Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
Wiosną ruszy EC z Trójmiasta do Berlina
Autor Wiadomość

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 21-06-2012, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Bezpośredni pociąg z Berlina Do Gdańska miał też być jadący przez Gorzów i Chojnicę. Kto się "nie dogadał"? Od nowego RJ zmienili trasę Gorzów-Warszawa przez Poznań a nie przez Bydgoszcz jak było, gdzie łapałam połączenie TLK do Gdańska. A teraz ...dziura. Gorzów nie ma bezpośrednich pociągów z północną częścią kraju. Jesteśmy zdani na ileś tam przesiadek pociągami osobowymi. Moim zdaniem potrzebny jest pociąg (szynobus) do Piły, skąd można dojechać (jedna przesiadka) do Kołobrzegu, Koszalina. Skoro do Poznania można nieelektycznym to i do Bydgoszczy też można skąd są pociągi do Olsztyna, Gdańska. Embarassed
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

peggybrown Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011
Skąd: Katowice

PostWysłany: 22-07-2012, 13:41    Odpowiedz z cytatem

BGE jedzie z taką samą frekwencją co Wawel wiec chcą likwidować Wafla od grudnia a BGE zostaje nie rozumiem? szkoda bo Wawel to pociąg już lata i lata jeździ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 22-07-2012, 14:49    Odpowiedz z cytatem

Jakby puścili skład pod Dieslem przez Ostbahn to by była większa frekwencja... Tylko taryfa by nie mogła być Ex/ EIC tylko jakaś tańsza...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 22-07-2012, 16:30    Odpowiedz z cytatem

Jakby tutaj taryfa była tańsza, to by cieszył się większą frekwencją, a to że jedzie jak teraz, czy pojedzie Ostbahnem to wg mnie nie ma znaczenia (sądze, że większy potok podróżnych jest na obecnej trasie).

Jak dla mnie to godziny kursowania BGE są do kitu. Ludzie przez dwie godziny nic nie załatwią w Berlinie. BGE by musiał z Gdańska wyjeżdżać jeszcze wcześniej.

A wieczorem koliguje z Pomorzaninem, więc to też gwóźdź do trumny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

peggybrown Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-07-2012, 19:47    Odpowiedz z cytatem

zrobić oferte LM np 13 zł z Poznania do Gdyni to każdy by sie rzucił hehe
Pomorzanina przesunąc o dwie godziny dalej i by było po sprawie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

firmus_piett Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Mar 2009

PostWysłany: 29-07-2012, 08:58    Odpowiedz z cytatem

Kto przy zdrowych zmysłach wybierze EC jeśli kilkadziesiąt minut wcześniej jedzie nieźle zestawiony TLK? Tu nad rozkładem trzeba popracować a nie od razu wywalać pociąg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-07-2012, 09:17    Odpowiedz z cytatem

W dodatku jadąc "Pomorzaninem" zdąża się na BWE z Warszawy. Wiem, bo często jeżdżę tym pociągiem i zawsze oglądam sobie "mijankę" BWE do- i z Berlina. Zgadzam się z Przedmówcą - trzeba popracować nad godzinami odjazdu.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 29-07-2012, 10:13    Odpowiedz z cytatem

BGE mogłoby też mieć inną relację, np Gdynia - Hanover albo Gdynia - Frankfurt/M. Przecież nie wszystko musi kończyć bieg w Berlinie, przykład to Wawel i trasa do Hamburga. Kilkanaście lat temu był pociąg relacji Kraków - Kolonia(pośpiech). Moim zdaniem, każda trasa poza Berlin, to szansa na przyszłość dla BGE, a jak widać PKP IC troche idzie w tym kierunku, np.Polonia do Villach(dawniej Wiednia).
Pomorzanin ma dobre godziny, niech tak zostanie, a BGE proponowałbym zmiane trasy i wtedy również korekty godzin.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-07-2012, 15:28    Odpowiedz z cytatem

BGE widziałem w ubiegłą niedzielę będąc w Poznaniu. Frekwencja bardzo ładna, 1 klasa co prawda nie za specjalnie, ale wagony klasy 2 zajęte na poziomie 80-90%. Nie wiem co prawda ile osób wsiadło w samym Poznaniu bo gdy przyszedłem na peron to było jakieś 3 minut przed odjazdem. Notabene odjeżdżający 22 minuty później "Pomorzanin" też miał wtedy świetną frekwencję, ponad 100% w klasie 2, i praktycznie 100% klasa 1. Natomiast nie jest on już tak dobrze zestawiony jak do niedawna. Też się trochę rozczarowałem, ale poza Arowami trzy przedziałowe dwójki to zwykłe zielone bez moderny, podobnie z jedynką. Ale to na marginesie.
Co do wydłużenia BGE poza Berlin, pomysł niezły z tymże wymagający dwóch składów, a z tym zaraz może być problem, poza tym wymagający starannej analizy ekonomicznej. Połączenie Trójmiasta z Frankfurtem nad Menem czy Monachium jest dobry, ale z Gdańska codziennie odlatuje kilka samolotów do portów dawnego RFN i czasami proponują podróż za naprawdę nieduże pieniądze stąd tak by to trzeba opracować aby się nie nakładać. A jak wiemy z marketingiem w IC jest strasznie kulawo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-07-2012, 12:12    Odpowiedz z cytatem

50 dni kursowania pociągu z Gdyni do Berlina

Ponad 11 000 pasażerów przewiozło PKP Intercity na trasie pomiędzy Trójmiastem a stolicą Niemiec, w ciągu 50 dni kursowania pociągu „Berlin-Gdynia Ekspress” (BGE). Połączenie zostało uruchomione 6 czerwca br. Pierwsze miesiące zainteresowania nowym połączeniem dobrze rokują na przyszłość.

Czytaj dalej...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Stanlej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Mar 2012
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 02-12-2012, 00:21    Odpowiedz z cytatem

Cześć!
Planuję podróż z Gdańska do Frankfurtu nad Menem- (Moguncji), z przesiadką w Berlinie, z rowerami i po przeanalizowaniu połączeń okazało się, że w nie za wczesnych godzinach odjeżdża tylko GBE. Niestety jak wiecie nie ma w nim przedziału dla rowerów. Czy jest szansa, że wprowadzą np. na okres letni wagon z miejscem na rowery. Macie może jakieś inne pomysły na dotarcie do Moguncji? Rozważam jeszcze samolot.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 02-12-2012, 12:10    Odpowiedz z cytatem

a co z połączeniem tlk gdańsk-pila-gorzów-kostrzyn-berlin jakiś PODRÓŻNY tutaj kiedyś już podawał nawet godziny odjazdu tego pociągu i co? ani widu ani słychu po tym pociagu...

[ Dodano: 02-12-2012, 12:15 ]
turystka napisał/a:
Bezpośredni pociąg z Berlina Do Gdańska miał też być jadący przez Gorzów i Chojnicę. Kto się "nie dogadał"? Od nowego RJ zmienili trasę Gorzów-Warszawa przez Poznań a nie przez Bydgoszcz jak było, gdzie łapałam połączenie TLK do Gdańska. A teraz ...dziura. Gorzów nie ma bezpośrednich pociągów z północną częścią kraju. Jesteśmy zdani na ileś tam przesiadek pociągami osobowymi. Moim zdaniem potrzebny jest pociąg (szynobus) do Piły, skąd można dojechać (jedna przesiadka) do Kołobrzegu, Koszalina. Skoro do Poznania można nieelektycznym to i do Bydgoszczy też można skąd są pociągi do Olsztyna, Gdańska. Embarassed
do poznania jeździ szynobus z gorzowa finansowany przez strone lubuska a jesli chodzi o połączenie do piły to byla taka propozycja no ale urząd marszałkowski w poznaniu stwierdzil że te połączenie nie będzie opłacalne,nie będzie tez żadnego połączenia w nowym rozkładzie urzędy lubuski z wielkopolskim nie mogą się dogadać-może za rok...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 02-12-2012, 14:50    Odpowiedz z cytatem

jajo31, czytałem z jakiś miesiąc temu na jakimś innym forum, że za priorytetowe połączenie trójmiasta z Berlinem uznali to BGE. Było też napisane, że niemiecka strona uznała, że nie opłaca się puszczać pociagu Ostbahnem.

Jednakże połączenie przez Ostbahn nadal jest w planach, ale odłożone w czasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 02-12-2012, 15:17    Odpowiedz z cytatem

Nie nieopłacalne jeno tam było co innego. Chodzi o przewoźników i dotacje państwowe. Połączenie Berlin - Kostrzyn robi NEB, tego pośpiecha do Danzig miał robić DB..

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 02-12-2012, 15:27    Odpowiedz z cytatem

Pawel_15, Czyli z tego co napisałeś, to rozumiem, że to bardziej Niemcy są zainteresowane tym połączeniem i oni na całości by to finansowali, a od strony Polskiej zależy od tego czy wpuszczą na tory czy nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl