dziwne ze klkajac link wyswietla sie komunkat ze nie ma taryfy ale wystarczy wejsc na strone intercity na niezbednik i ceny biletow i jest wlasnie taryfa
W gwoli ścisłości, PIC likwiduje Bilet abonamentowy w pociągach kat. Ex, czyli w TLKach zostaje.
Podobnie jak Wam, szkoda mi braku oferty MAX-26. Zawsze marzyłem, żeby było też coś na wzór Ty i Raz, Dwa, Trzy...
Opłata za miejsce w przedziale menedżerskim -99 zł
I tak dziwi mnie, że ludzie mimo mniejszego obłożenia wykupują takie miejsca, ja może bym kupił gdybym był obrzydliwie bogaty,i owalił WARSowskie pierogi wprost od dostawcy.
Ceny za bilety są zbyt wysokie porównując komfort podróżowania, ludzie oczekują Bóg wie czego, a w kiblach w moczu można się skąpać po kostki, a i tak drużyny konduktorskie dostają po łbach najbardziej, a ja się pytam w imię czego, w imie dziwnej polityki spółki? za 2 tyś miesięcznie, pozdrawiam kier i kond
Opłata za miejsce w przedziale menedżerskim -99 zł
To idzie w koszty firmy, pomniejszając dochód podlegający opodatkowaniu.
Prowadzę działalność gospodarczą i jeśli jadę pociągiem w sprawach służbowych to odliczam sobie VAT, natomiast cenę netto biletu wrzucam w koszty firmy. Jednak w przeciwieństwie do białych kołnierzyków z międzynarodowych korporacji nie stać mnie na biznes klasę w EIC. Zadowalam się 2 klasą interREGIO.
spoko spoko wiem ja to działa,nie tylko kilka osób z tego forum, zarabia tylko na kolei . Ale nie każdy jeździ w sprawach służbowych, co więcej pracownicy zazwyczaj mają zwracane za 2 klasę, do 1 dopłacają, wiem bo rozmawiam z ludźmi, to dość zróżnicowaną działalność musisz prowadzić, jeśli nawet zwykła podróż doliczasz do kosztów, chyba że to jakaś korporacja prawnicza:)
Tylko gdzie znajdą sprzęt, a i cena nie tak bardzo niższa,o komforcie nie wspominając ... !
Popatrz jakie PR mają promocje, nawet jadąc z kolegą płacisz mniej. Co do komfortu w IR nie narzekam, z tych pociągów jestem bardzo zadowolony i jak sądzę jest spora szansa, że ED72 będą stopniowo na kluczowych relacjach zastępowały kible.
A co do cennika PKP IC....Promocja na linię radomską z Krakowa do stolicy zostaje? Nie ukrywam, że często z tej oferty korzystam jeżdżąc ze świętokrzyskiego do stolicy.
W tym całym wycofywaniu ofert i zastępowaniu ich nowymi, często dużo gorszymi, razi mnie jedna rzecz. PIC nie ma kompletnie pomysłu na zestaw ofert, który przyciągnąłby pasażerów i utrzymał ich. Oferty, które cieszyły się popularnością i zainteresowaniem - np. MAX-26, Super Bilet lub Last Minute - zostały wycofywane. Do niektórych z nich pasażerowie zdążyli się pewnie przyzwyczaić. I może ich spotkać "niespodzianka" przy kasie... Wspomnieć można również bilet weekendowy, który co jakiś czas traci na atrakcyjności (obowiązkowe miejscówki, podwyżki itp.).
Czemu dopiero teraz wprowadzono ofertę wcześniej = taniej i to dając marne 10% zniżki? Czy ktoś w centrali uzna po roku, że skoro oferta nie cieszy się takim zainteresowaniem to można ją skasować? Być może... Tylko czemu to pasażer ma się co roku "uczyć" nowych ofert i dopytywać czy aby oferta, z której zawsze korzystał, nie została po cichu skasowana?
alf1923 napisał/a:
Opłata za miejsce w przedziale menedżerskim -99 zł
Jak ktoś ma ochotę na kolejowe luksusy niech rozważy przejażdżkę Leo Ekspresem z Ostrawy lub Bohumina do Pragi w Premium Class. Zainteresowani pewnie odnajdą stosowne galerie, ja tylko dodam, że ceny biletów to równowartość... samej miejscówki na nasze "menedżery". No, ale w Czechach to jest...
Mi ciśnienie rośnie od kiedy w grudniu 2008 przejęli pospieszne i w ciągu kilku miesięcy z 30 % pospiesznych wycieli i skonczyło sie jeżdzenie na RegioKarnecie na pospieszne.
Na RK ktoś wypalił, że nieoficjalnie mówi się o likwidacji Podróżnika i Weekendowego na wiosnę.
Jakby tak faktycznie Podróżnika zlikwidowali, to niech sobie już zaczną grób kopać
Jeśli zmiana strategii to ok, ale nie tylko na papierze. Bilet kupiony co najmniej 8 dni przed powinien być tańszy przynajmniej o 50%. Wtedy za obecnymi promocjami płakał nie będę i bez podróżnika też sobie dam radę. Faktem jest, że w przewozach autobusowych czy lotniczych nagradza się wcześniejsze zakupy i są to w istocie jedyne promocje, ale jest różnica między planowanym upustem 10% a biletem za 1 zł.
A pasażerów na kolei nie braknie. Ulgi zachowają przecież kolejarze, a ktoś musi za to zapłacić. Jak zwykle padło na nas pasażerów. Wiele osób nie ma wyjścia i z pociągu skorzystać musi, mamy też sporą armię studentów i uczniów z prawem do ulg, nie wspominając już o rzeszach urzędników z prawem do ulgi handlowej. Oni to sobie dobrze skalkulowali i wielka krzywda im się nie stanie. Ja szczęśliwie mogę korzystać z IR, więc jakoś przeżyję .
A i brawo za obniżkę miejscówki w TLK do 3 zł. Ta zmiana jest zdecydowanie na plus a jakoś o niej tutaj cicho.
Miejscówki w 2 i 1 klasie za 3 zł to pozytywna zmiana, ale biorąc pod uwagę całą resztę zmian, niekorzystnych, to wrażenia jakiegoś te 2 zł mniej na mnie nie robi. Tymbardziej że zmiana cen biletów na pociągi TLK to 2 zł więcej na krótkie relacje, a te dłuższe to już 4 zł więcej.
Podróży z wyprzedzeniem nie zawsze da się dokładnie zaplanować, a tutaj jeszcze marną zniżką 10% się ludzi mami.
Pożyjemy zobaczymy, oby z Podróżnikiem to była plotka, bo jeśli nie, to trzeba będzie poważnie zrewidować kilka weekendowych planów na przyszły rok. Bo jeśli wydam na Podróżnika z miejscówkami powiedzmy te 80 zł, natomiast w wypadku jego likwidacji zapłacę niewiele mniej za podróż w jedną stronę, to ja się zastanowię czy w ogóle warto będzie tyłek z domu ruszać (oczywiście nie mając do wyboru jakiejkolwiek alternatywy dla pociągów TLK).
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-12-2012, 11:39
Promocja "wcześniej-taniej" miałaby sens, gdyby jej wysokość była wyższa w większym okresie czasu a mniejsza bliżej terminu wyjazdu (zaczynając od przynajmniej 30%). Tak jest we wspomnianych Czechach na CD...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum