Wysłany: 02-06-2013, 13:33 Rozkład jazdy 2013/2014
Proponuję tutaj zamieszczać wszystkie informacje i przecieki dotyczące nowego rozkładu jazdy zarówno regionalnych, jak i dalekobieżnych pociągów pasażerskich w Lubuskiem.
Na początek mam już pierwszą informację:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg na regionalne przewozy pasażerskie w ramach rozkładu jazdy 2013/2014, wykaz tras oraz ilości kursujących par:
- Kostrzyn-Krzyż - 9 par
- Zielona Góra-Zbąszynek-Gorzów Wielkopolski - 4 pary, dodatkowo 1 para w dni robocze w relacji Zbąszynek-Gorzów Wlkp.
- Zielona Góra-Frankfurt - 2 pary
- Zielona Góra-Jelenia Góra - 1 para weekendowo
- Zielona Góra-Żary - 2 pary codziennie, 2 w dni robocze
- Żary-Żagań-Legnica - 3 pary
- Żagań-Forst - 2 pary
- Międzyrzecz-Rzepin - 2 pary weekendowo
- Zielona Góra-Rzepin - 5 par
- Rzepin-Kostrzyn - 4 pary
- Zielona Góra-Głogów - 7 par
- Zielona Góra-Zbąszynek - 3 pary
- Rzepin-Zbąszynek - 4 pary, dodatkowo 1 para w dni robocze
Oprócz tego zamawiający przewiduje rozszerzenie zamówienia w przypadku posiadania większej ilości środków o linię Zielona Góra-Guben w ilości 2 par dziennie.
Udostępniony tabor: SA105: 101,102,104,105, SA108-006, SA133: 003,006,007,008, SA134: 020,021, SA137-005. Oprócz tego udostępnione zostaną 4 nowe SZT z Pesy, które mają przyjechać w 12.2013 - mają być przeznaczone do obsługi linii: Zielona Góra-Gorzów Wlkp. oraz Kostrzyn-Krzyż.
Z wieści z dalekobieżnych (oczywiście to dopiero projekty):
- Lubuszanin prawdopodobnie wylatuje na całej trasie
- EIC Lech wydłużony do Zielonej Góry
- nocny Szczecinianin z grupą wagonów do Gorzowa/Kostrzyna
- wydłużenie RE Starosta w pt i nd z Warszawy do Zielonej Góry i Gorzowa, z powrotem mają wracać do Poznania jako: RE Rusałka z Zielonej Góry i jako RE Wilda z Gorzowa.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Czyli bezpośrednie REGIO Zielona - Poznań wylatują całkiem. Za to ciekawie wygląda wzmocnienie obsługi relacji Zielona - Zbąszynek, a w zasadzie jej podwojenie przez wydłużenie REGIO Gorzów - Zbąszynek. Obawiam się tylko, że przy częstych awariach szynobusów, często gęsto po prostu pojedzie EN57 do Zbąszynka, i dalej do Gorzowa KKA.
Czy te REGIO przewidziane z ZG do Zbąszynka mogą zostać wydłużone do Poznania czy faktycznie mają kończyć wszystkie bieg w Zbąszynku? (to samo tyczy się braku połączeń do Wroclawia, wnioskuję że międzywojewódzkie będą inaczej ustalane). Bo jeśli tak to wraz z uwaleniem Lubuszanina na rzecz EIC Lech na odcinku Zielona Góra - Poznań komunikacja zapowiada się fatalnie (biorąc pod uwagę cenę EIC bez LM).... Ogólnie wydłużenie Lecha do ZG zamiast Lubuszanina to pomysł fatalny (o czym już pisałem), mam nadzieję że do tego nie dojdzie.
Niestety ale na odcinku Poznań - Zbąszynek operują Koleje Wielkopolskie i żeby przejechać z Zielonej do Poznania pociągami kategorii Regio trzeba się będzie przesiąść w Zbąszynku . Ciekawe jak z będzie ze skomunikowaniem ?
Ciekawe czy kiedyś doczekamy się ,że przewoźnicy ( a właściwie to chyba nawet Urzędy Marszałkowskie ) dogadają się żeby nie było idiotyzmów typu " jest jakaś stacja graniczna i mój przewoźnik jedzie tylko do tej stacji , a wasz od tej stacji i trzeba się przesiadać?
Czy nie można się dogadać żeby jechać całą trasę jednym składem np. mamy 6 par pociągów na całej trasie np. Zielona Góra - Poznań i 3 pary jadą tam i z powrotem jednego przewoźnika i tak samo robi drugi też puszcza 3 pary ?
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Tak jest na Ostbahnie na odcinku Chojnice - Piła. Trzy pary odpala Pomorskie, trzy odpala Wielkopolskie, ale przesiadka na granicy czasem może i bez tego się zdarzyć...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Na stronie Urzędu Marszałkowskiego jest napisane, iż dopuszcza się możliwość wydłużenia pociągów na przykład do Poznania, więc jest szansa, iż Malta i druga para REGIO utrzymają się, jak do tej pory w relacji Poznań Główny - Zbąszynek - Zielona Góra.
Co do Lecha, to powiedzcie proszę, z jakiego powodu odwołano go po roku kursowania w relacji Zielona Góra-Warszawa-Zielona Góra (kursował tak w rozkładzie 2009/2010)? Jeśli z powodu niskiej frekwencji, nie wydaje mi się, aby w roku 2014 coś w tej materii miałoby ulec zmianie. Z drugiej jednak strony Lubuszanin był ekspresem do roku 2009, to przecież z frekwencją nie mogło być źle, ponieważ ten pociąg bardzo długo był ekspresem właśnie i jeździł non stop, tak więc nie wiem. Obecnie TLK Lubuszanin, choć wyjeżdża z Zielonej Góry dopiero o 6:35 (tak będzie wyjeżdżać od 9 czerwca) i względnie późno jest w stolicy, cieszy się ogromną popularnością wśród Lubuszan. Tak chyba było, jest i będzie. Ogólnie wolałbym jednak TLK, bo to zawsze mniej kosztów (gdyby to mnie przyszło jechać do stolicy, raczej zdecydowałbym się na przesiadkę w Poznaniu niż podróż bezpośrednią EIC). A z estetycznych pobudek, jeśli ma wrócić EIC, to niech się nazywa Lubuszaninem. Lech to nazwa typowo poznańska.
Jeśli chodzi o pociągi REGIO Zielona Góra-Gorzów Wielkopolski, jestem za i to bardzo, ale jednocześnie myślę racjonalnie i nie przewiduję, aby te połączenia utrzymały się na dłużej, zwłaszcza że to nie jest jakaś trasa ciesząca się aż tak wielkim zainteresowaniem, choć może szynobusy będą właśnie z tego powodu idealne. Szynobusy w tej relacji przerabialiśmy w rozkładzie rocznym 2004/2005, a zwłaszcza w roku 2006. Od 01 II 2007 tych połączeń nie ma i jakoś nikt się o takowe nie ubiegał. Trzymam jednak bardzo mocno kciuki za Przewozy Regionalne, ponieważ jeśli te połączenia wprowadzono by, to układ połączeń na odcinku Zbąszynek-Zielona Góra-Zbąszynek mógłby wyglądać całkiem imponująco [3 REGIO (Poznań)Zbąszynek-Zielona Góra i 4 REGIO Gorzów Wlkp.-Zielona Góra daje nam łącznie 7 pociągów tej kategorii (o 3 więcej niż obecnie), 2 albo 3 TLK (2x Warszawa, 1x Gdynia), a także weekendowy RE/iR]. Teraz tylko, żeby PR i PIC przy dużym wpływie PLK-i ułożyli jakoś sensownie rozkład. By nie było, tak jak teraz, że rano "Malta" niemal dubluje się z "Zielonogórzaninem", a od 9:40 do 15:40 nie ma nic. Chętnie zobaczyłbym już wstępny grafik! Ostatnio coś z tego co widzę i słyszę autobus zastępczy na linii do Gorzowa trafia się jakoś rzadko (dawniej rzadkością był pociąg). Chyba, że się mylę?
Kończąc już, wielokrotnie o tym pisałem, napiszę raz jeszcze, że najbardziej to i tak zależałoby mi na tym, aby TLK Szczecinianin, jak dawniej, miała w sobie łącznik do Zielonej Góry, co zapewniało możliwość dotarcia do stolicy już na 6 rano. Gorzowowi życzę, by się nie okazało, że ten łącznik, co to go będzie mieć, nie był jedynym dalekobieżnym składem, jaki zaoferuje Wam PKP Intercity.
Pozdrowienia!
Oczywiście że zamawiający dopuszcza wydłużanie relacji pociągów regionalnych poza Lubuskie, m.in. do Poznania, Berlina, Wrocławia, Szczecina czy Piły. Wyżej podałem tylko te trasy, które dotyczą Lubuskiego.
koki161, a moim zdaniem frekwencja w bezpośrednich Gorzów-Zielona Góra może być całkiem całkiem, linia GW-Zbąszynek została trochę połatana, omijamy Czerwieńsk, więc czas przejazdu nie będzie tragiczny. Obecnie KKZ na linii GW-Zbąszynek kursuje bardzo rzadko, SA105 dają radę. Od grudnia na tą linię mają być przeznaczone 2 nowe SA139 (a 2 kolejne na linię Kostrzyn-Krzyż).
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
A odcinek Zbąszynek-Rzepin nadal na starych zasadach, mimo iż w pociągach KW, które mają przesiadkę do Rzepina, są tłumy, już nie mówiąc o ostatnim osobowym z Rzepina do Zbąszynka z przesiadką na Poznań - w weekendy ciężko wsiąść już w połowie trasy...
Zielona Góra-Jelenia Góra - UM współfinansuje przejazd na całej trasie, że zamawia od razu aż w góry?
koki161, Lubuszanin był ekspresem i jako taką frekwencję miał, ale niestety Polska zamiast stawać się krajem bogatszym biednieje a bilety IC cały czas drożeją, poza tym jest samolot za 199zł (dla studentów i seniorów za 79zł). Na chwilę obecną nawet Lubuszanin w 4 pudełkach nie ma za dużego obłożenia na odcinku Poznań-ZG poza piątkami i niedzielami (jakoś w tygodniu ostatnio jechałem, 4 osoby na przedział w wagonie 13, w pozostałych mniej. Natomiast w sobotę całkiem klapa, we 2 jechaliśmy, były przedziały po 3-4 osoby ale była też masa po 1 osobie, tak że frekwencja koło 30%. Jak pojedzie to jako EIC to poza wyższą ceną frekwencję osłabi brak postojów w Buku, Opalenicy, Zbąszyniu i Babimoście, gdzie to wszędzie po parę osób wsiada/wysiada.
Jeżeli chcą podnieść standard składu dla ludzi którzy np. chcą mieć gniazdka do pracy (za dużo takich osób w Lubuszaninie nie widuję) to można zamienić składami Zielonogórzanina z Lubuszaninem, do tego skrócić czas jazdy można dając EP09 i rozkładową 160, wyjazd z ZG trochę wcześniej i jest cacy, nie wiem po co szukać dziury w całym.
Natomiast w pełni zgadzam się, że do ZG powinien także jeździć łącznik do Szczecinianina, nigdy pusty nie jeździł, a obecnie jedyną alternatywą dla tych co chcą być wcześnie rano w stolicy jest nocny autobus jadący 10 godzin, nocleg w Warszawie lub nocna jazda samochodem.
Wysłany: 12-06-2013, 09:41 Re: Rozkład jazdy 2013/2014
Kuba MK napisał/a:
- wydłużenie RE Starosta w pt i nd z Warszawy do Zielonej Góry i Gorzowa, z powrotem mają wracać do Poznania jako: RE Rusałka z Zielonej Góry i jako RE Wilda z Gorzowa.
Jak to się ma do całkowitej likwidacji Starosty od nowego RJ?
Nic nie słyszałem o likwidacji Starosty, a pisząc przecieki z nowego rozkładu jazdy opierałem się na wcześniejszych informacjach z wątku ogólnego rozkładu jazdy 2013/2014.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-06-2013, 18:59
No niestety. Z nieoficjalnych przecieków na nowy rozkład jazdy wszystkie IR/RE jadące po E20 zostają zlikwidowane.
Swoją drogą ciekawe jaka przyczyna i czy w miejsce chociażby części z tych IR/RE będą jakieś TLK....
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-06-2013, 21:28
Udupianie RE/IR na E20 to dorzynanie konkurencji i przygotowanie gruntu pod elitarne Pendolino...chore.
Ciekawe co się będzie działo na E-30 i CMK od nowego rozkładu??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum