Gdyby ludzie odpowiedzialni za ten cyrk (tzn. pracownicy UMWD odpowiedzialni za nadzór właścicielski oraz członkowie rady nadzorczej KD) przyznali oficjalnie, że o niczym nie wiedzieli, to powinni wylecieć z pracy na zbity pysk za niedopełnienie obowiązków służbowych. Bo w tej sprawie pan Szczypiński jest akurat najmniej winny. W końcu ktoś go na stołku prezesa KD posadził, a wcześniej namaścił.
Ludzie odpowiedzialni za ten cyrk nie są anonimowi. Są znani z imienia i nazwiska.
Za nadzór właścicielski nad spółkami, w których UMWD ma akcje i udziały odpowiada Wydział Nadzoru Właścicielskiego w Departamencie Marszałka. Oto ludzie zatrudnieni w tym Wydziale:
Dwoje członków rady nadzorczej KD to etatowi pracownicy UMWD, podwładni marszałka Jurkowlańca.
Pytanie czy któraś z tych osób za "wpadkę" z prezesem KD poniesie odpowiedzialność służbową jest oczywiście retoryczne. Jestem przekonana, że nikomu włos z głowy nie spadnie. W normalnym państwie posypałyby się dymisje, ale Polska nie jest przecież normalnym państwem. Jak słusznie powiedział swego czasu partyjny kolega marszałka Jurkowlańca, niejaki Miro, POlska to dziki kraj.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Trudno oczekiwać od pracowników UMWD, aby sprzeciwiali się politycznej woli swoich przełożonych (marszałek i jego zastępcy), bo z władzą się nie zadziera.
Natomiast nie zgadzam się z opinią Pirata, że w tej sprawie były prezes KD jest najmniej winny. Pan Zbigniew Szczypiński świadomie i z premedytacją pominął istotne fakty w swoim oświadczeniu majątkowym, a więc poświadczył nieprawdę, za co grozi mu odpowiedzialność karna. Pytanie tylko czy zrobił to za wiedzą i cichym przyzwoleniem władz UMWD, naiwnie licząc na to, że się nie wyda?
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że UMWD bardzo długo zwlekał z publikacją oświadczenia majątkowego byłego prezesa KD, na co uwagę zwróciła Victoria:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=267620#267620
Przypadek czy celowe działanie UMWD? Myślę, że w UMWD wiedziano o przekręcie w KD tylko ze strachu przed kompromitacją każdy milczał. Do czasu aż ktoś doniósł do CBA.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Natomiast nie zgadzam się z opinią Pirata, że w tej sprawie były prezes KD jest najmniej winny. Pan Zbigniew Szczypiński świadomie i z premedytacją pominął istotne fakty w swoim oświadczeniu majątkowym, a więc poświadczył nieprawdę, za co grozi mu odpowiedzialność karna. Pytanie tylko czy zrobił to za wiedzą i cichym przyzwoleniem władz UMWD, naiwnie licząc na to, że się nie wyda?
Jeśli wszyscy działali wspólnie i w porozumieniu to najbardziej winny jest właściciel KD. Nie wierzę, że nikt w UMWD nie wiedział o powiązaniach biznesowych pana Szczypińskiego, zanim posadzono go na stołku prezesa KD. Pan Szczypiński przecież nie urwał się z choinki. Naczalstwo UMWD musiało go wcześniej znać, może nawet się kumplowali. Nie bez powodu UMWD długo nie publikował oświadczenia majątkowego nowego prezesa KD. Zrobiono to dopiero po interwencji administracji forum! Niedługo potem do akcji wkroczyło CBA. Nawiasem mówiąc, beton UMWD nie lubi naszego forum! Jeden z etatowych pracowników Departamentu Infrastruktury UMWD nawet się z tym nie kryje i w necie pluje na nas jadem. Ciekawe czy robi to po godzinach z własnej inicjatywy, czy w ramach obowiązków służbowych na koszt podatników?
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
kizior11, czyżby Pomieczyński, słynny ex-naczelnik sekcji pasażerskiej w Jeleniej Górze, ex-szef PO tamże? Byłaby to katastrofa dla KD. Dokooptować jeszcze Piecha i będzie komplet żelbetonu DZPR w zarządzie KD.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Zgadzam się z tobą oni takich ludzi potrzebują . Jedni się cieszą a drudzy będą płakać ! .Ciekawi mnie tylko jak długo załoga czyli ludzie którzy naprawdę podtrzymują tą firmę (maszyniści i obsługa ) to wytrzymają .Z tego co wiem 60% maszynistów szuka już innej pracy , po tym jak zabrakło Prezesa dwie czołowe .... robią co chcą z ludźmi (już zaczęli się zwalniać maszyniści + ciągłe szukanie jak tu ukarać i zabrać kasę ludziom którzy pracują rzetelnie.
W KD chodzą pogłoski że to właśnie Pomieczyński ma być prezesem, a co do atmosfery wśród załogi jest podobno właśnie taka że ludzie zaczynaj rozglądać się za pracą gdzie indziej, szefostwo robi sobie z ludźmi co chce. Załogi czają się żeby wyskoczyć w czasie przerwy coś zjeść, bo biuro czeka by karać za opuszczenie miejsca pracy, cała siedziba skraca sobie czas pracy w upały a ma się w poważaniu sygnały załóg że na szynobusach notorycznie nie działa klima, a np w kabinie maszynisty temperatura przekracza grubo ponad 50 st. c, a wypowiedzi dyrektora pana Z. że zatrudni nowych maszynistów (notoryczne braki wśród maszynistów) jak się dopiero kogoś "ustrzeli", nie poprawia tej atmosfery. Podobno jak maszyniście skończyły się godziny i zawołał podmianę i chciał tym samym pociągiem zjechać do Legnicy jako pasażer, panie z biura zasugerowały, że powinien kupić bilet na dalszą drogę. Jestem tylko ciekaw czy marszałek wie że w jego spółce dzieją się takie kwiatki, że już niedługo tymi wszystkimi nowymi pociągami nie będzie miał kto jeździć.
Widzę, że betonowanie KD trwa w najlepsze. Nie rozumiem decyzji władz UMWD. Chcą się pozbyć PR, bo rzekomo są nieudolne, a jednocześnie do zarządu KD wstawiają ludzi z PR, którzy odpowiadają za degradację kolei regionalnej na Dolnym Śląsku. Gdzie tu sens i logika?
UMWD już nawet nie stwarza pozorów normalności w postaci choćby ustawionego konkursu na stanowisko w zarządzie KD, tylko bez ceregieli robi co chce. Czyli że mają nas za kompletnych idiotów! Najwidoczniej nie pasażer a kręcenie lodów jest w KD priorytetem.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Pirat, dorobiliśmy się elit na miarę sowieckiej dziczy, w walonkach i kufajkach, która od przegubów po łokcie imponowała trofiejnymi zegarkami, tak jak dzisiaj Sławuś Nowak.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Widzę, że betonowanie KD trwa w najlepsze. Nie rozumiem decyzji władz UMWD. Chcą się pozbyć PR, bo rzekomo są nieudolne, a jednocześnie do zarządu KD wstawiają ludzi z PR, którzy odpowiadają za degradację kolei regionalnej na Dolnym Śląsku. Gdzie tu sens i logika?
Rzeczywistość w KD przegoniła filmy Barei, bo jest w niej i śmieszno i straszno.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ciekawe jak długo jeszcze dolnośląska wierchuszka PO będzie na siłę "uszczęśliwiać" nas emerytowanym betonem PKP w KD? Miała być nowa jakość na torach, jest stary beton PKP.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ciekawe jak długo jeszcze dolnośląska wierchuszka PO będzie na siłę "uszczęśliwiać" nas emerytowanym betonem PKP w KD? Miała być nowa jakość na torach, jest stary beton PKP.
Dokóki "nie odejdą" na tamten Świat ? Bo stara kadra PKP nie rdzewieje a beton nie kruszeje.
O czym świadczy nie tylko przykład KD ale i KW ( Nitkowski, Wojciński , ect. )
Beatrycze, a propos betonu PKP to przypominam, że w Grupie PKP postawiono na młodzież spoza PKP (tzw. bankomaty). Natomiast odwrotna tendencja jest w lokalnych spółkach samorządowych, gdzie stawia się na beton PKP. I nie dotyczy to tylko KD, ale również KW, gdzie cały dwuosobowy zarząd spółki to starzy pekapiści. Podobnie jest w KM, gdzie 3 z 4 członków zarządu to byli pekapiści. Niebawem rozstrzygnie się "konkurs" na prezesa KŚ i jestem przekonana, że będzie to ktoś z PKP. Wszak i Ślązacy i Wielkopolanie na etapie tworzenia swoich spółek kolejowych jeździli po nauki do Legnicy...
Dlaczego tak się dzieje? Myślę, że są dwa powody. Pierwszy powód naświetlił Pirat, cytuję:
"Władze partyjne UMWD wzorem towarzysza Lenina uważają, że najważniejsze są kadry. Mierne, bierne, ale POsłuszne i wierne."
Drugi powód to kręcenie lodów. Z betonem PKP łatwiej te lody kręcić. Ktoś młody, ambitny, niezależny i nieskażony pekapizmem byłby niewygodny dla lokalnych kacyków partyjnych. Z tego co pamiętam to kogoś takiego pogoniono z KD, zastępując go panią Ładniak z PKP PR. No i teraz macie na dolnośląskich torach to co macie, o czym co jakiś czas donoszą media (ostatnio była afera z hamulcami) i sądowe wokandy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum