czyli faktycznie nepotyzmu nie ma. Stanowisko z-cy dyrektora ds. pracowniczych istniało już wcześniej przez jakiś czas w ŚZPR w Katowicach a był to niejaki Kulski. Dyrektor Ryszard F. może być na zwolnieniu lek. gdyż np. złamał rękę na śliskim chodniku lub ma grype ptasią albo tyfus prawdziwa przyczyna może wynikać jednak z zakończonej niedawno w Katowicach kontroli.
Bossem związkowym nie może być dyrektor zakładu pracy, nie naciągaj faktów ...
I jeszcze jedna sprawa jeśli Materowa jest taką nieudacznicą, że zamiast dojść do perfekcji po szczeblach drabiny kariery wyręcza ją mąż, to dlaczego zatrudniono ją w LOK jako dyrektora, czy tam też jej mąż kolejarz ma tak dużą siłę przebicia ? A może należy stwierdzić wprost: jest osobą o odpowiednich kwalifikacjachi dlatego ją zatrudniono.
Sprawdź sobie Krycha swoimi kanałami informacyjnymi co znaleziono w ŚZPR w Katowicach i kto jest winny, czy przypadkiem nie Ryszard F.
Ty jednak zawsze lubisz mieć pod wiatr i na wiadomość o nadużyciach w Katowicach zareagowałabyś jak na zemstę z premedytacją. W każdej sprawie szukasz drugiego dna.
Są gorsze przypadki. Nie pisałaś kiedy Leszkowi R - prezesowi PKP PR w biurze zarządu podlegał naczelnik - bliski krewny Szymon R a obecnie członek zarządu.
Wysłany: 24-01-2008, 23:46 Sejm zatwierdził 1,83 mld zł na PKP PR
Sejm zatwierdził 1,83 mld zł na PKP PR
Wczoraj posłowie skończyli prace nad przyszłorocznym budżetem. Sejm przyjął 16 poprawek wniesionych do ustawy budżetowej przez Senat. W tym 1,83 mld zł na oddłużenie Przewozów Regionalnych.
Większość zmian, które do budżetu wprowadzili senatorowie, dotyczyła przesunięć w ramach działów i nie spowodowała istotnych zmian względem projektu uchwalonego miesiąc temu w Sejmie. największa zmiana dotyczy 1,83 mld zł, które zostały przesunięte z inwestycji kolejowych na oddłużenie spółki PKP Przewozy Regionalne.
Teraz budżet zostanie przedłożony prezydentowi. Zgodnie z obowiązującym prawem głowa państwa ma na podpisanie tej ustawy siedem dni.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
UWAGA! Jako pierwsza donoszę, że właśnie po cichutku i beż żadnego rozgłosu powstała nowa spółka PKP Bilety Kolejowe. Beton PKP na razie trzyma to w tajemnicy, ale na dniach na pewno będzie o tym głośno, po formalnym powołaniu nowego podmiotu!
Za nową spółką stoją Solidaruchy, którzy za obietnicę wygodnych stołków wyrazili po cichu zgodę na rozparcelowanie PKP Przewozy Regionalne na kilka nowych podmiotów. Rozmowy na temat spółki PKP Bilety Kolejowe były cały czas prowadzone w tajemnicy i konspiracji przed związkami zawodowymi, z wyjątkiem Solidaruchów (np. Matera z PR Katowice - członek rady nadzorczej PKP PR).
To w takim razie nasuwa się pytanie - gdzie są inne ZZ na PKP ? Dlaczego pozwalają na zawieranie potajemnych układów czynionych dla kolejnych stołków ? Związków na kolei od cholery i ciut ciut lecz nie ma ani jednego prawdziwego
Wszystko to karierowicze bez wykształcenia
Na piątkowym posiedzeniu Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa przedstawiono prezentację zatytułowaną "Rekompensata dla PKP PR i jej znaczenie dla Grupy PKP". Redakcja "Rynku Kolejowego" uzyskała ten plik ze źródeł zbliżonych do zarządu PKP SA.
Projekt zakłada, że minister transportu przekaże PKP PR dotację w wysokości 2160 mln zł. Przewozy Regionalne otrzymają ją tytułem rekompensaty za straty poniesione przez PKP PR w związku z wykonywaniem przewozów pasażerskich w ramach obowiązku świadczenia usług publicznych w okresie od 1 października 2001 r. do 30 kwietnia 2004 r. Dotacja ma zostać przekazana w trzech transzach: 1383 mln zł (do końca 2008 r.), 477 mln zł (do 30 listopada 2009 r.) i 300 mln zł (do końca 2011 r.).
Usamorządowienie PKP PR
Wykonanie zobowiązań PKP SA z tytułu pożyczki wraz z odsetkami oraz innymi kosztami, nastąpi poprzez przeniesienie na Skarb Państwa wszystkich udziałów PKP SA w PKP PR (w pierwszej kolejności) oraz odpowiedniej ilości akcji PKP SA w PKP PLK (w drugiej kolejności).
Samorządy województw nabędą udział w kapitale zakładowym z mocy ustawy. Ilość udziałów przekazanych poszczególnym województwom ustali Rada Ministrów w drodze rozporządzenia. Pod uwagę zostanie wzięta wielkość województwa, liczba jego mieszkańców, długość linii kolejowych na terenie danego województwa oraz średnia praca przewozowa z ostatnich 3 lat.
Brak oddłużenia PKP Przewozy Regionalne to znaczne ograniczenie możliwości inwestycyjnych PKP PLK i PKP Cargo. Dla Polskich Linii Kolejowych brak oddłużenie PKP PR to brak w budżecie tej spółki w 2008 r. 818 mln zł, a w 2009 r. - 282 mln zł. Powoduje to zdecydowane ograniczenie realizacji inwestycji, w tym modernizacja E65 i E59, jak również ograniczenie przygotowania kolejnych projektów inwestycyjnych, ograniczenie środków na remonty i utrzymanie oraz wzrost stawek dostępu do infrastruktury dla przewoźników.
Dla PKP Cargo brak oddłużenia PKP PR oznacza brak w budżecie spółki na 2008 r. 446 mln zł, a na 2009 r. - 154 mln zł. Może to spowodować ograniczenia w programie inwestycji w 2009 r., nie pozwalający na pozyskanie 1 tys. wagonów (węglarek budowy normalnej i samowyładowczych, platform kontenerowych i wagonów do przewozu tłucznia typu dumpcar). Zadłużenie Przewozów Regionalnych wpływa też na ograniczenie programu modernizacji lokomotyw PKP Cargo. Jak stwierdzono w piątek, nie podpisanie kontraktów z producentami taboru w I połowie roku będzie skutkowało brakiem możliwości ulokowania zamówień w II połowie 2008 r. i w 2009 r. Skutkiem tego może być wypełnienie portfela zamówień producentów, głównie zleceniami konkurencji PKP.
Wysłany: 29-01-2008, 11:46 Marszałkowie: Najpierw oddłużenie, później przejęcie PKP PR
Marszałkowie, którzy maja przejąć kontrolę nad firmą PKP Przewozy Regionalne, chcą większych udziałów w dochodach z podatków i udziałów w atrakcyjnych nieruchomościach PKP.
Za dziesięć miesięcy PKP Przewozy Regionalne, największa kolejowa spółka pasażerska, ma przejść na własność samorządów wojewódzkich. Według programu z 2007 roku miało to nastąpić najwcześniej w 2009 roku.
- Samorządy województw powinny objąć udziały w PKP PR 1 grudnia 2008 r. - powiedział Andrzej Wach, prezes grupy PKP na spotkaniu Konwentu Marszałków.
Do tego czasu ma zostać spełniony podstawowy warunek: oddłużenie PKP PR. Na spółce ciąży dziś ponad 2 mld zł długów. Andrzej Wach liczy, że już do końca września Skarb Państwa przekaże prawie 1,4 mld zł w ramach I etapu redukcji wierzytelności.
- Nie przejmiemy spółki z długami, ale zgodzimy się, jeśli będą gwarancje, że w kolejnych latach rząd przekaże pozostałe kwoty - mówi Bogdan Rzońca, wicemarszałek podkarpacki.
Nowi właściciele spółki przewozowej chcą przejąć również jej obecny tabor, ale przede wszystkim chcą rozwiązań, które dałyby środki na zakup nowych pociągów. Według nich trzeba na to przeznaczać co najmniej 1 mld zł przez następne 15 lat.
- Zaproponowaliśmy trzy drogi: zwiększenie udziału samorządów w dochodach publicznych, przekazanie marszałkom udziałów w spółce Dworce Kolejowe lub przekazanie im niektórych komercyjnych nieruchomości należących do PKP - wylicza Patryk Wild, wicemarszałek
Dolnego Śląska.
PKP odpowiada, że hurtem nie zamierza niczego oddawać. I nie za darmo. - Nie ma możliwości prawnych. Dworce nie są nawet odrębną spółką, zarządzaniem nimi zajmuje się komórka wewnątrz PKP. Poza tym dochody z majątku PKP pozwalają obsługiwać spłatę długów spółki matki PKP. Możemy natomiast rozmawiać indywidualnie w sprawie przekazania w jakiejś formie zarządzania dworcem - ale odpłatnie, np. w ramach dzierżawy - podkreśla Michał Wrzosek, rzecznik PKP.
15 mld zł potrzeba na nowe pociągi w spółce, która przejmą samorządy.
Usamorządowienie PKP PR: Zespół roboczy rozpoczął prace
Wystartował samorządowy zespół roboczy ds. usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne (PKP PR). Przedstawiciele zarządów województw maja przygotować swoje regiony do przejęcia udziałów w spółce kolejowej.
Dziś samorządy finansują przewozy kolejowe na terenie swoich województw. Od 2009 roku mają przejąć odpowiedzialność także za organizację tych przewozów. Zanim marszałkowie wezmą na siebie pełną odpowiedzialność, chcą oddłużenia PKP PR (na spółce ciąży 2 mld zł długów) oraz gwarancji dostępu do taboru kolejowego należącego do PKP.
źródło: Gazeta Prawna
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Wysłany: 19-02-2008, 13:13 Pieniądze dla PKP PR bezpośrednio od państwa
Pieniądze dla PKP PR bezpośrednio od państwa
- Dotacja na oddłużenie PKP Przewozów Regionalnych zostanie przekazana bezpośrednio do spółki - powiedział Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. W ten sposób zdradził, co zawiera projekt zmiany ustawy o prywatyzacji PKP, który będzie dziś rozpatrywany przez Radę Ministrów.
Informacje te potwierdził rzecznik PKP PR Łukasz Kurpiewski.
Ustawa o prywatyzacji PKP zakładała, że Grupa PKP dostanie pożyczkę - w dwóch etapach - w wysokości 1,86 mld zł na spłatę zadłużenia PKP PR. PKP PR ma długi, głównie wobec PKP Polskich Linii Kolejowych, szczególnie za użytkowanie torów. W ramach spłaty pożyczki PKP miała przekazać Przewozy Regionalne państwu, a ono z kolei dokonać komunalizacji przedsiębiorstwa. Czy tak się stanie, skoro pieniądze będą przekazane bezpośrednio do PKP?
- Projekt nadal zakłada, że dojdzie do komunalizacji Przewozów. Spółka po oddłużeniu zostanie przekazana samorządom na własność - zapewnił minister Grabarczyk.
- Nie wiem, co zawiera dokładnie nowelizacja, ale takie zmiany są możliwe. Tyle tylko, że wtedy niepotrzebne byłoby styczniowe zamieszanie w Senacie z poprawką, która dała możliwość przekazania 1,38 mld zł z z akcyzy na oddłużenie Przewozów Regionalnych - mówi były wiceminister transportu i autor pierwotnej koncepcji oddłużenia Mirosław Chaberek.
Zmiany broni wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury Janusz Piechociński. - Najważniejsze, żeby pieniądze jak najszybciej trafiły do PKP PR i tym samym jak najszybciej wpłynęły do PLK. Ma ona bowiem problemy z płynnością finansową, a to niekorzystnie wpływa na funkcjonowanie przewoźników - mówi.
Niektórzy eksperci mają jednak wątpliwości co do zasadności wprowadzenia zmiany. - Według mnie bezpieczniej byłoby, gdyby pieniądze przeszły przez spółkę matkę, bo może pojawić się pokusa w PKP PR na ich wykorzystanie na potrzeby bieżące, typu podwyższenie płac - ostrzega Włodzimierz Rydzkowski z Uniwersytetu Gdańskiego.
Wciąż nieznany jest sposób rozdziału akcji PKP PR między samorządy. Ma o tym zadecydować minister infrastruktury w rozporządzeniu.
źródło: Parkiet
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Wysłany: 19-02-2008, 16:26 Oddłużenie i usamorządowienie PKP PR
Na posiedzeniu w dniu 19 lutego Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (projekt III), przedłożony przez Ministra Infrastruktury.
Projekt określa sposób oddłużenia spółki PKP Przewozy Regionalne. Koncepcja zakłada zrekompensowanie spółce ponad 2 mld zł strat, jakie poniosła ona w latach 2001-2004 świadcząc usługi publiczne. Zgodnie z przepisami unijnymi, firmy kolejowe świadczące pasażerskie usługi przewozowe (tzw. usługi publiczne) uprawnione są do otrzymania rekompensaty z tytułu poniesionych strat. Po dokonaniu restrukturyzacji udziały spółki PKP Przewozy Regionalne zostaną przekazane samorządom.
Źródłem oddłużenia spółki będą środki pochodzące z akcyzy od paliw przeznaczane m.in. na finansowanie budowy i utrzymania infrastruktury kolejowej. Z tych środków Minister Infrastruktury przekaże spółce dotację w wysokości 2,16 mld zł, jako rekompensatę strat. Pieniądze te spółka PKP Przewozy Regionalne wykorzysta na spłatę zadłużenia wobec innych spółek kolejowych.
Ponadto projekt zakłada, że Skarb Państwa udzieli spółce PKP SA pożyczki w wysokości 1,86 mld zł. Zostaną one przekazane PKP Polskim Liniom Kolejowym na prace związane z modernizacją i rozbudową infrastruktury. Pożyczka będzie spłacona m.in. udziałami spółki PKP Przewozy Regionalne. Skarb Państwa, po przyjęciu wszystkich udziałów spółki, przekaże je samorządom województw.
Ponadto Rada Ministrów podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie przyjęcia „Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013”. W dokumencie zostały wprowadzone zmiany zawarte w projekcie nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (projekt III). Dotyczą one m.in. zrekompensowania spółce PKP Przewozy Regionalne środków w wysokości 2.16 mld zł.
źródło: Ministerstwo Infrastruktury
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Już raport NIK - za wyjątkiem kuriozów typu lubuskie, gdzie SŁUSZNIE zakupiono droższe Pesy zamiast wirtulanych Fabloków - pokazuje jakie jest "panowanie" i "kontrola" nad działaniami przewoźnika. To bardzo fajna lektura... dla twórców i zwolenników usamorządowienia. Polecam!
Panowie Politycy i Posłowie jak myślicie, że po usamorządowieniu będzie lepiej? Nie. Będzie gorzej. Sami sobie kręcicie bicz, bo konsekwencje i opinia publiczna wróci do was bumerangiem (coś w stylu, jak teraz wraca do opolskiego UM - i nie tylko nasze to dzieło - i nie bardzo to się tam podoba - jednak myśmy wiele razy ostrzegali/ doradzali/ prosili/ czekali... rok cały...).
Teraz jedynie przypominamy, przed jakimi konskwencjami ostrzegaliśmy. Równie życzliwie jak kiedyś.
Widać u nas urząd, polityk, poseł musi sam zrozumieć (doświadczyć) swego błędu, aby coś zrozumieć. Tylko niech wtedy nie ma pretensji do tych, którzy dużo wcześniej podpowiadali, ostrzegali o publicznych konsekwencjach. Zrozumieć swój błąd (lub błędną koncepcję) też trzeba umieć i umieć swój błąd publicznie naprawić.
Z raportu NIK o organizowaniu i finansowaniu regionalnych przewozów pasażerskich:
Spółka PKP Przewozy Regionalne od początku swojej działalności ponosiła straty finansowe, wykonując pasażerskie przewozy regionalne oraz pasażerskie przewozy międzywojewódzkie. W 2004 r. strata netto wyniosła 862,3 mln zł, w 2005 r. 647,2 mln zł, zaś w 2006 r. wynosiła 142,5 mln zł. W latach 2002 -2003
nie zrealizowano przepisów zawartych w ustawie o restrukturyzacji PKP z 2000 r., przekazując PKP PR o 700 mln zł mniej niż przewidywała ustawa, w związku z realizacją zadań tzw. służby publicznej. Do połowy 2006 r. Spółka nie uzyskiwała dofinansowania przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych. W latach 2002 - 2003 Spółka nie uzyskała pełnej dotacji przedmiotowej kompensującej przychody utracone z tytułu stosowania ulg ustawowych.
Liczba uruchamianych pociągów w stosunku do liczby pociągów nie przynoszących straty charakteryzuje zakres działań, na które nie mogłoby sobie pozwolić komercyjnie funkcjonujące przedsiębiorstwo transportowe. Przykładowo, w rozkładzie jazdy 2003/2004 na ogólną liczbę 3516 kursujących pociągów kursowanie tylko 192 (5,5 %) z nich odpowiadało komercyjnym interesom Spółki. Odpowiednie dane z lat 2004 i 2005 przedstawiają się następująco: 3061 i 194 (6,3%) ; 3273 i 258 (7,9%). Ograniczenie jednak działalności przewozowej Spółki wyłącznie do liczby pociągów samofinansujących się doprowadziłoby do paraliŜu komunikacyjnego Państwa.
Zła kondycja finansowa Spółki miała istotny wpływ na sytuację pozostałych spółek Grupy PKP, przede wszystkim PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. (PKP PLK S.A.), PKP Cargo oraz PKP Energetyka, będących kluczowymi dostawcami usług dla Spółki, a co za tym idzie jej głównymi wierzycielami. Między innymi zadłużenie Spółki w stosunku do PKP PLK S.A. wyniosło na koniec września 2006 r. 1,2 mld zł. Sytuacja ta może to wpływać na ograniczenie wykonywania przez zarządcę infrastruktury kolejowej (PLK S.A) jego ustawowych zadań, określonych w art. 5 ust. 1 pkt 1 i 3 oraz ust. 2 ustawy o transporcie kolejowym, a polegających przede wszystkim na budowie i utrzymaniu infrastruktury kolejowej, utrzymywaniu infrastruktury kolejowej w stanie zapewniającym bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego, zapewnianiu jej rozwoju i modernizacji.
Na tym tle NIK negatywnie ocenia niewykorzystanie przez PKP PR możliwości zawartych w Rozporządzeniu Rady Nr 1192/69. Zgodnie bowiem z art. 3 jego postanowienia mają bezpośrednie zastosowanie do Spółki. W myśl postanowień art. 2 wspomnianego Rozporządzenia, normalizacja rachunkowości przedsiębiorstw kolejowych składa się m.in. z określenia płatności rekompensaty obciążeń i korzyści ujawnionych wg zasad nakazujących określić stosunek do sytuacji, w której przedsiębiorstwa te znajdowałyby się, gdyby działały w takich samych warunkach, jak inne przedsiębiorstwa transportowe. Spółka nie podjęła próby oszacowania obciążeń wynikających z tych przepisów.
Rozmowa z Juliuszem Engelhardtem, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.
Czy długi spółki PKP Przewozy Regionalne zostaną spłacone z pieniędzy publicznych, zanim trafi ona do samorządów?
Tak. W trzech transzach. Jeszcze w tym roku spłacone zostanie ok. 1,4 mld zł, co jest równe nominalnej wartości spółki. Wtedy też zostanie ona przekazana samorządom. W 2009 roku wierzyciele spółki otrzymają z budżetu kolejne 400 mln zł. W 2011 roku zostanie spłacony ostatni dług – 300 mln zł, które PKP SA pożyczyła kiedyś spółce córce.
To oznacza, że samorządy otrzymają spółkę zadłużoną.
Tak, ale z ustawowymi gwarancjami spłacenia długów przez państwo.
Marszałkowie, kiedy się dowiedzieli, że mają przejąć PKP PR, zaczęli stawiać warunki.
Negocjacje będą trwały, dopóki nie wypracujemy konsensusu. Staramy się spełnić warunki samorządów, ale wszystkich nie jesteśmy w stanie. Samorządy wojewódzkie dostaną nie tylko elektryczne zestawy trakcyjne, które są już własnością spółki, lecz również niezbędną liczbę lokomotyw do wykonywania przewozów wraz z odpowiednim zapleczem warsztatowym.
Władze samorządowe domagały się też gwarancji, że nie wzrosną stawki za dostęp do torów, pobierane przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
To newralgiczny punkt naszych rozmów. Nie możemy dać gwarancji, że stawki nie wzrosną przez np. najbliższe pięć lat, tak jak nikt nie daje gwarancji, że nie wzrosną czynsze, ceny żywności czy koszty robocizny. Możemy się starać, by opłaty nie wzrosły np. o dużo więcej niż inflacja i dotować utrzymanie infrastruktury kolejowej z budżetu państwa, co spowolni wzrost opłat.
Co czeka przewozy międzywojewódzkie?
Zostaną wyodrębnione. Wciąż nie podjęliśmy decyzji, czy PKP InterRegio będzie osobną spółką czy oddziałem PKP InterCity. Wymaga to jeszcze wielu analiz i uzgodnień. Konieczne jest też przesunięcie majątku pomiędzy poszczególnymi spółkami.
Kiedy to nastąpi?
Mam nadzieję, że do końca tego roku. Chcemy, by na wiosnę Sejm przyjął odpowiednie poprawki do ustawy. Polegać będzie m.in. na wyposażeniu spółek pasażerskich w lokomotywy, które obecnie są własnością Cargo i za dzierżawę których muszą płacić, oraz na przesunięciu zaplecza warsztatowego do tych spółek.
Źródło: Rzeczpospolita
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum