Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Manewry w Poznaniu
Autor Wiadomość

Piotr [trzykoty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Paź 2012

PostWysłany: 13-12-2012, 13:16    Odpowiedz z cytatem

mateusz123 napisał/a:
A może ktoś tak prostym językiem, a nie instrukcjami mi powiedzieć czym różni się praca w manewrach: kierownika, manewrowego i ustawiacza? Który ma największe kompetencje?


Do pracy manewrowej musi być obowiązkowo Kierownik manewrów + w niektórych przypadkach także manewrowy(i). Kierownikiem manewrów jest ustawiacz lub może być nim być kierownik pociągu. Manewrowych w pewnych przypadkach mogą zastąpić konduktorzy. Kierownik jak sama nazwa kieruje manewrami, żąda ustawienia drogi, sam wykonuje prace manewrowego etc. Manewrowi wykonują jego polecenia tzn. obserwują drogę (jeśli z miejsca kierownika jej nie widać), łączą wagony etc.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 16-12-2012, 11:17    Odpowiedz z cytatem

Piotr [trzykoty napisał/a:
mateusz123 napisał/a:
A może ktoś tak prostym językiem, a nie instrukcjami mi powiedzieć czym różni się praca w manewrach: kierownika, manewrowego i ustawiacza? Który ma największe kompetencje?


Do pracy manewrowej musi być obowiązkowo Kierownik manewrów + w niektórych przypadkach także manewrowy(i). Kierownikiem manewrów jest ustawiacz lub może być nim być kierownik pociągu. Manewrowych w pewnych przypadkach mogą zastąpić konduktorzy. Kierownik jak sama nazwa kieruje manewrami, żąda ustawienia drogi, sam wykonuje prace manewrowego etc. Manewrowi wykonują jego polecenia tzn. obserwują drogę (jeśli z miejsca kierownika jej nie widać), łączą wagony etc.



Nie ma w zespole drużyny manewrowej określenia kierownik. Instrukcje mówią wyraźnie o manewrowym - człowiek wykonujący wszelkie czynności związane z prowadzeniem manewrów na stacji/szlaku (manewry to wszelki ruch pojazdów nie związanych z jazdą pociągową - czyli np. zestawianie pociągu, wystawianie składu na tory odjazdowe, włączanie/wyłączanie wagonu/grupy wagonów w składzie, "zarabianie" hamulca itd). ponieważ niektóre manewry są obostrzone np.skład z podróżnymi, TWR w składzie, wagony z przekroczoną skrajnią, profil torów etc manewrowy nie może wykonywać ich sam - nad nim jest wtedy "nadzorca" - ustawiacz. Chociaż ustawiacz ma większy zakres wykonywania manewrów jednoosobowo niż manewrowy.
Jest jeszcze jedna osoba biorąca udział w pracy manewrowej - kierujący manewrami. Może nim być dyżurny ruchu - kiedy z nim omawia się pracę manewrową i on układa drogę dla manewrów, może być również ustawiacz, który zarządza pracą manewrowych i sami na gruncie układają drogę przebiegu manewrowego.
To tak najprościej o zasadach, szczegóły są w instrukcjach.

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jacwol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2008
Skąd: Siemianowice

PostWysłany: 16-12-2012, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się że kierownik manewrów jednak jest w instrukcji Ir-9. Polecam par.4 i 6 z tej instrukcji.
Tu można ją znaleźć: http://kolej.krb.com.pl/

Sorry, tamta jest już nieaktualna. Po zmianach od 1 czerwca 2012 są to par.5 i 7 do poczytania tutaj:
www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne.../instrukcje/.../Ir-9.pdf

_________________
Zapraszam na mój kanał na YouTube http://www.youtube.com/user/jawol5?feature=mhee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voodu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Kwi 2012

PostWysłany: 03-02-2013, 18:55    Odpowiedz z cytatem

St. Poznań Gł. godz. 11:56 podczas manewrów (pchanie) EP07-1059 BZG składu pociągu nr 57104 relacji Olsztyn Gł.-Poznań Gł. (cztery wagony) z toru nr 56 na tor odstawczy nr 95 nastąpiło wykolejenie jednym wózkiem ostatniego wagonu nr:50511978222-3 BZP na wykolejnicy nr 184. Przyczynę ustali komisja miejscowa. Podczas manewrów na całej stacji Poznań Gł. brak słyszalności-zawieszone radio pociągowe, które nie zostało zlokalizowane. Ciekawe dlaczego zawiesili kierownika? Dyrektor Pawicki przyznał, że w grudniu manewry drużyny ze Szczecina robiły bez aktualnego RTS. Gdzie jest UTK?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl