Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Kiedy pożegnamy pociągi TLK?
Autor Wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 31-12-2012, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Z tego co ja wiem przetarg już dawno miał być ogłoszony, ale został odłożony na 2013 rok (chyba na jesień). A na jesieni powie się że sytuacja się zmieniła i już diesli nie trzeba a przetarg się odwoła i tyle Smile.

Już sam nie wiem co myśleć o tej sytuacji. Trzeba jak najwięcej się dowiedzieć.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 31-12-2012, 21:47    Odpowiedz z cytatem

nie chyba na jesień tylko na styczeń 2013 póki co...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-01-2013, 02:51   

snajper napisał/a:
Są jeszcze zmodernizowane kibelki SPOT.

Choć ja to bym widział inaczej, zabranie pospiesznych firmie IC, niech się IC zajmuje swoimi Ekspresikami. A pospieszne do innej spółki dla której to będzie flagowy produkt, oczko w głowie i będą o nie dbać.


której? Bo z pewnością nie do PRów. I co? Może stworzymy nową spółkę? I nowe stołki dla wąsatych Prezesów?... Już teraz jest ich za dużo.
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-01-2013, 10:19    Odpowiedz z cytatem

A niby czemu nie do PR? Wtedy tylko zmieniłoby się oznaczenie z TLK na IR.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xavee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2011

PostWysłany: 01-01-2013, 12:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A niby czemu nie do PR? Wtedy tylko zmieniłoby się oznaczenie z TLK na IR.


Gdyż Przewozy Regionalne są spółką "prywatną", a PKP IC spółką Skarbu Państwa?

A czy TLK nie ma być zlikwidowane z powodu wymogów Komisji Europejskiej dla dofinansowania Pendolino? Bo czytam artykuł, że porozumienie zakłada oddzielenie przewozów komercyjnych od przewozów wymagających dopłat...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-01-2013, 13:23    Odpowiedz z cytatem

Prywatna to jest Arriva PCC, PR jest w rękach samorządów. Co nie znaczy, że nie może się starać o przejęcie przewozów międzywojewódzkich, tym bardziej że już świadczy takie usługi (IR i RE).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 01-01-2013, 14:50    Odpowiedz z cytatem

I zawrócimy w ten sposób kijem Wisłę. Przewozy Regionalne zresztą ledwo przędą. Bez dotacji i tak nie uruchomią znacznie większej liczby pociągów dalekobieżnych. A przecież cały pomysł Slavka Nowaka ma ponoć polegać na zaoszczędzeniu na dotacji. Byleby sfinansować Pendolino i wtedy cały lud niejeżdżący pociągami będzie się cieszył, że jest i że Polska to taki nowoczesny kraj dzięki obecnej władzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 03-01-2013, 15:24    Odpowiedz z cytatem

Co było, minęło, już nigdy nie będzie jak kiedyś. Choć przyznam, że likwidacja TLK wydaje mi się kuriozalna, to w zasadzie u nas możliwe jest wszystko. Gdzieś jednak tli się we mnie iskierka nadziei, że ktoś kiedyś ośmieli się przeprowadzić zmiany jednak na korzyść pasażerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 03-01-2013, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
której? Bo z pewnością nie do PRów. I co? Może stworzymy nową spółkę? I nowe stołki dla wąsatych Prezesów?... Już teraz jest ich za dużo.


A czemu nie? PR z IR i RE radzą sobie znacznie lepiej niż PKP IC z pośpiechami. PR już są, nie wiem co chcesz tworzyć.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 03-01-2013, 16:22    Odpowiedz z cytatem

TLK mogli by prowadzić bardziej wysłużonymi lokomotywami.. To idzie na Ex i to jest pewne. Chociaż w sumie to nie wiem po co chcą lepsze, linie niezelektryfikowane szałowych prędkości szlakowych nie mają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 04-01-2013, 18:03    Odpowiedz z cytatem

Dudzio napisał/a:
Największe wpływy z biletów ma na pociągach TLK Warszawa - Łódź. Jest to jedyna rentowna linia w Polsce.


Dobrze, że ktoś o tymi mówi o tym na tym forum. Poza mną.

A cała sprawa może być świetną okazją do oderwania linii Warszawa-Łódź od tego całego PKP. Sprywatyzować linię i tabor.

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 04-01-2013, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Słusznie zauważył Leniwiec, że co to ma za znaczenie lokomotywa, jak prędkość i tak ta sama? No chyba, że mniej pali i dymi, ale co ma do tego kategoria pociągu?

A tak do meritum... Umknął mi ten temat, może dlatego, że jest tak niedorzeczny. Pozornie niedorzeczny. Jestem skłonny uwierzyć w to, że to może być prawda, o ile nie nastąpią intensywne protesty społeczne (nie tylko zresztą kolejowe). Twierdzę, że kolej chce się planowo zniszczyć. To jest zbyt konsekwentne, żeby wynikało li tylko z debilstwa dygnitarzy.
Kolej polska, także dzięki socjalizmowi była przeznaczona do służby publicznej (uważam ten okres za niemal okupację, ale model kolei jaki mieliśmy takkże z tego wynikał). I akurat kolej to jedna z dobrych rzeczy PRL. Komuś to się nie podoba, trzeba dotować, utrzymywać infrastrukturę, ponadto silna narodowa kolej jest wg mnie jednym z atrybutów silnego państwa.

Plan jest prosty - zarżnąć powszechną sieć kolejową (metod jakie widzieliśmy jest wiele, choćby wygaszanie popytu, sterowany chaos np. ten zimowy, by zohydzić kolej, pakowanie kasy w drogi), i zostawić spółeczki lokalne do ruchu osobowego, i IC/Pendolino/KDP do dalekobieżnego. Po kilku najlepszych liniach. A zlikwidować trzon, jakim jest ogólnopolski ruch pospieszny. Coś podobnego jest we Francji, kolej klasyczna jest słaba, ale jest szeroko rozwinięte TGV i Francuzów stać na jazdę nim. U nas likwidacja pośpiechów to koniec powszechnej dalekobieżnej kolei. Założę się (jak to się nie spełni to przez miesiąc w podpisie będę za to przepraszał), że pierw dobiją PR, a potem zlikwidują TLK. I będzie to ostateczny dowód na moją spiskową (na razie) teorię. A robią to samo z innymi dziedzinami życia publicznego w Polsce i taka jest rzeczywistość. Z kolejnictwa nie da się wywieźć pieniędzy za granicę, wyzyskiwać Polaków dla swoich korzyści, więc nie mają racji bytu. Mają za to banki, hipermarkety, Amber Gold i OLT Express (tylko tam sprawa się rypła). Bez ogólnych zmian będzie to co jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-01-2013, 23:27    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A cała sprawa może być świetną okazją do oderwania linii Warszawa-Łódź od tego całego PKP. Sprywatyzować linię i tabor.


Jak pisałeś dyrdymały tak robisz to nadal Very Happy.Dyskusja staje się jałowa, ponieważ wciąż poruszamy się w kręgu spekulacji. Nic nie wiemy by PKP IC miało takie plany.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 05-01-2013, 00:09    Odpowiedz z cytatem

No właśnie.

Nie ma co się tak przejmować informacją o zlikwidowaniu TLK. Było już wiele podobnych informacji i nic się nie zmieniło.
Może to jest tylko takie straszenie ludzi? Jak mogliby wycofać połączenia takiej spółki, która jest dobra dla podróżnych i ma dość dobre zyski? Nie wierzmy tak do końca komuś, kto puścił taką informację. Choć przyznam się, że ja, po przeczytaniu informacji, sam zacząłem trochę wierzyć, że może rzeczywiście wycofają TLK.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

leewy1994 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2011
Skąd: Chorzów/Katowice

PostWysłany: 05-01-2013, 00:44    Odpowiedz z cytatem

Powiem tak, że jeżeli celem jest przywrócenie równowagi sprzed 2009 roku to proszę bardzo - niech likwidują TLK. Jeżeli oczywiście większość połączeń przejmą Przewozy Regionalne. Ale niech PIC zwraca lokomotywy i wagony do PR. Coś mi się zdaje, że PIC znudził się operowaniem składów TLK i chcą wrócić do swojej pierwotnej postaci - obsługiwać tych "Panów Polski" pociągami EX i EIC. A najlepiej byłoby zlikwidować PIC i PR, po to żeby móc stworzyć jedną spółkę PKP i może wreszcie nie będzie takiego ambarasu jak po 2001 roku kiedy do życia powołano poronioną spółeczkę Intercity i po 2009 roku kiedy to IC przęjał pociągi pośpieszne od PR. To moje marzenia a jak wiadomo przy silnej wierzy marzenia lubią się spełniać Śmiech Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl