Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
[PR] Modernizacja EZT
Autor Wiadomość

holdman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 05-07-2011, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Kto na tym RK wypisuje takie bzdury? Ktoś chyba tu uwielbia słowo "modernizacja". Na stronie PR wyraźnie jest napisane, że chodzi o naprawę rewizyjną. RK schodzi od jakiegoś czasu na psy...

_________________
LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 05-07-2011, 20:51    Odpowiedz z cytatem

PR to nazwały "naprawy rewizyjne z modernizacją"....

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 06-07-2011, 06:58    Odpowiedz z cytatem

Która polega na wymianie wyświetlaczy i dodaniu kontroli zamknięcia drzwi na składzie.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 06-07-2011, 07:17    Odpowiedz z cytatem

...i bardzo dobrze, więcej nie trzeba już w ten sprzęt inwestować. No, może jeszcze przydałaby się bezodpływowa toaleta z dost. dla niepełnosprawnych, może głośniki i automatyczny system nadawania komunikatów głosowych.

To jak wyglądają łódzkie AKMy to niestety pudrowanie i jaskrawy makijaż dla trupa - pasuje jak pięść do nosa, niby ślicznie ale marne wykonanie i już się rozlatuje, wszystko trzeszczy, hałasuje, zupełnie niepotrzebne bajery.O "zaletach" modernizacji napędu kibelków mogą długo opowiadać maszyniści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 06-07-2011, 10:07    Odpowiedz z cytatem

Ewentualnie tylko jeszcze wymienić okna, na bardziej szczelne, żeby w zimie śnieg nie sypał się do środka, i wystarczy.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

absolutus1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2011

PostWysłany: 13-01-2013, 23:04   PR modernizują 44 EZT EN57 Odpowiedz z cytatem

Samorządowy przewoźnik ogłosił przetarg na modernizację 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Szacunkowa wartość zamówienia to ponad 310 mln zł netto.


W terminie 18 miesięcy od dnia podpisania umowy, przewoźnik z własnych środków chcę przeprowadzić modernizację 44 pojazdów. Jest to pewna nowość. W ostatnich latach koszty modernizacji taboru używanego przez Przewozy Regionalne pokrywały głównie samorządy.

Nowoczesny wygląd

W ramach przeprowadzonej modernizacji zmieni się wygląd pojazdów. Zamontowane zostanie nowoczesne czoło podobne do obecnie stosowanych w zmodernizowanych już składach EN57 tj. bez drzwi zewnętrznych bezpośrednich do kabiny maszynisty. Przód EZT-ów wyposażony będzie w reflektory halogenowe oraz lampy sygnałowe wykonane w technologii LED. Zmieni się także kabina dla maszynisty, która zyska klimatyzację i nowoczesny pulpit sterowniczy.

Również wnętrza jednostek zostaną przebudowane. Na podłodze znajdzie się materiał antypoślizgowy. Ściany wewnętrzne i panele sufitowe wykonane zostaną z tworzyw sztucznych. Zamontowane będzie nowoczesne oświetlenie, nowe półki bagażowe oraz stoliki. Każdy pojazd będzie wyposażony w dwie toalety zabudowane w obiegu zamkniętym, z których jedna zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz posiadać będzie miejsce do przewijania niemowląt.

Podczas prac modernizacyjnych nastąpi zmiana rozmieszczenia siedzeń w pociągu. Przedział pasażerski zyska nowe okna oraz ergonomiczne fotele. Minimalna ilość miejsc siedzących stałych i uchylnych musi wynieść 180. Komfort podróżowania zapewnić ma wydajna klimatyzacja. Wydzielony zostanie mały przedział dla drużyny konduktorskiej z przeźroczystymi ściankami z siedzeniem dla 1 osoby. Specjalne uchwyty (po 4 z każdej strony pojazdu) pozwalają na przewóz rowerów.

Wnętrze pojazdu będzie monitorowane przez system 16 kamer. Ponadto pojazdy zyskają nowy system informacji audiowizualnej, w skład którego wejdą elektroniczne tablice informacyjnych LED na czołach i bokach pojazdów oraz z 6 monitorów LCD wewnątrz jednostek.

Nowy układ jezdny

Modernizacja obejmie także układ jezdny. Nowe napędy i wózki muszą pozwolić na podwyższenie prędkości maksymalnej do 120 km/h. Zastosowane zostaną falownik trakcyjny, sterownik mikroprocesorowego i nowe silniki asynchronicznych prądu przemiennego, dostosowane do obecnego sposobu zawieszenia silników. Przekładnia główna wykonana będzie jako jednostopniowa z nowymi kołami zębatymi o dotychczasowych parametrach. Przyspieszenie rozruchu powinno mieć wartości 0,8 - 1,1 m/s². Zmodernizowane sprzęgi muszą umożliwiać przeniesienie sterowanie EZT-ów w trakcji wielokrotnej 3 pojazdów.

Wejście do pojazdu zapewni system drzwi dwuskrzydłowych odskokowo-przesuwnych z napędem elektrycznym. Bezpieczeństwo podróżowania w przedsionkach zapewni blokada indywidualnego otwarcia drzwi przy prędkości powyżej 5 km/h.

Dzięki zastosowaniu trzech rodzajów hamulców (pneumatyczny, elektropneumatyczny i elektrodynamiczny), droga hamowania z prędkości 120 km/h powinna wynieść nie więcej niż 850 m.

Dla wykonawców

Ogłoszony przetarg nie jest podzielony na części. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium wysokości 5 mln zł. Przewozy Regionalne wybiorą tego wykonawcę, który zaoferuje najniższą cenę za wykonanie zamówienia. Oferty można składać do 9 kwietnia 2013 r. do godz. 12.00. Szacunkowa wartość zamówienia to 310 150 232,92 zł netto.
ŹRÓDŁO rynek-kolejowy

ciekawy jestem które kible pójdą do moderny te jezdzące czy odstawczaki z krzaków. Jeżeli ktos wie proszę o odpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 13-01-2013, 23:22    Odpowiedz z cytatem

Rynek Kolejowy ma w pewnych miejscach problem z odmianą i składnią. Ale mniejsza.

Świetna wiadomość. Nowe życie dla EN57, zawsze popierałem AKM. Choć z drugiej strony można byłoby zrobić tak jak z ED72, tzn. zostawić opory i wał kułakowy - pasażer i tak tego nie widzi, a byłoby taniej. A tak drogo, ale pełny wypas.

Wydaje mi się, zaznaczam wydaje, że przynajmniej w części to te krzaczorowe, bo czym by jeździli po wycofaniu tylu sztuk, na bądź co bądź długi okres.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-01-2013, 23:39    Odpowiedz z cytatem

Tylko czy naszpikowane elektroniką jednostki będą w stanie w razie defektu jednej grupy silników pojechać tylko na drugiej... Te sprzed moderny będą się kiepsko zbierać, ale dojadą do celu na dwóch silnikach. Z drugiej strony kible mają już trochę lat (najmłodsze od ponad roku są "pełnoletnie") i moderna przedłużająca im życie na pewno jest dobrym pomysłem. Niemniej chyba 53-letniego "dziadka" (EN57-001) ruszać nie będą.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

absolutus1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2011

PostWysłany: 14-01-2013, 07:36    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
. Niemniej chyba 53-letniego "dziadka" (EN57-001) ruszać nie będą.



myślę że nie .do modernizacji spot brali w miarę młode składy mniej wiecej 25-30 letnie z numerem ponad 1000 wszystkie. Ktoś pamięta czy wtedy brali odstawczaki z krzaków czy wyrywali ze szlaku na modernizacje czynne kibele

[ Dodano: 14-01-2013, 07:37 ]
P.S EN 57- 001 wydaje mi się skończy jako eksponat lub złomiarze "zmodernizują" go do standardu Polsilver Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 16-01-2013, 00:52    Odpowiedz z cytatem

Jarul napisał/a:
Choć z drugiej strony można byłoby zrobić tak jak z ED72, tzn. zostawić opory i wał kułakowy - pasażer i tak tego nie widzi, a byłoby taniej. A tak drogo, ale pełny wypas.



Już lepiej darować w części zmianę czoła i na asynchrony przerobić pozostałe w PR 19xx. Zamiast 44 będzie wtedy ponad 50 (przy założeniu że kible < 1900 jednak dostaną plastikową klapę ma czoło).

Zmiana czoła w ED72 czy EW60 to nonsens.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 16-01-2013, 01:16    Odpowiedz z cytatem

Nie no, z czołem pisałem już kiedyś, że też uważam, żeby go nie zmieniać, wstawić wyświetlacz (zresztą i tak są) oraz halogeny. Za to zrobić fajne wnętrze. Co do rozruchu oporowego to miałem na myśli zrobienie tak jak z tym ED72-001 (z tym, że niekoniecznie z czółkiem). Dla pasażera liczą się szczelne okna, wygodne fotele, sprawne ogrzewanie/klimatyzacja. On nic nie wie o istnieniu bądź nie falowników. Choć to przyszłość bezapelacyjnie.

Ja tam cieszę się i nawet z tym czołem, tylko pewnie układ foteli będzie autobusowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 17-01-2013, 16:35    Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekawy, czy to w ogóle dojdzie do skutku. Czasu i pieniędzy trzeba sporo a przyszłość PR niepewna od dawna. Kolejne województwa chcą własne spółki, wsparcia od państwa też nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 17-01-2013, 17:55    Odpowiedz z cytatem

Po jatce w śląskim plany tworzenia własnych spółek mocno wyhamowały. Póki co PRy mogą spać dość spokojnie. Tym bardziej, że w pozostałych województwach jeżdżą za przyzwoite stawki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz B. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2008

PostWysłany: 19-01-2013, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Kurier Kolejowy dowiedział się, z których zakładów składy będą remontowane a także gdzie trafią po modernizacji.

Najwięcej, osiem jednostek wybrano z Opolskiego Zakładu PR, po sześć z oddziałów PR w Łodzi, Olsztynie oraz Poznaniu. Po cztery składy wytypowano z zakładów w Bydgoszczy, Rzeszowie i Szczecina. Po dwie sztuki z województw podlaskiego oraz lubuskiego a także po jednym składzie EN57 ze Świętokrzyskiego oraz Dolnośląskiego Zakład PR.

Nie wszystkie zmodernizowane składy wrócą do swoich zakładów. Odnowione jednostki trafią do wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, pomorskiego, zachodniopomorskiego, lubelskiego oraz łódzkiego zakładu spółki.

Nadal nie wiemy czy zmodernizowane składy będą przemalowane w barwy województw czy będą utrzymane w kolorystyce przewoźnika. - W kwestii kolorów, nie podjęliśmy jeszcze decyzji – informuje Kamil Migała, rzecznik Przewozów Regionalnych.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12109/Wiemy-gdzie-trafia-zmodernizowane-EZT-y-PR.html

[ Dodano: 19-01-2013, 13:18 ]
Jednostki, które najprawdopodobniej zostaną przeznaczone do remontu:

Zakład opolski: EN57-1187; EN57-1354; EN57-1414; EN57-1421; EN57-1497; EN57-1525; EN57-1527; EN57-1528
Zakład łódzki: EN57-1374; EN57-1449; EN57-1454; EN57-1455; EN57-1471; EN57-1477
Zakład warmińsko-mazurski: EN57-1461; EN57-1473; EN57-1506; EN57-1513; EN57-1521; EN57-1554
Zakład wielkopolski: EN57-1345; EN57-1346; EN57-1347; EN57-1370; EN57-1468; EN57-1500
Zakład kujawsko-pomorski: EN57-1530; EN57-1557; EN57-1570; EN57-1574
Zakład podkarpacki: EN57-1503; EN57-1510; EN57-1575; EN57-1576
Zakład zachodnio-pomorski: EN57-1296; EN57-1515; EN57-1519; EN57-1522
Zakład dolnośląski: EN57-1580
Zakład świętokrzyski: EN57-1443
Zakład lubelski: EN57-1663
Zakład lubuski: EN57-1287

[ Dodano: 19-01-2013, 15:28 ]
+ (w uzupełnieniu)

Zakład lubuski: EN57-1206
Zakład podlaski: EN57-1532; EN57-1548
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 19-01-2013, 15:55    Odpowiedz z cytatem

Nie sądziłem, e moja krytyka odbije się tak szerokim echem Embarassed

PR modernizują 44 pociągi. Ale nie chcą nowoczesnej przekładni


Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na modernizację 44 ezt EN57. Zamawiający wśród wymagań zapisał użycie starego typu przekładni, mimo że na rynku dostępna jest nowsza technologia. Korzystają z niej choćby Koleje Mazowieckie.

Modernizacja, ale stara przekładnia

Jeden z naszych Czytelników zwrócił uwagę, że w postępowaniu na modernizację 44 ezt, w zakresie modernizacji napędu asynchronicznego - oprócz standardowych rozwiązań w postaci falowników, rozruchu impulsowego, silników asynchronicznych Przewozy Regionalne wymagają, aby wykonawca zastosował stary typ jednostopniowej przekładni z zawieszeniem silników "za nos".

- Jest to rozwiązanie starsze, przenoszące drgania oraz bardziej zawodne o czym przekonały się m.in. Koleje Mazowieckie, które w nowym przetargu wymagały zastosowania nowej przekładni dwustopniowej. Dziwi mnie to, że Przewozy Regionalne chcą popełniać własne błędy nie ucząc się na pomyłkach innych, ze szkodą dla pasażerów i własnego budżetu - napisał Czytelnik.

Koleje Mazowieckie zadowolone

Co o przekładni dwustopniowej sądzą Koleje Mazowieckie? - Takie rozwiązanie ma wiele zalet - mówi rzeczniczka przewoźnika Donata Nowakowska. - Przekładnia dwustopniowa jest ekologiczna. Jest hermetycznie zamknięta, w związku z czym nie ma zagrożenia wyciekiem oleju, a tym samym skażenia środowiska. W przekładni jednostopniowej trzeba uzupełniać olej co 72 godziny, natomiast przekładnia dwustopniowa nie wymaga takich działań - wylicza.

- Taka przekładnia jest w zasadzie bezobsługowa, co w dłuższej perspektywie czasu generuje oszczędności z tytułu praco-godzin i ilości zużytego oleju - dodaje Nowakowska. Rzeczniczka tłumaczy, że przekładnia dwustopniowa jest standardem w nowoczesnych pojazdach. - Została zastosowana m.in. w pojazdach ER75 Flirt, czy EN76 Elf, które spółka eksploatuje i jak do tej pory nie było przypadku jej awarii. W przeciwieństwie do przekładni jednostopniowej jest cicha w pracy - kończy Donata Nowakowska.

PR wolą stare, sprawdzone rozwiązania

Z takim postawieniem sprawy nie zgadzają się Przewozy Regionalne. - Intencją modernizacji taboru jest zastosowanie nowoczesnych rozwiązań przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego sposobu utrzymania i minimalizowaniu komplikacji związanych z utrzymaniem taboru - odpowiada Michał Stilger z biura prasowego PR. Według przewoźnika, dwustopniowa przekładnia nie jest jeszcze układem sprawdzonym - mimo że korzystają z niej w EN57 Koleje Mazowieckie, a w nowszych pociągach - także inni przewoźnicy.

- Dwustopniowa przekładnia wymaga zmiany sposobu zabudowy, co uniemożliwi lub skomplikuje proces utrzymaniowy. Jakakolwiek awaria przekładni dwustopniowej wymaga wielotygodniowego oczekiwania na reakcję producenta, a przekładnie jednostopniowe starego typu naprawiane są we własnym zakresie - dodaje Michał Stilger. Nie zgadza się też, że stara przekładnia jest głośniejsza - Różnice w komforcie jazdy są pomijalne, a - co więcej - stare rozwiązanie zapewnia lepsze parametry układu napędowego (przyspieszenie) - kończy rzecznik.

Nowy typ przekładni oferuje nowosądecki Newag, jednak przedstawiciele spółki nie chcą komentować specyfikacji zamówienia. Zapewniają tylko, że dwustopniowa przekładnia została już zamontowana w ok. 50 pojazdach EN57, nie tylko Kolei Mazowieckich ale i w województwie wielkopolskim i śląskim. Więcej o modernizacja 44 ezt można przeczytać tutaj.

Źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl