Żaden EZT skierowany (wg listy powyżej) do remontu nie pochodzi z Krakowa i nie planuje się przydziału żadnego po modernizacji. Czyżby jednak były jakieś obawy?
w Małoplsce w ubiegłym roku wyremontowano ok 30 jednostek,w tym wszystkie spoty 4 EN71 4 ED72,więc może z tego tytułu nie załapali się na ten przetarg,choć naprawy te nie miały takiego zakresu jak te z przetargu
Najwyraźniej Newag wygrał w KIO. Zmiany SIWZ obejmują zarzuty nowosądeckiej firmy. Innymi słowy zmieniono zasady korzystania z dokumentacji oraz dopuszczono rozwiązania równoważne w zakresie napędu.
[ Dodano: 09-04-2013, 18:28 ]
ZNTK i Newag zmodernizują EZT-y dla PR
Fot. Kuba Batorowicz
Jak dowiedział się "Kurier Kolejowy", w przetargu na modernizację 44 EZT-ów dla Przewozów Regionalnych wpłynęła tylko jedna oferta – od konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Newagu.
Oferenci zaproponowali wykonanie modernizacji pojazdów za kwotę 381 mln zł brutto. Zamówienie ma zostać zrealizowane w terminie 18 miesięcy od chwili podpisania umowy.(...)
Przewoźnik, należący do 16 województw ogłosił przetarg na modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 155,7 mln zł bez VAT.
Modernizacja będąca przedmiotem zamówienia obejmie maksymalnie 21 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych, przy czym zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia – maksymalnie o 6 sztuk – liczby EZT przekazanych do modernizacji.
Ostateczną liczbę pojazdów przeznaczonych do modernizacji PR podadzą przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia.
Modernizacja obejmie zmianę napędu i wózków, a także pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej do 120 km/h. Nowe będzie też czoło EZT-ów. Pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację i monitoring. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji m.in. dwie toalety w systemie zamkniętym, przedział dla niepełnosprawnych, tablice boczne i wewnętrzne LED i LCD. Zmodernizowane pojazdy mają zostać skierowane do obsługi połączeń międzywojewódzkich.
Przewozy Regionalne oddają 21 pociągów do modernizacji.
Przewozy Regionalne podpisały umowę na modernizację 21 pociągów typu EZT. Pracę zrealizuje konsorcjum, w skład którego wchodzą Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA. Według harmonogramu pierwszy zmodernizowany pociąg Przewozów Regionalnych wyjedzie na tory we wrześniu, a ostatni – w grudniu 2015 r.
Cegielski zmodernizuje pięć ezetów Przewozów Regionalnych.
Jak poinformował prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski, została już podpisana umowa na modernizację pięciu pociągów przewoźnika przez FPS Cegielski. To kolejny plan ratowania fabryki przez Agencję Rozwoju Przemysłu.
Ostatnio do Wrocławia przybył EN57-1703, wg serii KD "E33" - trochę to żałosne, KD poczuło się chyba jak prawdziwy zarząd kolei i nadaje swoje serie... Mamy w takim razie 3 rodzaje numeracji: normalny, unijny i KD. Ale sam pojazd żałosny nie jest. To chyba najdziwniejsza modernizacja - mamy nowe fotele, okna, ale wnętrze nadal po staremu w okleinie drewnopodobnej, czego absolutnie nie uważam za wadę. Zamontowano toaletę z zamkniętym obiegiem. Estetycznie zabudowano sprężarkę (nie wiem jaką, bo jednostka stała zimna). Nowe reflektory halogenowe i diodowe sygnały końca pociągu. Mały monitor w kabinie sugeruje monitoring. Wózki pozostały tradycyjne, z widłowym prowadzeniem. Na ścianie bocznej widnieje żartobliwa nazwa EZT "ENdolino". Pytanie tylko, czy ma to sens. Warunki jazdy na pewno uległy poprawie, ale pasażerowie KD przyzwyczajeni do Impulsów i EN57AL mogą kręcić nosem. Z kolei dla pasjonatów to okazja, by jakiś czas jeszcze słuchać ryku silników LK-450 i kołysać w rytm wężykowania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum