Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Kiedy pożegnamy pociągi TLK?
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 30-12-2012, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Poprawka PR zostaną w najbiedniejszych województwach plus sieć IR. Bez dotacji IR raczej będą na ED72 niż na wagonach, to przynajmniej będzie musiało wyjść na zero. Przy sensownych promocjach i tak będzie to jedyny sensowny transport dla osób mniej zamożnych, bo EIC to oferta raczej dla krawaciarzy i osób w delegacjach.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 31-12-2012, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Tyle że ED72 jest raptem 21. Do tego jeden ED73, może trzy przystosowane do połączeń dalekobieżnych EN71 i kilkanaście EN57 z jedynkami (pomijając fakt, że część z nich poza tymi jedynkami to full plastiki, np. EN57-1677 czy EN57-1944), no i jak marszałek łódzkiego będzie łaskawy, to może udostępni swojego jedynego ED59. To trochę mało jak na przejęcie rynku po TLK. Nie ma rady, jakieś składy na pudłach będą musiały w takiej sytuacji jeździć.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 31-12-2012, 11:00    Odpowiedz z cytatem

Są jeszcze zmodernizowane kibelki SPOT.

Choć ja to bym widział inaczej, zabranie pospiesznych firmie IC, niech się IC zajmuje swoimi Ekspresikami. A pospieszne do innej spółki dla której to będzie flagowy produkt, oczko w głowie i będą o nie dbać. I puszczać w najlepszych godzinach itd. Niestety fajnie by było ale pewnie to nie o to chodzi tylko o likwidację.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 31-12-2012, 11:05    Odpowiedz z cytatem

No dobra IC likwiduje TLKi, to co z taborem, przechodzi do innej spółki?

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesik56 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 31-12-2012, 11:27    Odpowiedz z cytatem

o tabor się nie martw,bo za rok zostanie kilkadziesiąt wagonów z ważną rewizją .a reszta pójdzie w krzaki,właśnie tak wygląda polityka PIC-u,wykończyć wszystko i w krzaki,zamiast np.PR-om odsprzedać nawet za grosze,ale niech ktoś remontuje i żeby były w ruchu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 31-12-2012, 12:40    Odpowiedz z cytatem

Ludzie ogranijcie się! Nie będzie żadnej likwidacji TLK! Co najwyżej TLK przejdą z powrotem do PR pod szyldem IR. Tak jak wagony "zabrane" PR przez IC nie były własnością PR, tak teraz wagony spod szyldu IC nie są wagonami IC! To wszystko jest skarbu państwa, cześć z różnego rodzaju funduszy unijnych i innego rodzaju dofinansowań. Przyjdzie decyzja z "góry" i nikt nawet nie drygnie tylko pokornie podda się wytycznym.

Powtórzę jeszcze raz ruch dalekobieżny powinna obsługiwać jedna spółka, ruch lokalny druga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 31-12-2012, 13:36    Odpowiedz z cytatem

snajper, ale ile masz tych SPOTokibli? 72? To na 36 dwujednostkowych składów (nie wyobrażam sobie pojedynczej jednostki na długiej trasie). EN71 i ED72 (bo ED73 się nie da) też będą musiały być wspomagane przez EN57.
Ale to wszystko i tak tylko na dzienne połączenia, bo nie wyobrażam sobie jazdy jednostką w nocy.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 31-12-2012, 13:44    Odpowiedz z cytatem

snajper napisał/a:
Są jeszcze zmodernizowane kibelki SPOT.

Lepiej zeby tego nie dawali.. Na IR Bolko przez jakis czas jezdziły i ciagle sie psuły. Az doszlo do tego że do uzytku wrociły stare zwykłe EN57.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 31-12-2012, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Swego czasu ktoś wspomniał o tym że TLK mają zostać przekazane do PR, gdyż IC po prostu sobie nie radzi z ich obsługą. W sumie byłoby to dobry manewr, gdyż nie dość że odpadł by duży problem dla PICu związany z lokami spalinowymi, a po drugie na końcówkach tras spokojnie mogłby zostać wykorzystane jako REGIO, co jest ostatnio coraz częściej praktykowane jeżeli chodzi o iR.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 31-12-2012, 14:24    Odpowiedz z cytatem

grzesik56 napisał/a:
o tabor się nie martw,bo za rok zostanie kilkadziesiąt wagonów z ważną rewizją .a reszta pójdzie w krzaki,właśnie tak wygląda polityka PIC-u,wykończyć wszystko i w krzaki,zamiast np.PR-om odsprzedać nawet za grosze,ale niech ktoś remontuje i żeby były w ruchu


dobrze odstawią w krzaki, a czyją to będzie wtedy stanowiło własność skoro wiesz co spółka zrobi z tymi wagonami.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-12-2012, 14:30   

dyżurny napisał/a:
Swego czasu ktoś wspomniał o tym że TLK mają zostać przekazane do PR, gdyż IC po prostu sobie nie radzi z ich obsługą. W sumie byłoby to dobry manewr, gdyż nie dość że odpadł by duży problem dla PICu związany z lokami spalinowymi, a po drugie na końcówkach tras spokojnie mogłby zostać wykorzystane jako REGIO, co jest ostatnio coraz częściej praktykowane jeżeli chodzi o iR.


Dyzurny, to było 2 lata temu.... Na poczatku owszem, przejęcie pospiesznych odbijalo sie czkawką, ale z czasem bylo coraz lepiej i teraz IC juz "ogarnia" dosyc dobrze te TLKi. Nie ma sensu jeździć po IC, bo z ludzi w zarządzie ktorzy pamietaja czasy gdy spolka uruchamiala tylko Ekspresy nie ma juz chyba nikogo. Tak wiec miedzy bajki nalezy wlozyc gadanie, ze IC marzy o pozbyciu sie TLK. A jesli sądzisz ze tak jest, to podaj mi nazwiska konkretnych naczelnikow, ktorzy wypowiadaja sie w ten sposob. Teraz juz nie mozna powiedziec, że PKP IC "dybie" na kazdy TLK, zeby ich bylo coraz mniej. To juz bylo. Teraz jest lepiej i stan jaki jest obecnie jest juz do zaakceptowania. Po co znowu kombinowac, odbije sie to kolejną czkawką. Teraz z kolei po tych 3 latach to PRy nie bylyby gotowe na przyjecie tylu pociagow, taki ruch spowodobalby kolejne zamieszanie.
Powrót do góry

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 31-12-2012, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, proszę Cie.. Trzeba się prosić o uruchomienie każdej TLKi, żarżneli praktycznie ruch sezonowy w góry (zostało w sumie tylko Zakopiec, i sezonowe ogryzki do Krynicy i Szklarskiej), Pojezierze Suwalskie leży i kwiczy, bo po 2014 i los Hańczy nie jest pewny o innych regionach nie wspomnę. Owszem, nie mówię że IC nie rozwija siatki (bo kilka dobrych pomysłów mają - choćby TLK "Barnim" z rewelacyjnym czasem przejazdu na trasie Kraków - Poznań ma lepszy niż Sukiennice jadące CMK) ale ja jestem zwolennikiem układu z przed 2008 roku. Tym bardziej, że jak wiesz, nie ma integracji taryfowej, przez co jadąc TLK a potem REGIO pasażer musi kupić dwa bilety, przez co koszty podróży wzrosły dosyć konkretnie.
Popatrz też na inne aspekty - Ślązak, Wrocławianin i kilka innych pociągów, które dzięki "wspaniałej" organizacji mają szansę wylecieć przy najbliższej korekcie. Mieli też kilka świetnych ofert które na końcowych odcinkach był wręcz idealne (zwłaszcza bilet rewelacyjny).
Co do pozbycia się TLK przez IC, to nie IC chce się ich pozbyć (chociaż patrząc na ich manewry z ostatnich tygodni to wydaje mi się że oni też), tylko MI z ministrem Twitterem mają taki plan awaryjny, który jak widać, może zostać wdrożony od stycznia 2014.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 31-12-2012, 16:31    Odpowiedz z cytatem

No ja też tak coś myślę, że chyba nikt nie zlikwiduje TLK, co jest dla mnie pocieszające.
Oni nie mogliby zlikwidować tak dobrej spółki.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

psz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 31-12-2012, 17:48    Odpowiedz z cytatem

I wy tak na serio podniecacie się tym, że fajnie gdyby TLK (czyli pośpiechy) były w PR. No przecież dopiero co najwspanialszy nasz rząd przerzucił je z PR do PIC-u. I co? Będziecie klaskać, jak kilka lat później zrobi odwrotny ruch?

Inna sprawa, że teraz przekazanie taboru między PiC-em A PR-ami nie będzie już takie proste. Bo nie są już w jednej grupie PKP. Przed usamorządowieniem robiono relokacje taboru wewnątrz grupy, a teraz co się zrobi?

Nic się nie zrobi. Jeśli Slavko Nowak dotacje przeznaczy tylko na Pendolino (jakimśkolwiek sposobem musi to zrobić, bo przecież PIC tak naprawdę nigdy nie miał na tę głupia inwestycje pieniędzy) a obetnie na pozostałe pociągi, to obudzimy się z dalekobieżnymi ogryzkami PR-ów. Ich sieć będzie trochę bardziej rozbudowana, niż dzisiaj, ale do stanu sprzed radosnej reformy Grabarczyka i Engelhardta już nigdy nie wrócą...

A jeśli padną PR-y?

Zgroza, kolej zapada się coraz głębiej w bagnie i w końcu w nim utonie. Infra w czasach dotacji unijnych jest tak naprawdę gorsza, niż przed ich erą. A tabor z grubsza ten sam, tylko bardziej wyeksploatowany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 31-12-2012, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Czyli jak?
Spalinowe nowe loki na które ma byc przetrag w styczniu na których PIC ma jeździć w Bieszczady czy na Mazury to będzie dla Ekspresów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl