Zarząd PKP S.A. podjął decyzję o zamknięciu bez rozstrzygnięcia procesu prywatyzacji Spółki „TK Telekom” spółka z o.o.
PKP S.A. prowadziło równoległe negocjacje z trzema podmiotami: konsorcjum Hawe i Polpager, GTS, oraz Netią.
Wznowienie procesu sprzedaży Spółki planowane jest w ciągu 6 miesięcy.
PKP wstrzymuje proces prywatyzacji spółki TK Telekom. Powodem są niesatysfakcjonujące oferty sprzedaży jakie wpłynęły do właściciela za 100 proc. akcji TK Telekom – podały dziś Polskie Koleje Państwowe w komunikacie
Proces nie został jednak odwołany. - Intencją PKP jest wznowienie procesu w ciągu 6 miesięcy – podała państwowa firma.
Postanowiliśmy dostosować strukturę TK Telekom do potrzeb inwestorów, którzy reprezentowali wyłącznie branżę telekomunikacyjną. Chodzi o ujednolicenie przedmiotu działalności TK Telekom, wyłączenie ze struktury działalności innej niż telekomunikacyjna – mówi Jakub Karnowski, prezes PKP, cytowany w komunikacie.
Właściciel telekomunikacyjnej firmy zapowiada tez zmiany w jej strukturze, które mają doprowadzić do podniesienia wycen TK Telekom.
Pieprzenie - chodzi tylko i wyłącznie o redukcję zatrudnienia. Już się pojawiły jakieś informacje o PDO. Przygotują pewnie grunt dla nowego właściciela - a on dokończy sprawę.
Śmiać mi się chce z tego co czytam bo mam wrażenie, że to jakiś żart!
Jak sądzicie co to oznacza "Postanowiliśmy dostosować strukturę TK Telekom do potrzeb inwestorów"?
Przecież to oczywiste, że chodzi o bardzo dużą redukcję zatrudnienia.
1 lutego Pan Gawin wystosował pismo do Hawe na temat co się stanie jeśli TK zostanie sprzedane bez paktu i nagle 4 dni później ogłoszenie, że będzie dostosowana struktura do potrzeb inwestorów... co to oznacza? proste redukcje zatrudnienia, Hawe nie chce się bujać z ludźmi tylko zostawił to na głowie PKP czyli zapewne PKP musi zrobić restrukturyzację Spółki czyli redukcję zatrudnienia.
Już dziś na korytarzach mówiło się o PDO co pisał wcześniej michu77 ale również na temat redukcji zatrudnienia o około 50%!!!
Niestety z przykrością mogę wyciągnąć wnioski, że zbliża się koniec TK Telekom i będzie tak samo "widowiskowy" jak PNI.
Gratuluje Wam PKP - jesteście mistrzami ciekawe kto Wam będzie usługi świadczył ale czy Was to w ogóle interesuje?
Ważne aby kaska była....
Pewnie jeszcze chodzi o wydzielenie małego działu utrzymania infrastruktury radiowo-telekomunikacyjnej dla kolei który może zostanie wcielony do struktur PLK, a reszta ludzi na bruk.
"..Netia ocenia, że potencjalne akwizycje, w tym ewentualne kupno TK Telekom, nie powinny przeszkodzić w wypłacie przez spółkę dywidendy w 2014 roku - poinformował w czwartek prezes Netii, Mirosław Godlewski.
Prezes Godlewski pytany o to czy potencjalne akwizycje, w tym powrót do procesu sprzedaży TK Telekom, może zagrozić planowanej wypłacie dla akcjonariuszy w 2014 roku odpowiedział: "To wszystko zależy od skali akwizycji, ale przy spodziewanej przez nas skali transakcji typu TK Telekom nie zachwiałyby one naszą zdolnością do wypłaty tej dywidendy..."
Jeszcze jeden link
Wielce panujący miłościwy prezes Karnowski skarży się Rynkowi Kolejowemu, jak to związkowcy mieli czelność upomnieć się o prawa pracowników:
"....wysyłanie informacji o pakiecie pracowniczym przez związkowców inwestorowi, który nie ma nawet wyłączności na negocjacje (czyli Hawe) nie służy negocjacjom w decydującej fazie..."
Prezesunio myślał, że spółkę sprzeda a Hawe powie stronie społecznej: kupiliśmy firmę bez żadnych zobowiązań, wszelkie pretensje proszę kierować do sprzedającego. I byłoby po ptakach
Całość
tutaj
Gdyby TK Telekom był moją własnością, sprzedałbym go za najwyższą cenę – mówi Jakub Karnowski, prezes PKP S.A.
W ostatnim czasie mieliśmy do czynienia z bezprecedensowym przecenieniem wszystkich aktywów telekomunikacyjnych. W ciągu ostatnich trzech miesięcy indeks WIG-Telekomunikacja spadł o 30 proc. To nie pozostało bez wpływu na TK Telekom.
Z tego powodu nie jesteśmy dziś w stanie sprzedać tej spółki za kwotę, którą początkowo zaplanowaliśmy i dlatego wstrzymaliśmy cały proces. Obecnie chcemy zwiększyć atrakcyjność spółki, by uzyskać za nią jak najlepszą cenę.
Uważam, że ta firma w Grupie PKP będzie miała trudniejsze warunki rozwoju niż u innego właściciela.
już dawno nic o TK się nie pisze, choć wiele wg tego co widzę się dzieje, niestety nie najlepszego. Ale nie ma co narzekać, tylko trzeba działać i zadawać pytania:
1. czy jest to możliwe aby Pan Radosław Sułek - pełnomocnik zarządu TK Telekom , jest jednocześnie dyrektorem projektu (nie wiadomo jakiego) w PKP SA. Czy z tego tytułu bierze podwójna pensję w TK i PKP?
2. Czy Pan Prezes Michał Hamryszak jest także dodatkowo Dyrektorem Projektu w PKP SA i czy bierze podwójną pensję, członka zarządu w TK i dyrektora w PKP?
Kochani Związkowcy, proszę dowiedzcie się prawdy.
[ Dodano: 08-07-2013, 11:22 ]
Z portalu Linkedin
Michal Hamryszak's Experience
CEO
TK Telekom
Government Agency; 1001-5000 employees; Telecommunications industry
June 2012 – Present (1 year 2 months)
Manager
PKP S.A.
Public Company; 10,001+ employees; Transportation/Trucking/Railroad industry
April 2012 – Present (1 year 4 months) Warsaw, Masovian District, Poland
Radoslaw Sulek's Experience
Project Director
PKP S.A.
May 2012 – Present (1 year 3 months) Warsaw Area, Poland
No i karuzela znów ruszy.
Polskie Koleje Państwowe SA (PKP), które w lutym wstrzymały prywatyzację spółki telekomunikacyjnej TK Telekom podały, że chcą ponownie ruszyć z tym procesem w przyszłym roku, wcześniej jednak wydzielając ze spółki część remontowo-budowlaną. 'Obecnie trwają prace nad restrukturyzacją TK Telekomu, której celem jest wyłączenie części budowlano-utrzymaniowej ze struktury spółki' - poinformował Reutera rzecznik PKP SA Mirosław Kuk. 'To zwiększy atrakcyjność spółki we wznowionym procesie sprzedaży, który ruszy w 2014 roku' - dodał. Analitycy wyceniali TK Telekom na 400 milionów złotych. PKP posiada 48 procent udziałów w spółce, a reszta należy do skarbu państwa.
Telekomunikacyjna spółka, która jest właścicielem 6000 kilometrów kabli światłowodowych i 22.000 kilometrów kabli miedzianych w przeszłości wzbudziła zainteresowanie kilku firm z branży. W czasie pierwszego przetargu na TK Telekom negocjacje w sprawie przejęcia prowadziły Hawe SA wspólnie z IT Polpager oraz GTS i Netia SA.
źródło: inforail
telekomowiec, czyli wynika z tego, że rząd chce sprywatyzować wyłącznie kable, czyli to co najcenniejsze w TK Telekom. Resztę upchnie się do PKP PLK.
Przypominam, że kolejowe światłowody to jedyna sieć światłowodowa pozostająca jeszcze w polskich rękach. Rząd, który chce się tego pozbyć za kilka judaszowych srebrników powinien gnić w pierdlu za zdradę interesu narodowego! Głosujcie dalej na PO, a Polacy jako naród już nic nie będą mieć swojego! Wszystko rozgrabią, nawet kable światłowodowe stanowiące nerw państwa.
Czy potraficie sobie wyobrazić poważne państwo, np. Niemcy, które pozbywa się światłowodów? Takie rzeczy możliwe są tylko w postkolonialnej republice bananowej zarządzanej przez sprzedawczyków i sługusów obcych państw. Marionetkowy rząd naszego parapaństwa spełnia te kryteria w 100 proc.
Dziwię się, że kolejarskie związki zawodowe nic w tej sprawie nie robią. Działacze związkowi albo są tak głupi, że nie zdają sobie sprawy z powagi sytuacji, albo ich przekupiono, żeby nie robili zadymy. Kolejowe brukowce też wymownie milczą! Jak dotąd jedynym medium, które ten temat poruszyło i nagłośniło to nasze forum:
Przygotowujemy kolejną publikację o skoku na kolejowe światłowody. W związku z tym proszę przekazywać nam informacje na temat bieżącej sytuacji w TK Telekom. Można pisać na adres e-mail forum lub bezpośrednio do mnie na PW. Wszystkim zapewniamy dyskrecję i anonimowość!
Coś cicho o wewnętrznej sytuacji w TK. Skoro tak to może warto podyskutować nt. zmian organizacyjnych na Kijowskiej. Ciekawie się zaczęło biurze zarządu, jest ich coraz mniej. Dalej mamy także nowego pionowego w budowlance i nowy/stary skład. W operatorce zaczyna się uciekanie i poszukiwanie pracy (codziennie wiedze że część moich kolegów i koleżanek jak cv szykują i rozsyłają), a nasi kochani związkowcy (do których nie należę oczywiście) siedzą cichutko, a właściwie nic nie komentują i na wszystko się zgadzają.
Ale może podyskutujmy o wyniku spółki w odniesieniu do planu i chciałabym usłyszać kilka słów już na końcu od prezesa jak on to widzi., czy będzie premia, podwyżki czy też nie.
P.S.
Jak Pan Prezes Hamryszak mnie mija na korytarzu byłoby miło gdyby się złamał odpowiadał szaremu pracownikowi "dzień dobry". Proszę o trochę kultury dla maluczkich.
a nasi kochani związkowcy (do których nie należę oczywiście) siedzą cichutko, a właściwie nic nie komentują i na wszystko się zgadzają.
Spodziewałeś się czegoś innego? Przecież o tych pożal się Boże związkowcach piszemy na forum od kilku lat. Związkowcy nie mają jaj. Siedzą cicho, by stołków nie stracić, bo to stołki bardzo hojnie opłacane - zwykły pracownik nawet nie marzy o takich apanażach.
Reprezentantem pracowników w radzie nadzorczej TK Telekom jest m.in. Mirosław Lisowski z kolejarskiej "Solidarności". Związkowiec Lisowski na państwowej kolei robi prywatne interesy i nie podskoczy władzom Grupy PKP ani na centymetr!
Lisowski jest prezesem i największym udziałowcem spółki SOLKOL, która wydaje "Wolną Drogę" - pismo (dwutygodnik) kolejarskiej "Solidarności". Na skalę masową "Wolną Drogę" prenumerują zakłady spółek Grupy PKP (plus wykup powierzchni reklamowej w tym piśmie przez takie spółki jak PKP Cargo, PKP Intercity czy Natura Tour), de facto na koszt podatników. Gdy jeszcze pracowałam w PKP to szefostwo rzucało mi na biurko 2-3 egzemplarze "Wolnej Drogi". Potem walało się to po kątach...
Jaki jest sens, aby spółki Grupy PKP reklamowały się w niszowym, stricte kolejarsko-związkowym pisemku, które czytają tylko kolejarze? Nie szkoda na to publicznych pieniędzy? Te reklamy to zakamuflowana forma przekupywania związkowców przez zarządy spółek!
Niedawno startowali w przetargu (bez powodzenia) na sprzedaż biletów KD na dworcu w Bolesławcu. Kiedyś (przed remontem) dzierżawili kioski na Dworcu Głównym we Wrocławiu.
Załogo spółki TK Telekom - zostałaś wy... bez mydła, tak przez waszych związkowców jak i przez władze spółki i zarząd PKP SA oraz przez rząd Tuska, który w d... ma interes Polski. Ale sprawę naświetli Victoria, która na gruncie pozyskała informacje na temat aktualnej sytuacji w TK Telekom i opisze ciąg dalszy skoku na kolejowe światłowody. Bo nie oszukujmy się - w tej tzw. prywatyzacji chodzi tylko o zagarnięcie kabli światłowodowych - reszta się nie liczy! Tylko sieć światłowodów przedstawia wartość dla prywatnych inwestorów! To co zbędne, nieatrakcyjne i przynoszące straty zostanie wydzielone z TK Telekom i będzie upchnięte do PKP PLK.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
W ostatnim czasie sytuacja w TK Telekom jest dynamiczna, więc proszę mnie sprostować, gdyby poniższe informacje nie były aktualne lub były niepełne.
A więc zmiany, które zachodzą w TK Telekom ewidentnie robione są pod sprzedaż światłowodów. Obecnie spółka jest podzielona na kilka pionów:
1. Pion robót telekomunikacyjnych: utrzymanie, realizacja usług i brygady budowlane.
2. Pion operatorski, który jest "właścicielem" całej infrastruktury: światłowody + kable miedziane.
Ad 1.
Pion robót telekomunikacyjnych obecnie podzielony jest na regiony. W każdym regionie jest dyrektor -> stanowisko ds. technicznych (de facto zastępca dyrektora) -> kierownicy zespołu utrzymania i kierownicy zespołu realizacji usług -> dwa stanowiska ds. technicznych (zastępcy kierowników zespołów) -> brygady (brygadzista + zwykli pracownicy).
Ad 2.
Co do pionu operatorskiego to nie mam wielkiego rozeznania.
Po zmianach ma być (jest?) podział na 3 piony (nazwijmy je P1, P2, P3). Główne zmiany mają być (są?) w pionie robót technicznych.
A więc tak, w każdym regionie znika stanowisko dyrektora regionu - na jego miejsce jest stanowisko koordynatora regionu. Znikają również stanowiska ds. technicznych, kierownicy zespołów oraz stanowiska ds. technicznych w zespołach. Czyli nowy podział w regionach dla P1 i P2 wygląda tak: koordynator regionu -> brygady (brygadzista + zwykli pracownicy)
Reasumując:
P1 - będą to brygady utrzymaniowe (zajmują się głównie sprawami typowo kolejowymi - czyli wszelka łączność kolejowa: radiotelefony, SELTON), które po nowym podziale będą "właścicielami" infrastruktury miedzianej. W P1 będą tworzone brygady z takim samym podziałem terytorialnym jaki jest w PKP PLK (Zakłady Linii Kolejowych).
P2 - będą to brygady budowlane + brygady realizacji usług. Realizacja usług zajmuje się utrzymaniem, zestawianiem łącz "ostatniej mili", a budowlańcy kładzeniem nowych światłowodów, kabli.
P3 - pion operatorski, do którego będą przyłączone brygady światłowodowe (które teraz są w utrzymaniówce) - będą "właścicielami" światłowodów.
Z tego podziału jasno wynika jaki jest cel, chociaż nikt o nim głośno nie mówi:
P1 - zostanie przejęte przez PKP PLK
P2 - do zwolnienia
P3 - do sprywatyzowania
Efektem takiego podziału będzie to o czym od dawna mówią nowe władze PKP (bankowcy), tzn. uatrakcyjnienie oferty pod prywatyzację spółki:
- każdy kto chce kupić TK Telekom interesuje się tylko światłowodami, infrastruktura miedziana jest w opłakanym stanie, szczególnie od kiedy zaczęły się na większą skalę rewitalizacje linii kolejowych,
- pozbycie się "nadmiernego zatrudnienia",
- pozbycie się problemu jakim jest obsługa spraw stricte kolejowych,
- pozbycie się części stanowisk dyrektorskich.
To tak ogólnie, w dużym skrócie, przedstawia się sytuacja z prywatyzacją TK Telekom, tzn. z prywatyzacją kolejowych światłowodów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum