Z informacji do których dotarł poseł Jacek Osuch wynika, ze PR planuja dużą akcję promocyjną dotyczącą reaktywacji połączeń bezpośrednich do Katowic. Ma takze zostac wprowadzony tzw. bilet olkuski - tańszy o ok. 50 proc. od normalnej taryfy PR. Bilet miesięczny ma byc tanszy o ok. 40 proc. wynika z pisma władz PR do posła Jacka Osucha.
Niestety na tym koniec dobrych wiadomosci. W tygodniu uruchomiane bedą 6 par pociągów zaś w weekendy zaledwie 4.
ODJAZ POCIAGOW Z KATOWIC KIER. OLKUSZ W SOBOTY, NIEDZIELE I SwIETA: 7,37, 11,44, 16,10, 18,52.
W tygodniu dodatkowo: 6,16 oraz 13,47 z Sosnowca Gl.
Proponuję przy formułowaniu wypowiedzi na forum używać więcej intelektu.
No właśnie, używać więcej intelektu. Rozkłady zamknięciowe, rezygnacja przewoźników (PKP IC już teraz, KŚ od czerwca) dają możliwości upchnąć na konstrukcji dodatkowe pociągi. Kolej to system naczyń połączonych.
aso, Pinokio wie lepiej, on jest najmondrzejszy, używa intelektu.
lukasz, to nie PR zamówiły taką ilość połączeń, województwo małopolskie się nie popisało, miło, że ze strony PR jest chociaż dobrze i są promocje.
.... Pinokio wie lepiej, on jest najmondrzejszy, ..........
Kolego @Leniwiec, dziękuję za słowa uznania. Ze swojej strony gratuluję koledze, iż kolega podjął ten intelektualny wysiłek i wreszcie zrozumiał, że w wielu podnoszonych przez siebie w tym wątku kwestach – nie miał racji.
Proponuję jeszcze popracować nad formą zapisu tekstu, by nie zapisywać wyrazów w formie fonetycznej, tak jak kolega to prawdopodobnie wymawia - sepleniąc.
Przypominam o obietnicy kolegi – przedstawieniu miarodajnej opinii przedstawiciela PLK o przyczynie ustanowienia połączenia z przesiadką w Sosnowcu.
Zdaje się, że kolega nawet specjalnie pisał w tej sprawie do PLK?
----------------------------------------
Decyzja KŚ o przesiadce w Sosnowcu i tym samym wydłużeniu czasu przejazdu, na tej trasie 30 kilometrowej trasie, nawet do 90 minut. Spowodowała gwałtowny odpływ pasażerów. Większość szynobusów wozi jedynie konduktora i sporadycznie 3-4 pasażerów.
Decyzja PR o przejęciu połączenia jedynie 5 parami pociągów w niczym tej sytuacji nie poprawi. Rozmawiałem z kilkoma osobami, które podobnie jak ja zrezygnowały z podróży na tej trasie koleją. Nikt z nich nie zamierza powrócić do przewoźnika kolejowego. Zbyt mała jest oferta połączeń. Nawet jeśli komuś ze znajomych „pasuje” godzina przyjazdu, to nie „pasuje” godzina odjazdu. W dalszym ciągu niewiadomą jest cena biletu. Nawet jeśli będzie ustalona w dotychczasowych granicach 80 zł za bilet miesięczny, to ten minimalistyczny plan 5 połączeń nie zachęca do zakupu biletu miesięcznego.
Niekiedy zaistnieje potrzeba nieco wcześniejszego lub późniejszego przyjazdu lub odjazdu. PR oferują połączenia co dwie lub nawet cztery godziny. Po godzinie 19 powrót koleją z Katowic staje się niemożliwy.
Proponowana siatka połączeń w mojej opinii nie zaspakaja potrzeb mieszkańców woj. śląskiego pracujących w Katowicach. Być może jest korzystna dla mieszkańców woj. świętokrzyskiego i małopolskiego, którzy będą korzystać z tego połączenia przy przyjazdach na zakupy, do klinik i szpitali, do akademików itp. Nie jest to grafik połączeń do codziennego podróżowania do pracy.
Wyjściem z tej sytuacji mogło by być „dołożenie” kilku połączeń realizowanych przez KŚ na trasie Olkusz (ewentualnie Bukowno) – Katowice. Niestety, przy zapowiedzianych redukcjach połączeń KŚ jest to mało prawdopodobne.
Ponadto, niewielkie zainteresowanie podróżnych tą trasą nie będzie skłaniało PLK do modernizacji tej linii – obecna prędkość przejazdu na odcinku Sosnowiec Południowy – Strzemieszyce wynosi ok 19 km/h. Tym samym kółeczko się zamyka. Pasażerowie odeszli gdyż połączeń jest zbyt mało i czas podróży zbyt długi. Nie będziemy inwestować w tę trasę, gdyż brak chętnych do korzystania z niej ……
Bez remontu nie ma mowy o sensownej ofercie. Na tej trasie powinny być 3 pary K-ce - Katowice i ze 4 pary uzupełniające Sędziszów - Katowice. Zwarzając na niekończący się remont w okolicach Tunelu (i obecnie samego Tunelu) można zawsze zrobić dwurelacyjne pociągi K-ce - Kraków/Katowice jako dwuklopy rozłączane/łączone w Tunelu.
Jeszcze w latach 90-tych istniała modyfikacja tej linii polegająca na skierowaniu części połączeń na trasę Zawiercie-Katowice.
Pociągi z kierunku kieleckiego przyjeżdżały do Strzemieszyc i następnie, tuż za stacją, kierowane były na północ do stacji D.G. Huta Katowice a następnie dojeżdżały do D.G. Gołonóg, by dalej poprzez D.G. Będzin, Sosnowiec dotrzeć do Katowic. Połączenie to omijało S-c Kazimierz, Porąbkę, Dańdówkę oraz S-c Południowy. Zaletą tego połączenia było wówczas umożliwienie dojazdu pracownikom do Huty Katowice oraz Koksowni a także bezpośrednio do Dąbrowy Górniczej i Będzina. Pamiętam, że było to połączenie dość popularne. I dzisiaj cała rzesza mieszkańców Olkusza, Sławkowa, Bukowna dojeżdża do pracy w Hucie Katowice, Dąbrowie G. Będzinie. Trasa istnieje. Zdjęta jest co prawda trakcja elektryczna lecz trasą tą wciąż jeżdżą (co prawda nieliczne) składy towarowe ciągnięte przez lokomotywy spalinowe.
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-05-2013, 01:12
ET05 napisał/a:
Bez remontu nie ma mowy o sensownej ofercie. Na tej trasie powinny być 3 pary K-ce - Katowice i ze 4 pary uzupełniające Sędziszów - Katowice. Zwarzając na niekończący się remont w okolicach Tunelu (i obecnie samego Tunelu) można zawsze zrobić dwurelacyjne pociągi K-ce - Kraków/Katowice jako dwuklopy rozłączane/łączone w Tunelu.
Marzenia ściętej głowy
W czasie teraźniejszym masz jakieś przykłady, aby takie rozwiązanie było stosowane gdzieś na terenie naszego kraju?
chyba nie. I na to nie licz niestety.
[ Dodano: 05-05-2013, 02:13 ]
pinokio napisał/a:
Zdjęta jest co prawda trakcja elektryczna lecz trasą tą wciąż jeżdżą (co prawda nieliczne) składy towarowe ciągnięte przez lokomotywy spalinowe.
No i to jest gwóźdź do trumny. Ta trasa już w ruchu pasażerskim nie zaistnieje.
Marzenia ściętej głowy
W czasie teraźniejszym masz jakieś przykłady, aby takie rozwiązanie było stosowane gdzieś na terenie naszego kraju?
chyba nie. I na to nie licz niestety.
Planowane w rozkładzie jazdy rozdzielanie dwóch kibli to jest ekskluzywna czynność klasy premium na sieci kolejowej w Polsce zdarzająca się z taką samą częstotliwością co całkowite zaćmienie słońca. Z tego co mi wiadomo zdarza się na przykład w piątkowe wieczory na stacji Kielce gdy przyjeżdżająca z Wrocławia "Łysica" (źle opisana przez PLK we wszelkich dostępnych rozkładach jazdy dla podróżnych I NIE MA CH**A WE WSI ŻEBY OD MIESIĘCY TO POPRAWIĆ ) dzieli się na jedną część jadącą do Lublina i drugą część jadącą do Przemyśla.
Kolego pinokio, proszę podawać rzetelne informacje - łącznica na odcinku DG Strzemieszyce - DG Huta Katowice, owszem istnieje. Ba, jest nawet "pod drutem". Natomiast łącznica DG Huta Katowice - Babia Ława - DG Gołonóg i dalej na DG, ma się tak, że od 1993 r. zawieszono tam ruch pasażerski, od 2000r. zawieszono ruch towarowy, jednocześnie demontując trakcję elektryczną, a od 2002 linia jest wykreślona z D29 i została rozebrana. Gdzieniegdzie jeszcze pozostały nieliczne ślady w postaci słupów trakcyjnych i fragmentów toru. Więc pisanie o "przejezdności" tej linii jest nieprawdziwe.
@motonita2002 Jako mieszkaniec Sławkowa często przejeżdżający samochodem przez Strzemieszyce wiem, że widuję sporadycznie pociągi na tej trasie przejeżdżające przez przejazd na ul. Majewskiego w Strzemieszycach. To czy składy te dojeżdżają jedynie do Huty czy też do Gołonoga nie jest mi rzeczywiście wiadome. Z Twojego przekazu wynika, że do "Wiedenki" wjeżdżają w Ząbkowicach a nie w Gołonogu. Widząc, że składy są ciągnięte przez lokomotywy spalinowe utwierdzało mnie w zasłyszanej informacji o demontażu trakcji elektrycznej na tej linii.
Jeśli nie mam racji to za ewentualne wprowadzenie w błąd przepraszam a za zwrócenie uwagi dziękuję.
Jutro przejęcie linii a w temacie ewentualnej specjalnej taryfy opłat - całkowita cisza.
Czyżby mieszkaniec Sławkowa za podróż do Katowic i z powrotem miał płacić PR 16,40 zł a nie jak dotychczas 6 zł?
Być może taryfa będzie bardziej przyjazna, ale kiedy to zostanie ogłoszone?
Kolejny dowód na lekceważenie podróżnych.
W tym takie same są zarówno KŚ jak i PR.
Obniżka cen biletów jednorazowych nawet o 50 proc. – to najnowsza oferta promocyjna skierowana do pasażerów korzystających z pociągów uruchamianych przez Przewozy Regionalne na linii kolejowej nr 62 Katowice-Sławków-Olkusz-Wolbrom-Sędziszów. Promocja obowiązuje od 13 maja, czyli od momentu przywrócenia bezpośrednich połączeń kolejowych z Małopolski i Świętokrzyskiego do stolicy Województwa Śląskiego. Niestety działania promocyjne dotyczące nowej oferty należy uznać za niewystarczające.
Nowa oferta Przewozów Regionalnych została nazwana „biletem olkuskim”. Promocja ma obowiązywać do 12 sierpnia. Ceny biletów obniżono nawet o połowę.
Za przejazd pociągiem z Olkusza do Katowic zapłacimy 6 zł. W normalnej taryfie PR cena za pokonanie takiej trasy wynosi 11 zł. 70 gr. Studenci za bilet jednorazowy do Katowic (z 51 proc. zniżką) zapłacą zaledwie 2,94 zł. Przejazd z Bukowna do Katowic to koszt 4,60 zł. (bilet normalny). Osoby, które posiadają uprawnienia do ulg zapłacą jeszcze mniej, gdyż przewoźnik respektuje wszystkie zniżki ustawowe. Promocyjne ceny obowiązują także na bilety miesięczne.
Wprowadzenie „biletu olkuskiego” to dobra wiadomość nie tylko dla pasażerów udających się w kierunku Śląska. Tańszy bilet olkuski wydaje się na przejazd pociągiem w dowolnej relacji na odcinku Sędziszów-Katowice. Skorzystają więc także podróżni jadący w kierunku Województwa Świętokrzyskiego. Dotychczas za przejazd 29-kilometrowym odcinkiem z Olkusza do Jeżówki podróżni musieli zapłacić 8,20 zł. Od 13 maja cena ta spadnie o połowę i wyniesie 4,25 zł.
Olkuski parlamentarzysta Jacek Osuch, który od kilku miesięcy zabiegał o przywrócenie bezpośrednich połączeń z Kielc i Sędziszowa przez Wolbrom i Olkusz do Katowic pozytywnie ocenia przygotowana ofertę cenową. – Przewozy Regionalne wreszcie pomyślały o pasażerach. Ceny są konkurencyjne wobec innych środków transportu, co powinno przyciągnąć podróżnych. Przewoźnik musi postarać się o odzyskanie przynajmniej części podróżnych. Niestety działania promocyjne spółki dotyczące wprowadzenia oferty „bilet olkuski” należy uznać za wysoce niewystarczające – ocenia poseł Jacek Osuch. Informacji na ten temat brakuje m.in. na oficjalnej stronie internetowej przewoźnika. Także ceny za podane na stronie internetowej www.rozklad-pkp.pl nie pokazują tańszej oferty promocyjnej. Przewozy Regionalne jak dotąd nie przesłały także informacji o promocji lokalnym mediom czy samorządom, przez które przebiega linia nr 62.
– Jeszcze w kwietniu Pan Paweł Stefański Prezes Zarządu Przewozów Regionalnych zapewniał, że PR przygotują „dużą ofertę promocyjno-informacyjną”. Niestety, taka informacja na czas nie trafiła do potencjalnych pasażerów. Mam nadzieję, że przewoźnik szybko naprawi swoje niedociągnięcie – dodaje olkuski parlamentarzysta.
Marzenia ściętej głowy
W czasie teraźniejszym masz jakieś przykłady, aby takie rozwiązanie było stosowane gdzieś na terenie naszego kraju?
chyba nie. I na to nie licz niestety.
Z tego co mi wiadomo zdarza się na przykład w piątkowe wieczory na stacji Kielce gdy przyjeżdżająca z Wrocławia "Łysica" (źle opisana przez PLK we wszelkich dostępnych rozkładach jazdy dla podróżnych I NIE MA CH**A WE WSI ŻEBY OD MIESIĘCY TO POPRAWIĆ ) dzieli się na jedną część jadącą do Lublina i drugą część jadącą do Przemyśla.
Jedna część to jedzie do Chełma, nie Lublina
całkiem ciekawa oferta z tym biletem olkuskim. Jeszcze jakby ktoś mógł mnie ośiwecić - dlaczego IR i TLK jadące z Kielc do Katowic jadą przez Włoszczowę i Zawiercie, a nie Sędziszów i Olkusz?
tellchar, o czas przejazdu chodzi. Przez Olkusz jest dłuższy ze względu na fatalny stan torów, natomiast przez Zawiercie składy ciągną 120 km/h do Włoszczowy, co już znacznie poprawia czas przelotu Katowice - Kielce.
lukasz, skąd informacja że "Bilet Olkuski" obowiązuje do 12 sierpnia? Bo tak czytam warunki, i nie mogę tego znaleźć. Czyżby PR o tym "zapomniały" poinformować?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum