Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Tłumaczów - Otovice
Autor Wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 13-09-2010, 14:34   Tłumaczów - Otovice Odpowiedz z cytatem

W ostatnim czasie na odbudowanej linii do Tłumaczowa pojawił się skład pasażerski w postaci SA 135 002. Wskrzeszenie z ruin odcinka rozpaliło apetyt lokalnych władz na przywrócenie regularnej komunikacji do Czech. W tym celu w niedługim czasie mają się odbyć konferencje i prelekcje.

Portal Kłodzko nasze miasto pisze:

Po ponad 20 latach przerwy trasą Ścinawka Średnia-Tłumaczów przejechał pociąg pasażerski. Szynobus Dolnośląskich Lini Kolejowych witany był z dużą radością, choć był to na razie tylko próbny przejazd.
Trasa ta, póki co, wykorzystywana jest do transportu kamienia z miejscowej kopalni melafiru. Aby ruszyć z wydobyciem poznańska firma Strateg Capital musiała odremontować nieczynny odcinek linii kolejowej. Odbudowa prawie 8 km linii kolejowej, łącznie z budową mostu i wiaduktu w Ścinawce, kosztowała inwestora grubo ponad 20 mln zł. Pojawiła się jednak szansa, że linia będzie wykorzystywana do przewozów pasażerskich. Co więcej, istnieje możliwość połączenia tej części ziemi kłodzkiej z sąsiednimi Czechami.
- Zaledwie 300 metrów torów brakuje by dojechać pociągiem do granicy - mówi Jan Bednarczyk, burmistrz Radkowa. - Po czeskiej stronie natomiast trzeba byłoby wybudować półtora kilometra trasy, by połączyć tory w Broumovie. Radkowski samorząd wspólnie z władzami województwa dolnośląskiego prowadzą rozmowy z Czechami w tej sprawie. Kolejne spotkanie za dwa tygodnie


http://klodzko.naszemiasto.pl/artykul/570770,tlumaczow-pociagi-pasazerskie-wroca-na-tory,id,t.html

Warto by zatem i na forum rozpocząć rozmowy z tym tematem związane.
Na rozpalenie apetytów kilka fotek z czeskiego forum:

http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=478010.jpg&httpref=

478010.jpg
Plik ściągnięto 165 raz(y) 242.18 KB

478008.jpg
Plik ściągnięto 139 raz(y) 224.23 KB

478003.jpg
Plik ściągnięto 169 raz(y) 233.38 KB



Ostatnio zmieniony przez Bonifas dnia 13-09-2010, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-09-2010, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Czyli coś się dzieje. Najpierw uruchomienie Trutnova, potem elektryfikacja odcinka Międzylesie-Lichkov, w tym roku przywrócenie ruchu na odcinku Szklarska Poręba-Harrachov, teraz być może Borumov... Jak na razie nie ma zainteresowania tylko odbudową odcinka Kudowa Zdrój-Nachod.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

1762 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-05-2011, 11:44   Szansa na kolej transgraniczną Odpowiedz z cytatem

Szansa na kolej transgraniczną

Nowoczesne pociągi, szybkie połączenia i modernizacja linii kolejowej m.in. na trasie Mieroszów - Wałbrzych - Jedlina-Zdrój - Głuszyca, a w konsekwencji ożywienie gospodarcze, rozwój turystyki, odciążenie dróg z ciężkiego transportu - wszystko w ramach polsko-czeskiego projektu na ponad 80 km połączenia kolejowego.

Efektem rozpoczętej na początku roku przez Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu współpracy z Czechami, jest możliwość uruchomienia nowoczesnej linii w czterech gminach naszego powiatu w ramach uczestnictwa polskiej strony w projekcie dotyczącym rozwoju obszarów czesko-polskiego pogranicza.

W czeskim Mezimesti o kolei transgranicznej rozmawiali, wicemarszałek Jerzy Łużniak, starosta Robert Ławski, hetmanem Kraju Kralovohradeckiego, Lubomír Franc oraz włodarze przygranicznych polskich i czeskich gmin.

Efektem realizacji projektu byłoby uruchomienie linii kolejowej o długości 81 km, z czego 62 km po stronie polskiej, m.in. na trasie Wałbrzych-Nowa Ruda. Po bezstykowych torach poruszałby się podciągi z prędkością do 80 km/h z lokomotywami o minimalnej masie 20 ton, co mogłoby być wykorzystywane nie tylko w ruchu turystycznym, ale także i towarowym, w efekcie czego odciążone były drogi, wpłynęłoby to też korzystnie na ożywienie gospodarki.

- Dodatkowo uruchomione zostałoby zawieszone obecnie połączenie osobowe Mezimesti-Mieroszów oraz uruchomiona nieczynna od 1945 roku linia Otovice-Ścinawka, projekt bowiem dotyczy także powiatu kłodzkiego - wyjaśnia Starosta Wałbrzyski Robert Ławski.

Po modernizacji torowisk skróciłby się również czas przejazdu - dla przykładu: obecnie z Wałbrzycha do Mieroszowa jedzie z szybkością 19 km/h po remoncie zostałaby ona zwiększona do 55 km/h, w efekcie krócej będzie się jeździć z Hradec Kralove do Wrocławia. Korzyści w transporcie osobowym to m.in.: uruchomienie nowego przejścia granicznego (Otovice-Ścinawka), zwiększenie ruchu granicznego, ułatwiony dojazd do pracy, obiektów kulturalnych, atrakcji turystycznych i przyrodniczych, poprawa jakości połączeń krajowych i międzynarodowych, a w transporcie towarowym to m.in.: skrócenie tras między Wałbrzychem a partnerami czeskimi oraz wpływ rozwój gospodarczy.

- Zalet powstania trasy kolejowej jest bardzo wiele, jednak aby starać się o środki na realizację projektu, potrzebne jest zgodne stanowisko polskiej strony. Sam powiat nie jest w stanie sfinansować tego przedsięwzięcia czy ubiegać się o środki zewnętrzne, tym bardziej, że przedsięwzięcie dotyczy również i powiatu kłodzkiego, a ożywia ruch turystyczny i gospodarczy na Dolnym Śląsku. Jeśli jednak zaangażujemy się wspólnie - wraz z Urzędem Marszałkowskim, naszymi radnymi Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, powiatem kłodzkim i gminami przygranicznymi, to jestem pewien, że razem uda nam się doprowadzić przedsięwzięcie do końca i być partnerem dla czeskiej strony - mówi Starosta Wałbrzyski Robert Ławski i dodaje, że projekt mógłby ubiegać się o dofinansowanie w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej, w ramach programu Europejskiej Współpracy Terytorialnej.

źródło: walbrzych24.com

mapa1.jpg
Plik ściągnięto 244 raz(y) 51.07 KB


_________________
Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 10-05-2011, 19:59    Odpowiedz z cytatem

Pomysł świetny, tylko nie wiem czy realny w najbliższym czasie... Rolling Eyes

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasi.fi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Wrocław/Kłodzko

PostWysłany: 26-04-2013, 18:19   Czesi chcą połączyć się z Tłumaczowem Odpowiedz z cytatem

Jest szansa na powrót pociągów na szlaku (Broumov)-Otovice-Tłumaczów -Ścinawka - Kłodzko. Czesi zmienili zdanie i chcą inwestować w remont i dobudowę trasy, aby wozić melafir z kamieniołomu w Tłumaczowie.

Źródło: idnes.cz

http://hradec.idnes.cz/obnova-zeleznice-otovice-tlumaczow-db6-/hradec-zpravy.aspx?c=A130416_224222_hradec-zpravy_tuu

_________________
Moje tematy, dolnośląska kolej:
http://tnij.com/Linia_Klodzko_Nowe_Stronie_Slaskie
http://tnij.com/Linia_Na_Lotnisko_Wroclaw_Strachowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 26-04-2013, 19:05    Odpowiedz z cytatem

Na ten temat założony jest już wątek na stronie 7 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-04-2013, 08:09   

Byłoby milutko, gdyby pomysł udało się zrealizować. Ożywiłoby tereny przygraniczne, nie mówiąc o tym, że to najkrótsze połączenie Wałbrzycha z Kłodzkiem (chociaż mniej malownicze)

[ Dodano: 25-01-2016, 16:19 ]
Cytat:
Jednocześnie marszałek przekazał informację o projektach, które zostały zgłoszone w ramach polsko-czeskich programów transgranicznych – z czeskiego Broumova przez Tłumaczów do Ścinawki Średniej oraz z Lądka-Zdroju do Złotego Stoku. Jeśli otrzymają unijne dofinansowanie – ich realizacja rozpocznie się w 2017 roku.


http://dkl.doba.pl/artykul/odpowiedz/6441/15/11927/11927/11927/0/#addcomment
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl