EIC Krakus, EIC Sawa - będą miały wagony barowe, gdzie wcześniej miały restauracyjne!
EIC Sawa i EIC Kościuszko - 2 wagony klasy pierwszej, jeden wagon z przedziałami menadżerskimi oraz wagon bezprzedziałowy (mój domysł pewnie 152a)
Najprawdopodobniej (tak słyszałem) kilka składów będzie mieć obiegi:
- EIC Sawa z EIC Ondraszek
- EIC Krakus z EIC Kościuszko
- EIC Górnik z EIC Fredro
- EX Klimczok z EX Lajkonik
Pozostawię to bez komentarza, biorąc fakt pod uwagę, że mocno zostały "Krakowskie składy ogołocone".
1. EP09-015 i świetny skład pociągu TLK Cegielski rel. Poznań Główny - Kraków Płaszów.
2. Nowy IR Wielkopolska rel. Łódź Kaliska - Poznań Główny obsługiwany EN57-1246
3. EP07-401 z okrojonym składem pociągu TLK Pogoń rel. Wrocław Główny - Białystok. Frekwencja na tym składzie dziś wynosiła ponad 100%
4. EU07-227 z bardzo wymieszanym składem pociągu TLK Wrocławianin rel. Warszawa Wschodnia - Legnica
Cześć, ma ktoś informacje odnoście TLK Artus i TLK Doker? Interesuje mnie jak wglądają te składy w nowym rozkładzie jazdy. TLK Doker jeździł ostatnio z bezprzedziałowym. Jestem ciekaw czy dalej go ma.
9.12.2012r.
Pierwszy dzień kursowania TLK "Wrocławianin" relacji Warszawa Wsch.->Legnica.
Do Legnicy dotarło 27 pasażerów. Jak na pierwszy dzień kursowania pociągu frekwencja nie była najgorsza.
Zestawienie to EU07-2-2-2-1/2(malowanie czerwono-zielone)
Trochę dzisiejszych składów z pierwszego dnia obowiązywania noew rozkładu z dworca Warszawa Centralna:
1. TLK "Wysocki" w nowej relacji do Wrocławia GŁ: EP07-1016 + B + A + B + B. Frekwencja w granicach 100%, klasa 1 około 30%. Wszystkie wagony ze stacji Wrocław, standard przeciętny.
2. TLK "Kaszub" do Gdyni: EP09-012 + 139A-Op + restaurant + 136A-IC6 + XBNMg2 + XB + Z1B. Klasa 1 frekwencja około 70%, klasa 2 powyżej 100%, praktycznie w każdym wagonie pojedyncze osoby stojące na korytarzu.
3. TLK "Janusz Korczak" Zakopane-Białystok: EP09-046 + 111Arow + B(IC) + B + A + A(IC) + B + bar + B + B(IC). Z dworca centralnego w kierunku Białegostoku około 50%, klasa 1 praktycznie pojedyncze osoby.
4. "Kiev-Express" do Dorohuska i Kijowa. Wagony komunikacji krajowej do stacji granicznej Dorohusk to B i A, czyli identyczne zestawienie jak przez cały rozkład 2011/12 gdy zaczynał i kończył bieg na stacji Warszawa Gdańska. W tablicach z zestawieniami jest jednak że do Dorohuska powinny być 3 wagony klasy 2, także zapewne skład ten zostanie wzmocniony. Frekwencja w klasie 2 około 80%, mniej więcej 70 osób pojechało, także widać jak dobrą decyzją było puszczenie ponowne tego pociągu przez najważniejsze dworce warszawskie. Wczoraj w ostatnim dniu kursowania tego pociągu z dworca gdańskiego w klasie 2 pojechało 10 osób. Do Kijowa 3 wagony sypialne ukraińskie.
5. IR "Brda"po raz pierwszy w skróconej relacji do Torunia Gł: dwie czeskie lokomotywy na czele + 4 wagony klasy 2. Jeden wagon z przedziałami 6 miejscowymi, pozostałe normalne 8 miejscowe przedziały. Frekwencja około 50%.
6. EIC "Ondraszek" do Bielska Białej Gł: EP09-028 + XB + Z2B + 111Arow + XB + Z2B + bar + 145Ab + 139A-Op. Numeracja wagonów od nr 10 do nr 3. Wagony z nr 10 i 9 kursują od dzisiaj tylko w piątki i niedziele. Dzisiaj dwa pierwsze wagony to 8 osób, natomiast pozostałe wagony klasy 2 kursujące codziennie to frekwencja około 80%. Klasa 1 łącznie 20 osób w obydwu wagonach.
7. EIC "Fredro" do Wrocławia Gł: EU07A-001 + Z1A + 152Aa + Z2ABCMg + restaurant + 136A-IC6 + Z2B + 111Arow + 136A-IC4 + Z1B. W 3 wagonach klasy 1 łącznie 35 osób, klasa 2 około 70-80%.
8. TLK "Niemen": EP07-361 + B + B + B(IC) + B + A. Frekwencja na całym składzie nie przekroczyła 50%. Klasa 1 tylko 10 osób pojechało z 10 osób. Wagony ze stacji Wrocław, standard bardzo przeciętny.
9. TLK "Aleksandria" z Terespola do Krakowa Gł. Dwie jednostki ED74: ED74-009 + ED74-004. Odjechał z frekwencją około 50%.
10. TLK "Wieniawski" Gdynia Gł.-Rzeszów Gł: EP07-312 + 111Arow + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + bar + A(IC). Wagony ze stacji Gdynia, czyste, zadbane. Frekwencja w granicach 80%, klasa 1 około 50%.
11. EIC "Chrobry" do Szczecina Gł: EP09-040 + 159A + XBNMg2 + Z2B + restaurant + 145Ac + 139A-Op. Klasa 2 frekwencja w granicach 100%, klasa 1 znacznie gorzej, w menedżerskim 10 osób, w 139A-Op około 40%.
12. EIC "Krakus" do Krakowa Gł; Husarz + 154Aa + XBNMg2 + 136A-IC6 + bar + 139A-Op. Klasa 2 około 90%, klasa 1 maksymalnie 30%.
13. TLK "Czechowicz" z Lublina: EU07-116 + B + B + A + B(IC) + B. Wagony przeciętne, z wagonowni na Grochowie z vmax=120 km/h.
14. TLK "Kormoran" do Olsztyna: EP07-1050 + B + B(IC) + B + A + B + B(IC). W przypadku tego pociągu niewiele się zmieniło. Wagony o bardzo przeciętnym standardzie ze Szczecina, i bardzo kiepska frekwencja, w granicach 10-15%.
15. EIC "Górnik" do Wrocławia Gł: EP09-006 + 144A + 136A-IC5 + 154A + XBNMg2 + Z2B + restaurant + 156A + 158A + 139A-Op. Numeracja wagonów od 10-3. Dwa pierwsze wagony będą kursowały tylko w (5) i (7), i w nich najsłabsza frekwencja, łącznie 26 osób. W pozostałych wagonach klasy 2 około 80%, klasa 1 pustki, w granicach 20% maksymalnie.
16. EC "Varsovia" z Budapesztu: EP09-029 + bezprzedziałowy niebieski nr 347 + bezprzedziałowy czerwony nr 348 + przedziałowy czerwony nr 349 + przedziałowy niebieski z przedsionkiem dla osób na wózkach inwalidzkich nr 350 + restaurant czeski + bezprzedziałowa jedynka czerwona nr 352. Frekwencja bardzo, bardzo kiepska, jak z 40 osób przyjechało to wszystko, ale to pierwszy dzień kursowania w ogóle pociągu także miejmy nadzieję że się poprawi.
17. TLK "Gałczyński" do Lublina: EP09-014 + 6 wagonów klasy 2 (jeden to bezprzedziałowy Spot i pozostałe przedziałowe w barwach IC) + bar + 2 wagony klasy 1 w barwach IC. W porównaniu z SRJP 2011/12 skład skrócony o dwa wagony klasy 2, numeracja wagonów od nr 21-13. Przyjechał z frekwencją w granicach 100%, odjechał z około 70% i klasa 1 około 40%.
18. EIC "Sawa" do Krakowa Gł: EP09-046 (czyli ta sama Epoka która przyjechała z "Korczakiem") + Z1A + 139A-Op + bar + XB + 136A-IC6 + 111Arow. W wagonach klasy 1 jakby pogrom jakiś przeszedł, łącznie 6 osób, klasa 2 w granicach 60%. W porównaniu do poprzedniego rozkładu jazdy restaurant został zastąpiony przez zwykły barowy.
19. TLK "Norwid" do Gdyni: EP09-038 + 111Arow + B(IC) + B(TLK) + B(IC) + B(IC) + bar + A(IC) i na końcu dwie zielone dwójki niedostępne dla podróżnych. Przyjechał z frekwencją 100% jeżeli nie przekraczająca, odjechał z centralnego z maksymalnie 30% zapełnieniem. Wagony głównie ze stacji Gdynia, jedynie 111Arow z Grochowa.
20. Regio Express "Warta" z Lublina do Poznania: EU07-187 (czekoladka z PR) + 3 malborasy + 4 normalne wagony klasy 2 przedziałami 6 miejscowymi. Na malborasach na wyświetlaczach napis RE "Bolko" Wrocław Gł.-Lublin więc niewykluczone, że dzisiejszy RE "Bolko" do Lublina przyjechał już do Lublina właśnie w takim zestawieniu. Frekwencja w momencie przyjazdu w granicach 100% w całym składzie, w momencie odjazdu około 100% w malborasach, i w granicach 50-70% w pozostałych wagonach.
21. TLK "Baczyński" do Wrocławia Gł: EU07-214 + 141A + 141A + 141A + 112A + 112A kursujący jako wagon klasy 2. W wagonach klasy 2 około 80-90% frekwencja, klasa 1 około 3-0%. Odjechał z Warszawy z opóźnieniem około 40 minut.
22. Regio Express "Chemik" do Kędzierzyna Koźle: EU07-222 (podobnie jak na "Warcie" piękna czekoladka z PR) + 3 malborasy + wagon klasy 1 kursujący jako 2 klasa. Frekwencja około 80%, jedynie ostatni wagon z 50% frekwencją.
23. Ex "Korfanty" z Wrocławia Gł: EP09-024 + 111Arow + 144A + 144A + 144A + bar + 145A. Na centralnym wysiadło około 100 osób.
24. TLK "Pojezierze" do Katowic: EP07-1055 + 111Arow + B(TLK) + B(IC) + B(TLK) +n B(TLK) + bar + A(IC). Frekwencja w granicach 70% w momencie przyjazdu, w kierunku Katowic nie przekraczała 50%, klasa 1 10 osób razem. W porównaniu do poprzedniego rozkładu jazdy skład wzmocniony o jeden wagon klasy 2 i skrócony o jedną jedynkę co moim zdaniem jest dobrym posunięciem.
Olo4271, po co dajesz "Chemika" w nieodpowiednim dziale? Przecież to jest wątek dla pociągów dalekobieżnych kategorii EC, EIC, Ex i TLK. Dałeś w wątku "Pociągi REGIO i interREGIO" i tak niech zostanie, a nie dajesz wszędzie gdzie popadnie.
Dzisiejszy EIC "Górnik" relacji: Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia z wagonami 158A i 156A. Od nowego RJ "Górnik" będzie mieć obieg z EIC "Fredro":
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum