BartekD1986, ma dużo, bo obok czapy administracyjnej PKP IC dochodzi jeszcze pasożytnicza czapa administracyjna Warsu. Obie biurokratyczne czapy trzeba utrzymać. Dlaczego PKP IC nie może obsługiwać swoich wagonów sypialnych swoimi pracownikami? Jeśli im brakuje wykwalifikowanej kadry to trzeba przejąć ludzi z Warsu albo zatrudnić nowych z ulicy i wyszkolić, a sam Wars pogonić od koryta!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Oczywiście, masz rację. Z tym, że realia naszych kolei podpowiadają mi, że takie wchłonięcie Warsu przez PKP IC nie ograniczy w jakikolwiek sposób administracji w tej firmie. Obiektywnie mówiąc, to nie znam kwot jakie IC płaci Warsowi za obsługę ale wiem ile osób pracuje w oddziałach Warsu. Uwierz, że mniej się nie da.. Nie wypowiadam się na temat centrali - po prostu nie wiem.
BartekD1986, Wars zatrudnia ponad 500 osób. Doprawdy nie wiem co ci ludzie robią, skoro wagony gastronomiczne są obsługiwane przez prywatnych przedsiębiorców w ramach franczyzy, a wagony sypialne obsługuje garstka konduktorów. Sprzątaniem wagonów zajmuje się zewnętrzna firma prywatna, notabene ta sama, która wykonuje usługi dla PKP IC. Wygląda na to, że Wars to największy pasożyt na polskiej kolei, który jest sztucznie podtrzymywany przy życiu przez PKP IC, kosztem podatników i pasażerów, którym się likwiduje dotowane, ale rzekomo nadal nierentowne pociągi. Jak coś może być rentowne skoro obsiada to chmara pasożytów i żeruje na żywicielu? Wars do likwidacji!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jeśli chodzi o pociąg EN "Jan Kiepura" to wydaje mi się, że po likwidacji będzie on wyglądał coś jak ten skład jadący z Moskwy do Paryża. Polacy będą mogli dalej nim jeździć, ale zapewne tylko w sypialnych rosyjskich wagonach i po cenach takich jakie ma do zaoferowania właśnie w/w pociąg do Paryża. To tylko takie moje spostrzeżenie.
" Sprzątaniem wagonów zajmuje się zewnętrzna firma prywatna, notabene ta sama, która wykonuje usługi dla PKP IC." - [b]skąd macie takie informacje? Podać Wam numer do Warsu w celu uzyskania informacji kto sprząta wagony?
Oprócz tego każdy oddział Warsu (są 4 oddziały) zatrudnia m.in.: konduktorów, asystentów konduktorów, palaczy, konserwatorów, elektryków, dyspozytorów, księgowość itd. itp.
Jeśli chodzi o pociąg EN "Jan Kiepura" to wydaje mi się, że po likwidacji będzie on wyglądał coś jak ten skład jadący z Moskwy do Paryża. Polacy będą mogli dalej nim jeździć, ale zapewne tylko w sypialnych rosyjskich wagonach i po cenach takich jakie ma do zaoferowania właśnie w/w pociąg do Paryża.
Nie zapomnijmy o tym, że Rosjanie zlikwidują postoje w Kutnie i Koninie. A bilety po cenie 100-120€ będą promocją, a nie kwotą normalną. Już wolę, żeby ten pociąg przejęło DB, aniżeli RŻD.
Czytam forum i coraz bardziej mi się rozjaśnia w temacie PKP.
Na wakacje wybierałem się do tej chwili właśnie tym pociągiem lecz forum oraz pani z informacji rozjaśniła mi, iż nie wiadomo czy ten pociąg będzie kursował - czy ktoś wie kiedy ewentualnie ma być zlikwidowany? Może jeszcze nic straconego i uda mi się pojechać (lipiec- sierpień).
Mam również pytania do szanownych forumowiczów, za wszelkie informacje z góry dziękuje:
1. wybieram się na wyjazd rowerowy do Belgii miałem zamiar Kiepurą dojechać do Düsseldorfu - 5 osób dorosłych oraz 7-latek w składzie 5 rowerów i 2 przyczepki - czy można to wszytko zapakować do wagonu rowerowego, czy trzeba tego pilnować, gdzie w składzie znajduje się wagon rowerowy?
jeżeli komuś udało by się sfilmować takie miejsca rowerów byłbym wdzięczny.
2. mam zamiar wykupić miejsca w przedziale sypialnianym, czy dla 7-latka muszę wykupić miejsce i jaki byłby koszt? (dorosły czy jakaś zniżka dla dziecka obowiązuje)
nie możesz przewozić w wagonie sypialnym roweru - taki jest przepis. Nawet jeśli byś ten rower jakoś "przemycił" to i tak nie za bardzo jest gdzie go umieścić...
co do innych połączeń musisz liczyć na innych forumowiczów - ja się w rozkładzie nie orientuję.
a co do protestu... chętnie, ale chyba za malutcy jesteśmy
Jeśli pociąg ten będzie kursować pod banderą DB , to pół biedy bo jeszcze załapiecie się na jakieś promocje i tańsze bilety , no i może utrzymają się postoje w Kutnie i Koninie .Jeśli zaś skład wystawią rosyjskie koleje to dowalą też swoją taryfę zapomnijcie o wielkich promocjach i biletach za nieco ponad 100euro.Chyba, że nasze ministerstwo infrastruktury jakoś dogada się z RŻD
Przykładem jest cena biletu z Warszawy Centralnej do Paryża , w pociągu relacji Moskwa - Paryż , która w styczniu 2013 wynosiła 1004 złote.
Znajomy maszynista powiedział że Jan Kiepura bedzie obsługiwany tylko przez Rosjan , Białorusie i Ukrainę. Jan Kiepura powróci do nowego rozkładu relacji Warszawa - Paryż
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum