Rewitalizacja linii Przybówka – Jasło z dofinansowaniem.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z zarządem województwa podkarpackiego na dofinansowanie rewitalizacji odcinka linii kolejowej Przybówka – Jasło oraz na przebudowę mostu w miejscowości Czudec nad Wisłokiem.
Celem robót wykonywanych na linii Rzeszów - Jasło jest likwidacja ograniczeń prędkości oraz przywrócenie sprawności technicznej wyeksploatowanych elementów infrastruktury, dla poprawy bezpieczeństwa jazdy pociągów i komfortu podróżowania.
Roboty budowlane będą obejmowały : przebudowę układu torowego, wymianę nawierzchni, budowę nowych peronów, remont obiektów inżynieryjnych (przepustów, mostów, wiaduktów), przebudowę przejazdów kolejowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń elektroenergetycznych.
Realizacja przedsięwzięcia przewidziana jest w latach 2013 -2014.
Roboty rewitalizacyjne wykonywane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013. Projekt będzie współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Osi Priorytetowej 2 „Infrastruktura Techniczna”.
Dofinansowanie ze środków EFRR wynosi ponad 36,5 mln zł (co stanowi nie więcej niż 71,92 proc. wydatków kwalifikowanych). Całkowita wartość projektu to 62,6 mln zł.
Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji trasy Przybówka – Jasło, na linii kolejowej z Rzeszowa do Jasła został ogłoszony w grudniu 2012 roku. Otwarcie ofert planowane jest na koniec stycznia 2013 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację odcinka Przybówka – Jasło i przebudowę mostu kolejowego na odcinku Babica – Czudec na linii kolejowej Rzeszów – Jasło. Wykonawcą umowy jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo „UNITOR B” oraz Infra SILESIA i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych, które zaprojektuje i wykona roboty budowlane za kwotę 52 273 906,53 zł brutto. Zakończenie i rozliczenie projektu zaplanowane jest do 30.09.2014 r.
Inwestycja uzupełnia rewitalizację linii kolejowej Rzeszów – Jasło prowadzonej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. W 2013 roku PKP Polskie Linie Kolejowe zakończą roboty obejmujące wybrane odcinki na tej linii od stacji Rzeszów Główny do stacji Boguchwała oraz od stacji Czudec do mijanki Przybówka o łącznej długości blisko 41,5 km.
Kolejna inwestycja, polegająca na poprawie stanu odcinka Przybówka – Jasło i mostu kolejowego pomiędzy Babicą a Czudcem, umożliwi skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 16 minut oraz zwiększenie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do
80 i 100 km/h. Obecnie na linii występują liczne ograniczenia prędkości do 60, 40, a nawet do 30 km/h. Zgodnie z umową, rewitalizacji będzie podlegał odcinek o łącznej długości ok. 17 km. Kompleksowa wymiana toru na szlaku Przybówka – Jasło i zastosowanie nawierzchni bezstykowej, poprawi nie tylko stan linii, ale jednocześnie wpłynie na ograniczenie hałasu. W ramach projektu przewidziana jest też przebudowa dwóch przystanków: Wojaszówka i Szebnie. Przystanki te zyskają m.in. nowe perony, umożliwiające również korzystanie z nich przez osoby z ograniczoną sprawnością ruchową. Poprawi się bezpieczeństwo na 19 przejazdach kolejowych i na jednym przejściu dla pieszych oraz na 30 obiektach inżynieryjnych (w tym na 5 mostach, 1 wiadukcie i 24 przepustach).
Inwestycja realizowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego według projektu o nazwie: ”Rewitalizacja odcinka Przybówka – Jasło oraz przebudowa mostu w km 18,837 linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło w ramach RPOWP na lata 2007-2013”. Projekt będzie współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Osi Priorytetowej 2 „Infrastruktura Techniczna”.
Jak podaje „Polskie Radio Rzeszów”, od 1 sierpnia po długiej przerwie pociągi ponownie pojadą z Rzeszowa do Strzyżowa. Kończy się kolejny etap remontu linii kolejowej do Jasła. Od początku przyszłego miesiąca Przewozy Regionalne uruchamiają dwie pary pociągów, które będą kursowały do Strzyżowa. Dalej w kierunku Jasła nadal obowiązywała będzie autobusowa komunikacja zastępcza – informuje „Polskie Radio Rzeszów”.
Do końca listopada prowadzone będą prace na linii Rzeszów-Jasło. Remont tej trasy planowo ma się zakończyć w przyszłym roku. Jak podaje „Polskie Radio Rzeszów”, efektem prac m.in. wymiany torów, modernizacji mostów i wiaduktów będzie znaczne skrócenie czasu podróży z Rzeszowa do Jasła.
Pułtuś, to fakt, bo powinno być maksymalnie pół godziny, ale sprawdź aktualne prędkości na linii wykazie prędkośći PLKi. Może nie ma tam jeszcze wprowadzonych nowych prędkości po modernizacji i rozkłąd jest na starych?
[ Dodano: 17-09-2013, 17:38 ]
Moim zdaniem, bardzo dobry komentarz z forum RK na temat tego dziadowania, zwanego szumnie modernizacją:
"Ta modernizacja jest warta funta kłaków.
Po pierwsze od Rzeszowa do Przybówki powinny być dwa tory, zelektryfikowane. Geometria ustawiona na r min-700-750m i v 120. W Przybówce rozjazd i jeden tor zelektryfikowany do Jasła, przynajmniej v100, drugi tor przez Ustrobną wzdłuż Wisłoka i do Krosna. Drugi tor z Jasła do Krosna po południowej części Jasiołki też do elektryfikacji. Minimum v100 gdzie się da. Od Krosna do Sanoka też elektryfikacja, bite v120 przynajmniej dwutorowa na połowie długości.
Wówczas taki projekt tworzył by kręgosłup dla całego pasa podkarpackiego. Rzeszów-Krosno ok 65-70 km w 45 minut. Rzeszów-Sanok w 70 minut. Rzeszów-Zagórz ok 75 minut.
Dla linii Warszawa-Radom-Starachowice-Ostrowiec-Sandomierz-Tarnobrzeg-Rzeszów (i tylko w tych miastach postoje), dało by radę zrobić w 3:15. Do Sanoka/ Zagórza w 4:30."
13 stacji i przystanków zyskało nowe perony, które dostosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych. Podniesiono poziom bezpieczeństwa na kilkudziesięciu przejazdach kolejowo-drogowych oraz mostach i wiaduktach. Przebudowane zostaną kolejne tego typu obiekty, w tym most kolejowy między Babicą a Czudcem.
Dobiega końca rewitalizacja linii Rzeszów - Jasło, na odcinku od stacji Rzeszów do stacji Boguchwała oraz od stacji Czudec do mijanki Przybówka. PKP PLK kontynuują prace na odcinku Przybówka – Jasło.
Na trasie do Jasła, na siedmiu stacjach i pięciu przystankach zmienił się układ torowy, do którego dopasowane zostały nowe urządzenia. Usprawni to prowadzenie ruchu kolejowego na linii podkarpackiej, a nowe perony z wyposażeniem dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową staną się bardziej przyjazne. Poprawiło się również bezpieczeństwo na 58 przejazdach kolejowo-drogowych oraz na 24 obiektach inżynieryjnych: wiadukcie, mostach i przepustach.
W ramach kolejnej inwestycji przebudowane będą jeszcze dwa przystanki, które również zyskają nowe perony przystosowane dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Bezpieczeństwo ruchu kolejowego, które dla PKP PLK jest priorytetem, poprawi się na kolejnych 19 przejazdach oraz na 30 obiektach inżynieryjnych.
Rewitalizacja linii Rzeszów – Jasło przywróci sprawność techniczną wyeksploatowanej infrastruktury, podniesie poziom bezpieczeństwa oraz umożliwi skrócenie czasu jazdy o ok. 16 minut i zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 80 i 100 km/h .
Inwestycje na linii kolejowej Rzeszów – Jasło realizowane są z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego w ramach dwóch projektów:
"Poprawa dostępności linii kolejowej, poprzez przebudowę niektórych elementów infrastruktury kolejowej na odcinkach linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło w ramach RPOWP na lata 2007 2013”. Całkowita wartość projektu to 160 722 434,93 PLN brutto.
„Rewitalizacja odcinka Przybówka – Jasło oraz przebudowa mostu w km 18,837 linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło w ramach RPOWP na lata 2007-2013”.Całkowita wartość projektu wynosi 62 644 816,23 PLN.
Projekty te są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 2 „Infrastruktura Techniczna”.
Z 21.X: na stacji Targowiska (l. 108) poskładane podkłady betonowe. Widać że coś robiono na staji, bo wjazd od strony Krosna wygląda na nowy. Już tam jakiś czas temu coś dłubali. Ale zostało ręczne przekładanie zwrotnic. Czy to też będzie modernizowane?
Wyższy poziom bezpieczeństwa na 77 przejazdach kolejowo-drogowych oraz na 54 obiektach inżynieryjnych, większa prędkość i krótszy czas jazdy, to uzyskiwane efekty prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizacji linii kolejowej Rzeszów – Jasło.
Od kwietnia 2014 r. kontynuowane są prace inwestycyjne na torach między Przybówką a Jasłem oraz w Czudcu na linii kolejowej Rzeszów – Jasło. Obejmą między innymi 30 obiektów inżynieryjnych oraz 19 przejazdów kolejowo-drogowych.
W wyniku dotychczasowych prac rewitalizacyjnych na linii Rzeszów – Jasło, 12 stacji i przystanków zyskało już nowe, bardziej przyjazne dla podróżnych perony, m.in. Rzeszów Staroniwa, Boguchwała, Czudec, Strzyżów n/Wisłokiem, Dobrzechów, Frysztak, Przybówka, Zaborów, Kalembina.
Do zmienionego układu torowego dopasowane zostały nowe urządzenia, usprawniające prowadzenie ruchu na podkarpackiej linii. Poziom bezpieczeństwa jest wyższy na 58 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. Rzeszowie, Babicy, Żarnowej oraz na 24 obiektach inżynieryjnych - wiadukcie, mostach i przepustach.
Rewitalizacja linii kolejowej Rzeszów – Jasło przywraca sprawność techniczną wyeksploatowanej infrastruktury, podnosi poziom bezpieczeństwa oraz umożliwi szybsze kursowanie pociągów pasażerskich. Czas przejazdu z Rzeszowa do Jasła będzie krótszy o około 35 minut.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 2 „Infrastruktura Techniczna”.
Przejeżdżałem w ostatnią niedzielę, widać że wjazd do Targowiska od Krosna ładnie na betonach, ale widzę że nastawni nie ruszają i nadal wszystko na wajchach. Czy SRK też będzie robione, czy zostaje jak było za CK Monarchii?
03.04.2014-ET 05 pisał..Ciekawe czy skończą do 2050 roku.....?W tym roku pciagi napewno nie pojadą,roboty się ślimacza,np za Przybówką szyny rozchodza się na boki,doły pokopane żywej duszy,masakra!Pytam gdzie ci fachowcy,od kolei?szkoda gadac tu zawsze będzie dzidostwo
[ Dodano: 27-07-2014, 20:27 ]
może ktoś ma info,czy pojadą osobowe od wrzesnia Rzeszów-Strzyżów?
[ Dodano: 05-08-2014, 13:13 ]
Jednak pojadą!5 par do Strzyżowa,2 pary do Przybówki,dalej za Przybówką rozkopane i nic się nie dzieje
[ Dodano: 01-09-2014, 17:43 ]
Dzisiaj jechałem ze Strzyżowa do Rzeszowa odj 12.47 ponad półtorej godziny zamiast 43minut wg rozkładu.Szynobus defektował kilka razy-miał problemy z ruszaniem.O 14.39 odjechał do Strzyżowa.Jak wracałem o 15.38....to stał zdefektowany w Boguchwale....
[ Dodano: 10-09-2014, 18:39 ]
Pytanie do Przewozów Regionalnych...co się dzieje z przewozami na trasie Rzeszów-Przybówka?....Od 01.09 od momenty pojawienia sie rozkładu jazdy,pociągi w tej relacji jadą opóżnione,lubodwołane,zapełnienie prawie 0 nie licząc personelu kolejowego.Nikt się tym nie interesuje,ludzie narzekają na kolej liczyli na nią!Poco te szynobusy jadą,prawie puste od czasu do czasu o czasie.24.07.2013..Sympatyk pisało o modernizacji tej trasy,o ..własnie o czym pisał. Rok minoł,minie nastepny nastepny,dalej bedzie tak samo-byle jak!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum