Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Połączenia w dobrej cenie w Małopolsce
Autor Wiadomość

frania Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2013

PostWysłany: 01-08-2013, 20:34    Odpowiedz z cytatem

Wszystko ok tylko wszyscy zapomnieli ile już było wypadków busów do tej pory - ostatnio jeden spadł z wiaduktu.
Nikt nie wie albo nie ma pojęcia jak jeżdżą kierowcy ;'przytoczę wam rozmowę z jednym z nich.
Kierowca firmy X jak sam mi powiedział jeździ w niej dodatkowo na godziny a pracuje w firmie Y na etacie.
Jak stwierdził miesięcznie wyjeżdża prawie 340 godzin jak łatwo policzyć nie pozostaje mu wiele godzin na wypoczynek i spanie.Za kursy w firmie X dostaje za kurs około 100 zł bez podatków i innych ceregieli związanych z fiskusem -czyste złodziejstwo.Pytam się więc gdzie jest sławetna służba drogowa mająca kontrolować między innymi czas pracy kierowców i dbać o bezpieczeństwo podróżnych - można domniemywać ,że kontrolują tylko czy nie zachodzi nepotyzm -trzeba by sprawdzić dochody i majętności tych kontrolerów skoro tylu kierowców jeździ w ten sposób i nie słychać aby kogoś złapali i został ukarany za zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu lądowym za co grozi kara pozbawienia wolności od 5 do 8 lat.
No i co wy na to powiecie wolniej a do celu czy szybciej i puk puk do św.Piotra !!!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 01-08-2013, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Nie chcę nic mówić, ale szybko się Przewozy Regionalne kapnęły, że im pasażerowie zniknęli... ten krok trzeba było zrobić od razu jak Voyager wchodził...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rover Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Lut 2011
Skąd: ANDRYCHÓW

PostWysłany: 02-08-2013, 08:57    Odpowiedz z cytatem

Spółka Przewozy Regionalne od 10 lat straciła klientów,jeśli chodzi o busy to mamy obecnie tyle firm przewozowych że bardzo dobrze zapewniają komunikacje.Jak wiadomo są firmy przewozowe godne litości,ale jak widać powoli biorą przykład z solidnych przewoźników i starają się zadbać o klienta.Upadająca spółka Przewozy Regionalne nie potrafi poprawić komfortu podróży gdzie przeszkodą jest nie udolna pracy pozostałych spółek PKP.Brakuje tylko dawnej kolei nie podzielonej na kilkanaście spółek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 02-08-2013, 12:50    Odpowiedz z cytatem

@frania: większość kierowców pracuje na samozatrudnieniu i dzięki naszemu dziurawemu prawu nie bardzo jest jak ich skontrolować (organy kontrolne musiałyby mieć dane o zatrudnieniu każdego kierowcy). Kierowca na etacie musi mieć przerwę dobową trwającą 11 h. Wielu z nich nie zdaje sobie sprawy że zmęczenie prowadzi do wypadków.

Na marginesie do wcześniejszych wypowiedzi autobusy na trasie Kraków - Wrocław przez A4 chodzące co 1h nie mają postojów pośrednich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-08-2013, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Tu nic nie działa jak powinno. Kraków to nie pępek świata. Już na szczeblu międzypowiatowym komunikacja funkcjonuje źle. Ja rozumiem busiarzy, że niekoniecznie musi im się opłacać np. prowadzenie kursów z Rabki do Nowego Sącza. Ale od tego powinno być państwo (na poziomie województwa, powiatu) by zapewnić pasażerom minimum możliwości dojazdu. Takich dziur jest więcej, a już od paru lat mamy do tego podział na kolei do słynnej granicy województwa (mniej lub bardziej dosłownie).
I jak cudownie, że coraz więcej przewoźników korzysta z dworca RDA - jest przynajmniej możliwość sprawdzić rozkład i kupić bilet wcześnniej. Nadal jednak rzesza przewoźników nie jest w jakikolwiek sposób skoordynowana.
A co do kursów Wrocław - Kraków bez postoju: jest to marginalizowanie ośrodków na tej trasie, i wielu innych, gdzie kursują pojazdy bez zatrzymania się. Idąc tym tropem, spycha się mniejsze ośrodki na boczny tor, zakłócając ich rozwój.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 02-08-2013, 13:26    Odpowiedz z cytatem

Po co autobus na trasie Wrocław - Kraków - Wrocław ma zatrzymywać się po drodze skoro są pełne już na starcie i wszyscy jadą do końcowego przystanku. To nie marginalizowanie miejscowości pośrednich tylko rynek. Tak samo Voyager Kraków - Tarnów - Kraków. Na dworcach autobusowych w Tarnowie i Krakowie jest prawie pełny. Tak samo z Gorlic - kolej nie umiała dopasować rozkładu jazdy do podróżnych i pociągi chodziły puste. Voyager umiał się dopasować i ma zapełnienie na poziomie połowy autobusu z Tarnowa do Gorlic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 04-08-2013, 18:36    Odpowiedz z cytatem

PWDC o jakieś 2 lata za późno - trzeba było wprowadzić jak zaczęły się remonty. Teraz Voyager zapowiada Kraków - Tarnów co 15 minut w szycie i co 30 poza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tarkra Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2013

PostWysłany: 08-08-2013, 16:58    Odpowiedz z cytatem

Przypadkiem wszedłem na ten temat i trochę się zdziwiłem myśleniem niektórych ludzi, dlatego pozwolę skomentować co sam myślę.
Cytat:
Niestety sama kolej sobie na to zapracowała!!!!

Dokładnie, wychodzą lata zaniedbań w infrastrukturze.
Cytat:
Pleciesz głupoty. czas jazdy mieści się od 5:30 do 6:00...

Jeśli mam do wyboru tańszy autobus w czasie 3 h i droższy pociąg o 2 razy dłuższym czasie przejazdu to wybiorę autobus. Więc bez różnicy jest to czy jedzie 5,5 czy 7 h.
Cytat:
Zatrzymują się w Trzebini, Mysłowicach, Katowicach, Gliwicach i Opolu?
Jak nie, to trudno porównywać busa czy autobus z pociągiem.

OK. Załóżmy, że na zatrzymanie pociągu w stacji oraz hamowanie i rozpędzanie składu do zawrotnej szybkości schodzi 4-5 minut (oczywiście czas bardzo zawyżony bo przecież ile można się rozpędzać do tych 40 km/h). 12 x 5= 60 minut. A więc autobus bezpośredni na Kraków- Wrocław i tak jest o ponad godzinę szybszy.
Cytat:
Dlatego nie zatrzymują się w Katowicach, a tam sporo ludzi wsiada i sporo wysiada.

Nie ma takiej potrzeby, by autobus do Wrocławia się zatrzymywał w Katowicach. Co 15 minut jeżdżą autobusy Krk- Kato,więc ten kierunek mamy obłożony, a do Wrocławia pociąg z Katowic ma już przystępny czas przejazdu, w związku z czym z Kato do Wro wybrałbym pociąg.
Cytat:
Wszystko ok tylko wszyscy zapomnieli ile już było wypadków busów do tej pory - ostatnio jeden spadł z wiaduktu.

Santiago, Ostrów Wielkopolski, Warszawa, Szczekociny, Baby... pisać dalej? Oczywiście wszędzie wypadki się zdarzają, ale nie znaczy to, że każdy autobus spadnie z wiaduktu, tak samo jak nie każdy pociąg się wykolei. Co do czasu pracy kierowców czy maszynistów- niedawno ukazał się artykuł w RK: http://www.rynek-kolejowy.pl/46905/czas_pracy_maszynistow_propozycje_resortowe.html akapit 4-5.
Cytat:
No i co wy na to powiecie wolniej a do celu czy szybciej i puk puk do św.Piotra !!!

Ajjj, a już myślałem, że się przejadę TGV we Francji czy też z Kato do Wawy po CMK (chociaż to co było w Santiago zdaje się potwierdzać co piszesz). No ale skoro mówisz, że lepiej nie próbować szybciej to znaczy, że muszę w/w przejażdżki odbywać nie pociągiem, a autobusem, który na tych trasach jest wolniejszy.
Cytat:
A co do kursów Wrocław - Kraków bez postoju: jest to marginalizowanie ośrodków na tej trasie, i wielu innych, gdzie kursują pojazdy bez zatrzymania się. Idąc tym tropem, spycha się mniejsze ośrodki na boczny tor, zakłócając ich rozwój.

Dziwne to, co napisałeś. Są autobusy bezpośrednie Kraków- Jaworzno, Krk- Katowice, Krk- Zabrze, Gliwice, są i nawet Krk-Wrocław przez Kato, Gliwice, Opole itepe itede. Możesz wybierać w czym chcesz- czy pociągiem, czy autobusem- Twój wybór. A idąc dalej Twoim tokiem myślenia wszystkie pociągi powinny być typu Regio, bądź z Rzeszowa do Gdyni powinienem jechać przez Opole, Wrocław, Poznań i Koszalin.
Cytat:
PWDC o jakieś 2 lata za późno - trzeba było wprowadzić jak zaczęły się remonty.
Czy 2 lata temu, czy teraz, czy jutro za tę cenę PWDC ludzie i tak by poszli do autobusu. Za 1 zł taniej jedziesz dłużej o te 40 minut czy 1 h. Ile dostajesz w pracy za 1 h? Na pewno więcej jak 1 zł. Jeśli jadę okazyjnie to 1 zł więcej dać na szybszy autobus nie robi mi żadnej różnicy. Gdy mam codziennie do pracy na 8 to mogę dłużej pospać, wcześniej wrócić itd., a to robi różnicę.
PODSUMOWUJĄC: Dziś liczy się przede wszystkim czas. Jeśli będzie infrastruktura, nowe (nie śmierdzące- powąchaj ręce) pociągi, to ludzie jak najbardziej wrócą do kolei. Na razie szybciej się jeździ autobusem i trzeba to uszanować a nie psioczyć. Ile ludzi na tym korzysta, oszczędzając czas, nerwy. Dobrze, że jest taka alternatywa na niektórych trasach!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rover Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Lut 2011
Skąd: ANDRYCHÓW

PostWysłany: 08-08-2013, 17:22    Odpowiedz z cytatem

Jechałem z Wałbrzycha do Wrocławia pociągiem ok 80 km 1:20 myślałem że mnie w tym wagonie z lat 70 -tych XX wieku diabli wezmą hałas stukanie i smród nie samowity z podartych brudnych siedzeń siedzeń.Z Wrocławia jechałem do Krakowa autokarem 320 km za 25 zł czas przejazdu 3:10,polecam bardzo miła obsługa i komfortowe warunki przejazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-08-2013, 17:42   

Gwoli ścisłości - z Wrocławia do Krakowa kilometrów jest 260 ...
Powrót do góry

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 10-08-2013, 10:09    Odpowiedz z cytatem

Oddawana było wiadomo i o tym mówiono że zmierzch kolei nastąpi z powstania dłuższych odcinków autostrad. Wszyscy o tym wiedzieli oprócz ..... kolejarzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

frania Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2013

PostWysłany: 10-08-2013, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Dobrze dobrze tylko pozostaje małe "ale" widzę ,że wypowiadają się tu tylko młodzi ludzie a co mają powiedzieć osoby starsze ,które nie bardzo wytrzymają z potrzebami fizjologicznymi 1 godz 20 minut do 3 lub 5 godzin jazdy autobusami może nazwiemy autobusy "Stalowe pęcherze" a co mają powiedzieć rodziny z małymi dziećmi - wytrzymaj jeszcze trochę albo siusiaj do buteleczki- przecież autobusy jadące autostradami nie staną byle gdzie a stając na Mopach wydłużą czas przejazdu ;spróbujcie poprosić kierowcę aby stanął po drodze bo dzieci chcą siusiu zobaczycie jaka będzie reakcja "z autopsji wiem".Nie bronię bynajmniej kolei ale w końcu trzeba było chyba zrobić remonty a niektórzy zapomnieli już jak remontowano 4-kę i nie było autostrady to z Krakowa do Nowego Sącza jeździło się 3 godziny a w poniedziałki rano i piątki to nawet 4,5 godziny i wtedy nikt jakoś nie psioczył na czas przejazdu - dajmy kolejarzom szansę zobaczymy co będzie po remoncie a nuż nas zaskoczą i z np.Tarnowa do Krakowa zajedziemy w 1 godzinę w nowych i klimatyzowanych pociągach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tarkra Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2013

PostWysłany: 12-08-2013, 18:23    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a co mają powiedzieć osoby starsze ,które nie bardzo wytrzymają z potrzebami fizjologicznymi 1 godz 20 minut do 3 lub 5 godzin jazdy autobusami może nazwiemy autobusy "Stalowe pęcherze" a co mają powiedzieć rodziny z małymi dziećmi - wytrzymaj jeszcze trochę albo siusiaj do buteleczki- przecież autobusy jadące autostradami nie staną byle gdzie a stając na Mopach wydłużą czas przejazdu

@frania- przesadzasz. Czy starsze osoby załatwiają się co 1-2 godziny? Bo jeśli tak, to chyba coś by było nie tak. Taki dystans jest w stanie wytrzymać każdy. A korzystam też z autobusów na zdecydowanie dalszych trasach i jeździ bardzo dużo ludzi starszych, i nikt do tej pory nie narzekał, że nie mógł się wysikać. Na dłuższych trasach autobusy też mają toalety, więc jeśli nie byłoby możliwości zatrzymania się na MOP czy stacji to można w autobusie. W końcu nikt nie wysyła H9 z Krk do Wro, tylko Irizary i inne nówki Smile Dzieci też nie sikają co chwilę... A już w na prawdę ekstremalnej sytuacji (pomijam KrK- Trn bo tu każdy wytrzyma) zatrzymanie na te 10-15 minut (bo też nie każdy ma ,,potrzebę") na stacji paliw aż tak na czas jazdy nie wpłynie.
Cytat:
z Krakowa do Nowego Sącza jeździło się 3 godziny a w poniedziałki rano i piątki to nawet 4,5 godziny i wtedy nikt jakoś nie psioczył na czas przejazdu

A ile było/ jest tych pociągów między NS a KrK? Mając podobny czas przejazdu pociągiem a autobusem ludzie wybierali autobus. Czemu? Bo tańszy, zazwyczaj (!) szybszy i jeździ często. 1 przyspieszony Dunajec sprawy nie załatwi Smile I to nie tak, że ludzie nie narzekali- narzekali, ale jaki mieli inny wybór ? Teleportacja? Helikopter?
Cytat:
dajmy kolejarzom szansę zobaczymy co będzie po remoncie

Ale przecież nikt im nie odbiera szansy. Normalnym zjawiskiem będzie powrót ludzi do pociągów jeśli będą jeździły szybko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

frania Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2013

PostWysłany: 12-08-2013, 18:38    Odpowiedz z cytatem

Widzę Tarkra ,że chyba pomyliłeś forum to jest forum INFOKolej a nie INFOBusy że taki u Ciebie hurra optymizm busowy a może z tej branży jesteś.Mnie się zdaje ,że to forum miłośników kolei i myślimy i debatujemy o sprawach kolejowych a nie promujemy busiarzy !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Castaway Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2011

PostWysłany: 13-08-2013, 06:05    Odpowiedz z cytatem

frania, a czy to, że jesteśmy miłośnikami ma nas zwalniać od trzeźwej oceny sytuacji? Wiem, że niektórzy tak mają i będą mówić (ba, nawet święcie w to wierzyć), że lepiej jest jechać z Krynicy do NS pociągiem niż busem.

Cytat:
i myślimy i debatujemy o sprawach kolejowych

Tak właśnie robimy i stwierdzamy, że nikt obecnie z Tarnowa do Krakowa nie pojedzie pociągiem. Choćby nie wiem jak mkolskie gardełko było z tego powodu ściśnięte.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl