Po dłuższej przerwie ponownie prześwietlamy w KRS rady nadzorcze spółek-córek Grupy PKP i spółek zależnych od PKP SA, pod kątem obecności w nich działaczy kolejarskich związków zawodowych. Interesują nas tylko ci związkowcy, którzy w radach nadzorczych nie są z wyboru załogi, a z nadania właściciela (udziałowca) spółki, co może oznaczać, że taki związkowiec został "kupiony" intratną posadą we władzach spółki.
No to zaczynamy...
Marian Kogut to etatowy związkowiec (wiceprzewodniczący FZZP PKP) zatrudniony w Południowym Zakładzie PKP CARGO z siedzibą w Nowym Sączu:
Prywatnie rodzony brat senatora Stanisława Koguta, byłego przewodniczącego kolejarskiej "Solidarności".
Marian Kogut od kilku miesięcy zasiada w radzie nadzorczej spółki "PKP CARGO WAGON - Jaworzyna Śląska". Nie mógł być wybrany przez załogę jako reprezentant pracowników w radzie nadzorczej, bo nie jest zatrudniony w tej spółce, więc de facto jest z nadania zarządu PKP CARGO.
Analogicznie jest w każdej z kilkunastu spółek-córek PKP CARGO. Każdy co ważniejszy etatowy związkowiec ma dobrze płatną posadę w radzie nadzorczej jednej z licznych spółek tzw. Grupy PKP CARGO.
pkp_cargo_wagon_jaworzyna.pdf Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego.
Zatrudniony w spółce Przewozy Regionalne (PR Bydgoszcz), przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych w PR. Częsty gość TV Trwam obok Leszka Miętka, prezydenta Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
Sławomir Centkowski od ponad roku zasiada w radzie nadzorczej spółki "PKP CARGO WAGON - Kraków".
pkp_cargo_wagon_krakow.pdf Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego.
W kultowym filmie Stanisława Barei „Miś” prezes klubu sportowego Tęcza wychwalany jest tak: „Łubu-dubu, łubu-dubu, niech żyje nam prezes naszego klubu. Niech żyje nam! To śpiewałem ja – Jarząbek”. Dzisiaj takimi Jarząbkami są związkowcy, którzy dogadują się z zarządami firm i zamiast reprezentować interesy pracowników, do czego teoretycznie są powołani, po cichu wspierają pracodawców, łamią strajki i neutralizują negatywne nastroje pracowników w stosunku do pracodawców. Dlatego coraz częściej zarządy firm, które nie radzą sobie ze związkami zawodowymi, zakładają własne organizacje tego typu. Określa się je mianem „żółtych” albo „prezesowskich”.
Dokładnie taka sama sytuacja jest w Kolejach Dolnośląskich, konkretnie w jednym progienkowym związku zawodowym. Wierchuszka tego związku neutralizuje inne, niezależne od zarządu związki zawodowe w KD, ponadto dwa przydupasy z tego związku (w tym przewodniczący) namówiły prezeskę KD do wytoczenia prokuratorskich dział przeciwko temu forum. Jak wiadomo, beton KD poniósł w sądzie sromotną porażkę. Smaczku sprawie dodaje fakt, że w legnickim sądzie forum reprezentował były pracownik KD. Takiej porażki beton KD do dziś nie może zdzierżyć, gdyż w sądzie zarząd KD przerżnął jednocześnie i ze znienawidzonym forum i z byłym podwładnym. Wstyd jak cholera!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Podobna sytuacja jest w poznańskiej centrali PR. Współzałożyciel tego typu organizacji Marian U. jest naczelnikiem wydziału kontroli nieprzerwanie od kilkunastu lat (jeszcze przed utworzeniem PR). Podobnie zresztą jak jego kolega Zenon N. (z niewielką przerwą). Zmieniają się prezydenci, odchodzą papieże itd.a ten pierwszy wymieniony sprawia wrażenie jakby został przyspawany do fotela. Zawsze gdy wszystkie organizacje są przeciwko propozycjom pracodawcy "oni" jako jedyni przyklepują każdemu kolejnemu prezesowi co chce.
Marian U. to pikuś w porównaniu z Urszulą J. Ta, chociaż powinna być już na emeryturze, dalej siedzi w radzie nadzorczej PR i modli się do wszystkich kolejnych prezesów. Skąd się biorą związkowcy, którzy zachowują się jak pracodawcy? Stąd, że spółka im płaci za stałe urlopowanie i jeszcze za stołek w radzie nadzorczej. Żyć nie umierać Można pracować do osiemdziesiątki:)
Chyba nie może być jeszcze na emeryturze ponieważ nie osiągnęła jeszcze odpowiedniego wieku. Urodziła się 13 stycznia 1956r. D. Tusk takich ludzi zachęca do pracy aż do 67 r.ż.
Torreador, kolejową emeryturę osiągnęła w wieku 55 lat. Starsi kolejarze nabywają praw emerytalnych 5 lat wcześniej niż ich rówieśnicy z innych branż. Stąd tylu emerytów PKP w spółkach kolejowych takich jak KD. Młodzi ludzie nie mają pracy, a emeryci z PKP okupują etaty w kolejowych spółkach.
Członek Rady Nadzorczej PKP S.A. z ramienia SKK NSZZ "Solidarność", Henryk Sikora, choć na łamach "Wolnej Drogi" krytycznie ocenia informację zarządu PKP S.A. o korzyściach i efektach wdrożenia „Planu działań restrukturyzacyjnych do roku 2015, w zakresie optymalizacji procesów i procedur”, pokazuje jak w organie nadzorczym spółki zachowują się związkowcy: Raport został przyjęty uchwałą Rady (przedstawiciele pracowników wstrzymali się od głosu), która przekazana zostanie do Walnego Zgromadzenia PKP SA.
Wcześniej pomstuje: Należy stwierdzić (co jest pomijane i przemilczane), że restrukturyzacja w PKP SA odbyła się powodując duże koszty społeczne, dotknęła dużej liczby pracowników, z których część została zwolniona. Niestety dla części Rady i Zarządu PKP SA liczą sie głównie liczby, tabelki i finansowe efekty zmian, a te w prezentacji wskazywały, że optymalizacja i centralizacja dały oczekiwane rezultaty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum