No i jest wyjaśnienie z zwiazku z rozbieżnością w temacie długości obowiązywania umowy UM Woj. Śląskiego z KŚ:
Dziś na stronach woj. śląskiego pojawiła się informacja o przekazaniu przewozów w województwie w latach 2014-2015 spółce należącej do urzędu marszałkowskiego. To o tyle zaskakujące, że umowa na te lata została już z Kolejami Śląskimi podpisana.
W związku z czerwcową decyzją władz województwa śląskiego o zakończeniu współpracy ze spółką Przewozy Regionalne we wrześniu 2012 roku zarząd województwa podpisał z Kolejami Śląskimi umowę na realizację kolejowego transportu publicznego na terenie całego województwa od 1 stycznia 2013 do 31 grudnia 2015 roku. Na jej mocy Koleje Śląskie przejęły zadania od Przewozów Regionalnych. Mało tego, zdążono nawet w listopadzie przedłużyć ją o 5 lat (pisaliśmy o tym tutaj).
Dlaczego zatem dziś na stronach województwa pojawiło się ogłoszenie o planowanym zleceniu usług na ten okres "podmiotowi wewnętrznemu"? - Jest to rozwiązanie przyjęte po wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w sprawie skarg wniesionych przez Spółkę Przewozy Regionalne na czynności Organizatora przewozów - wyjaśnia Witold Trólka z urzędu marszałkowskiego.
Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego zapewniają, że zmiana to zatem spełnienie wymogów formalno-prawnych po wyroku. Dlatego zakres rzeczowy umowy nie został zmieniony. Po wyroku sądu zadecydowano o zawarciu z Kolejami Śląskimi umowy przewozowej na rok 2013 oraz przedwstępnej na okres dwóch lat, od 1.01.2014 do 31.12. 2015.
KOLEJE ŚLASKIE w/g założenia miały kursowac tam gdzie nieoplacalo sie przewozom regionalny dlatego nasuwa sie pytanie dlaczego wsrod wymienionych lini nie ma 157 w/g mnie nie trzeba na tej lini żadnych napraw torowiska ,jedynie co to przystanki kolejowe na tej trasie sa zaniedbane i to nie wszystkie;a takie połączenia jak K/Kożle/Raciborz--Wisła napewno by były strzałem w "10" nie tylko jako poc. sezonowe lub 6,7
Napisali że będą jeździć tam gdzie jest możliwy konkurencyjny transport kolejowy i im wierzę bo część połączeń reaktywowali... po prostu nawet poprzednie władze spółki wiedziały że coś jest niewykonalne i nie przejmowały wszystkiego, trzeba dać spółce czas, szykowane są VT, są też jakieś szynobusy z wolnej ręki. Jak tabor będzie to można KŚ truć dupę mailami i listami o wznowieniu połączeń na danej linii bo teraz żadne reaktywacje nie są możliwe, trzeba powoli ogarniać burdel który zrobił się w grudniu (który już powoli i konsekwentnie się kończy )
Nie można do linii Żywiec - Sucha Beskidzka podchodzić w sposób 'a które to województwo', przecież przebiega przez jeden kraj. Po stronie śląskiej od dłuższego czasu linia charakteryzowała się znacznie większą rentownością, więc trudno oczekiwać od Małopolski, że się nią nagle zainteresuje, skoro wycina nawet te rentowne połączenia, a Śląsk powinien fakt dobrego swego czasu pokrycia kosztów wykorzystać.
Tabor przynajmniej się uzupełnia, a obiecywane remonty jakoś do skutku dojść nie mogą, więc truć dupę można, ale trzeba się o ten remont upominać wpierw.
Paradoks, ale niestety trzeba w ten sposób podchodzić. Są dwie możliwości uruchomienia pociągów w tej relacji:
- przewoźnik zrobi to na zasadach komercyjnych;
- samorządy dogadają się w sprawie finansowania.
W inny sposób się tego nie da zrobić...
_________________ Pozdrawiam
Jacek
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-01-2013, 09:16
Na pełnej trasie może i jest problem, ale na odcinku do Jeleśni wystarczą dobre chęci. Trasa zelektryfikowana, można część pociągów wydłużyć do Zwardonia, przyzwoita częstotliwość, (przydałby się przystanek w centrum Żywca), centrum przesiadkowe pod dworcem z Jeleśni (autobusy z Sopotni, Korbielowa, Przyborowa itp) i myślę że pasażerowie się znajdą wybierając tą opcję, a nie zakorkowaną drogę do Żywca i korki w samym mieście.
Projekty śląskiej kolei metropolitalnej dopiero w 2020 roku.
W 2020 r. spółka PKP PLK ma dysponować całością dokumentacji rozbudowy linii kolejowej E65 w centralnej części woj. śląskiego, która docelowo ma m.in. umożliwić tworzenie tam tzw. kolei metropolitalnej. Część tych projektów PLK mają mieć w połowie 2019 r.
Linia kolejowa Katowice-Ostrawa z szansą na dofinansowanie przez UE.
Centralny Port Komunikacyjny wnioskuje o unijne dofinansowanie prac przygotowawczych do budowy odcinka linii kolejowej łączącej Katowice z Ostrawą. Transgraniczna inwestycja ma być realizowana przez CPK we współpracy z czeskim zarządcą infrastruktury kolejowej SŽDC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum