Wysłany: 07-12-2012, 20:19 Modernizacja linii Warszawa - Radom
Witajcie, ostatnio przeglądając nowy rozkład jazdy na trasie Kielce-Warszawa, który ma wejść w życie 9 grudnia zauważyłem, że czas podróży troszeczkę się zmienił ale za to trasa biegnie przez Dęblin, Piławę zamiast przez Warkę.. Zacząłem szperać w internecie i znalazłem, że teraz pociągi będą kursować drogą okrężną przez Dęblin ze względu na modernizację linii nr 8. Ale nie znalazłem jednej bardzo istotnej rzeczy, kiedy pociągi wrócą z powrotem na trasę pierwotną tj. przez Warkę?
Nie znany jest nawet czas rozpoczęcia remontu ósemki, a co dopiero zakończenia. Kolejna data podana przez wiceministra czyli 2016 jest tak samo prawdziwa jak to, że ósemka miała być gotowa wraz z radomskim dworcem na Euro 2012.
Nie znany jest nawet czas rozpoczęcia remontu ósemki, a co dopiero zakończenia. Kolejna data podana przez wiceministra czyli 2016 jest tak samo prawdziwa jak to, że ósemka miała być gotowa wraz z radomskim dworcem na Euro 2012.
Polska.. tak czy siak po tych nowych szynach co zroibli bardzo przyjemnie sie jedzie:) Dzisiaj jak jechalem trasa przez Deblin to nawet nie odczulem, ze jade trasa dluzsza o 50km:)
Nie znany jest nawet czas rozpoczęcia remontu ósemki, a co dopiero zakończenia. Kolejna data podana przez wiceministra czyli 2016 jest tak samo prawdziwa jak to, że ósemka miała być gotowa wraz z radomskim dworcem na Euro 2012.
PLK: modernizacja „ósemki” ruszy w 2014 r.
Po zakończeniu modernizacji odcinka Warszawa Okęcie - Radom pociągi pojadą po linii z prędkością maksymalną 160 km/h. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą ostatnie prace przygotowawcze, związane z budową nowego systemu sterowania ruchem pociągów.
Modernizowany odcinek z Warszawy do Warki jest częścią linii kolejowej nr 8 łączącej stacje Warszawa Zachodnia i Kraków Główny. Przebudowa dotyczy 92 kilometrów, którymi tysiące pasażerów codziennie podróżują między Radomiem a stolicą. Odcinek na południe od Warki zostanie przebudowany na dwutorowy, co wyeliminuje konieczność mijania się pociągów i przyspieszy oraz usprawni prowadzenie ruchu na tym odcinku. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują nie tylko torowiska. Zmodernizowana zostanie cała infrastruktura zapewniająca bezpieczną podróż – w tym sieć trakcyjna, systemy zasilania, powstanie również nowy system sterowania ruchem.
Szkoda mi tych Radomian , którzy dojeżdżają do pracy do stolicy ech.. byłoby miło gdyby PLKa skróciła im cierpienia jazdy w 5 - godzinnych mękach EZTami KM, w których brakuje klimy w upalne dni.. cóż..
Teraz kolejny termin to 2020... O 2 torze Warka - Radom słyszy się już ponad 50 lat... I pewnie bedą opowieści przez kolejne 50... Patrząc na tempo "robót budowlanych" na E30, to jeśli nawet zaczną to spokojnie 15 lat bez połączenia Warka - Radom... W tym czasie zajeżdżą siódemkę na odcinku Otwock - Pilawa i także dokładnie rozkopią i pewnie wezmą się też za 13, żeby nie było nudno. Szansą są łącznicę do cmk - w Czarny oraz z 22-ki w stronę Warszawy...
PKP PLK szukają wykonawcy prac pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem.
Krajowy zarządca sieci kolejowej rozpisał przetarg w trybie „zaprojektuj i zbuduj” na modernizację fragmentu linii kolejowej nr 8, pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem. Wykonawcę mamy poznać w połowie maja bieżącego roku. Zakres przewidzianych prac jest szeroki i zakłada przebudowę 12 kilometrów nawierzchni torowej, przejazdów kolejowo-drogowych, urządzeń srk i sieci trakcyjnej.
Od dwóch lat powinniśmy jeździć po zmodernizowanej trasie z Warszawy do Radomia. Tak wynikało z planów PKP PLK z 2011 r. Według aktualnych przymiarek do rozpoczęcia prac na „ósemce”, jest szansa, że robotnicy wejdą na tory w maju.
Wysłany: 25-04-2015, 12:06 W grudniu pojedziemy szybciej z Katowic do Krakowa
Modernizacja systemu poboru opłat przez Staleksport pozwoli na zaoszczędzenie średnio 20 sekund na jednym pojeździe pokonującym całe 50 km między bramkami A4.
Daje to niebagatelną liczbę 120 godzin na dobę a 81000 godzin rocznie. Podniesienie standardu poboru opłat wymaga jednak podniesienia ceny dla pojazdu o wadze do 3,5 tony na 23 złote. Miłej podróży!!!!!!!!!!
A co to ma wspólnego z modernizacją linii 8 Radom - Warszawa??
Taka ironia ! 105 km i 2 godziny 10 minut !
Radom około 200 000 ludności
Warszawa około 1 800 000 ludności
razem 2 000 000 ludności
i 77 km też około 2 godziny 10 minut!
Kraków 760 000 ludności
Związek Śląska i Zagłębia liczący 2 000 000 ludności
razem 2 760 000 ludności
zdawałoby się że priorytet ekonomicznie oczywisty ale nie dla rządzących tym krajem!
Problem polega na tym, że w cywilizowanym kraju robi się dziennie 2-3 kmb kompletnego toru z podtorzem, siecią trakcyjną i srk. W Polsce robi się kilka metrów dziennie... Ale rozmach przetargów, raportów i innych utrudnień bije na głowę cały świat...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum