Beatrycze, sprawa ze światłowodem przedstawia się następująco. Parę lat temu podczas modernizacji linii Legnica - Zgorzelec rzeczywiście położono światłowód, ale ten kabel należy do TK Telekom. Jak wiadomo, spółka TK Telekom ma być sprywatyzowana wraz ze światłowodami.
PKP PLK, które korzysta z tych światłowodów zabezpiecza się na wypadek prywatyzacji TK Telekom i w całym kraju kładzie własne kable. To zrozumiałe, bo nie wiadomo w czyje ręce trafi TK Telekom i co nowy właściciel zrobi ze światłowodami. Wszak lepiej mieć własne kable niż polegać na cudzej prywatnej infrastrukturze i płacić za to grubą kasę.
PKP PLK potrzebuje tych kabli do urządzeń srk, również PKP Energetyka korzysta ze światłowodów do zdalnego sterowania urządzeniami zasilającymi trakcję elektryczną.
Tak a propos, jeśli mnie pamięć nie myli to światłowód TK Telekom idzie wzdłuż toru nr 1, więc PKP PLK kładzie swój kabel wzdłuż toru nr 2. Zgadza się?
Dwa kolejowe kable światłowodowe wzdłuż jednej linii kolejowej! Takie cuda możliwe są tylko w Polsce. Bogata ta nasza kolej, skoro stać ją na taką rozrzutność.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przy takiej partackiej robocie jaką odwalają jej oba oddziały remontowe z Wałbrzycha i Wrocławia to tylko patrzeć jak E-30 zacznie się "sypać". Reszta linii to już przestanie istnieć. Ale najważniejsze żeby w koło warszafki zapier.... pociągi i do Gdańska było czym pojechać!
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Jaro, już się sypie! To skutek braku bieżącego utrzymania infrastruktury! Od zakończenia modernizacji linii zgorzeleckiej, przez kilka ostatnich lat nikt tu nie kiwnął palcem (z wyjątkiem stawiania zbędnych ekranów i poprawianiem spartolonych podczas modernizacji przepustów!), więc stan torowiska sukcesywnie się pogarsza. Stąd te coraz liczniejsze punktowe ograniczenia prędkości.
Problem polega na tym, że w PKP PLK jest gigantyczny przerost zatrudnienia tzw. biurwy, brakuje natomiast pracowników liniowych na torach. Efekty widać!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, nawet jeżeli byłoby więcej pracowników liniowych, to i tak nic byśmy nie zrobili. To nie jest drewno, które można podbić ręcznie oskardem czy podbijakiem. Po takiej linii co najmniej raz na 2 lata powinien przejechać Plasser, który podbiłby newralgiczne odcinki likwidując miejscowe ograniczenia prędkości, wprowadzone z powodu "nierówności w planie i profilu".
Ale na to nie ma pieniędzy...
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Pomiędzy Zgorzelcem a Goerlitz rozpoczął się remont wiaduktu nad Nysą. Chyba jeden tor został już zaorany, bo pociągi poruszają się jednym - z dołu ciężko dostrzec:) Jeździ tam koparka, zamontowano na zewnątrz nad samą rzeką podesty zewnętrzne, wycięto krzaki pod wiaduktem, pojawiły się też taśmy ostrzegawcze i tabliczki "praca na wysokości" Baza sprzętowa i materiałowa znajduje się mniej więcej naprzeciw stacji Zgorzelec Ujazd. Na dniach wybiorę się z aparatem, to coś pofocę.
Piotr
Już od ponad tygodnia na odcinku Chojnów - Okmiany po obydwu torach, pociągi jeżdżą na rozkaz pisemny "S" unieważniający blokadę liniową. w związku w tym pociągi jeżdżą w odstępie posterunków następczych, co skutkuje opóźnieniami. Dodatkowo otwarto posterunek w Chojnowie i od kilku dni siedzi tam dyżurny. Czy ktoś wie z czego zaistniała sytuacja wynika i czy potrwa długo?
Jaro, największymi partaczami jest Feroco Poznań (dawne PRK Poznań) jak i Dolkom, wystarczy zobaczyć stan nadodrzanki w okolicach Głogowa w stronę Zielonej Góry i Wrocławia.
Linię nie wystarczy wyremontować - ale trzeba UTRZYMYWAĆ! Bez bieżących prac nawet najprostszych jak udrożnienie zamulonych lub zasypanych przepustów czy wykarczowanie dzikich krzewów i zarośli żadne remonty nie pomogą.
E-30 na odcinku choćby Wrocław - Legnica jest tego znakomitym przykładem
Przed Mrozowem naprawiają skarpę przekopu, która zaczęła się rozpływać. Dodatkowo słyszałem plotki o Plasserze, który miałby likwidować punktowe nierówności w planie i profilu. Mam nadzieję, że to oznaki pewnej zmiany.
EDIT:
W zeszłą sobotę Plasser podbijał nierówności toru w planie i profilu na zamkniętym torze nr 2 pomiędzy Leśnicą a Miękinią likwidując przy tym punktowe ograniczenia prędkości. Taka sama operacja planowana jest z torem nr 1.
W styczniu tego roku zrobiłem zdjęcie pięknemu kozłowi oporowemu produkcji niemieckiej, rok bodajże 1929 na modernizowanej stacji Wrocław Leśnica. Jest to piękny okaz niemieckiego kunsztu technicznego i niezwykłego zmysłu estetycznego. Kunsztownie wygięte szyny i nity to wspaniały widok. Smuciło mnie, że SKANSKA prawdopodobnie odda to cudo do huty...
http://images61.fotosik.pl/74/f86237e5e4b3d4a3med.jpg
Jakież było moje zdziwienie, gdy niedawno dostrzegłem odrestaurowany kozioł ustawiony przy budynku dworcowym jako pomnik! Wiara w ludzi odzyskana!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum