Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
KD oszczędzają na hamulcach pociągów
Autor Wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 24-07-2013, 15:31    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że nie są głupi jeśli zaprzestali stosowania nastawienia R to na pewno mają poprawki do instrukcji wprowadzone.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 24-07-2013, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Noema, znów ściągasz na siebie gniew polskiej prokuratury. W końcu nawet niemiecki IP nie uchroni Cię przed zemstą betonu KD. Apeluję o rozsądek w wypowiedziach! Prokuratura Rejonowa w Legnicy i Komenda Miejska Policji w Legnicy (ta nawet za mną się uganiała!) oraz Sąd Rejonowy w Legnicy naprawdę mają już dość i Kolei Dolnośląskich i naszego forum. Proszę o merytoryczną dyskusję, z uwzględnieniem starej dobrej zasady: "nie ruszaj gówna, bo śmierdzi!".

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 24-07-2013, 22:51    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A ten szynobusowy rappid to to samo, co wagonowy rapid? Zaznaczam, że nie bronię KD.

Jak najbardziej Exclamation

Cytat:
Na babski rozum hamulec z wysokim stopniem hamowania (rapid) zbędny jest w szynobusach, które jeżdżą z małą prędkością, np. na linii żagańskiej, ale już na linii zgorzeleckiej, gdzie szynobusy mogą rozwijać prędkość 120 km/h taki system jest konieczny. Mam rację?

Instrukcja Cw-1 (Mw 56)
Wysoki stopień hamowania. - Stosowany w hamulcu szybko działającym w pojazdach z napędem i wagonach osobowych wyższy stopień ciśnienia sprężonego powietrza w cylindrze hamulcowym, umożliwiający skrócenie drogi hamowania. W pojazdach z hamulcem klockowym przy spadku prędkości do około 50 km/h następuje samoczynne wyłączenie wysokiego stopnia hamowania, a w pojazdach z hamulcem tarczowym wysoki stopień pozostaje włączony aż do zatrzymania pojazdu. Wysoki stopień hamowania bywa niekiedy nazywany „rapidem". Patrz również: nastawienia hamulca.

Cytat:
Nie opublikują, bo w KD wszystko jest tajne przez poufne! Pracownicy nie mają nawet dostępu do regulaminu organizacyjnego spółki i regulaminu wynagradzania, a jest to bardzo ciekawa lektura! No chyba, że dobiją się do kadrowej i stanowczo zażądają wglądu do regulaminu. No ale wtedy swoją dociekliwością narażą się sitwie, takie osoby znajdą się na wylocie.

Noema, nie może być poufne. Jeżeli w KD działają organizacje związkowe lub "Rada Pracownicza" to na podstawie Ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych to wszelkie Regulaminy muszą być konsultowane ze związkami zawodowymi. A w przypadkach kadrowych muszą być powiadomieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-07-2013, 23:55    Odpowiedz z cytatem

Hamulce to podstawa, a skoro ta sprawa jest niejasna to strach jeździć pociągami KD. Rolling Eyes

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-07-2013, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Temat niezwykle poważny - mówię to jako osoba, która cudem przeżyła katastrofę pod Szczekocinami, która była następstwem rażących zaniedbań kolejarzy z PKP PLK - a dwa wiodące, prorządowe brukowce kolejowe ("Rynek Kolejowy", "Kurier Kolejowy") milczą! Obudźcie się wreszcie panowie redaktorzy i przestańcie ciągle pieprzyć o Nowaku i Pendolino tylko zajmijcie się poważnymi tematami, a nie pierdołami!

Sprawa hamulców w taborze pasażerskim i zasad bezpieczeństwa powinna być tematem wiodącym na portalach kolejowych, zwłaszcza w świetle wczorajszej katastrofy kolejowej w Hiszpanii, w której zginęło 77 osób!


_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 25-07-2013, 13:20    Odpowiedz z cytatem

Zdaję sobie sprawę, że poruszony temat jest bardzo istotny i poważny. Ale nurtuje mnie kilka pytań, a mianowicie, dlaczego użytkownicy, którzy piszą jakie to wielkie zagrożenie, jaki skandal nie złożą stosownego zawiadomienia do prokuratury, pokrzykiwanie na forum i święte oburzenie nic nie da. Po drugie zauważyłem, że użycie tych specjalnych hamulców jest uzasadnione przy V pow. 50 km/h z tego co wiem są takie trasy obsługiwane przez KD min. linia zgorzelecka, ale nie na wszystkich pojazdy KD osiągają tę "zawrotną" prędkość, więc może problemu nie ma bo owe "turbo hamulce" są wyłączane na tych ostatnich trasach. Ja tego nie wiem zadaję pytania nie przywdziewając szat eksperta. Po trzecie czy ktoś zna/ ma dostęp do instrukcji bezpieczeństwa czy innych aktów wewnętrznych regulujących tę kwestię? Może to rozwiałoby wątpliwości. Nie jestem adwokatem ani KD ani nikogo innego chłodno patrząc na temat próbuję zrozumieć niektóre postawy. Najłatwiej zrobić rajban pytanie czy to coś da? Jeżeli ktoś z piszących o skandalu, zagrożeniu widzi je niech coś z tym zrobi. Bo jeżeli faktycznie istnieje zagrożenie zdrowia i życia ludzkiego i jest ono realne to winni uchybień winni ponieść konsekwencje.

@Victoria - rozumiem Twoją postawę, Ty byłaś ofiarą ja stałem po drugiej stronie pomagając tym którzy ucierpieli ale porównywanie katastrofy pod Szczekocinami do "hamulcowych oszczędności" uważam za przesadzone.

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-07-2013, 13:31    Odpowiedz z cytatem

iploxi, aby złożyć zawiadomienie do prokuratury trzeba mieć jakieś podstawy, dowody. Na dzień dzisiejszy wiemy tyle ile podało Polskie Radio Wrocław, a to jeszcze żaden dowód. Uważam, że stosowne służby (prokuratura, UTK) powinny zbadać tę sprawę z urzędu, nie czekając na oficjalne zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub na jakiś wypadek.

Na przestrzeni paru ostatnich lat osobiście złożyłam kilka zawiadomień do prokuratury i CBA, wskazując na nieprawidłowości w spółkach kolejowych. Niektóre sprawy upolityczniona prokuratura zamiotła pod dywan i nikomu w PKP włos z głowy nie spadł. Składanie zawiadomienia na KD do legnickiej prokuratury uważam za bezcelowe z wiadomych względów, ale mogę obiecać, że jeśli internauci dostarczą mi jakieś kwity, informacje itp. to złożę takie zawiadomienie do nadrzędnej Prokuratury Apelacyjnej we Wrocławiu, z wnioskiem o wyłączenie ze sprawy prokuratury legnickiej, jako stronniczej, gdyż przegrała z nami sprawę w legnickim sądzie, która to sprawa dotyczyła zarządu KD.

Osoby posiadające wiedzę na ten temat mogą pisać do mnie na PW lub na adres e-mail forum. Wszystkim zapewniam dyskrecję i anonimowość!

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 25-07-2013, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Victoria, zgodnie z art. 303 k.p.k. jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, wydaje się z urzędu lub na skutek zawiadomienia o przestępstwie postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie - na tym etapie prowadzący sprawę ustala czy do popełnienia przestępstwa doszło. Nadto zawiadomienie można złożyć do dowolnej Prokuratury załączając wniosek o wyłączenie właściwej miejscowo Prokuratury z uwagi na podejrzenie o jej stronniczość - w sumie dowodem na to byłoby samo postępowanie prowadzone w sprawie użytkowników forum.
Składając zawiadomienie nie trzeba mieć dowodów, wystarczy "uzasadnione podejrzenie" a takim jest choćby wypowiedź dyrektora technicznego KD.

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-07-2013, 14:08    Odpowiedz z cytatem

iploxi, masz rację, ale dla mnie punktem zaczepienia będzie instrukcja KD dotycząca obsługi i utrzymania hamulców pojazdów kolejowych. Taką instrukcję zatwierdzoną przez UTK posiada każdy przewoźnik kolejowy. Jeśli okazałoby się, że słowa dyrektora technicznego KD są sprzeczne z tą instrukcją, wtedy ich mamy. Jeśli natomiast postępują zgodnie z instrukcją zatwierdzoną przez UTK to nic na nich nie mamy.

O upublicznienie tej instrukcji zaapelował Pirat:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=297177#297177

Dodam, że taka instrukcja obowiązująca w PKP IC jest dostępna w internecie!

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-07-2013, 14:55    Odpowiedz z cytatem

Przed chwilą w "Wydarzeniach" na Polsacie mówili o hamulcach w taborze KD. Wypowiadał się jeden z maszynistów. Sprawą zainteresował się UTK, który przeprowadzi kontrolę w KD.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-07-2013, 15:43    Odpowiedz z cytatem

UTK sprawdza procedury hamowania w KD

Po doniesieniach zwolnionych pracowników Kolei Dolnośląskich, Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził u przewoźnika działania monitorująco-sprawdzające, dotyczące stosowania w szynobusach systemu rappid.

Na antenie Radia Wrocław były pracownik Kolei Dolnośląskich zdradził, że w eksploatowanych przez spółkę autobusach szynowych, od dwóch lat wyłączany jest dodatkowy system hamowania rappid. Według relacji byłego pracownika, stosowanie systemu rappid powoduje szybsze zużywanie się zestawów kołowych w szynobusach PESY.

Po tych doniesieniach, Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził w KD działania monitorująco sprawdzające, aby ustalić, czy rzeczywiście przewoźnik unika stosowania systemu rappid i zabrania maszynistom korzystania z niego.

- Działania polegały m.in. na przeprowadzeniu dwóch przejazdów technicznych, przeglądzie dokumentacji oraz na rozmowie z kierownictwem spółki na temat stosowania systemu rappid – tłumaczy Maciej Domański, rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego.

Zarząd Kolei Dolnośląskich zaprzeczył, jakoby zabraniał stosowania systemu. Inspektorzy UTK nie wykryli w szynobusach PESY ingerencji mechanicznej, po której system byłby nieczynny.

– W sprawdzonych szynobusach na pulpitach sterowniczych był sprawny przycisk systemu rappid. Zaś na pudłach wagonów była informacja o tym, w jakich sytuacjach zalecane jest stosowanie tego systemu – opowiada Domański.

Pracownicy UTK mają jeszcze do sprawdzenia przekazaną przez KD dokumentację techniczną. Po jej analizie Urząd przygotuje wnioski z przeprowadzonych działań, oraz podejmie decyzję, czy należy w KD przeprowadzić kontrolę.

źródło: Kurier Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

AMD Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Kwi 2013

PostWysłany: 25-07-2013, 16:39    Odpowiedz z cytatem

" Działania polegały m.in. na przeprowadzeniu dwóch przejazdów technicznych, przeglądzie dokumentacji oraz na rozmowie z kierownictwem spółki na temat stosowania systemu rappid – tłumaczy Maciej Domański, rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego.

Zarząd Kolei Dolnośląskich zaprzeczył, jakoby zabraniał stosowania systemu. Inspektorzy UTK nie wykryli w szynobusach PESY ingerencji mechanicznej, po której system byłby nieczynny."

Przecież dyrektor do spraw technicznych KD osobiście na antenie Radia Wrocław potwierdził, że już około 2 lata temu takie zalecenie (zalecenie dotyczące niestosowania systemu rappid)) zostało maszynistom wydane. Co to za matrix?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 25-07-2013, 16:47    Odpowiedz z cytatem

AMD, dokładnie! Też zwróciłam na to uwagę. Beton KD co innego mówi dziennikarzom, co innego kontrolerom z UTK. Nie przykładałabym dużej wagi do działań kontrolnych UTK w KD, ponieważ tak zamącą, że żadnych nieprawidłowości nie wykażą. Już była jedna kontrola UTK w KD zimą 2009/2010, której wyniki okazały się druzgocące dla kierownictwa KD. Ówczesny dyrektor techniczny, który później został zdegradowany, ponoć z rozpaczy rwał sobie włosy z głowy. Sprawę udało się zatuszować decyzją POlityczną, a protokół z tamtej kontroli został ukryty. Jakiś czas później prezeska Ładniak zatrudniła w KD dwoje pracowników wrocławskiego oddziału UTK. Przypadek czy deal?

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-07-2013, 00:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
- Działania polegały m.in. na przeprowadzeniu dwóch przejazdów technicznych, przeglądzie dokumentacji oraz na rozmowie z kierownictwem spółki na temat stosowania systemu rappid – tłumaczy Maciej Domański, rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego.

A może by tak przedstawiciele UTK przeprowadzili jeszcze rozmowy z maszynistami? Koniecznie bez udziału ich przełożonych!

Cytat:
Zarząd Kolei Dolnośląskich zaprzeczył, jakoby zabraniał stosowania systemu.

Może i oficjalnie nie zabraniał, ale na pewno zalecał, co potwierdził dyr. techniczny KD. Zalecenie przełożonego jest równoznaczne z poleceniem służbowym! Na kolei nie może być dowolności interpretacji przepisów.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

franciszek10574 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2007

PostWysłany: 26-07-2013, 06:24    Odpowiedz z cytatem

Śledząc temat najbardziej śmieszy mnie wypowiedz pani rzecznik bo to co ona mówi o hamulcach i stosowaniu systemu "rapit"to ta pani już nie powinna pracować na tym stanowisku.Informacja dla wszystkich którzy wypowiadają się na temat hamulców-rodzaj oraz jakie hamulce i ich stosowanie mówi tzw.DTR czyli dokumentacja techniczno- ruchowa.Hamulec raid włącza się samoczynnie po przekroczeniu pewnej prędkości i też wyłącza się samoczynnie,lecz można go wyłączyć bezpiecznikiem ale w takim przypadku powinno stosować się inny procent hamowania,i zmniejszona szybkość,ponieważ na każdy odcinek trasy na jaką jest wyprawiany pociąg powinno się zrobić kartę hamulca a tam są pewne pola do wypełnienia jak masa hamująca procent wymaganej masy hamującej i rzeczywista masa hamująca.Taka kartę podbija i podpisuje rewident,maszynista i kierownik pociągu.Podejrzewam że wyłączenie systemu rapid nastąpiło w momencie kiedy to zauważono że zestawy kołowe w szynobusach KD zaczęły się plastrami rozwarstwiać.UTK nic nie wskóra jeżeli karta próby jest prawidłowo wypełniona i podpisana chyba że wpadnie im w ręce pismo zakazujące stosowania systemu rapid lub zdecydowana riposta maszynistów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl