Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Przetarg na koncepcję rozwoju kolei na Śląsku
Autor Wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 18-08-2011, 12:18   Przetarg na koncepcję rozwoju kolei na Śląsku Odpowiedz z cytatem

Śląskie sprawdzi zapotrzebowanie na kolej

W rok po powołaniu własnego przewoźnika kolejowego, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego w Katowicach ogłosił przetarg na wykonanie studium zapotrzebowania na regionalne kolejowe przewozy pasażerskie.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie studium zapotrzebowania na regionalne kolejowe przewozy pasażerskie w otoczeniu komunikacyjnym sieci kolejowej w województwie śląskim. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

    Inwentaryzację stanu istniejącego
    Analizę stanu istniejącego na podstawie wykonanej inwentaryzacji i materiałów źródłowych
    Koncepcję rozwoju podsystemu kolei regionalnych w województwie śląskim
    Koncepcję przewozów aglomeracyjnych w konurbacji śląskiej jako elementu sieci kolei regionalnych województwa
    Określenie szacunkowych skutków finansowych w zakresie proponowanych rozwiązań w pkt. 3 i 4 wraz z harmonogramem wdrożeń.


Zamówienie ma zostać wykonane do końca listopada. Oferty można składać do 26 sierpnia. Jedynym kryterium jest najniższa cena.
O skomentowanie faktu ogłoszenia przetargu na określenie potrzeb w transporcie kolejowym przez województwo w rok po powołaniu własnego przewoźnika poprosiliśmy dr Michała Beima, eksperta Instytutu Sobieskiego. - Nie ganiłbym tu urzędników. Urzędy marszałkowskie nie mają przecież doświadczenia w organizowaniu transportu kolejowego. Takie spółki jak Koleje Śląskie powstają, by ratować tragiczną sytuację w regionalnych przewozach kolejowych - zaoponował Beim.

- Zastanowiłbym się jednak, czy przetarg jest najlepszym rozwiązaniem. Może należałoby wybrać uznaną międzynarodową firmę, która przeprowadzi kompleksową analizę zapotrzebowania? Jeżeli najtańszym kryterium będzie cena, wygra jakaś firma, która może zrobi to porządnie, ale pewnie powtórzy to, co znajdzie w innych opracowaniach. Tymczasem w Polsce potrzeba prawdziwej rewolucji, nie tylko jeśli chodzi o tabor, ale i siatkę połączeń i regularność kursowania - stwierdził Beim. Podał przykład kolei niemieckich i szwajcarskich, gdzie skomunikowania pociągów i regularne godziny odjazdów są na porządku dziennym.

- W Polsce brakuje systemowego podejścia do transportu kolejowego. Należy opracowywać kompleksowe plany transportowe dla całych województw. Polska uczy się wielu rzeczy. Brakuje takich elementów, jak choćby jednolity standard peronu po modernizacji. Tę naukę powinniśmy pobierać za granicą - uważa Beim.

Źródło:Rynek Kolejowy

----------------------------------------------------------------------
Mój komentarz:
----------------------------------------------------------------------
To chyba jakaś kpina. Zapewne z pomocą mk1992 i kilku osób z forum, po burzliwych dyskusjach, taką koncepcję rozwoju można strzelić w ciągu 3 dni i zapewne będzie całkiem niezła. Kompletny bezsens, tym powinni się zajmować odpowiednio kompetentni pracownicy KS, ŚZPR i UMWŚ, czy naprawdę wśród urzędasów nie ma już nikogo kompetentnego i wszyscy mają dwie lewe rączki? A może wygrać ma jakaś spółka stworzona z byłych/obecnych pracowników ww. instytucji?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-08-2011, 12:22   

Widocznie Pan Marszałek Pozytywna Energia nie ma co robić z pieniędzmi. A komunikacja czy to kolejowa czy miejska w dalszym ciągu idzie na dno. Zwłaszcza tramwaje.
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-08-2011, 12:47   

Dokładnie wystarczy zebrać część użytkowników tego Forum z woj. Śląskiego którzy nie bujają w obłokach i pomysły są ale to jest zbyt trudne...
Powrót do góry

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 18-08-2011, 12:58    Odpowiedz z cytatem

Swego czasu pisałem do kolei śląskich i ówczesnej Pani prezes nt. koncepcji rozwoju kolei na śląsku. Niestety maile pozostały bez odzewu. Chciałem nawet wpaść do ich biura i porozmawiać nt. połączeń na śląsku. Przedstawić swoje pomysły rozwoju,

Maile dot. koncepcji SKR w Katowicach wysłane do UM Katowice,po opublikowaniu koncepcji zagospodarowania przystanków również bez odpowiedzi, choć właściwie była: Taką koncepcję przedstawiła firma i to temat zamknięty. Nie chcieli żadnych uwag, choć były one trafne wg mnie.

Np. firma zaproponowała przebudowę dworca w Ligocie - tylko jednego peronu. Bo tyle wystarczy, ponoć. Dodatkowo ten jeden peron miał być poszerzony kosztem jednego z torów. Zamiast znajdującej się tam wiaty, miały powstać małe - takie przystankowe.

tu przykład:
http://infobus.pl/files/37250/ligota_2_760.jpg

Reszta koncepcji: http://inforail.pl/text.php?id=37250

W każdym razie chciałem przesłać im swoje uwagi dotyczące koncepcji - nie byli zainteresowani. Olali sprawę. A na pytanie dlaczego wysokość peronów ma być 550 mm nad główką szyny wogóle nie odpowiedzieli.


Ostatnio zmieniony przez mikiyee dnia 18-08-2011, 13:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-08-2011, 13:07   

Może gdybyśmy założyli stowarzyszenie i jako stowarzyszenie opracowali jakąś koncepcję rozwoju transportu publicznego w woj. śląskim to wtedy potraktowano by nas inaczej? Zauważyłem, że z pojedynczymi głosami nikt się nie liczy, ale jak już wkracza do akcji większa grupa osób, to wtedy urzędnicy inaczej do tego podchodzą. Od dłuższego czasu zastanawiam się zresztą nad własnym stowarzyszeniem, zawierającym wąską grupę zaufanych osób.
Powrót do góry

Patryk180 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 19-08-2011, 14:36    Odpowiedz z cytatem

mk1992, oczywiście że masz rację. Zawsze jak jest więcej osób z inicjatywą to się wtedy bardziej liczą pojedynczy głos. Widać to na przykładzie pism wysyłanych do np. PR ludzie się męczą piszą np. pismo 5 stronicowe z propozycjami a oni jako odpowiedź niejednokrotnie 2-3 zdania do tego jeszcze z dupy wziętych. Myśle że jako stowarzyszenie traktowali by grupę ludzi bardziej poważnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 02-01-2013, 10:56   Re: Przetarg na koncepcję rozwoju kolei na Śląsku Odpowiedz z cytatem

mikiyee napisał/a:
W Polsce brakuje systemowego podejścia do transportu kolejowego. Należy opracowywać kompleksowe plany transportowe dla całych województw.


No to mamy kolejny pomysł:

Województwo Śląskie ogłosiło zamiar bezpośredniego zawarcia umowy z podmiotem wewnętrznym umowy na świadczenie pasażerskich usług przewozowych w regionalnym transporcie kolejowym w okresie od 1 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2015 r.

Zawarcie umowy ma nastąpić w grudniu 2013 r. Ogłoszenie na świadczenie usług transportowych z blisko rocznym wyprzedzeniem stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom przewoźników chętnych do realizacji zamówienia. Obecnie przez cały 2013 rok pasażerów w regionie wożą Koleje Śląskie.

Urząd Marszałkowski jeszcze dziś udzieli szczegółowych informacji na temat przyszłości przewozów kolejowych w regionie. Przewozy mają być świadczone na liniach:

Częstochowa – Katowice – Gliwice,
Sosnowiec – Sławków,
Sosnowiec – Katowice – Tychy Lodowisko,
Katowice – Bielsko Biała – Zwardoń,
Katowice – Ustroń – Wisła Głębce,
Katowice – Mikołów – Rybnik,
Katowice – Bytom – Tarnowskie Góry,
Częstochowa – Kłomnice – Radomsko,
Częstochowa – Włoszczowa – Kielce,
Częstochowa – Herby Stare – Lubliniec,
Gliwice – Bytom Bobrek – Bytom,
Gliwice – Sławięcice – Kędzierzyn-Koźle,
Gliwice – Pyskowice – Strzelce Opolskie,
Gliwice – Pyskowice – Lubliniec,
Katowice – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice,
Bielsko Biała – Kęty – Wadowice,
Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice – Cieszyn,
Rybnik – Żory – Pszczyna,
Rybnik – Radlin – Wodzisław Śląski - Chałupki,
Rybnik – Rydułtowy – Racibórz,
Rybnik – Kuźnia Raciborska – Kędzierzyn-Koźle,
Racibórz – Krzyżanowice – Chałupki,
\Kędzierzyn-Koźle – Kuźnia Raciborska – Racibórz,
Tarnowskie Góry – Koszęcin – Lubliniec (Kluczbork),
Tarnowskie Góry – Herby Nowe – Krzepice,
Tarnowskie Góry – Herby Nowe – Kłobuck,
Częstochowa – Zduńska Wola.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11794/Slaskie-kto-za-rok-bedzie-wozil-pasazerow.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-01-2013, 11:04   

A nie jest tak, że umowa z KŚ jest już podpisana na 3 lata?
Powrót do góry

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 02-01-2013, 11:09    Odpowiedz z cytatem

Jak jest rok czasu na przygotowanie, to nie zdziwię się jak Arriva się załapie, i będzie kolejna zmiana przewoźnika w woj. Śląskim. Powiem szczerze, że liczyłem po ostatnich doniesieniach, że sytuacja w woj. Śląskim się powoli stabilizuje, aczkolwiek widzę, że burdelu na kółkach ciąg dalszy..

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Goloos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2012
Skąd: Zagłębie, Sosnowiec

PostWysłany: 02-01-2013, 11:21    Odpowiedz z cytatem

Czyli D29-97 Żywiec-Jeleśnia-Sucha Beskidzka do piachu ?

_________________
It's my life
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-01-2013, 12:08   

Mam pytanie, PR-y na razie znowu obsługują linie Gliwice-Opole do 9 lutego jeżdżą bezpośrednie Regio do Opola). Jak będzie po 9 lutego? Czy znowu wrócą potworki w stylu KŚ do Strzelec Op. a dalej PR-y Regio?? Czy coś negocjują ?? Czy jest szansa że PR-y będą jednak wozić do grudnia na odcinkach stykowych Kielce-Częstochowa i Gliwice-Opole...??


Ostatnio zmieniony przez Goloos dnia 02-01-2013, 12:13, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

pawlo84 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2012

PostWysłany: 02-01-2013, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Czyli pogłoski o zmianach od lutego na linii Sławków- Sosnowiec można uznać za nieaktualne. Z tego wynika, że nawet nie ma szans, że te pociągi będą jednak docierać do Katowic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 02-01-2013, 12:52    Odpowiedz z cytatem

pawlo84, taki jest stan na chwilę obecną. Nikt nie wie, kiedy skończą remont na katowickim dworcu...

Tomek-Gliwice, KŚ mogą na te trasy wrócić w każdej chwili, ale to głupota, na którą nikt się nie zdecyduje. § 10 p. 3 umowy z PR wyraźnie stanowi, że nawet w przypadku ponownego przejęcia obsługi przez KŚ, UMWŚ musi zapłacić PR należności do grudnia.

Goloos, a w jakim województwie leżą te stacje?

dyżurny, Arriva nie jest podmiotem wewnętrznym. Podmiotem wewnętrznym może być PR (poza ŚZPR) czy KŚ. A bajzel jest, bo KŚ to teraz PR, nie stare dobre KŚ...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 02-01-2013, 13:20    Odpowiedz z cytatem

Do grudnia Gliwice-Opole na bank będzie, przecież jest umowa i Śląskie zapłaciło już za przewozy... Z połączeniem Katowice-Sławków to ciągle nie wiadomo, tak samo jak z przedłużeniem do Bukowna. Nie widać też niegdyś zapowiadanej reaktywacji odcinka Tychy Lodowisko - Bieruń Stary - Bieruń Nowy. A co do linii Żywiec - Sucha Beskidzka to stan odcinka jest fatalny, dodatkowo większość linii leży w Małopolsce... Jak coś tam pojedzie to najprędzej PR, chociaż przy obecnych cięciach PR szczerze w to wątpię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 02-01-2013, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o reaktywacje to jest planowana na przyszły rok tylko Bielsko Biała-Cieszyn i odcinka Wodzisław-Chałupki.
A jeżeli chodzi o tabor to spółka Silesia Rail polonizuje VT70, Silesia Rail dodatkowo pozyskała dodatkowe szt. DH a koleje śląskie odebrały już 4 sztuki 27WEb,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl