Czy może mi ktoś racjonalnie wytłumaczyć najlepiej powołując się na jakieś źródło dlaczego na jednotorowej niezelektryfikowanej linii na której nie ma mijanek występują rozbieżności co do czasu przejazdów pociągów. Dodam, że wszystkie połączenia są obsługiwane szynobusami i pociągi zatrzymują się dokładnie na tych samych przystankach.
Przykłady
odcinek Bąk - Czersk najlepszy czas 20 minut najgorszy 23.
odcinek Kościerzyna - Bąk odpowiednio 16 i 20. Dodam jeszcze, że pociągi do Kościerzyny wszystkie jadą 20 minut a do Bąka 16-18. Skąd ta różnica?
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Przy okazji weekendowego objazdu CMK'i przez Jaworzno Szczakową, Zawiercie okazało się że 35506 "Regle" pomimo tego objazdu do swojej pierwszej stacji za objazdem tj Tomaszów Mazowiecki przyjechał... DZIEWIĘTNAŚCIE minut przed czasem!
Mam lepsze! Ilekroć jadę TLK/IR między Gliwicami, a Wrocławiem, pociągi przyjeżdżają do stacji pośrednich średnio po 5 minut przed czasem. O co chodzi?!
Mam lepsze! Ilekroć jadę TLK/IR między Gliwicami, a Wrocławiem, pociągi przyjeżdżają do stacji pośrednich średnio po 5 minut przed czasem. O co chodzi?!
Dlatego nie dziwota, że np, jadący z Wrocka do Krakowa do pociągów już nie wsiadają. Wybierają Link-busa lub Lajkonika którymi zajadą bez idiotycznych postojów ponad 2,5 godziny szybciej i w dodatku taniej.
Ciekawe po co PLK-a modernizuje tory, by po modernizacji zakładać czasy przejazdu dłuższe niż przed? To powoduje że ludzie odwracają się od kolei, trzeba likwidować kolejne połączenia a PLK-ce kasa przechodzi koło nosa! Tam pracują chyba jacyś bezmózgowcy. Skoro określony odcinek w danym czasie może spokojnie przejechać np 10 składów, a PLK-a wydłużając sztucznie czasy przejazdów uważa że tylko 6 czy 7 to pytam się kto na tym traci?
A z czego wynikają takie zmiany, że np. pociąg Wrocław-Szczecin ma trzy różne godzinki kursowania i są to różnice parominutowe tylko. Ani to remonty linii ani jakieś mijanki. Po co takie żonglowania po 2,3 minuty w rozkładzie?
Większość tlk z Poznania w kierunku na Gniezno, jedzie do Gniezna 100-90 przy szlakowej 120 a w Gnieźnie i tak 5 minut przed planem. Odcinek Gdańsk Południe, Tczew zależy od pociągu, ale w niektórych trzeba się zmuszać żeby 10 minut przed planem nie przyjechać.
Czy infopasażer może robić błędy, czy raczej rozkłady jazdy są dziwnie poukładane?
Według INF, Vltava w dniu dzisiejszym, relacja do Warszawy:
Katowice, odjazd planowo, Psary postój 30 minut, Warszawa Zach przed czasem 53 minuty!
Rozkład trasuje Vltave na ok. 4 godz przejazd Katowice - Warszawa, gdybyśmy odjęli postój i przyjazd przed czasem, wychodzi 2,30 czyli 150 minut na pokonanie odcinka Katowice - Warszawa.
Co o tym sądzicie, prawie 60 min przed czasem przyjazd do Warszawy?
Moim zdaniem zwykły błąd. Jezeli by to była prawda, to odcinek Psary-Warszawa Zach. musiałby pokonać w 1h18 minut a to jest zwyczajnie niemożliwe, bo z Włoszczowej do Warszawy Zach. 90 minut to jest minimum i to jak cały czas EIC/Ex ma 160 km/h na liczniku.
Są takie luzy na cmk, że jak pociąg jedzie rozkładowo maksymalną prędkością to jest przed czasem i to sporo.
Pociąg może pokonać odległości grodzisk mazowiecki - zawiercie tj. 223 km w 90 minut.
Chopin ma na to 2 h. Przeliczmy jakie są luzy !!
Wg moich obliczeń pociąg jest wytrasowany na 115 km/h !!!
Czy tak to wygląda w normalnym kraju ? To po co jedzie tam ep09 się pytam ?
Prędkość prawie jak kibla 110 km/h.
Ale przecież IR nie mogą jechać na kiblu, a puszcza się pociąg wytrasowany na 115 i to jeszcze międzynarodowy. Bardzo łatwo policzyć jak są wytrasowane te pociągi. Zrobiłem prosty program
w excel-u do tego. Nawet jeżeli jest zamknięcie na paru km, to nie usprawiedliwia to faktu tak badziewnego wytrasowania pociągów.
Dla porównania ten odcinek dla innych pociągów :
EC SOBIESKI / PRAHA itp 130 km/h
IC ONDRASZEK 123 km/h
IC ODRA / GÓRNIK 142 km/h
I teraz rarytas
VLTAVA na CD 163 wytrasowana na 100km/h !! Wolniej niż ED72 !!!!
Czyli jak ? IC się da a IR już nie ?
Popieram danio TLK się opłaca a IR na EZT nie?Jakby wytrasowac ED72 choćby na 110 km/h, nie mówie o max 120 km/h z minimalną rezerwączasową,mógłby być dużą konkurencją na CMK dla TLK chociaż z niższym standartem.
Ale juz się zauważa że PKL i IC chcą CMK na wyłączność i pozbyć się PR-ów z tej linii
[ Dodano: 03-03-2013, 13:43 ]
Przepraszam za literówke
Oczywiście miało być PLK a nie PKL - sorry
Myślę że organy kontrolujące mogłyby się tym zająć. To jest złamanie prawa do równego dostępu do torów.
Wystarczyłoby udowodnić że vltava jest wytrasowana pod 100 km/h i może jechać,
czyli EN57 / ED72 wytrasowany pod 105 mógłby spokojnie jechać. bo jest lepiej wytrasowany niż TLK, więc zestawienie pociągu nie powinno wykluczać go w tym momencie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum