Za 8 miesięcy szybciej do Częstochowy z Koniecpola.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na prace rewitalizacyjne między Częstochową Stradomiem a Koniecpolem. Jest to kolejny kontrakt, który pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pociągiem z Warszawy do Wrocławia.
Rewitalizacja obejmuje prace na dwóch torach między stacją Częstochowa Stradom i Koniecpolem. Wykonawca - lider konsorcjum - CTL Service oraz partnerzy: Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie i Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” z Mysłowic zrealizują wszystkie prace budowlane za sumę 132,1 zł brutto.
Zakres inwestycji obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej oraz wymianę blisko 40 km nawierzchni kolejowej, przebudowę 33 przejazdów kolejowych, rewitalizację 27 obiektów inżynieryjnych, kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej na stacji Turów i Koniecpol, przebudowę oświetlenia na stacji Koniecpol, Turów i Julianka, montaż urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów oraz urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, a także prace z branży automatyki i telekomunikacji.
Inwestycja jest jednym z kluczowych projektów rewitalizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który wraz z pracami realizowanymi na odcinkach Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom oraz Fosowskie – Opole umożliwi najszybszym pociągom przejazd między Warszawą, a Wrocławiem w czasie krótszym niż 4 godziny. Trasa będzie wiodła z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego, dalej Centralną Magistralą Kolejową do Włoszczowy gdzie pociągi zjeżdżać będą na obecnie rewitalizowany ciąg od Włoszczowy przez Częstochowę, Fosowskie do Opola. Przejazd z Opola do Wrocławia będzie się odbywał po zmodernizowanej trasie będącej częścią międzynarodowej magistrali E 30 przebiegającej przez Polskę od granicy państwa z Niemcami przez Legnicę – Wrocław – Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów - Przemyśl do granicy z Ukrainą.
Rewitalizacji odcinka Częstochowa Stardom – Koniecpol pozwoli na przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h. Inwestycja będzie miała wpływ nie tylko na połączenia dalekobieżne Warszawa – Wrocław. Czas przejazdu na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom skróci się o około 25 minut, co znacznie zwiększy przepustowość linii.
Zadanie to zostanie sfinansowane w większości ze środków budżetowych. Zakończenie prac w ramach tego projektu zaplanowano do końca listopada 2013 roku.
Wrocław: Proteza koniecpolska to rozwiązanie bezzasadne.
Z informacji do jakich dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, iż analizy, jakie od Ministerstwa Transportu uzyskało miasto Wrocław, jasno wskazują większą zasadność budowy linii dużych prędkości Wrocław – Łódź niż prace w ramach protezy koniecpolskiej. Mimo to projekt linii „Y” łączącej Warszawę z Łodzią i dalej Poznaniem oraz Wrocławiem, został zarzucony.
Nie jest tajemnicą, że największym i jednocześnie najgorzej skomunikowanym z centrum Polski miastem od czasów zakończenia II wojny światowej jest Wrocław. Najszybsze połączenia docierają do tego miasta przez Poznań albo przez Śląsk w czasie nie krótszym niż pięć godzin. Niestety, wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie radykalna zmiana nie nastąpi.
Miało być pięknie…
Sytuację miał zmienić projekt linii dużych prędkości łączącej Warszawę z Wrocławiem i Poznań przez Łódź. Został on wstrzymany przez Sławomira Nowaka, ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, tuż po objęciu przez niego tego urzędu. Nowak deklarował wówczas spotkanie z władzami Wrocławia w celu wypracowania innego rozwiązania, jednak, jak wypominają mu władze Wrocławia, do dziś nie dotarł na spotkanie, które sam chciał zorganizować.
– Przeszło 70 lat minęło od II wojny światowej a ciągle nie jesteśmy kolejowo połączeni z krajem. Minister Sławomir Nowak zarzucając projekt kolei dużych prędkości obiecał spotkanie z przedstawicielami władz Wrocławia, do którgo nie doszło do dzisiaj – powiedział Paweł Czuma, rzecznik prasowy prezydenta Wrocławia.
Alternatywą dla KDP ma być tzw. proteza koniecpolska. Projekt ten zakłada wykorzystanie w połączeniach do Wrocławia Centralnej Magistrali Kolejowej, rewitalizowanych aktualnie linii nr 61 i 144 pomiędzy Włoszczową i Opolem,a dalej jazdę linią E30 na trasie Opole – Wrocław. Jak wskazują władze Wrocławia, proteza koniecpolska to od początku rozwiązanie czasowe i prowizoryczne, bowiem deklarowany czas jazdy przez protezę będzie nadal mało atrakcyjny wobec podróży samochodem. Ponadto, Wrocław miał otrzymać od Ministerstwa Transportu analizy, które jasno wskazywały większą zasadność budowy linii dużych prędkości choćby z Wrocławia do Łodzi niż protezy koniecpolskiej.
– Z Wrocławia do Warszawy podróżni muszą jechać przez Śląsk lub Poznań. Składaliśmy wiele razy wnioski o połączenie przez Łódź, jednak odpowiedź zarówno ze strony Ministerstwa Transportu, jak i samego Sławomira Nowaka była właściwie żadna. Miał on się pojawić we Wrocławiu i mimo prób doprowadzenia do spotkania, rozmów nie podjął. To było wówczas, gdy skasowano pomysł szybkiej kolei „Y” – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Paweł Czuma, rzecznik prasowy prezydenta Wrocławia.
Prowizorki są najtrwalsze.
– Proteza koniecpolska nie jest dla Wrocławia rozstrzygnięciem problemów komunikacyjnych, zwłaszcza z Warszawą. Robi się rozwiązanie na około, które praktycznie nic nam nie da. Niestety, jak wiemy, w Polsce prowizorki są najtrwalsze – mówi Paweł Czuma. Władze Wrocławia zaznaczają również, że plany wznowienia budowy KDP tylko na odcinku Warszawa – Łódź są mało zasadne biorąc pod uwagę dobre połączenie drogowe Łódź – Warszawa oraz modernizowaną właśnie linię kolejową pomiędzy tymi miastami.
Na częstochowskim odcinku "protezy" pracę przebiegają bardzo sprawnie i konkretnie.Między podg Kucelin a Częstochową Stradom robota wre;)
Szczegóły
Foto1 foto2foto3 foto4foto5
Napewno robią odcinek Herby-Lubliniec, jednak tylko tor w kierunku Lublińca, tor w strone Herbów ma przejść tylko kosmetykę. Na Stradom - Herby też robiony będzie tylko tor w kierunku Herbów. Tor z Herbów do Stradomia tylko na kosmetyce.
Mi sie wydawało ze na Stradom-Herby roboty ruszyły już kilka miesiecy temu ?
Teraz największe sily sa rzucone na odcinek Fosowskie - Lubliniec bo do nowego rozkładu odcinek musi być gotowy.Poza tym zawsze sobie mozna ściągać plan zamknięć torowych i wszystko widać jak na dłoni
Kto wyremontuje tory na odcinku Koniecpol - Częstochowa?
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce - Fosowskie na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom.
Przedmiotem zamówienia o szacunkowej wartości 37 890 400 zł netto jest przygotowanie dokumentacji projektowej a także przebudowa nawierzchni kolejowej w tym:
-wymiana torów i wstawek,
-oczyszczenie mechaniczne podsypki,
-ścinanie ław torowiska,
-podbijanie i regulacja położenia torów w planie i profilu,
-wymiana rozjazdów,
-wzmocnienie podtorza,
-odbudowa rowów bocznych,
-wycinka drzew i krzaków.
Przetarg obejmuje także prace związane z:
-zabudowa uelastycznień w sieci trakcyjnej,
-wymiana konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej wraz z zabudowanym na danej konstrukcji osprzętem,
-regulacja sieci trakcyjnej
-demontaż i ponowna zabudowa przytorowych urządzeń eor.
Prace związane z robotami branży automatyki i telekomunikacji dotyczą również:
-wymianę sygnalizatorów
-wymiana elektromagnesów torowych SHP
-wymiana elektrycznych napędów zwrotnicowych
-zabudowę urządzeń ssp i łączności technologicznej na dwóch przejazdach kolejowych.
Firmy biorące udział w postępowaniu powinny wpłacić wadium w wysokości 757 808 zł. Jedynym kryterium wyboru ofert jest najniższa cena. Na oferty PKP PLK czeka do 14 października 2013 r. Wszystkie prace powinny zostać zakończone do 28 listopada 2014 r.
I tak to nie do pojęcia. Chyba że jest takie mniemanie, że przez Łódź byłoby za tanio, po tej protezie zarobią więcej, bo jest o 22 km dalej. A tam - jeśli na odcinkach z setką nie ma zbyt wielu ograniczeń - do naprawy jest 40 km.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom.
Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom. Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować dokumentację projektową i wykonać roboty polegające na budowie i przebudowie infrastruktury kolejowej.
W zakres prac wchodzą m.in. wymiana torów i wstawek, oczyszczenie mechaniczne podsypki, ścinanie ław torowiska, podbijanie i regulacja położenia torów w planie i profilu, wymiana rozjazdów, wzmocnienie podtorza, odbudowa rowów bocznych, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych, wymiana elektrycznych napędów zwrotnicowych wraz z umocowaniami na stacji Częstochowa – Stradom oraz na posterunku odgałęźnym Kucelinka. Poza tym zostanie wyregulowana sieć trakcyjna nad przebudowywanym torem nr 2 na odcinku Turów-Częstochowa Stradom oraz nad wymienianymi rozjazdami. Przebudowane zostaną trzy przejazdy kolejowe, które otrzymają samoczynną sygnalizację przejazdową. Dwa z nich zostaną dodatkowo wyposażone w półrogatki (w km 77,878 i 83,989).
Szacunkowa wartość zadania wynosi 37,8 mln zł netto. Inwestycja ma się zakończyć do 28 listopada 2014 roku. Wykonawca zobowiązany jest wpłacić wadium w wysokości 757,8 tys zł. O wyborze wykonawcy zadecyduje najniższa cena. Oferty można składać do 14 października.
UE dofinansuje remont odcinka Częstochowa – Fosowskie.
Karol Depczyński i Andrzej Pawłowski z zarządu PKP PLK oraz dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Paweł Szaciłło podpisali umowę o dofinansowanie projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa- Fosowskie".
Inwestycja obejmuje rewitalizację 60 kilometrów na odcinku linii nr 700 Częstochowa Osobowa - Częstochowa Stradom oraz odcinka linii nr 61 Kielce - Fosowskie.
W ramach przedsięwzięcia zostaną przeprowadzone następujące prace: wymiana istniejącej nawierzchni torów i rozjazdów, profilowanie ław torowiska, odtworzenie odwodnienia, remont przejazdów oraz naprawa obiektów inżynieryjnych.
Modernizacja wpłynie na poprawę przepustowości obu linii kolejowych, skrócenie czasu jazdy pociągów oraz podniesienie standardów podróży i bezpieczeństwa pasażerów.
Projekt jest realizowany w ramach VII osi priorytetowej - „Transport przyjazny środowisku", działanie 7.1 Rozwój transportu kolejowego. Wartość całkowita projektu wynosi 354,9 mln zł, natomiast wnioskowana wysokość dofinansowania UE to 212,6 mln zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum