Wysłany: 01-03-2013, 12:32 Wielka korupcja na kolei?
Dziennik ''Rzeczpospolita'' informuje, że największym korupcyjnym problemem w Polsce są informatyzacja oraz przydział środków z UE. Jak podaje specjalny raport CBA – łapówki, choćby na kolei w tych dziedzinach sięgają milionów złotych.
No cóż, kiedy jeden klan partyjny zagarnia całą władzę w kraju a usłużne media przyklaskują tylko, zamiast patrzeć na ręce władzy, ułatwia to wypompowywanie pieniędzy z budżetu lub z jednostek państwowych.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Prokuratura i ABW sprawdzają, czy firma walcząca o zlecenie warte 316 mln zł proponowała konkurencji łapówkę za odstąpienie od przetargu, informuje Puls Biznesu.
Pod koniec stycznia 2013 r. PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) podpisały umowę na modernizację linii L-8 na odcinku Warszawa-Radom. Opiewający na 316 mln zł kontrakt został zawarty z konsorcjum, którego liderem jest spółka Thales Polska (należąca do francuskiego koncernu elektroniczno-zbrojeniowego.
Zwycięzca został wyłoniony w przetargu, którego okoliczności badają Prokuratura Okręgowa w Warszawie i Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW). Z ustaleń Pulsu Biznesu wynika, że śledczy sprawdzą, czy między grudniem 2011 r. a lutym 2012 r. gdy toczyła się procedura przetargowa, zarządowi Thales Polska proponowano 4 mln zł łapówki za odstąpienie od przetargu. Rzekoma propozycja miała pochodzić od Kazimierza Frąka, prezesa radomskiej spółki Zakład Automatyki Kombud, która jako lider konsorcjum również starała się o kontrakt na modernizację linii L-8.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum