Wszystkie pociągi (ezety) z Wrocławia powinny mieć w Węglińcu dogodne skomunikowanie z pociągami do Zgorzelca! Bo to jest jeden główny ciąg komunikacyjny! Zrozumcie to wreszcie!
Nie ma większego uzasadnienia żeby dojeżdżały tylko do Węglińca. Przeczuwam problem w postoju takiej jednostki (brak odpowiednich bocznic w Zgorzelcu) i jednak wymiana drużyny obsługującej skład. Skład pewnie musiałby wracać do Węglińca pusty, by nad ranem znowu jechać do Zgorzelca żeby zabrać ludzi do Wrocławia. Usytuowanie maleńkiego Węglińca jako stacji węzłowej w tym wypadku stwarza problemy. Jednak dla ruchu osobowego taki węzeł powinien powstać w Zgorzelcu. Skąd PLK ma brać kasę na budowę takiego węzła?
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Jaro, do Zgorzelca ezetem nie dojedziesz, bo nie ma trakcji. Jeżdżą tylko szynobusy, a te mogą nocować w Zgorzelcu wraz z załogą, co KD praktykują na różnych stacjach.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
PLK jak zwykle patrzy na sprawę globalnie i dla nich ważne jest aby szybko i elektrycznie dojechać do Horki. PLK nie rozwiązuje problemów lokalnych linii kolejowych - przecież to widać. Dlatego konieczne jest posiadanie własnej - dolnośląskiej firmy zarządzającej pozostałymi liniami kolejowymi. Gdyby nie brak elektryfikacji linii do Zgorzelca (i skoro piszesz że w Zgorzelcu mogą stać jednostki) nie widzę podstaw do tego by pociągi nie kończyły i nie zaczynały swój bieg w Zgorzelcu. KD to również byłoby na rękę.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Jaro, kiedyś w Zgorzelcu na Ujeździe nocowały nawet dwa pociągi pospieszne (do Warszawy i Przemyśla). Dziś nocuje tu jeden szynobus KD, który po północy przyjeżdża z Wrocławia, a rano jedzie do Żar.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dla PLK jak widać nie ma znaczenia czy trakcją elektryczną dojedziemy do tak istotnego dla ruchu pasażerskiego miasta jak Zgorzelec. Ważniejsze dla PLK jest że węzeł Węgliniec jest zelektryfikowany. Taka sytuacja jaskrawo pokazuje jak różne interesy realizowane są przez PLK i przewoźników. To błędy wynikające z podziału PKP.
Wszystkie tamtejsze pociągi powinny startować ze Zgorzelca i podążać do Wrocławia tak by zapewniały komunikację dla studentów i pracowników tam zatrudnionych, a później powrót do Zgorzelca i wielu miast na tym szlaku.
Może gdyby tak wszystkie osobowe jadące do Warszafki zatrzymywać w Grodzisku Mazowiecki, a dalej niech ludzie sobie kombinują jak dojechać...
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Za KD miało być lepiej, a jest gorzej. Spróbujcie dojechać do Zgorzelca z przesiadką w Węglińcu. Nie da się! Nawet pociągi KD nie są ze sobą skomunikowane i można dojechać tylko bezpośrednimi pociągami z Wrocławia, których jest mało (5 na dobę). A gdy udupią RE do Drezna to już w ogóle będzie tragedia.
Trochę lepiej jest z połączeniami w przeciwnym kierunku, tzn. ze Zgorzelca do Wrocławia. W Węglińcu są w miarę dogodne przesiadki. Ale to działa tylko w jedną stronę!
KD, poprawcie się, bo ludzie już na was klną, a może być jeszcze gorzej! I nawet "Impulsy" wam nie pomogą. Bo co z tego, że do Węglińca dojadę szybko i wygodnie, jak potem do Zgorzelca nie ma nic?
Wszystkie pociągi (ezety) z Wrocławia powinny mieć w Węglińcu dogodne skomunikowanie z pociągami do Zgorzelca! Bo to jest jeden główny ciąg komunikacyjny! Zrozumcie to wreszcie!
Niestety KD nie wzięły sobie moich uwag do serca. Właśnie patrzę na rozkład jazdy, który zacznie obowiązywać od 9 czerwca i przecieram oczy ze zdumienia! Chodzi konkretnie o przesiadki w Węglińcu. Tak durnowatych rozkomunikowań nie było nawet za czasów PR.
W okresie wakacji będzie dziura w Zgorzelcu kier. Wrocław od godz. 13.38 do 17.41, czyli 4 godziny. Brawo!
Co na to Wydział Transportu UMWD, osoby decyzyjne w KD i mikole zaczadzeni kadecją? Nadal uważacie, że krytyka KD jest bezpodstawna, że trzeba zlikwidować RE do/z Drezna i że bardzo źle się stało, że nasze forum wygrało w sądzie z zarządem KD, który szczuł nas prokuraturą za... krytykę?
Z tego, co widzę, w okresie 01.07-16.08 pomiędzy Lubaniem i Olszyną Lubańską jest KKA i stąd ten rozp... w rozkładzie jazdy i skomunikowaniach w Węglińcu. Wszystkie pociągi KD, które Piracie wymieniłeś, jadą z/do Jeleniej Góry. KKA oczywiście jest obsługiwana w obie strony jednym autobusem (bo taniej), co powoduje duże "dziury czasowe" na odcinku Lubań - Gryfów Śl., jeśli następuje tam krzyżowanie się pociągów.
Na przykład ja i wielu mieszkańców Jeleniej Góry i okolic mogą pożegnać się z wycieczkami na niemieckie Łużyce lub do Drezna w okresie wakacji, w związku z wcześniejszym odjazdem pierwszego pociągu do Zgorzelca, na który nie da się dojechać żadnym autobusem MZK. Tak wygląda "zintegrowany" system komunikacji na Dolnym Śląsku. Dziękuję KD i UMWD za wspaniałą ofertę wakacyjną!
Pirat
Im większy rozp *****l w KD tym większe szanse, że pogrzebią się sami.
A co cieszy cię to? Szczerze? Dla mnie i zgaduję, że dla większości korzystających z części bądź całości odcinka Węgliniec - Wrocław Główny, obojętne jest to, czy to będzie oferta PR, KD, czy jakiejkolwiek innej spółki. Ważne jest to właśnie żeby nie było żadnego bałaganu, który mógłby się odbić na pasażerach, a nie przekrzykiwanie się tym, że istnieje tylko "jedna słuszna" spółka.
Ogólnie nowy rozkład "świetny". Po nowych EZT naiwnie spodziewałem się lepszych popołudniowych czasów niż 1:00 na trasie Wrocław - Legnica. Szynobus KD będzie jechał szybciej bo zatrzyma się tylko na kilku przystankach. Tymczasem w lokalnym radiu reklamowane są Impulsy i ich prędkość "160 km/h".
Z moich wyliczeń wynika, że Impuls na trasie Wrocław - Węgliniec mógłby być rakietą z czasem przejazdu 1 h 21 min i to z 5-minutowym postojem w Legnicy (w której byłby już po 41 minutach). Warunkiem jest zatrzymanie pociągu tylko w 9 miejscach - Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Leśnica, Miękinia, Środa Śląska, Malczyce, Legnica, Chojnów, Bolesławiec, Zebrzydowa.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Pirat, uważaj co piszesz, bo mikole zaprzyjaźnieni z betonem KD znów rzucą ci się do gardła na fejsbuku. Że o legnickiej prokuraturze nie wspomnę. KD nie wolno krytykować!
Tak swoją drogą, te absurdalne rozkomunikowania w Węglińcu (nawet jednominutowe!) przypominają mi umyślne wygaszanie popytu w czasach najgłębszego pekapu! No ale co się dziwić skoro w KD rządzi stary, "zasłużony" pekapistowski beton zbrojony drutem stalowym. Przecież tak właśnie Zakład Przewozów Pasażerskich we Wrocławiu pod wodzą obecnej prezeski KD zarzynał kolej regionalną na Dolnym Śląsku w latach '90 ubiegłego wieku i na początku tego wieku. Młodzi mikole zapatrzeni w KD i/lub zatrudnieni w KD tego nie pamiętają, bo wtedy chodzili do przedszkola, ale ja doskonale pamiętam spektakularne dokonania pani Ładniak i jej podwładnych z tamtego okresu, m.in. na linii lwóweckiej. Dziś historia się powtarza za sprawą tych samych osób! Zmienili tylko szyld z PKP na KD.
Niedawno nawiedzeni mikole niczym użyteczni idioci nawoływali na forum do likwidacji pociągów REGIOekspres Wrocław - Drezno, argumentując to tym, że Gorlitz jest stacją węzłową i można się tam przesiąść z pociągu KD do pociągu DB. Węgliniec też jest stacją węzłową, no ale co z tego skoro KD nie potrafią tam skomunikować nawet swoich pociągów! Toż to nawet PR nie odwalały takich numerów! Bez tych trzech par pociągów RE, które nawiedzone mikolstwo uważa za zbędne, Zgorzelec byłby kolejową pustynią!
Niech osoby, które w KD odpowiadają za organizację przewozów zajmą się wreszcie tym, za co biorą publiczne pieniądze, zamiast knuć z mikolami przeciwko forum i przeciwko mnie! Bo knujecie od grudnia, a rozkład jazdy KD na linii zgorzeleckiej sypie się!
Znacznie lepiej było w zeszłorocznym rozkładzie jazdy, gdy niemal wszystkie pociągi PR relacji Wrocław - Węgliniec/Lubań miały w Węglińcu skomunikowanie z pociągami KD do Zgorzelca. To dowód na to, że monopol KD jest szkodliwy dla pasażerów i że w KD rządzą nieudacznicy, którzy nie potrafią skomunikować własnych pociągów. Bo ważniejsze jest dla nich latanie po sądach, prokuraturach i toczenie wojny z internautami oraz z niewygodnym forum kolejowym niż rozkład jazdy przyjazny pasażerom, którzy w podatkach łożą na ich wypasione wynagrodzenia i premie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, od grudnia nie będzie problemu - RE do Drezna w ogóle nie ma w projekcie na przyszły rok. Także jak widać, powtarza się sytuacja z przed kilku lat, gdy uwalono osobówki Wrocław - Goerlitz w jeden sezon.
Uwalanie RE do Drezna to kiepski pomysł, jechałem nim wiele razy i zawsze miał komplet podróżnych. Mało tego! Nim można było szybko dostać do Wrocławia aniżeli KD i Regio PR. Jeśli chodzi o KD, to najbardziej wkurzające jest to że w godzinach szczytu nie można się dostać w Legnicy do szynobusu, wiem to autopsji ponieważ po długim weekendzie majowym wracałem w poniedziałek do Katowic. Tutaj co najmniej powinien być 2x SA134 a nie solo ale KD ma to gdzieś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum