Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Świętokrzyskie obawia się zmian w śląskim
Autor Wiadomość

milicja3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Sie 2009

PostWysłany: 10-12-2012, 09:07    Odpowiedz z cytatem

tak jest całodobowa
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 10-12-2012, 17:58    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Chyba pozostaniesz sam ze swoim poglądem. Praktyka pokazuje, że nie masz racji. W pociągach kolejarze owszem są, ale robotników czy też uczniów też jest sporo.


Absolutnie nie twierdzę, że pociągami sami kolejarze jeżdżą. W Bukownie obecnie pracownicy CARGO zamawiaja busa do Szczakowej. Do Szczakowej dla nich będzie lepiej ale nadal źle bedzie dla Sosnowca i DG, które zaepłniają pociągi do Sędziszowa/Kielc Zwyczajnie, dla zapewnienia lepszej frekwencji konieczny jest powrót pociągów pociągów do naturalnych relacji. Jak ktoś chce reaktywacji odcinka Bukowno - Szczakowa .. to kompensayjnie wymiana.ii i taki układ:

Kielce /Sędziszów - Katowice dla PR (i koniecznie porawa rozkładu i 8 par!!! bo to absolutnie minimum)

Katowice - Jaw. Szczakowa dla KŚ i dalej wydluzone do Bukowna KŚ

Kraków - Jaw. Szaczkowa dla PR .. to racjonalne rozwiązanie, bezpośrednie przejazdy zapewniają UNIbus i inter bus .. i taki układ siłą rzeczy pozostanie przez parę lat, znim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-12-2012, 18:04   

Cytat:
Kraków - Jaw. Szaczkowa dla PR .. to racjonalne rozwiązanie, bezpośrednie przejazdy zapewniają UNIbus i inter bus .. i taki układ siłą rzeczy pozostanie przez parę lat


Nie, nie, nie... Wszystko ok, ale krakowskiej linii, nie dziel na dwa, bo z jednego szamba, zrobią się dwa. Wystarczy, e ludzie biadolą, na Kieleckiej linii. Oszczędź nerwów innym...
Powrót do góry

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 10-12-2012, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Wstawiam tekst "oryginału", bo to moja relacja, przeredagowana przez Rynek Kolejowy, wiem, że zrobiłem parę błędów, ale nie chce mi się ich ich poprawiać Smile

POŁACZENIA Z PRZESIADKAMI KATOWICE – SĘDZISZÓW/KIELCE TO ORGANIZACYJNA KATASTROFA

Ogromny spadek podróżnych, chaos informacyjny, brak połączeń w wyszukiwarce z rozkładem jazdy … i siarczysty mróz. Pierwszy dzień gehenny podróżnych na odcinku Katowice – Sędziszów/Kielce.


Od wczoraj zniknęły z rozkładu jazdy bezpośrednie połączenia pociągami REGIO w relacji Kielce/Sędziszów – Katowice. Pociągi REGIO spółki Przewozy Regionalne kończą bieg na pierwszej stacji w granicach województwa śląskiego – w Sławkowie, gdzie podróżni przesiadają się do autobusów Kolei Śląskich, o czym pasażerów nie poinformowano z odpowiednim wyprzedzeniem.

„ZŁOŚLIWY” ROZKŁAD JAZDY KOLEI ŚLĄSKICH DLA LINII S2 (Katowice) SOSNOWIEC GŁ – SLAWKÓW?
Odcinek Sławków – Sędziszów od 9 grudnia br. Obsługuje 6 par pociągów, z czego 5 kursuje codziennie, a 1 para – tylko w dni robocze. Jednak w pierwszym dniu kursowania Kolei Śląskich dojazd do Sławkowa był nie lada problemem.

Aby dojechać na pociąg REGIO Sławków (12:42) – Kielce (15:10) trzeba było dojechać do Sosnowca Gł na autobus komunikacji zastępczej o godz. 12:06, który wg rozkładu jazdy KŚ docierał do Sławkowa o godz. 12:37 i nigdzie po drodze nie zatrzymywał się, odcinając tym samym od pociągu do Kielc stacje Sosnowiec Dańdówka, Sosnowiec Porąbka, Sosnowiec Kazimierz, Dąbrowa Górn. Strzemieszyce, Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Ponadto dla autobusu KŚ mimo czarnych i niemal pustych dróg czas przejazdu okazał się niemożliwy do zrealizowania. Ponadto obsługa autobusu odmówiła telefonicznego kontaktu z dyspozytorem celem zgłoszenia skomunikowania w Sławkowie z pociągiem REGIO, tłumacząc, że jako kasjer mobilny nie ma takich uprawnień !!! Z wspomnianego autobusu KŚ skorzystały wczoraj (9 XII)) tylko cztery osoby. Kilku pasażerów dowiedziawszy się, że pomiędzy Sosnowcem Gł. a Sławkowem w rozkładzie nie przewidziano postojów – zrezygnowało z podróży. Rozkład jazdy KŚ przewiduje autobus wcześniejszy, o 11:33 z Sosnowca Gł. do Sławkowa z obsługą pośrednich stacji, jednak tylko w dni robocze. Więc pociąg REGIO z 12:42 ze Sławkowa do Kielc w dni wolne jest nieosiągalny dla pasażerów 5 pośrednich stacji między Sosnowcem Gł. a Sławkowem, nie wliczając w to Sosnowca Południowego, z uwagi na bliską odległość od Sosnowca Głównego.

W KOLEJACH ŚLĄSKICH NIKT NICZEGO NIE WIE.

Zakładając możliwe utrudnienia w podróży wyruszyłem odpowiednio wcześniej. W Kasie Biletowej KŚ na stacji Sosnowiec Gł. uzyskałem informację skąd odjeżdża autobus – z przystanku przed dworcem PKP w kierunku Katowic. Rzeczywiście stał tam autobus komunikacji zastępczej – autobus PKS Gliwice. Przemiła pani konduktor poinformowała mnie, że ten autobus odjeżdża dopiero o 13:34. Stwierdziła również, ze jeździ również autobus drugiej firmy zatrudnionej do obsługi komunikacji zastępczej, jednak jego rozkład jazdy jest obsłudze nieznany. Telefonicznie skontaktowała się z dyspozytorem, który przez telefon miał stwierdzić, że nie ma żadnego drugiego autobusu, a rozkład jazdy zawiera błędy. Uprzejma, propasażerska obsługa autobusu (PKS Gliwice) komunikacji zastępczej KŚ - pani konduktor (gdyby była kasjerem mobilnym nie miałaby prawa zadzwonić do dyspozytora) poszła się czegoś dowiedzieć do kasy KŚ, a pan kierowca sprawdzał rozkład jazdy w swoim smartfonie. Jednak autobus z 12:06 jechał.

WSPANIAŁA POSTAWA „GOSPODARZA STACJI SŁAWKÓW” – DYŻURNEJ RUCHU PLK ORAZ ŚWIĘTOKRZYSKIEJ DYSPOZYTURY PRZEWOZÓW REGIONALNYCH

Przed odjazdem autobusu o 12:06, obsługa KŚ wspominała w rozmowach między sobą o tajemniczej osobie z KŚ, która monitorowała sytuację. Siedziała w kasie KŚ na stacji Sosnowiec Gł. Pani konduktor relacjonując koledze – kasjerowi mobilnemu rozmowę z tą panią, wspomniała, że owa dozorczyni KŚ zwolniła ją z obowiązku tłumaczenia z czegokolwiek przed dyżurną ruchu PLK stacji Sławków. A dyżurna ruchu swą bohaterską postawą starała się zapobiec kryzysowej sytuacji, by nie dopuścić do skazania podróżnych na niemal dwugodzinne oczekiwanie na następny pociąg przy siarczystym mrozie i stanowić kanał komunikacji między KŚ a PR.

Wspaniała postawa dyżurnej ruchu ze Sławkowa, która monitorowała sytuację sprawdzała czy autobusy KŚ jeżdżą zgodnie i zapewniała skomunikowania pociągów. Mimo braku zgłoszenia przez pana kasjera mobilnego opóźnienia autobusu KŚ, pociąg z godz. 12:42 czekał na pasażerów. Z relacji kierownika pociągu PR wynikało, że świętokrzyska dyspozytura podjęła decyzję, że w sytuacji gdy nie można się skontaktować z dyspozyturą KŚ (autobus przyjechał do Sławkowa kilka minut po planowym odjeździe pociągu), pociąg REGIO ma czekać do 20 minut lub do przyjazdu autobusu. Zdecydowanie taka postawa PR jest godna podziwu i uznania.

DRASTYCZNY SPADEK FREKWENCJI W POCIĄGACH REGIO SŁAWKÓW – SĘDZISZÓW/KIELCE

Pociąg ze Sławkowa o 12:42 odjechał opóźniony ok. 10 minut. W środku zaledwie 12 pasażerów, w tym 4 z autobusu komunikacji zastępczej KŚ. Na kolejnych stacjach wsiadali podróżni i sytuacja wyglądała już znacznie lepiej. W Olkuszu do pociągu wsiadło ok 20 osób. Z dnia na dzień z pociągu zaczęło korzystać mniej podróżnych. Do 8 grudnia br. pociągi relacji Katowice – Kielce kursujące o tej porze przekraczały granicę województw śląskiego i małopolskiego w Sławkowie z ponad 100 pasażerów na pokładzie. Niska frekwencja w tym pociągu, w niedziele 9 grudnia to również wina Kolei Śląskich, które odcięły od tego połączenia pasażerów stacji pośrednich między Sosnowcem Gł. a Sławkowem.

Równie tragicznie było w pociągu REGIO Kielce 14:30 – Sławków 17:22. Z pociągu, który był do 8 grudnia bardzo popularnych połączeniem, gdzie wsiadając do niego w Tunelu można było dostrzec, ze zajęte są niemal wszystkie miejsca siedzące nagle po zmianach wiózł czterokrotnie mniej podróżnych. „Wyparowali” studenci, wyparowały rodziny wracające z weekendu. Dlaczego? O tym poniżej. Wielu podróżnych wysiada w Wolbromiu, Olkuszu, Bukownie. Do Sławkowa dociera niemal ok. 60 pasażerów. Część pasażerów zostaje na stacji, ponieważ to pracownicy PKP LHS, po których przyjeżdża bus pracowniczy. Ok. 40 osób przesiada się do autobusu komutacji zastępczej KŚ (Sławków 17:25 – Sosnowiec Główny 18:06), pojedyncze osoby wysiadają na pośrednich przystankach. Autobus dociera do Sosnowca Gł. o godz. 18:11 – opóźniony 5 minut.
Z przejazdów zrezygnowało z dnia na dzień mnóstwo pasażerów, gdyż części połączeń do Katowic z przesiadkami w Sławkowie i Sosnowcu Głównym – zwyczajnie nie ma.

KIELCE 14:30 – SŁAWKÓW 17:22, CZYLI POPULARNY POCIĄG BEZ SKOMUNIKOWANIA DO KATOWIC W SOSNOWCU GŁ.
W Sosnowcu Głównym na dworcu PKP na pasażerów czeka niemiła niespodzianka. Na pociąg do Katowic trzeba czekać ponad 40 minut. Tabelaryczny rozkład jazdy pociągów KŚ dla linii S2 pokazuje przesiadkę – przyjazd autobus KŚ o 18:06 i odjazd pociągu z Sosnowca Gł. o 18:22, żeby do Katowic dotrzeć na 18:36. Pociągu nie ma, w dni wolne nie kursuje. Najbliższe połączenie do Katowic to pociąg o 18:52 do Tychów Lodowiska. W godzinach wieczornych na odcinku Sosnowiec Gł. – Katowice KŚ oferują 2 pociągi na godzinę, jednak obydwa jadą w odstępie 9 minut (pociąg KŚ do Tychów Lodowiska 18:52, pociąg KŚ do Gliwic 19:01). Jedni poszli na autobusy i tramwaje, inni czekali w jedynym ogrzewanych pomieszczeniu, czyli kasach biletowych PKP Intercity, gdzie śmierdzi żulem.

INTERNETOWY ROZKŁAD JAZDY PKP NIE POKAZUJE POŁĄCZEŃ Z PRZESIADKAMI.

Wielu podróżnych sprawdza rozkład jazdy pociągów w Internecie. A tu niespodzianka. Rozkład jazdy nie pokazuje przesiadki w Sławkowie o 17:22. Dlaczego? Czas na przesiadkę wynosi zaledwie 3 minuty i prawdopodobnie system nie uznaje tego za czas wystarczający do doganiania przesiadki. Dla sprawdzających połączenie ok 15:30 Sędziszów – Katowice również nie ma połączenia przez Sławków. System poleca jazdę pociągiem REGIO do i dalej interREGIObusem do Katowic.

ZAMIESZANIE Z BILETAMI. NIEDOINFORMOWANI TARYFOWO KONDUKTORZY PRZEWOZÓW REGIONALNYCH. PODRÓŻNI W OLKUSZU PRZESIADAJĄ SIĘ NA BUSA DO KATOWIC.

W pociągu REGIO do Sławkowa (przyj. 17:22) konduktor informuje mnie, że może mi wystawić bilet tylko do Sławkowa, na to ja zdecydowanie protestuje i informuję, że albo otrzymam bilet w relacji Tunel – Opole Gł., albo nie płacę za przejazd. Udało się. Terminal PR wydrukował taki bilet, a konduktor twierdzi, że nie czy może wystawić Ilet dalej niż do Sławkowa. W związku z tym część podróżnych w autobusie KŚ musiała kupić nowy bilet, mnie się udało.

Jak wynika z porozumienia biletowego Kolei Śląskich i Przewozów Regionalnych, w relacjach wyk raczących poza teren Kolei Śląskich pasażerów odprawia się w oparciu o taryfę Przewozów Regionalnych. Zatem na przykład na przejazd z Kozłowa do Katowic bilet na pociąg REGIO jest ważny zarówno w pociągu REGIO na odcinku Kozłów – Sławków, jak i w autobusie KŚ Sławków – Sosnowiec Gł. i pociągu KŚ Sosnowiec Gł. – Katowice.

Z relacji podróżnych wynika, że spora część ludzi dojeżdżających do pracy wybrała w pierwszym dniu kursowania pociągów po nowemu dojeżdżała pociągiem do Olkusza i dalej busem do Katowic lub organizowała się w grupy, które jechały samochodem.

PLOTKA Z SĘDZISZOWA – od 14 stycznia 2013 r. pociągi REGIO skierowane do Jaworzna Szczakowej

Wg nieoficjalnych informacji uzyskanych od znajomych pracujących w Świętokrzyskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Kielcach, najbliższa zmiana rozkładu jazdy planowana jest na 14 stycznia 2013 r. Od tego dnia pociągi Kielce/Sędziszów – Sławków zostaną skierowane do Jaworzna Szczakowej, gdzie będą skomunikowane z pociągami REGIO Kraków – Katowice, zapewniając dojazd do Katowic tylko z jedna przesiadką, natomiast Koleje Śląskie obsłużą dodatkowo odcinek Sławków – Bukowno. Podobno Koleje Śląskie się już zgodziły na takie rozwiązanie.

Jeśli plotka jest prawdziwa nadal sytuacja będzie patowa, a podróż niewygodna. Przecież najwygodniejszym rozwiązaniem byłoby podzielenie się pracą przewozową dwóch przewoźników i realizowanie bezpośrednich połączeń bez przesiadek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 10-12-2012, 20:29    Odpowiedz z cytatem

roman_bukowno napisał/a:

Nie, nie, nie... Wszystko ok, ale krakowskiej linii, nie dziel na dwa, bo z jednego szamba, zrobią się dwa. Wystarczy, e ludzie biadolą, na Kieleckiej linii. Oszczędź nerwów innym...


Nie martw się, bo jak będzie tak jak jest teraz, to i tak całkowicie zlikwidują połączenia Katowice - Sędziszów/Kielce. Zawsze myślałem, że gorzej już być nie może niż od 2008r. czyli 8 par i ostatni pociąg z Tunelu 17:10 do Katowic 19:40.

Sam konduktor przyznał w pociągu, że to już koniec pociągów na tej trasie i ma rację. Pociągi Kielce - Jaworzno Szcz. też długo nie pojeżdżą, bo rozkład jazdy Katowice - Kraków to też masakra. Zresztą to się wszystko ładnie wpisuje w moją "teorię spiskową". Ludzie przestaną jeździć, wczoraj już w większości przestali. KŚ zlikwidują tu połączenia, a PLK będzie mogła odfajkować linię na wykazie do likwidacji, gdzie znajduję linia kolejowa nr 62 na odcinku Bukowno - Sosnowiec Gł. Tylko szybki powrót pociągów w pełnej relacji może temu zapobiec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 10-12-2012, 21:58    Odpowiedz z cytatem

KŚ odstawiają coraz większy cyrk. Pozostaje czekać...

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-12-2012, 00:27   

czekać do stycznia. Może wtedy się coś wyjaśni, choć nie wierze w jakieś zmiany w styczniu... Sam Minister Nowak zapowiedział, że nie życzy sobie korekt w rozkładzie przed 1 marca.
Powrót do góry

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 11-12-2012, 19:34    Odpowiedz z cytatem

A ja myślę, że jeszcze 2 dni tego cyrku i PRy na części linii znów wjadą do Katowic pociągami z Kielc i Sędziszowa oraz do Gliwic ze Strzelec Op. i Kędrzierzyna Koźla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 11-12-2012, 23:17    Odpowiedz z cytatem

Nie trzeba czekać dwóch dni - jutro od 14 PR będą jeździć na tych stykówkach. Szkoda, że nie na Sławków-Katowice, ale tutaj to jest bastion honoru Matusiewicza i choćby się paliło, to pełnej relacji Katowice-Sędziszów nie będzie...

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-12-2012, 23:54   

remont mostu pomiędzy Dańdówką, a Południowym jest rzeczywiście?
Powrót do góry

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-12-2012, 00:10   

Nadzieja w tym, że "góra" czyli Ministerstwo nakaże zakończenie cyrku z pociagami Kielce-Katowice i nakaże przywrócenie pełnych relacji.
Powrót do góry

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-12-2012, 00:24   

jestem ciekaw, keśli to dojdzie do skutku, to ile par pociągów powróci? i czy w niedalekiej przyszłości KŚ nadal będą dojeżdzać do Sławkowa, ze swoimi pociągami K-ce - Sławków.
Powrót do góry

dm77 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13-12-2012, 20:15    Odpowiedz z cytatem

Cz ktoś coś może wie kiedy skończy się cyrk na lini Sedziszow-Katowice.

_________________
interREGIO
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-12-2012, 00:28   

Czekamy do 21 grudnia, wtedy ma się teoretycznie zakończyć remont mostu przed Sosnowcem Południowym.
Powrót do góry

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-12-2012, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Trzymajmy kciuki by się udało. Przywrócenie bezpośrednich pociągów ( Kielce ) - Sędziszów - Tunel - Wolbrom - Olkusz - Bukowno - Sławków - D. G. Strzemieszyce - Sosnowiec ( Katowice ) jest w tej chwili nakazem chwili. Jeśli tak się nie stanie to ta linia "umrze" dla osobówek. Bombardujmy mailami kogo się da PR-y, marszaków, posłów z tamtego terenu itd. Jeśli nie uda się to teraz, to może nie udać się już wcale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl