A może ktoś tak prostym językiem, a nie instrukcjami mi powiedzieć czym różni się praca w manewrach: kierownika, manewrowego i ustawiacza? Który ma największe kompetencje?
Do pracy manewrowej musi być obowiązkowo Kierownik manewrów + w niektórych przypadkach także manewrowy(i). Kierownikiem manewrów jest ustawiacz lub może być nim być kierownik pociągu. Manewrowych w pewnych przypadkach mogą zastąpić konduktorzy. Kierownik jak sama nazwa kieruje manewrami, żąda ustawienia drogi, sam wykonuje prace manewrowego etc. Manewrowi wykonują jego polecenia tzn. obserwują drogę (jeśli z miejsca kierownika jej nie widać), łączą wagony etc.
A może ktoś tak prostym językiem, a nie instrukcjami mi powiedzieć czym różni się praca w manewrach: kierownika, manewrowego i ustawiacza? Który ma największe kompetencje?
Do pracy manewrowej musi być obowiązkowo Kierownik manewrów + w niektórych przypadkach także manewrowy(i). Kierownikiem manewrów jest ustawiacz lub może być nim być kierownik pociągu. Manewrowych w pewnych przypadkach mogą zastąpić konduktorzy. Kierownik jak sama nazwa kieruje manewrami, żąda ustawienia drogi, sam wykonuje prace manewrowego etc. Manewrowi wykonują jego polecenia tzn. obserwują drogę (jeśli z miejsca kierownika jej nie widać), łączą wagony etc.
Nie ma w zespole drużyny manewrowej określenia kierownik. Instrukcje mówią wyraźnie o manewrowym - człowiek wykonujący wszelkie czynności związane z prowadzeniem manewrów na stacji/szlaku (manewry to wszelki ruch pojazdów nie związanych z jazdą pociągową - czyli np. zestawianie pociągu, wystawianie składu na tory odjazdowe, włączanie/wyłączanie wagonu/grupy wagonów w składzie, "zarabianie" hamulca itd). ponieważ niektóre manewry są obostrzone np.skład z podróżnymi, TWR w składzie, wagony z przekroczoną skrajnią, profil torów etc manewrowy nie może wykonywać ich sam - nad nim jest wtedy "nadzorca" - ustawiacz. Chociaż ustawiacz ma większy zakres wykonywania manewrów jednoosobowo niż manewrowy.
Jest jeszcze jedna osoba biorąca udział w pracy manewrowej - kierujący manewrami. Może nim być dyżurny ruchu - kiedy z nim omawia się pracę manewrową i on układa drogę dla manewrów, może być również ustawiacz, który zarządza pracą manewrowych i sami na gruncie układają drogę przebiegu manewrowego.
To tak najprościej o zasadach, szczegóły są w instrukcjach.
_________________ człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
St. Poznań Gł. godz. 11:56 podczas manewrów (pchanie) EP07-1059 BZG składu pociągu nr 57104 relacji Olsztyn Gł.-Poznań Gł. (cztery wagony) z toru nr 56 na tor odstawczy nr 95 nastąpiło wykolejenie jednym wózkiem ostatniego wagonu nr:50511978222-3 BZP na wykolejnicy nr 184. Przyczynę ustali komisja miejscowa. Podczas manewrów na całej stacji Poznań Gł. brak słyszalności-zawieszone radio pociągowe, które nie zostało zlokalizowane. Ciekawe dlaczego zawiesili kierownika? Dyrektor Pawicki przyznał, że w grudniu manewry drużyny ze Szczecina robiły bez aktualnego RTS. Gdzie jest UTK?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum