Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Kara za e-bilet
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-05-2013, 15:19   Kara za e-bilet Odpowiedz z cytatem

Można go zweryfikować bez drukowania i skanowania. Ale można też się uprzeć - jak dwie spółki kolejowe - że bez wydrukowania nie będzie ani weryfikowania, ani dyskutowania. Będzie za to kara. 200 zł + cena nowego biletu. Bilety internetowe wciąż są równe i nierówne. A spółki kolejowe, gdzie tylko mogą, nadal prześcigają się w tym, jak utrudnić życie pasażerom.

Więcej:
http://www.kolejoweabsurdy.pl/w-kolejowych-przepisach/kara-za-e-bilet/

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 23-05-2013, 09:59    Odpowiedz z cytatem

PR: Bilet bez konieczności drukowania jeszcze przed wakacjami?

Przewozy Regionalne jeszcze przed wakacjami planują wprowadzenie możliwości okazania biletu internetowego wygenerowanego przez Internetowy System Sprzedaży bez konieczności jego wcześniejszego drukowania. Taką możliwość wprowadziła już spółka PKP Intercity.

- Przewozy Regionalne mają zamiar jeszcze przed wakacjami udostępnić swoim pasażerom możliwość okazania biletu internetowego wygenerowanego przez Internetowy System Sprzedaży bez konieczności jego wcześniejszego drukowania. Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem niezbędnych zmian, które umożliwią wdrożenie tego udogodnienia – informuje Justyna Grzesik z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Zakupiony wcześniej przez Internet bilet Przewozów Regionalnych będzie można okazać konduktorowi przy pomocy telefonu komórkowego, tabletu, laptopa bez konieczności drukowania go na kartce A4.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

alf1923 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2008

PostWysłany: 24-05-2013, 20:05    Odpowiedz z cytatem

Panowie jeśli taki jest przepis to tak ma być, takie są warunki, ja zawszę wolę mieć bilet w ręce z kasy, nie ufam nowinkom typu e-bilet taka to ze mnie konserwa. Podróżni coraz częściej dziwią się na fakt okazania dokumentu potwierdzającego imię i nazwisko wpisanego na bilecie E-IC, a konduktor na prawdę ogląda takich dokumentów setki i na pewno nie weźmie kredytu na wyżej wymienionego podróżnego ludzie Śmiech Jak w sklepie jest napisane od 10zł odpłata kartą, to nie pytam i nie kłócę się że to niezgodne z prawem konsumenckim , nie i koniec. Wiem, że musimy wymagać bo płacimy ale musimy pewnych rzeczy respektować. Apropo to co powiedział ostatnio Strażnik Celny do Polaka w pociągu zasmuciło mnie (sic!) Ale o tym może kiedyś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Skolmi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2012

PostWysłany: 25-05-2013, 07:22    Odpowiedz z cytatem

Jestem przekonany, że jak już powszechnie będzie można wyświetlać bilet w QR to pojawią się pieniacze, którzy zaczną się żalić, że im nie uznano biletu na wyładowanym smartfonie. I tak bez końca. Zawsze ktoś będzie na coś jęczał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 26-05-2013, 17:40    Odpowiedz z cytatem

Bilety internetowe to tylko usługa dodatkowa. podstawowy kanał sprzedaży to kasy biletowe. Tam jest pełna ich dostępność gdzie indziej może być ograniczona i obwarowana różnymi ograniczeniami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Obywatel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2009

PostWysłany: 26-05-2013, 18:45    Odpowiedz z cytatem

Ale przyznasz, że to trochę niezgodne z duchem czasu? Odkąd konduktorzy mają zawsze ze sobą elektroniczne terminale mobilne, trudno godzić się z koniecznością posiadania biletu wydrukowanego na kartce (a teoretycznie technologia umożliwia ci korzystanie z elektronicznych wersji biletów).

Taki bilet to krok w stronę większego komfortu pasażera i mimo wszystko jakiś pomysł na to, żeby ominąć monstrulaną kolejkę do kasy, kiedy pociąg zaraz odjeżdża. Ale jeśli trzeba obowiązkowo go drukować, to cała idea mija się z celem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alf1923 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2008

PostWysłany: 27-05-2013, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale przyznasz, że to trochę niezgodne z duchem czasu? Odkąd konduktorzy mają zawsze ze sobą elektroniczne terminale mobilne, trudno godzić się z koniecznością posiadania biletu wydrukowanego na kartce (a teoretycznie technologia umożliwia ci korzystanie z elektronicznych wersji biletów).


Z Niemiec bilety internetowe zawsze na kartce innych nie uznają drużyny niem jak i polskie.

Także może tak bardzo zacofani nie jesteśmy hej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prassinos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sty 2011

PostWysłany: 28-05-2013, 11:17    Odpowiedz z cytatem

@alf1923 - bilet elektroniczny można zakupić na komórkę za pomocą kilku aplikacji (np. db navigator - bilet elektroniczny jest zapisywany tak jak w bilkomie dla EIC - czyli wysyłają Ci mmsa) niemniej wyświetlenie samego kodu qr z biletu elektronicznego jest także możliwe.

no chyba, że chodzi Ci o bilet BWE/BGE - tam akurat zachodzi kwestia różnic w oprogramowaniu terminali mobilnych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Obywatel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2009

PostWysłany: 28-05-2013, 17:07    Odpowiedz z cytatem

alf1923, nie wspomniałem o zacofaniu, czytaj ze zrozumieniem. Wspomniałem o tym, że zgodnie z duchem czasu (i ekologii) wypadaloby oszczędzać papier i ułatwiać rozwiązania.

Dla mnie Zachód nie jest żadną wyroczną w sprawach rozwoju i zacofania - zdrowy rozsądek jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 28-05-2013, 17:41    Odpowiedz z cytatem

Ale w takich e-biletach pasażer nie ma praktycznie żadnego potwierdzenia/dowodu że jechał tym pociągiem na wypadek reklamacji czy odszkodowania. Na papierowym jest stempel kierpocia/konduktora, ale nikt nie będzie kasował ekranu urządzenia Wink Przewoźnik taką informację ma, ale pasażer już nie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Obywatel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2009

PostWysłany: 30-05-2013, 08:37    Odpowiedz z cytatem

Fakt. Ale pasażer miałby wybór. Mógłby wydrukować, jeśli chce, albo nie drukować. O to chodzi.

Zresztą, nie wierzę, żeby nie można było stworzyc technologii (zintegrowanej z czytnikiem), która zostawia jakiś trwały ślad na przykład na kodzie QR po skanowaniu. Albo rozwiązuje to w jakiś inny sposób. Naprawdę, dla chcącego nic trudnego - może to oznacza zaprzęgnięcie większej ilości zdolnych programistów/informatyków, ale nie wierzę w to, że to niemożliwe. Może nie dziś, a może za pięc lat, a może jutro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 03-06-2013, 10:59    Odpowiedz z cytatem

Obywatel napisał/a:
nie wierzę, żeby nie można było stworzyc technologii (zintegrowanej z czytnikiem), która zostawia jakiś trwały ślad na przykład na kodzie QR po skanowaniu.


A po co? Każde skanowanie zostawia ślad w centralnej bazie danych przewoźnika. I to na podstawie tego śladu są rozpatrywane ewentualne reklamacje. Wystarczy powołać się na konkretny numer biletu, i przewoźnik już tam sobie wszystko sprawdzi. Nawet nie trzeba przedstawiać jego wydruku.

alf1923 napisał/a:
ja zawszę wolę mieć bilet w ręce z kasy, nie ufam nowinkom typu e-bilet taka to ze mnie konserwa.


Fajnie, Twój wybór. Ale pozwól też innym na swobodny wybór medium, z którego chcą korzystać. Pokazywanie biletu na ekranie komórki, lub wręcz posługiwanie się samym numerem biletu, to dziś de facto standard (w komunikacji miejskiej, autobusowej dobrych przewoźników: PolskiBus, Polonus, Neobus, itd. itd. ...).

Kolej na siłę zamierza zostać skansenem również w tej dziedzinie, choć bez dodatkowych kosztów mogłaby się od ręki dostosować?

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-06-2013, 15:14    Odpowiedz z cytatem

Od 18 czerwca nie trzeba drukować biletów PR kupionych przez Internet! Wystarczy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego: smartfona, netbooka, tabletu, laptopa czy zwykłej komórki.

Więcej na temat nowych możliwości internetowego systemu sprzedaży IPR na stronie:
www.przewozyregionalne.pl/2d-nowa-generacja-biletow

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

xenocide Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2008
Skąd: Opole

PostWysłany: 16-06-2013, 16:34    Odpowiedz z cytatem

No i bardzo dobrze! Nareszcie ktoś w PR poszedł po rozum do głowy.

Bilet w wersji elektronicznej jest bardzo dobrym rozwiązaniem i od samego początku z niego korzystam w PKP IC. No chyba, że jadę kuszetką, ale nawet w takim wypadku mi się zdarzyło, bo omyłkowo wydrukowałem nie ten bilet - wersja elektroniczna mnie uratowała.

Ale widzę, że jest haczyk: dla wersji PDF ekran musi mieć przekątną co najmniej 7 cali! Ciekawe dlaczego? A więc smartfony odpadają. Jest co prawda mowa jeszcze o HTML-u, ale nie wiem jak to będzie działać. Obawiam się, że ludzie będą się mylić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rew2010 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2010
Skąd: Głogów

PostWysłany: 23-06-2013, 09:46   Re: Kara za e-bilet Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
A spółki kolejowe, gdzie tylko mogą, nadal prześcigają się w tym, jak utrudnić życie pasażerom.
Więcej:
http://www.kolejoweabsurdy.pl/w-kolejowych-przepisach/kara-za-e-bilet/

i najpiękniejszy fragment z powyższej strony:
Cytat:
Od nałożonej kary nasz czytelnik się odwołał. Przewoźnik podjął decyzję o jej umorzeniu, ale pod warunkiem uiszczenia opłaty manipulacyjnej. Ta została nałożona za dokonane w tej sprawie czynności. A tych by nie było, gdyby ktokolwiek u przewoźnika pomyślał zanim wdrożył nieprzyjazne pasażerom przepisy. Sprawa będzie miała dalszy finał. Teraz zajmie się nią Urząd Transportu Kolejowego.

Zamiast się spinać nad widzimiesie nieuznawania przez przewoźnika, wystarczyło się zapoznać z regulaminem, który było trzeba zaakceptować przy zakupie biletu i przeczytać informację umieszczoną pod formatką biletu, że należy go wydrukować. Lepiej jednak donosić do UTK, że przewoźnik jest be, bo ktoś próbuje łamać regulamin, który wcześniej świadomie zaakceptował i robic z siebie ofiarę systemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl