Wysłany: 23-07-2013, 09:22 KD oszczędzają na hamulcach pociągów
Koleje Dolnośląskie oszczędzają na hamulcach pociągów
Pracownicy spółki przerywają milczenie i mówią reporterowi Radia RAM o praktykach stosowanych przez pracodawcę. Okazuje się, że przynajmniej od dwóch lat w szynobusach wyłączone są systemy rappid.
- Dzięki temu mechanizmowi tor hamowania może być krótszy nawet o 125 metrów - wyjaśnia Zdzisław Stelmach maszynista, który rozstał się z dolnośląskim przewoźnikiem.
Przedstawiciele Kolei Dolnośląskich przyznają, że w firmie obowiązuje zakaz korzystania z systemu szybkiego hamowania, bo ma to wykluczyć zjawisko ścierania obręczy kół. Szefowie spółki zapewnili na antenie Radia RAM, że wydłużenie drogi hamowania... nie ma wpływu na bezpieczeństwo.
Czy któraś z instrukcji mówi o tym, że ten system obowiązkowo ma być włączony? Bo trudno jest mi sobie wyobrazić, by KD publicznie mówiły o tym, że system jest wyłączony, nie narażając się na karę.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Kulejarz, jeśli pracujesz w KD i nie chcesz być traktowany przez beton jak śmieć to masz tylko dwa wyjścia: zwolnić się, albo czekać aż zwolnią cię dyscyplinarnie, bo w ten sposób pozbywają się niepokornych. W sądach pracy toczyło się i nadal toczy mnóstwo spraw, które KD przegrywają i muszą wypłacać byłym pracownikom wysokie odszkodowania za bezprawne zwolnienie z pracy.
Generalnie załoga KD jest zastraszona i zahukana. Mają na przykład bezwzględny zakaz udzielania się na tym forum! Moi znajomi odwalają swoje, bo gdzieś muszą zarobić na życie, ale z pracy w KD nie są zadowoleni. Dobrze ma tylko biurwistyczna sitwa na Wojska Polskiego, która oszczędza na hamulcach a tym samym na bezpieczeństwie pasażerów, ale nie żałuje publicznych pieniędzy na swoje wysokie wynagrodzenia, wypasione premie i nowe samochody służbowe!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Cóż...
Dopiero gdzieś czytałem, że jakiś dym im poszedł z Impulsa, teraz to wychodzi na jaw. Myślę, że praca pracą. Wiadomo, że teraz o nią ciężko, ale nie wyobrażam sobie, żeby siebie i ludzi narażać, bo mi każą. Gdzieś są chyba jednak granice zdrowego rozsądku. A jak by im kazali z okna skoczyć to też by skoczyli?
Kulejarz, nie uwierzysz, ale są tacy co by się dali pokroić za KD. To są skutki medialnej propagandy sukcesu i indoktrynacji wewnątrz KD. Przecież beton KD zorganizował sobie mikolską bojówkę, która na facebooku walczy z tym forum, ze szczególnym uwzględnieniem mojej skromnej osoby. Do tego stopnia jestem dla nich niewygodna, że wypytują w środowisku o mnie, o moją rodzinę, o dane rejestrowe mojej firmy. Mam na to dowody! Nie udało się im namierzyć mnie po adresie IP to kombinują w ten sposób...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Rogerson, w KD nie takie numery robią. Gdyby to wszystko opisać, nikt by nie uwierzył. Zapewniam!
Wiesz numery numerami, ale "grzebanie" przy układzie hamulcowym to jest bardzo poważna sprawa i dlatego chciałbym wiedzieć, czy któraś instrukcja nakazuje używanie tego systemu, czy też nie.
Nie chcę wyjść na MiKola czy fanatyka KD ale... to akurat nie jest głupi pomysł. Biorąc pod uwagę jak często są serwisowane lubuskie SZT, to UM w Zielonej Górze też powinien rozważyć opcję nakazania PR ZG wyłączenia tej funkcji.
Nie znam się na taborze kolejowym, ale skoro producent zainstalował system hamowania poprawiający bezpieczeństwo to ten system powinien być używany a nie wyłączany. Na bezpieczeństwie ludzi nie wolno oszczędzać! W końcu KD to nie prywatny folwark tylko spółka samorządowa utrzymywana z naszych podatków.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
A ja mam pytanie z innej beczki. Czy KD uzyskało zgodę UTK na taką inicjatywę? Można tak sobie po prostu wyłączać hamulce, bo wpadło się na genialny pomysł oszczędnościowy?
Pytanie do znawców tematu: gdyby system szybkiego hamowania (rappid) był aktywny to czy można by uniknąć tego typu zdarzeń?
Jeśli władze KD świadomie narażają życie ludzi to trzeba złożyć do prokuratury odpowiednie zawiadomienie, byleby tylko nie była to prokuratura legnicka, gdyż ta zamiast ścigać przekrętaczy z KD, ściga internautów ujawniających przekręty w KD.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Rogerson, w KD nie takie numery robią. Gdyby to wszystko opisać, nikt by nie uwierzył. Zapewniam!
Wiesz numery numerami, ale "grzebanie" przy układzie hamulcowym to jest bardzo poważna sprawa i dlatego chciałbym wiedzieć, czy któraś instrukcja nakazuje używanie tego systemu, czy też nie.
Z pewnością taki obowiązek wynika z zapisów instrukcji użytkowania pojazdu sporządzonej przez producenta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum