A niby dlaczego maja byc zlikwidowane? Jechales ostatnio jakims ICE?? Chyba nie wiesz ze z takich pocigaow IC ma najwiekszy dochod. I kolego ludzie takim pociagami jezdza. Jak placa to oczekuja porzadnego wagonu i dobrego serwisu. Wiec od ICE sie odczep i przyczep sie IR jak Ci taka cena nie odpowiada.
Dobrze, ale to proszę kupować te luksusowe wagony za własne pieniądze. Państwo i Unia według mnie BARDZO PRAWIDŁOWO dopłaca tylko na zakup taboru na tanie pociągi (TLK, REGIO itd.). I tak ma być. Państwo jeśli chce może pomagać biednym, albo jeśli nie chce to może nie pomagać w ogóle ale na pewno nie powinno dawać bogatym. A to że potem TLK ma lepszy wagon niż EIC, cóż widać EIC jest przereklamowane skoro samo nie potrafi wygenerować sobie zysku na taki wagon.
Zal dupe sciska ze nie mozesz sobie IC pojechac?? Kurwa najlepiej w ogole zeby nie bylo pociagowa najwyzszej kategorii bo przeciez klient ktory placi i tak moze poleciec samolotem lub wlasnym autem. Najlepiej zeby tylko wagony bydlece jezdzily i za darmo wozi wszystkich bo przeciez kolej ma byc ogolnie dostepna. A gowno prawda. NIe ma nic za darmo!!!!
Sam sobie przeczysz, czy ja piszę, że chcę jeździć za darmo, nie ja piszę, że właśnie za darmo nie ma nic, firma IC NIE MA KASY więc nie kupuje wagoników na EIC, a PAŃSTWO POLSKIE MA KASĘ to kupuje wagoniki na TLK bo tak uważa za słuszne. A bilety TLK też kosztują, więc za darmo nie jeżdżę.
I nie pisz mi że chciałbym jechać EIC bo bym nie chciał, ostatnio z Gdańska do Wawy był w TLK-KASZUB (który jedzie jako TLK z powodu remontu), wagon Z2B zmodernizowany z klimą na każdy przedział i z gniazdkami (czyli leszego IC nie ma) i co i nico, podróż jak podróż, popatrz na mój avatar, ja lubię klasyczną kolej z otwieranymi oknami, gdzie można latem stanąć w oknie i oddechnąć świeżym powietrzem, a nie chemicznym freonem z klimatyzatora. Nie każdy kto jeździ TLK maży o tym by jeździć EIC.
I tak racja najlepiej by pociągów wyższej kategorii nie było, bo np. w najlepszych godzinach zabierają miejsce na torach pociągom TLK / REGIO. I faktycznie dla bogatych jest EuroLOT są autostrady (kosztujące więcej niż paliwo na tym odcinku), jest dużo opcji, kolej powinna być transportem zbiorowym w przystępnej cenie, tak jak to jest w Czechach, gdzie owszem jest klasa Ex, Ic, Ec i jest w niej luksusowo i pachnąco, ale cena jest taka sama jak za pociąg pospieszny, to czemu u nas ma być droższa?
Widze, że kolega mysli tylko o sobie. I uważa, że kazdy lubi klasycznego kibla jadącego przez caly kraj. Ja tez lubie wystawic glowe i popatrzec na piekne widoki. Pewnie wiekszosc lubi. Ale widzisz kolej to nie tylko stare wagony z otwieranymi oknami to tez nowe klimatyzowane z gniazdkami z nowymi wozkami i hamulcami to nowe lokomotywy itd. Duzo ludzi jezdzi koleja nie dla przyjemnosci ale do pracy w delegacje i moze oni chca jechac za 170 pln w 1 kl w przedziale menedzerskim pracujac badz spiac podaczas podrozy. Nie ograniczaj kolei do starych wagonow.
A na razie autostrad mamy malo a eurolot wymaga czasu na dojazd do lotniska a IC komunikuje duze miasta z centrum do centrum
Bez urazy za poprzedniego posta
PS. Widok na nasze Tatry z pociagu z przełęczy Sieniawskiej bezcenny i tu sie zgodze ze jak sie jedzie Ex tatry to glowy sie nie wystawi ... Masz racje
Takiego podejścia jak snajper reprezentuje powiem szczerze, że nie rozumiem. Nie chcesz to nie jeździj Ex/EIC ale daj innym żyć. Pociągi kwalifikowane też są potrzebne bo z Warszawy do największych ośrodków typu Poznań, Kraków, Katowice, a po remoncie E65 dojdzie Trójmiasto szybciej jak Ex/EIC nie dojedziesz. Co innego jak człowiek jedzie na wakacje i wtedy rzeczywiście czas może nie ma aż takiego znaczenia, ale dzisiaj dużo osób wyjeżdża służbowo na tej zasadzie, że jednego dnia musi obrócić tam i z powrotem i wtedy inne opcji niż pociąg kwalifikowany nie ma. Na całym świecie są pociągi i drogie i tańsze pociągi regionalne. Poza tym, sorki ale biorąc pod uwagę stan niektórych naszych klasycznych wagonów jeżdżących obecnie w TLK to naprawdę przyjemnie się jedzie właśnie zmodernizowanymi wagonami typu Z, z klimatyzacją, gniazdkami itp, itd. Sam po szarych latach komunizmu z tymi czarnymi okropnymi wagonami powitałem z przyjemnością w latach 90-tych pociągi IC na naszych torach. W końcu chyba powinno się równać w górę a nie w dół. Nie po to obalaliśmy komunizm, wchodziliśmy do NATO i UE, żeby wracać do standardów Białorusi. Obecny spadek pasażerów na kolei to właśnie efekt tego, że kolej przez lata nie inwestowała w nowy tabor, a Polacy zasmakowali komfortu życia zza naszej zachodniej granicy i stare, zardzewiałe 30-letnie wagony, w których nie można w normalnych warunkach załatwić swojej potrzeby fizjologicznej przestały im wystarczać. A niestety EURO LOT nie wszędzie lata, a autostrad mamy tyle co na lekarstwo. Poza tym bilety lotnicze są naprawdę dla bogatych a sam zauważasz że takich w naszym kraju jest mało, A co ma zrobić mówiąc kolokwialnie przedstawiciel klasy średniej który jednego dnia musi pojechać z Warszawy do Poznania i wrócić. Wszystkich chcesz upchnąć do jednego Inter Regio. No to życzę powodzenia.
A propos piętrusów. W ubiegłym roku spędziłem kilkanaście tygodni na stypendium naukowym w Holandii i tam jeżdżą na dalekich trasach tylko wagony piętrowe. I właśnie takie do obsługi linii Warszawa-Łódź byłyby idealne.
Ja tam komuny nie pamiętam i może dla tego nie przekonują mnie luksusy typu pociągi EIC, wycieczki do drogich hoteli, wielkie hipermarkety po brzegi wypełnione towarem, czyli to czym są zachwyceni mieszkańcy dawnego PRL (bo za ich czasów nie było). Ja wolę, TLK, wakacje pod namiotem i osiedlowy sklepik.
Nie zabraniam nikomu jeździć EIC. Cała gadanina zaczęła się moją odpowiedzą na stwierdzenie, że jak rząd+Unia kupi wagony na TLK to będa one lepsze od wagonów EIC. No i niech będą, rząd ma prawo inwestować w co chce, a mnie cieszy że inwestuje w tych biedniejszych a nie tych bogatszych. Wagony EIC ok ale to muszą te pociągi same zarobić na nowe wagony, zresztą przecież dla biznesmenów jest kupowane Pendolino więc o co te pretensje że rząd chce kowalskiemu i cioci frani kupić wagonik ?
Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze i powiem, że jeśli zostaną spełnione życzenia Snajpera o kupnie nowego taboru dla TLK, to będą to również wagony klimatyzowane. Tak czy siak - jego wymarzona postać kolei zniknie.
Przy okazji - kolej za komuny pamiętam dobrze, niestety i muszę powiedzieć, że na wielu trasach niewiele się zmieniło. Dzisiaj, po 20 ponad latach od przemian ustrojowych, wagony w wielu pociągach są takie, jak wtedy: obleśne, śmierdzące, po opuszczeniu których człowiek ma ochotę już tylko na prysznic.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Ex to prosta sprawa. Dla mnie taki Łodzianin bez postoju w miasta pośrednich powinien zostać Ex. Taki pociąg to powinien cechować się tym, że jedzie szybko i bez postojów. Wagony powinny być o wyższym standardzie i bilety droższe. Należy też dbać o markę.
Ludziom dojeżdżającym codziennie do pracy, szkoły chodzi o to, żeby nie jeździć w ścisku. Dlatego najlepsze byłyby piętrusy.
Ja zgadzam się w dużej mierze z Darkiem P. co do polityki MI.
Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Co stanie się ze zmodernizowanymi wagonami po pięcioletnim okresie objętym unijnym projektem. Czy te wagony pozostaną na zaplanowanych trasach, czy skończą podobnie jak ED74.
Otwarcie ofert na 30 piętrusów dla IC w listopadzie
PKP Intercity po raz kolejny przesunęło termin składania ofert na dostawę 30 pasażerskich wagonów piętrowych. Otwarcie ofert miało nastąpić w ten piątek, 28 września. Nową datą jest 30 listopada 2012 r.
Ostatnio termin został przesunięty w lipcu. Powodem był niezakończony proces pozyskiwania dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Z kolei pod koniec maja 2012 r. PKP Intercity wprowadziło szereg zmian w specyfikacji zamówienia na dostawę 30 piętrowych wagonów pasażerskich. To wpłynęło na ustalenie terminu składania ofert na lipiec 2012 r.
Firma, która wygra przetarg ma dostarczyć wszystkie wagony do 30 czerwca 2015 r. Przewoźnik wymaga przeszkolenia 84 pracowników w ustalonym przez siebie zakresie niezbędnym dla obsługi wagonów.
Wykonawca w celu zabezpieczenia umowy jest zobowiązany wnieść 5 proc. całkowitej ceny podanej w ofercie.
Ilość miejsc siedzących (stałych) w wagonie musi mieć nie mniej niż 110 w wagonie klasy 2 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów. Miejsc w wagonie klasy 2 z wydzieloną przestrzenią ma być minimum 85. W klasie 1 miejsc może być najmniej 75. Liczba miejsc stojących w każdym wagonie powinna wynieść 130 – 140, przy założeniu do czterech osób na metr kwadratowy.
Przetarg na 30 piętrusów dla PKP Intercity oficjalnie unieważniony
PKP Intercity poinformowały, że przetarg na zakup przez przewoźnika 30 wagonów piętrowych został unieważniony. Jako powód podano niemożliwość sfinansowania części tego projektu ze środków Unii Europejskiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum