Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Rozkład jazdy 2013/2014
Autor Wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-06-2013, 13:33   Rozkład jazdy 2013/2014 Odpowiedz z cytatem

Proponuję tutaj zamieszczać wszystkie informacje i przecieki dotyczące nowego rozkładu jazdy zarówno regionalnych, jak i dalekobieżnych pociągów pasażerskich w Lubuskiem.

Na początek mam już pierwszą informację:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg na regionalne przewozy pasażerskie w ramach rozkładu jazdy 2013/2014, wykaz tras oraz ilości kursujących par:
- Kostrzyn-Krzyż - 9 par
- Zielona Góra-Zbąszynek-Gorzów Wielkopolski - 4 pary, dodatkowo 1 para w dni robocze w relacji Zbąszynek-Gorzów Wlkp.
- Zielona Góra-Frankfurt - 2 pary
- Zielona Góra-Jelenia Góra - 1 para weekendowo
- Zielona Góra-Żary - 2 pary codziennie, 2 w dni robocze
- Żary-Żagań-Legnica - 3 pary
- Żagań-Forst - 2 pary
- Międzyrzecz-Rzepin - 2 pary weekendowo
- Zielona Góra-Rzepin - 5 par
- Rzepin-Kostrzyn - 4 pary
- Zielona Góra-Głogów - 7 par
- Zielona Góra-Zbąszynek - 3 pary
- Rzepin-Zbąszynek - 4 pary, dodatkowo 1 para w dni robocze

Oprócz tego zamawiający przewiduje rozszerzenie zamówienia w przypadku posiadania większej ilości środków o linię Zielona Góra-Guben w ilości 2 par dziennie.

Udostępniony tabor: SA105: 101,102,104,105, SA108-006, SA133: 003,006,007,008, SA134: 020,021, SA137-005. Oprócz tego udostępnione zostaną 4 nowe SZT z Pesy, które mają przyjechać w 12.2013 - mają być przeznaczone do obsługi linii: Zielona Góra-Gorzów Wlkp. oraz Kostrzyn-Krzyż.

Z wieści z dalekobieżnych (oczywiście to dopiero projekty):
- Lubuszanin prawdopodobnie wylatuje na całej trasie
- EIC Lech wydłużony do Zielonej Góry
- nocny Szczecinianin z grupą wagonów do Gorzowa/Kostrzyna
- wydłużenie RE Starosta w pt i nd z Warszawy do Zielonej Góry i Gorzowa, z powrotem mają wracać do Poznania jako: RE Rusałka z Zielonej Góry i jako RE Wilda z Gorzowa.

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 02-06-2013, 20:15    Odpowiedz z cytatem

Czyli bezpośrednie REGIO Zielona - Poznań wylatują całkiem. Za to ciekawie wygląda wzmocnienie obsługi relacji Zielona - Zbąszynek, a w zasadzie jej podwojenie przez wydłużenie REGIO Gorzów - Zbąszynek. Obawiam się tylko, że przy częstych awariach szynobusów, często gęsto po prostu pojedzie EN57 do Zbąszynka, i dalej do Gorzowa KKA.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-06-2013, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Czy te REGIO przewidziane z ZG do Zbąszynka mogą zostać wydłużone do Poznania czy faktycznie mają kończyć wszystkie bieg w Zbąszynku? (to samo tyczy się braku połączeń do Wroclawia, wnioskuję że międzywojewódzkie będą inaczej ustalane). Bo jeśli tak to wraz z uwaleniem Lubuszanina na rzecz EIC Lech na odcinku Zielona Góra - Poznań komunikacja zapowiada się fatalnie (biorąc pod uwagę cenę EIC bez LM).... Ogólnie wydłużenie Lecha do ZG zamiast Lubuszanina to pomysł fatalny (o czym już pisałem), mam nadzieję że do tego nie dojdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pacy Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 03-06-2013, 16:01    Odpowiedz z cytatem

Niestety ale na odcinku Poznań - Zbąszynek operują Koleje Wielkopolskie i żeby przejechać z Zielonej do Poznania pociągami kategorii Regio trzeba się będzie przesiąść w Zbąszynku . Ciekawe jak z będzie ze skomunikowaniem ?
Ciekawe czy kiedyś doczekamy się ,że przewoźnicy ( a właściwie to chyba nawet Urzędy Marszałkowskie ) dogadają się żeby nie było idiotyzmów typu " jest jakaś stacja graniczna i mój przewoźnik jedzie tylko do tej stacji , a wasz od tej stacji i trzeba się przesiadać?
Czy nie można się dogadać żeby jechać całą trasę jednym składem np. mamy 6 par pociągów na całej trasie np. Zielona Góra - Poznań i 3 pary jadą tam i z powrotem jednego przewoźnika i tak samo robi drugi też puszcza 3 pary ?

_________________
2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 03-06-2013, 16:19    Odpowiedz z cytatem

Tak jest na Ostbahnie na odcinku Chojnice - Piła. Trzy pary odpala Pomorskie, trzy odpala Wielkopolskie, ale przesiadka na granicy czasem może i bez tego się zdarzyć...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

koki161 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Gru 2007

PostWysłany: 03-06-2013, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Na stronie Urzędu Marszałkowskiego jest napisane, iż dopuszcza się możliwość wydłużenia pociągów na przykład do Poznania, więc jest szansa, iż Malta i druga para REGIO utrzymają się, jak do tej pory w relacji Poznań Główny - Zbąszynek - Zielona Góra.
Co do Lecha, to powiedzcie proszę, z jakiego powodu odwołano go po roku kursowania w relacji Zielona Góra-Warszawa-Zielona Góra (kursował tak w rozkładzie 2009/2010)? Jeśli z powodu niskiej frekwencji, nie wydaje mi się, aby w roku 2014 coś w tej materii miałoby ulec zmianie. Z drugiej jednak strony Lubuszanin był ekspresem do roku 2009, to przecież z frekwencją nie mogło być źle, ponieważ ten pociąg bardzo długo był ekspresem właśnie i jeździł non stop, tak więc nie wiem. Obecnie TLK Lubuszanin, choć wyjeżdża z Zielonej Góry dopiero o 6:35 (tak będzie wyjeżdżać od 9 czerwca) i względnie późno jest w stolicy, cieszy się ogromną popularnością wśród Lubuszan. Tak chyba było, jest i będzie. Ogólnie wolałbym jednak TLK, bo to zawsze mniej kosztów (gdyby to mnie przyszło jechać do stolicy, raczej zdecydowałbym się na przesiadkę w Poznaniu niż podróż bezpośrednią EIC). A z estetycznych pobudek, jeśli ma wrócić EIC, to niech się nazywa Lubuszaninem. Lech to nazwa typowo poznańska.
Jeśli chodzi o pociągi REGIO Zielona Góra-Gorzów Wielkopolski, jestem za i to bardzo, ale jednocześnie myślę racjonalnie i nie przewiduję, aby te połączenia utrzymały się na dłużej, zwłaszcza że to nie jest jakaś trasa ciesząca się aż tak wielkim zainteresowaniem, choć może szynobusy będą właśnie z tego powodu idealne. Szynobusy w tej relacji przerabialiśmy w rozkładzie rocznym 2004/2005, a zwłaszcza w roku 2006. Od 01 II 2007 tych połączeń nie ma i jakoś nikt się o takowe nie ubiegał. Trzymam jednak bardzo mocno kciuki za Przewozy Regionalne, ponieważ jeśli te połączenia wprowadzono by, to układ połączeń na odcinku Zbąszynek-Zielona Góra-Zbąszynek mógłby wyglądać całkiem imponująco [3 REGIO (Poznań)Zbąszynek-Zielona Góra i 4 REGIO Gorzów Wlkp.-Zielona Góra daje nam łącznie 7 pociągów tej kategorii (o 3 więcej niż obecnie), 2 albo 3 TLK (2x Warszawa, 1x Gdynia), a także weekendowy RE/iR]. Teraz tylko, żeby PR i PIC przy dużym wpływie PLK-i ułożyli jakoś sensownie rozkład. By nie było, tak jak teraz, że rano "Malta" niemal dubluje się z "Zielonogórzaninem", a od 9:40 do 15:40 nie ma nic. Chętnie zobaczyłbym już wstępny grafik! Ostatnio coś z tego co widzę i słyszę autobus zastępczy na linii do Gorzowa trafia się jakoś rzadko (dawniej rzadkością był pociąg). Chyba, że się mylę?
Kończąc już, wielokrotnie o tym pisałem, napiszę raz jeszcze, że najbardziej to i tak zależałoby mi na tym, aby TLK Szczecinianin, jak dawniej, miała w sobie łącznik do Zielonej Góry, co zapewniało możliwość dotarcia do stolicy już na 6 rano. Gorzowowi życzę, by się nie okazało, że ten łącznik, co to go będzie mieć, nie był jedynym dalekobieżnym składem, jaki zaoferuje Wam PKP Intercity.
Pozdrowienia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 03-06-2013, 17:25    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście że zamawiający dopuszcza wydłużanie relacji pociągów regionalnych poza Lubuskie, m.in. do Poznania, Berlina, Wrocławia, Szczecina czy Piły. Wyżej podałem tylko te trasy, które dotyczą Lubuskiego.
koki161, a moim zdaniem frekwencja w bezpośrednich Gorzów-Zielona Góra może być całkiem całkiem, linia GW-Zbąszynek została trochę połatana, omijamy Czerwieńsk, więc czas przejazdu nie będzie tragiczny. Obecnie KKZ na linii GW-Zbąszynek kursuje bardzo rzadko, SA105 dają radę. Od grudnia na tą linię mają być przeznaczone 2 nowe SA139 (a 2 kolejne na linię Kostrzyn-Krzyż).

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

insect0 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2012
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: 03-06-2013, 19:16    Odpowiedz z cytatem

A odcinek Zbąszynek-Rzepin nadal na starych zasadach, mimo iż w pociągach KW, które mają przesiadkę do Rzepina, są tłumy, już nie mówiąc o ostatnim osobowym z Rzepina do Zbąszynka z przesiadką na Poznań - w weekendy ciężko wsiąść już w połowie trasy...
Zielona Góra-Jelenia Góra - UM współfinansuje przejazd na całej trasie, że zamawia od razu aż w góry?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 04-06-2013, 10:50    Odpowiedz z cytatem

koki161, Lubuszanin był ekspresem i jako taką frekwencję miał, ale niestety Polska zamiast stawać się krajem bogatszym biednieje a bilety IC cały czas drożeją, poza tym jest samolot za 199zł (dla studentów i seniorów za 79zł). Na chwilę obecną nawet Lubuszanin w 4 pudełkach nie ma za dużego obłożenia na odcinku Poznań-ZG poza piątkami i niedzielami (jakoś w tygodniu ostatnio jechałem, 4 osoby na przedział w wagonie 13, w pozostałych mniej. Natomiast w sobotę całkiem klapa, we 2 jechaliśmy, były przedziały po 3-4 osoby ale była też masa po 1 osobie, tak że frekwencja koło 30%. Jak pojedzie to jako EIC to poza wyższą ceną frekwencję osłabi brak postojów w Buku, Opalenicy, Zbąszyniu i Babimoście, gdzie to wszędzie po parę osób wsiada/wysiada.
Jeżeli chcą podnieść standard składu dla ludzi którzy np. chcą mieć gniazdka do pracy (za dużo takich osób w Lubuszaninie nie widuję) to można zamienić składami Zielonogórzanina z Lubuszaninem, do tego skrócić czas jazdy można dając EP09 i rozkładową 160, wyjazd z ZG trochę wcześniej i jest cacy, nie wiem po co szukać dziury w całym.

Natomiast w pełni zgadzam się, że do ZG powinien także jeździć łącznik do Szczecinianina, nigdy pusty nie jeździł, a obecnie jedyną alternatywą dla tych co chcą być wcześnie rano w stolicy jest nocny autobus jadący 10 godzin, nocleg w Warszawie lub nocna jazda samochodem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

konik23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 04-06-2013, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Zielona Góra - Jelenia Góra - lubuskie finansuje pociąg na odcinku ZG - granica województwa lubuskiego

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 12-06-2013, 09:41   Re: Rozkład jazdy 2013/2014 Odpowiedz z cytatem

Kuba MK napisał/a:
- wydłużenie RE Starosta w pt i nd z Warszawy do Zielonej Góry i Gorzowa, z powrotem mają wracać do Poznania jako: RE Rusałka z Zielonej Góry i jako RE Wilda z Gorzowa.


Jak to się ma do całkowitej likwidacji Starosty od nowego RJ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 12-06-2013, 16:33    Odpowiedz z cytatem

Nic nie słyszałem o likwidacji Starosty, a pisząc przecieki z nowego rozkładu jazdy opierałem się na wcześniejszych informacjach z wątku ogólnego rozkładu jazdy 2013/2014.

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-06-2013, 18:59   

No niestety. Z nieoficjalnych przecieków na nowy rozkład jazdy wszystkie IR/RE jadące po E20 zostają zlikwidowane.
Powrót do góry

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 13-06-2013, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Swoją drogą ciekawe jaka przyczyna i czy w miejsce chociażby części z tych IR/RE będą jakieś TLK....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-06-2013, 21:28   

Udupianie RE/IR na E20 to dorzynanie konkurencji i przygotowanie gruntu pod elitarne Pendolino...chore.
Ciekawe co się będzie działo na E-30 i CMK od nowego rozkładu??
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl