Czym Prezes się zajmuje napisał ktoś kapitalnie na forum RK:
"Prezesura to nie jest żadne stanowisko kolejowe tylko synekura. Nieświadomość tego faktu jest również przyczyną niepotrzebnych frustracji wywołanej opublikowanymi wynikami pracy prezesury PKP SA. Zamiast się czepiać prezesury trzeba się wreszcie samemu uświadomić."
Drużyna Karnowskiego: Zarządzają grupą PKP jak komercyjną firmą
Mieli dobre posady i świetne zarobki. Rzucili je, aby przejść do tak niepopularnej i krytykowanej w Polsce instytucji, jaką jest PKP. I robią tam rewolucję. O drużynie prezesa grupy PKP Jakuba Karnowskiego, zwanej "bankomatami", pisze Anita Czupryn.
Wygląda mi to na artykuł sponsorowany, tzn. opłacony przez zarząd PKP SA, czyli przez podatników.
Cytat ze strony https://www.facebook.com/TwojePKP
Firma byłych dyrektorów z Ministerstwa Finansów i NBP działa w pekapowym PR i ma już pierwsze sukcesy. Najpierw wykupiona w Fakcie kampania pseudoinformacyjna, teraz przypadkiem okolicznościowe laurki, bo któremuś z dziennikarzy "przypomniało się", że mija okrągła rocznica pontyfikatu bankomatów. A wszystko to za około 19.000 złotych miesięcznie plus VAT plus zlecenia obsługi spółek z grupy plus koszty zewnętrznych usług. Efekt jest... O kolei pisze się coraz lepiej. Ściślej - o zarządzie kolei. Zarządzają państwową spółką, jak prywatną. Słusznie. Program nazywa się Rodzina Na Swoim.
Artykuł na kilometr zalatuje jako artykuł sponsorowany przez pośredniczące firmy zewnętrzne wynajmowane przez PKP S.A. Cóż jeśli nie ma się czym pochwalić a w pociągach PKP Intercity podróżuje więcej robali niż ludzi, to na zapas tuż przed spodziewaną krytyką (z okazji 1 roku na kolei) zamawia się coś takiego. Kiedyś media pisane zamieszczały drobnym drukiem: "artykuł sponsorowany". Na życzenie zamawiających czyli klientów znieśli ten etyczny obowiązek informowania czytelników. Nic dziwnego, że sprzedaż gazet drastycznie spada. Klient przestał tolerować ogłupianie.
Aby zrozumieć to co dzieje się obecnie na kolei, w PKP, trzeba zacząć od tego kto obecnie rozdaje tam karty, kto stanowi rdzeń menedżmentu. Ekipę tę kolejarze nazywają „Grupą Balcerowicza".
Szereg firm kolejowych zostało w ostatnim czasie sprzedane do rajów podatkowych. Np. Fablok z Chrzanowa dla Folmes Holding Capital z Cypru.
Pomieszanie z poplątaniem odmieńca, czytelnika niusów internetowych.
Co Fablok ma wspólnego z PKP poza tym, że jeszcze przed wojną i po wojnie był producentem parowozów a później lokomotyw spalinowych? Facet pisze o najeździe uczniów Balcerowicza na PKP i dokleja do tego wszystko, co z koleją mu się kojarzy. Producenci taboru kolejowego nigdy w PKP nie byli. W PKP jeszcze na początku lat 90. były zakłady naprawcze taboru kolejowego. Specjalną ustawą z PKP zostały wyłączone i dużo wcześniej niż PKP zostały skomercjalizowane. Jedne przystąpiły do PPP i zarządzane były przez fundusze inwestycyjne, inne wybrały własną ścieżkę rozwoju (upadku). Niewiele z tego zostało. Dzisiaj nazywają się PESA w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim oraz NEWAG w Nowym Sączu i Gliwicach. Z potężnych zakładów w Poznaniu zostały tylko grunty. Biedę klepią lub dogorywają: Ostrów Wielkopolski, Opole, Oleśnica. Kilka na powierzchni jeszcze się utrzymuje, a było ich chyba ok. 20. Kolej też jest nie ta co w PRL, bo mniejsza. Za to samochodów na autostradach i w miejskich korkach miliony.
--------------------------
Zacytuję to, co autor tego eksperckiego tekstu sam o sobie napisał:
Jerzy Izdebski
Nauczyciel fizyki i chemii w Postominie. Gdy wojska Układu Warsz. rozjeżdżały Praską Wiosnę a w kraju bieda była zakazana, stanął na czele Siedemdziesiątej Czwartej Grupy Biednych, która zapoczątkowała Ustecką Wiosnę i polski underground: w przeciwieństwie do hippie, zorientowany na przedsiębiorczość, kreatywność i zaangażowanie (Uwierz w siłę swoich rąk, Zbuduj wokół siebie świat wolności). M. Garztecki w 1970 pisał o zablokowaniu 74GB: "Tylko krok dzielił ich od Wielkiej Sławy, to może im przeznaczona była rola polskich Beatlesów.. Stworzyć wokół siebie mit, zdobyć zastępy fanatyków niemal w całym kraju to chyba całkiem nieźle jak na grupę z małego, nawet nie powiatowego miasteczka" (Requiem dla Biednych, Jazz, XI 1970). Audio z 1968: Bądź, Kto to wie co przyniesie nam lato, Każda rzecz ma swój czas. Był także wynalazcą, przedsiębiorcą, radnym, wydawcą, dziennikarzem radiowym, działaczem społecznym.
Zmiana ministra oznacza kłopoty dla szefów spółek podlegających pod dany resort. Zdymisjonowany dziś Sławomir Nowak kierował resortem transportu od dwóch lat. To on wiosną ubiegłego roku ściągnął do Grupy PKP ekipę Jakuba Karnowskiego i zapewniał jej polityczny parasol ochronny. Jakub Karnowski, prezes PKP SA, człowiek ze szkoły Leszka Balcerowicza jest na kolei osobą z zewnątrz, jego pozycja w firmie jest silnie uzależniona od relacji z ministrem. Dzisiejsza dymisja oznacza, że ekipa Karnowskiego nie może już być pewna bezwarunkowego wsparcia „góry”.
Życzę Karnowskiemu i jego ekipie, żeby postąpiono z nim tak jak jego ekipa postąpiła wobec kolejarzy wywalając ich masowo z PKP. Zatrudniając na ich miejsce smarkatych absolwentów SGH bez pojęcia o kolejnictwie. Jednocześnie nie poruszyli nikogo ze starego skorumpowanego betonu kolejarskiego.
Również obserwuję, że obecnie na kolei zatrudniani są ludzie albo po SGH albo osoby z poprzednich firm swoich obecnych prezesów (Ministerstw, NBP, Orlen, PGNiG, PwC itd). Czasami także ci, którzy w poprzednich miejscach pracy narobili bałaganu ale mają plecy by się gdzieś przechować, czasami osoby z wyrokami w tle.
Jednocześnie nie poruszyli nikogo ze starego skorumpowanego betonu kolejarskiego.
Stara esbecka agentura, którą PKP było nasiąknięte, jest nietykalna bez względu na ekipę rządzącą. To efekt porozumienia przy okrągłym żłobie ("my nie ruszamy waszych, wy nie ruszacie naszych").
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Dzisiejsza dymisja oznacza, że ekipa Karnowskiego nie może już być pewna bezwarunkowego wsparcia „góry”.
To również cios dla "Rynku Kolejowego" - kolejowej tuby propagandowej byłego już ministra Nowaka. Swego czasu "Rynek Kolejowy" nachalnie lansował Karnowskiego (trwało to 3 miesiące), a gdy już ten został prezesem PKP SA to słodzenia i spijania sobie z dzióbków nie było końca.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Gdy Karnowski straci prezesowski stołek to będą pisać, że uzdrowił, zmodernizował i sprywatyzował kolej, no i w ogóle że był the best. A potem otrzepią z kurzu nieco już zapomnianego Wacha (nieśmiałe próby już były) i będą sondować jak publika odebrałaby jego powrót do PKP.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Życzę Karnowskiemu i jego ekipie, żeby postąpiono z nim tak jak jego ekipa postąpiła wobec kolejarzy wywalając ich masowo z PKP. Zatrudniając na ich miejsce smarkatych absolwentów SGH bez pojęcia o kolejnictwie. Jednocześnie nie poruszyli nikogo ze starego skorumpowanego betonu kolejarskiego.
Jak zwykle tylko szczekanie. A moze Pan Grad by wkoncu podal jakies konkrety. Te skorumpowane nazwiska z mozliwoscia jakiejkolwiek weryfikacji? Na razie co wykryli jakas afere czy to w pkp sa czy w cargo czy w intercity to lecialy glowy. Wlasnie chyba pierwsi nie zamiatajacy pod dywan.
Fajne jest to ze wlasciwie kazdy ma jakichs przeciwnikow i sprzymierzencow - kogo by nie ruszyli to beda i glosy pochwal i krytyki. A Grad generalnie preferuje wylacznie to drugie. Rozumiem ze Pan Wilk z 33 tys pln pensji to jakis kolega? A moze byly czlonek zarzadu IC z prokuratorskimi postepowaniami nie smaruje Gradowi i stad taki zly?
A co do Nowaka - pierwszy ktory mial jaja wymiesc betonkolejowy i wrzucic ludzi ktorzy w zyciu cos zrobili i czym sie w biznesie wykazali w przeciwienstwie do siedzenia kilkadziesiat lat na jednym stolku i awansowaniu wylacznie przez zasiedzenie jak to mialo miejsce w pkp. Gdzie te wybitne kadry tak wyszkolone? Czemu znalezienie zastepstwa dla dyrektorow eksploatacyjnych, zakladow, taboru, itd to taki problem? Gdziez sa te wybitne kadry?
Po drugie faktem jest ze w ciagu ostatnich lat liczba zabitych na drogach spadla z utrzymujacej sie przez dekade 5,5 - 6 tys zabitych/ rok do 3,5 tys! I nikt nie zauwaz ze to mega sukces niezaleznie czyj z nazwiska. Rocznie zostaje z nami 2 tys ludzi wiecej zamiast bezsensownych smierci. Moze to Ty, ja i paru innych z tego forum. Rozumiem ze Gradowi to tez sie nie podoba...
Zmiana ministra oznacza kłopoty dla szefów spółek podlegających pod dany resort. Zdymisjonowany dziś Sławomir Nowak kierował resortem transportu od dwóch lat. To on wiosną ubiegłego roku ściągnął do Grupy PKP ekipę Jakuba Karnowskiego i zapewniał jej polityczny parasol ochronny. Jakub Karnowski, prezes PKP SA, człowiek ze szkoły Leszka Balcerowicza jest na kolei osobą z zewnątrz, jego pozycja w firmie jest silnie uzależniona od relacji z ministrem. Dzisiejsza dymisja oznacza, że ekipa Karnowskiego nie może już być pewna bezwarunkowego wsparcia „góry”.
Zaczyna się odstrzał "bankomatów"? Prezes PKP Cargo do odwołania:
A może to pan Waldemar, prawdopodobnie chłopak z ferajny Balcerowicza podałby konkrety. Jeśli z mojej strony wypłyną jakiekolwiek konkrety to zostaną zwolnieni wszyscy pracownicy podejrzanego wydziału. Taką metodę rozprawiania się z niepokornymi przyjęli bankowcy. Metoda wzorowana na reżimie komunistycznym. Cóż ich guru to przecież w przeszłości wysokopartyjny członek KC PZPR.
Nie chce mi się odnosić do insynuacji i bzdur typu: związkowiec Wilk moim kolegą. Bardziej wynika z tego, że był kolegą bankowców ponieważ tak długo pozwalali mu pobierać tak wysoką pensję.
A minister Nowak nie wyrzucił betonu pekapiarskiego. Za pośrednictwem prezesa Karnowskiego zwalniani byli uczciwi kolejarze z długim doświadczeniem w kolejnictwie a także w nieruchomościach, których PKP ma wiele. Beton kolejowy kręcący lody na kolei utrzymał posady.
Problem z objęciem stanowisk dyrektorskich (jeśli taki jest, bo ogłoszeń nikt nie widział) może wynikać z tego, że każdy fachowiec ma w d... służyć z pochylonym karkiem bankowcom. Jeśli bankowcy są tak elastyczni, wybitni i zdolni to niech obejmą te stanowiska. Tylko, że bankowcy to cwaniacy biorą stanowiska dyrektorskie bez odpowiedzialności. Poza tym na stanowisko dyrektora projektu ds. Pendolino byli chętni fachowcy z zakresu eksploatacji ale "wybrali" osobę z "familii bankowej". Nikt z eksploatacyjnych nie chce współpracować z ciemniakami z banków. Poza tym pion eksploatacji w każdej spółce przewozowej jest dyskryminowany w zakresie zarobków. Problem z brakiem prawdziwych fachowców - menadżerów ds. eksploatacji wynika także z tego, że wszystkich dyrektorów techniczno - eksploatacyjnych w spółkach przewozowych bankowcy wyrzucili z zarządów spółek robiąc z nich prokurentów. Fachowcy w grupie prokurenta nie mają szans przebicia się ze swoją koncepcją stąd być może dlatego nie ma chętnych.
A odnośnie dróg to odpowiem przewrotnie pytaniem ilu podwykonawcom nie zapłacono za zbudowane drogi?
[ Dodano: 17-11-2013, 19:48 ]
Cytat:
Zaczyna się odstrzał "bankomatów"? Prezes PKP Cargo do odwołania:
Bankomat odstrzeli bankomata. To pierwszy taki przypadek. Ale cóż jeśli 2 tygodnie po debiucie pojawia się wiadomość, że PKP CARGO ma 80 mln zł strat. To jest to nieuczciwe wobec akcjonariuszy.
Tekst jak tekst. Ale fajna jest fotka. Otóż ciekawą ze wszech miar osobą jest pani siedząca wśród tzw. "Drużyny Karnowskiego". To aktualna szefowa marketingu w PKP S.A., pani Justyna S. Ta pani zanim trafiła do PKP w sierpniu 2012 r. pracowała bezpośrednio przed tym awansem(?) w Ministerstwie Transportu. W czasach polskiej prezydencji w Unii pracowała ..... w MSZ. Zawsze kierując marketingiem. Dziwne, że do tej pory nikt, dziennikarze, inni śledczy czy tropiciele nie skojarzyli tego faktu. A przecież za tą panią zawsze pojawiała się pewna spółka. Wystarczy tylko pokojarzyć co i jak. Nawet w tym artykule jest to jasno napisane. No, może tylko z pominięciem tego kto te wszystkie "projekty" (prezydencja, Euro, a teraz "Twoja Kolej") realizował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum