-Warszawa-Gdansk-Kolobrzeg.
-TLK Smok Wawelski pojedzie z Warszawy do Krakowa rano, nie wieczorem (w godzinach obecnego Brzechwy)
-TLK Aleksandria kursuje w (7) w rel. Terespol-Krakow przez Warszawe, Kielce
- nie rozumiem zabiegu ze TLK Smokiem Wawelskim z Krakowa do Warszawy: wyjezdza o 4:10 by byc w Warszawie o 9, jedzie przez Kielce, Zelislawice, CMK. Mialoby to sens, gdyby rano nie bylo zadnego TLK przez CMK, a jest Kolobrzeg o 5:15. Dlatego pewnie Smok Wawelski bedzie jezdzil pusty z racji pory...
-TLK Barnim z Krakowa do Szczecina przez Czestochowe z bardzo dobrym czasem przejazdu Krakow-Poznan
Minusy:
- pociagi z Krakowa do Katowic jada 2:15-2:25 i w konsekwencji do Wroclawia nawet niemal 6 godzin
- duzo pociagow bedzie mialo włączane wagony na stacjach posrednich (Tczew, Wroclaw, Krakow) co bardzo negatywnie wplynie na czasy przejazdów...
"Karkonosze" - przyjazd do Warszawy Wschodniej: 07:02,
"Łokietek"- odjazd z Warszawy Wschodniej: 07:00... Szczyt chamstwa i głupoty na niespotykaną skalę Przecież z tego połączenia korzysta masa ludzi!
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Wysłany: 10-11-2012, 00:36 Re: Rozkład jazdy pociągów spółki PKP Intercity 2012 / 2013.
Absurdy znalezione w interesujących mnie miejscach:
1) TLK Przemysław z Poznania i Zielonej Góry do Krakowa Gł. przyjazd 15.22/ a o 14.49 odjazd TLK Hetman do Zamościa.
2) TLK Hetman wyjedzie z Zamościa już o 3.50 i będzie w Krakowie Gł. o 11.15 podczas gdy TLK Przemysław z Krakowa ruszy dopiero 12.39. Nie dało się już Hetmana wytrasować tą godzinę później żeby wyeliminować ponad godzinne "kiblowanie" w Krk?
Uwaga spoiler
3) REx Bolko z Wrocławia do Lublina przyjazd 13.45/ a odjazd Regio do Zamościa o 13.12
Dla Lublina brakuje TLK do Warszawy w okolicy 6, pozostaje Kiev Express ale czas jego przyjazdu jest niepewny jak pogoda w górach (sam parę razy czekałem na niego ponad 40 minut) ale generalnie nie jest źle.
_________________ w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Pociągi z Piły i z Bydgoszczy do Rzeszowa i Przemyśla (Wieniawski i Solina)mają jechać obwodnicą Stalowej Woli, przez co oszczędzą od pół godziny do 40 minut- jest sukces. Dla pasażerów ze Stalowej będzie postój w niedalekim Plichowie. Jednak da się
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Patrzę na ten rozkład i dostaję ku***cy za przeproszeniem Oczywiście nasza kochana spółeczka po jednym rozkładzie uznała, że Prus nie generuje potoków w Koninie(a w Kutnie jest ich aż tyle, że pociąg może się zatrzymywać, efekt? Pierwszy pociąg do Szczecina z Konina już o 11:55[czyli wracamy do szarej rzeczywistości ], w Kutnie wsiada malo osob, nawet bardzo malo, ale ze to stacja wezlowa to pociąg musi się zatrzymywac), tylko Panorama na + przesunięta do Wrocławia godzine wcześniej i do Wawy godzine później i mamy kwiatek w postaci cholera wie komu potrzebny Ex Kiliński o tej magicznej 11:55 do Poznania(ciekawy kto nim będzie jeździl, zawsze Warta, czy Słowacki były o tej godzinie puste...). Z powrotem jest już trochę lepiej. O 15:28 może ktoś się na niego zdecyduje. Choć mogli go jeszcze zrobić w niedzielę. Na dodatek fajna luka - między 16:10 a 19:39 nie ma żadnego pociągu z Warszawy w Koninie(tak ciężko było zrobić postój Fredrze, lub Chrobremu?), liczę, że PeeRy zmieszczą tu ładnie swe RegioEkspresy, bo chyba z ich usług będę korzystał najczęściej. PIC mnie skutecznie zmusza nowym rozkładem do podróżowania konkurencją, lub po prostu autem. Do Wawy mogli Szczecinianina zostawić tak jak jest, ale trzeba go było przesunąć o te 15 minut później(nie pytajcie czemu mi to nie pasuje). Reszta nie ma tragedii.
- EC Comenius Warszawa - Břeclav: idiotyczne połączenie, z Warszawy na przesiadkę do Bratysławy całe 7 minut, do Wiednia skomunikowany tylko w 1 stronę, brak wagonów bezpośrednich. Krótko mówiąc to będzie porażka...
- brak TLK z Katowic do Warszawy via CMK, no może nie do końca bo będzie Vltava z wagonami do Terespola. To akurat chyba ukłon w stronę aglomeracji rybnickiej.
- do wydłużenia czasów przejazdu na trasie Kraków - Katowice już chyba każdy się przyzwyczaił...
- czy komentarz do rozkładu jazdy łącznika Karkonoszy 66500/1 oznacza, że KKZ do Szklarskiej będzie przez cały okres ferii, do 9.II.13?
- na koniec nazwy: EC Wawel z Wrocławia już był poruszany, z Katowic do Warszawy będzie za to Klimczok
Rozkład bez rewelacji, wszystko niemal identyczne z przeciekami o których pisano od dawna na forum.
Zaskakujące terminy kursowania niektórych pociągów. Zauważyłem, że w wekendy jest sporo mniej połączeń, szczególnie EIC/Ex w porównaniu do obecnego rozkładu.
Odra i Panorama do Wrocławia tylko 1-6, brak niedzielnego połączenia i to samo na powrocie, w soboty brak obu EIC.
Norwid z Warszawy do Gdańska po 18. Na plus póżniejsza godzina, bo dziś razem z Kaszubem są o tej samej porze co jest bez sensu a sporo osób wraca póżniej. Dodatkowe postoje Norwida, niemal na każdej większej stacji i nie tylko(Modlin,Legionowo,Nowy Dwór Maz)
Katowice - Warszawa, aż 5 par EC i kilka ciekawych skomunikowań w Warszawie.
Z Klimczoka na Pobrzeże o 8.20, co pozwoli na w miarę szybki dojazd do Trójmiasta.
Skomunikowanie Wieniawski - Ondraszek w godzinach popołudniowych(Warsz.Zach)
Rozkład pewnie będzie zmieniany od lutego co chwilę, dlatego nie ma co aż tak się przejmować tymi zmianami, bo pewnie setki razy coś będzie inaczej i korekt więcej niż w tym roku.
Wydaje mi się, że 2013 rok będzie rozkładowo poprzewracany i może to najgorszy rok z powodu remontów, modernizacji i zmian a potem od 2014 nieco spokojniej?
Moim zdaniem na plus na pewno należy zaliczyć ograniczanie ruchu pociągów na E65, od Działdowa do Gdańska, o czym świadczy wycofanie "Małopolski" i przetrasowanie "Warmii" przez Nidzicę -Olsztynek co tylko skróci czas jazdy z Warszawy do Olsztyna. Ponieważ czas jazdy dla "Monciaka", "Pobrzeża" i "Norwida" dalej będzie w granicach 6 godzin widać że jest to decyzja słuszna bo jednak najwięcej pracy jest jeszcze między Iławą a Szymankowem do zrobienia a remont stulecia też powinien się jak najszybciej zakończyć. Godzina przyjazdu "Norwida" do Gdańska tragiczna, na miejscu IC zamieniłbym "Kaszuba" i "Norwida" godzinami. To na pewno byłoby na plus dla frekwencji w obydwu pociągach.
Po drugie, chyba nie muszę dodawać jak się ucieszyłem gdy zobaczyłem, że obecne TLK do Krakowa jadące CMK zostają na swojej trasie. Zresztą wycofanie wszystkich dalekobieżnych z odcinka Warszawa-Warka-Radom świadczy tylko o tym jak tam jest żle a lina przez Dęblin-Pionki też ma ograniczoną przepustowość. Ciekawie brzmi zapowiedź "Nidy"/"Aleksandrii". Ciekawe na ile ten pociąg się sprawdzi, i jak będzie z frekwencją, zwłaszcza na odcinku Kielce-Kraków. Bo o frekwencję do Kielc raczej bym się nie martwił. Pora wyjazdu z Warszawy bdb, i czas jazdy konkurencyjny nawet dla komunikacji drogowej.
Szkoda, ze żaden TLK jadący w kierunku Katowic nie pojedzie CMK, tylko nawet jedyny "Skarbek" wiedenką.
Strasznie wydłużony czas jazdy do Wrocławia, TLK przez Łódź nawet 7 godzin. Ex/EIC dalej w granicach 5h30-6 godzin.
Przesunięcie "Lubuszanina"o 2 godziny też może się odbić na jego frekwencji na odcinkach Poznań-Zielona Góra/Gorzów.
"Kiliński" potrzebny jak dziura w moście. Jeżeli w tych godzinach pojedzie jakiś IR/REx, jak teraz "Szczeliniec" to w marcu po "Kilińskim" zostanie wspomnienie.
I nadal niezrozumiały i kuriozalny jest dla mnie tak długi czas jazdy "Kiev-Express". Przecież skoro teraz ma wagony dostosowane do poruszania się po terenie UE to czas jazdy nie powinien być dłuższy od innych TLK na trasie Warszawa-Lublin.
Szkoda, że IC dalej nie rozumie potrzeby puszczenia bezpośredniego TLK komunikacji krajowej z Warszawy do Chełma i Zamościa, najlepiej jeden skład rozłączany w Rejowcu.
To tak na szybko kilka moich uwag.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum