Wysłany: 03-12-2012, 13:58 20 składów za 270 mln zł
W weekend w małopolskich pociągach Regio pojawiły się na stolikach przy oknie ulotki - listy do podróżnych informujące o remontach w latach 2013-2015, o utrudnieniach, o likwidacji połączenia do Oświęcimia przez Skawinę, jednak każda ulotka zawierała wpis, że do 2015 zostanie zakupione 20 składów za z tego co pamiętam 270 mln. Ktoś wie coś o tym ?
Podczas zwołanej niedawno konferencji prasowej, wicemarszałek woj. małopolskiego Roman Ciepiela oraz dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Andrzej Siemieński, tłumaczyli powody likwidacji około 20 proc. połączeń kolejowych. Wprowadzane oszczędności mają przełożyć się na przyszłe inwestycje.
Roman Ciepiela zadeklarował, że dzięki zaoszczędzonym pieniądzom samorząd chce zakupić w ciągu 2 – 3 lat 20 nowoczesnych pociągów za ok. 281 mln zł. Natomiast w ramach planowanej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej powstaną węzły przesiadkowe oraz parkingi typu „Parku i Jedź” w Tarnowie, Bochni, Krzeszowicach i Trzebini.
Szybka Kolej Aglomeracyjna powinna ruszyć w 2014 r. Urząd marszałkowski województwa małopolskiego planuje uruchomić trzy linie SKA: Trzebinia – Kraków – Tarnów, Sędziszów – Kraków – Podbory Skawińskie oraz MPL Kraków Balice – Kraków – Wieliczka Kopalnia. Obecnie trwa ustalanie zadań do wykonania przed uruchomieniem SKA, Chodzi m.in. o wskazanie miejsc, gdzie powstaną stacje i przystanki, w których konieczna będzie np. integracja rozkładów jazdy z publiczną komunikacją zbiorową, czy przebudowa otoczenia oraz budowa parkingów „Parkuj i Jedź”.
I te składy to są dla SKA, Regio, czy jednego i drugiego ? No i mam nadzieję, że w Małopolsce kupią Impulsy z Newagu by wspierać Małopolskę, a nie znowu będą przyczyniać się do zmniejszenia bezrobocia tyle tylko, że w Bydgoszczy.
Spokojnie, nie raz nie dwa PR Kraków dopasowywał frekwencję do pojazdu - choćby przez notoryczne puszczanie solowego Acatusa na Dunajcu - teraz będzie to samo od nowa.
Tak, poprzeglądałem ceny przetargów i wychodzi, że za 280 nie kupią 20 składów x3, ale za jakieś 300 kupią, czyli chcą 20 składów x3 i potem nikt nie da takiej ceny 280 tylko trochę wyższą i coś tam sobie wybiorą albo zrobią drugi przetarg. Tymczasem lepiej byłoby kupić za to 15 składów x4. Kraków to spory ośrodek, małe pociągi tu się nie sprawdzą. No chyba że docelowo kiedyś na Kraków - Tarnów i Kraków - Trzebinia kupią jakieś większe, np. x6, a te małe oddelegują wtedy na trase do Sędziszowa i Zakopanego. No ale zanim zrobią kolejny przetarg to przez parę lat będą uparcie puszczać małe pociągi myśląc że one i tak są fajne bo nowe.
Reasumując powinni kupować 15 składów x4 a nie 20 składów x3 bo x3 to dobre może ale dla np. Olsztyna a nie Krakowa.
No chyba że mają je w planach puszczać w trakcji podwójnej to ok wtedy, jednak w takim przypadku to finansowo taniej wyjdzie kupić odrazu składy x6 (około 25 mln zamiast 2x 15 mln, czyli 5 mln taniej za pociąg).
I czynił to bardzo skutecznie. Nowe, krótkie składy będą idealne do obsługi jedynego obok Balic połączenia jakie nam zostanie - Kraków-Tarnów - przewiduję tam 3-4 pary dziennie.
Podczas zwołanej niedawno konferencji prasowej, wicemarszałek woj. małopolskiego Roman Ciepiela oraz dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Andrzej Siemieński, tłumaczyli powody likwidacji około 20 proc. połączeń kolejowych. Wprowadzane oszczędności mają przełożyć się na przyszłe inwestycje.
Czyli dogadali się już. To znaczy że przyszła SKA = obecny MZPR. Ktoś ma jeszcze jakieś złudzenia?
[ Dodano: 04-12-2012, 18:40 ]
jackii napisał/a:
Szybka Kolej Aglomeracyjna powinna ruszyć w 2014 r. Urząd marszałkowski województwa małopolskiego planuje uruchomić trzy linie SKA: Trzebinia – Kraków – Tarnów, Sędziszów – Kraków – Podbory Skawińskie oraz MPL Kraków Balice – Kraków – Wieliczka Kopalnia.
Czyli:
1. Chrzanowa nie będzie, mimo tego że obecnie, choć infrastruktura i czasy jazdy do kitu, to generuje duzy ruch.
2. Podbory Skawińśkie - ktoś wie czemu? Dowóz do SSE? To tam?
3. Wieliczka Kopalnia? A Rynek? Zdecydujcie się.
4. Za dwa lata, wg planów UMWM, szynobusy spalinowe zejdą z Balic. Gdzie pójdą? Ktoś oficjalnie wie? Bo UMWM na pewno tego jeszcze pół roku tego nie wiedział.
pp, nie rozumiem tego Chrzanowa. To przecież ledwo jakieś 5 kilometrów od Trzebini. Skoro generuje spore potoki, to czemu nie przedłużyć SKA? Czy na pewno do Oświęcimia będzie jeździła wystarczająca ilość pociągów?
Z drugiej strony SKA ma dojeżdżać do mniejszej Skawiny...
Genialnie. Zaoramy kolej by w jakiejś perspektywie kupić składy na kluczowe linie. A Ja się pytam co z kryniczanką? Czy priorytetem nie powinien być zakup odpowiednich szynobusów na tą linię? Obawiam się, że przy kolejne korekcie wszystkie poc. REGIO mogą zostać skrócone do Nowego Sącza. Niestety o tym nasz Marszałek nie myśli wcale.
A fakt, że SKA to obecny MZPR jest oczywisty. PR zostaną w województwie jakieś ogryzki np. z Tarnowa do Nowego Sącza, obawiam się, że dalej do Krynicy może coś w weekendy pojedzie plus sezonowce z PKP IC. Niestety wygląda to bardzo źle.
sheva17, chcesz utrzymywać pociągi na linii NS - Krynica jako "sztukę dla sztuki"? W obecnym kształcie nie są one nikomu (może poza kolejarzami ze zniżką 350%) potrzebne. Jeszcze do Piwnicznej, przy mądrym rozkładzie można by było coś powalczyć. Ale dalej? Nikogo nie stać teraz na wożenie pustych kibli. Na chwilę obecną sensowna jest dobra oferta sezonowa (codziennie w sezonie powinny jeździć nocny TLK z Gdyni przez Łódź i dzienny iR z Warszawy). I wręcz prosi się o możliwość wyjazdu pociągiem na Słowację - turystyczny do Popradu, są po temu tak w Polsce jak i na Słowacji odpowiednie szynobusy/elektriczki (choć u nich też krucho z połączeniami, do Plavca już nic nie będzie jeździć...).
Za 270 mln chcą kupić składy, tylko po co? Już teraz wycinają wszystko co się da! Póżniej będzie inaczej? Niech zaoszczędzone pieniądze przekażą na dofinansowanie istniejących oraz uruchomienie nowych połączeń.
Nie może być tak że ostatnie połączenie pociągiem z Katowic do Bukowna, Olkusza, Jaroszowca, Wolbromia, Charsznicy czy Kozłowa i dalej będzie już o 17.46 bo Małopolska odcięła dotację do połączeń na tej trasie. Jeszcze kilka lat temu na linii 62 ( tabela 105 srjp ) było po kilkanascie pociągów w każdą ze stron. Od 9 grudnia będzie ich już tylko 6! Jako ciekawostkę podam autentyczny fakt, że Koleje Śląskie chciały jeżdżić aż do Charsznicy i połączeń byłoby około 10 w każdą stronę, lecz niestety Małopolska odmówiła dofinansowania tych pocciągów. A wystarczyłoby na to parę milionów. Teraz pie...lą że chcą kupić za zaoszczędzone pieniądze nowe składy. Zwykłe ściemnianie nic więcej. Po jakimś czasie dowiemy się że owszem były takie plany ale nic z nich nie wyszło, pieniędzy też żadnych już nie będzie.
Pamiętam jak w 2007 roku po otrzymaniu organizacji EURO 2012 kolejowi i rządowi decydenci zapowiadali, że w czasie EURO trasę z Krakowa do Katowic pokonamy w 30 minut....!!! Ile wyszło z tych zapowiedzi? Niech każdy sam osądzi.
pp , jackii Chrzanów SKA ma nie być objęty bo według UMWM czy marszałka , nie ma bocznicy , żeby pociągi tam kończyły szkoda , że do tej pory to żaden problem nie był A przede wszystkim nie bo SKA ma iść na Kraków - Katowice . I tak o to linia 93 zostanie zlikwidowana bo pociągami Trzebinia - Oświęcim ludzie jeździć nie będą .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum