Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Przyszłe opolskie reaktywacje
Autor Wiadomość

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 16-09-2009, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Robert... ja Ci tylko odp na Twoj tekst o 6 parach PRow Nysa-Głuchołazy... to jest nierealne... a jedyna szansa, ze cokolwiek osobowego by tu smigalo to podejscie Czechów, ktorzy ot tak przedluzyliby swoje motoraki... a czy ktos by jezdzil to inna sprawa.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 13-04-2010, 13:19    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio zrobiłem sobie taką symulację czy przy obecnym stanie szynobusów można reaktywować na Opolszczyźnie trzy trasy. Mianowicie


Kędzierzyn Koźle - Strzelce Opolskie (5 par)
Nysa - Głuchołazy Zdrój (4 pary)
Nysa - Kamieniec (3 pary dzień roboczy, 4 pary w dni świąteczne, a codziennie w wakacje)

Z tym, że pociągi z i do Głuchołaz zaczynały by lub kończyły bieg w Opolu. Jedna para jechałaby w relacji Kamieniec Ząbkowicki - Głuchołazy Zdrój, a dwie pary w relacji Opole - Głuchołazy Zdrój - Opole.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 13-04-2010, 13:26    Odpowiedz z cytatem

A może zamiast do Kamieńca to od razu do Legnicy (w porozumieniu z Wrocławiem)? Po drodze jest Piława, Dzierżoniów, Świdnica. Sądzę że to sensowniejszy wariant.
Podoba mi się relacja Głuchołazy - Opole. To znacznie lepiej niż tylko Głuchołazy - Nysa, ponieważ z tego co wiem to tam kwitnie busiarstwo i ciężko byłoby zawalczyć o pasażerów na krótkim odcinku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 13-04-2010, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Lecz nie obyło się bez problemów skład, który jeździ do i z Ostrużnej w tygodniu musiał by jeździć do Nysy (skład wagonowy) Na dwa kursy na tej trasie po prostu zabrakło mi szynobusów. Odjazdy z Głuchołaz do Opola zaplanowałem na 4.50 i na 15, z Opola na 15 i 18. Pozostałe dwa kursy do/z Nysy za wyjątkiem składu po 14 z Kamieńca do Głuchołaz przyjazd około 15.50
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 13-04-2010, 15:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kędzierzyn Koźle - Strzelce Opolskie (5 par)

to jest raczej niewukonalne. most w kedzierzynie trzeba byłoby wyremontować. od powodzi nie ma jak dojechac o ile dobrze pamietam... a te koszta znacznie przekrczą zyski
za to trase strzelce opolskie-fosowskie mysle warto byłoby odnowic
obydwie biegna przez wspaniałe, malownicze tereny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 13-04-2010, 18:01    Odpowiedz z cytatem

A zato jest most w Krapkowicach. Tylko że s(r)amorząd ma inny pomysł:
http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100304/POWIAT04/749356092

A sądzę że tu można byłoby podziałać bo linia łączy(łaby) kilka miast i większych miejscowości. Prędkość na odcinku Prudnik - Krapkowice 30km/h nie powala, ale dla szynobusów byłoby z pewnością więcej. Ot, takie moje małopolskie przemyślenia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 14-04-2010, 09:49    Odpowiedz z cytatem

Panowie, pomalutku czas schodzić z tych marzycielskich obłoków. Dzisiaj, NTO pisze o możliwej (i bardzo prawdopodobnej) likwidacji pociągów z Opola do Ostrużnej. Czesi już nie chcą płacić za powietrze.
Najbardziej prawdopodobna reaktywacja Nysa-Kamieniec to też koszty. Wątpię, aby pieniędzy starczyło na inne pomysły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 14-04-2010, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe wnioski z tym składem z i do Ostrużnej. Ja słyszałem, że od nowego rozkładu jazdy pociąg ten ma kursować w relacji Wrocław - Ostrużna.
Co do frekwencji w składzie nie powala:

Jechałem dwa razy w sobotę na odcinku Ostrużna - Głuchołazy na czeskim odcinku od 5 do 10 osób na skład. Od Głuchołaz w stronę Nysy raz naliczyłem 9 osób za drugim razem 4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 14-04-2010, 15:09    Odpowiedz z cytatem

Koniec połączenia kolejowego z Jesenika do Opola?

Drogie bilety i długi czas przejazdu to tylko niektóre powody dla których podróż pociągiem na trasie z Opola do Jesenika i Ostrużnej nie jest przyjazna pasażerom. Małe zainteresowanie tym połączeniem czyni je nierentownym. Czesi nie chcą już płacić za linię, z której korzysta niewielu.

Czeski dziennik "MF Dnes” informuje, że międzynarodowe połączenie kolejowe z Opola do Jesenika i Ostrużnej przez Nysę i Głuchołazy dożywa swojego końca i jest tylko kwestią czasu, kiedy zostanie to ogłoszone. Czesi mają dość dokładania rocznie 1,4 mln koron (ok. 220 tys. zł) do utrzymywania nierentownego połączenia, z którego korzystają pojedyncze osoby.

- Możemy te pieniądze wydać na coś bardziej potrzebnego - powiedział czeskiej gazecie Lubomir Żmolik ze związku miast i gmin regionu jesenickiego.

Międzynarodowy pociąg z Opola do Ostrużnej i z powrotem wyruszył w styczniu 2007 roku - miesiąc po hucznym otwarciu przejścia granicznego na stacji kolejowej w Głuchołazach. Miał to być pociąg turystyczny wożący Polaków w czeskie góry, a Czechów na zakupy do Polski i na letni wypoczynek nad Jeziorem Nyskim. Szybko okazało się jednak, że turyści wolą jechać samochodem, niż korzystać z długiego i dość kosztownego połączenia kolejowego (za bilet międzynarodowy z Opola do Jesenika trzeba zapłacić ponad 50 zł). Żeby ograniczyć koszty dofinansowania połączenia od grudnia 2008 roku pociąg jeździ tylko w soboty i niedziele, a codziennie tylko w czasie ferii i wakacji.

Czesi otwarcie krytykują stronę polską, że przez te lata nie udało się np. załatwić przystanku kolejowego w centrum Głuchołaz. - Jak w dzisiejszych czasach można jechać 130 kilometrów przez cztery godziny! To nie zachęca zwykłych pasażerów ani turystów - uważa Vaclav Ptak z wydziału rozwoju miasta Jesenika.

- Nikt nie wytypował i nie poinformował o tej możliwości całych grup potencjalnych klientów, np. turystów - rowerzystów z Polski i Czech - mówi Marcel Sos, przedstawiciel władz Jesenika. - Ograniczono się tylko do wpisania pociągu do rozkładu jazdy, a teraz dziwimy się, że jeździ prawie pusty.

Dla mieszkańców Głuchołaz przez trzy ostatnie lata było to jedyne kolejowe połączenie z Polską. Przez miasto kursuje tranzytem codziennie sześć par czeskich pociągów z Jesenika do Krnova i Opavy. Czesi proponują, żeby PKP na nowo uruchomiło linię Głuchołazy - Nysa i dostosowało ją do terminów kursowania czeskich pociągów.
Andrzej Kasiura, członek Zarządu Województwa Opolskiego odpowiedzialny za komunikację, nie znalazł wczoraj czasu na rozmowę z nto na temat jedynego międzynarodowego połączenia z Opolszczyzny. Do sprawy wrócimy.

Źródło:Nowa Trybuna Opolska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 18-04-2010, 16:59    Odpowiedz z cytatem

Exsimus:

Cytat:
Ciekawe wnioski z tym składem z i do Ostrużnej. Ja słyszałem, że od nowego rozkładu jazdy pociąg ten ma kursować w relacji Wrocław - Ostrużna.


Ze strony UMWD słuchy idą, że to całkiem możliwe - z tym że pociąg byłby przedłużeniem obecnego Jesenik - Nysa, aby móc obłużyć oba pociągi (z opolskim) jednym lokiem spalinowym. We Wrocku ok.2,5 - 3 godziny postoju. Jest szansa, ale jeszcze nie ma pewności.

No i - jak słyszałem z PLK - na razie pociąg Opole - Ostrużna jest zaplanowany (co nie znaczy, że na pewno pojedzie). Ale przydałaby mu się lepsza promocja (także cenowa).

_________________
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie
http://okoko.cal.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 18-04-2010, 21:40    Odpowiedz z cytatem

Tak zwanych zwykłych podróżnych zwyczajnie odstraszają kombinacje z przejściowkami - jakby tak wprowadzić "Malý pohraniční styk" czyli bilety międzynarodowe według taryfy specjalnej na wzór pociągów na Słowację, to może by frekwencja się poprawiła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LKP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2011
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: 30-11-2011, 13:13    Odpowiedz z cytatem

pp napisał/a:
A zato jest most w Krapkowicach. Tylko że s(r)amorząd ma inny pomysł:
http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100304/POWIAT04/749356092

A sądzę że tu można byłoby podziałać bo linia łączy(łaby) kilka miast i większych miejscowości. Prędkość na odcinku Prudnik - Krapkowice 30km/h nie powala, ale dla szynobusów byłoby z pewnością więcej. Ot, takie moje małopolskie przemyślenia...


Most w Krapkowicach stoi i ma się całkiem dobrze,jednak już nigdy nie będzie on służył kolei Sad

Krótkowzroczność zarówno władz samorządowych jak i PKP postawiły nań krzyżyk.

https://lh5.googleusercontent.com/-WzZD177WJ3Q/TrvymqnnaqI/AAAAAAAAAfY/3DpqBLLKvtc/s640/DSCF0036.JPG

A szkoda bo była by szansa na przywrócenie przewozów.

_________________
www.linia306.pl

autoryzacje na posterunkach ruchu Linii: 132/136/137 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 08-02-2013, 01:22    Odpowiedz z cytatem

Chcą jeździć z Nysy do Wrocławia bez przesiadek.

W województwie dolnośląskim zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące kolejnego rozkładu jazdy. Bardzo dużo zapytań dotyczyło bezpośredniego połączenia z Nysy do Wrocławia. Żeby to umożliwić, potrzebna jest zgoda dwóch urzędów marszałkowskich.

- Podczas kolejnej edycji dolnośląskich konsultacji społecznych do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego nadesłano prawie 470 zgłoszeń. W akcję bardzo mocno zaangażowały się lokalne społeczności powiatów nyskiego i brzeskiego. Postulują oni o uruchomienie bezpośredniego połączenia w relacji Wrocław Główny – Nysa – Wrocław Główny. Takie apele, stanowiące ponad połowę wszystkich zgłoszeń, zostaną przekazane Samorządowi Województwa Opolskiego - poinformował dolnośląski urząd marszałkowski.
Obecnie z Nysy do Wrocławia można dojechać pociągiem z koniecznością przesiadki w Brzegu. sama podróż z Nysy do Brzegu trwa 58 minut. Wyeliminowanie przesiadki i ominięcie przez wybrany pociąg przyspieszony niektórych przystanków pozwoliłoby przejechać z Nysy do Wrocławia w półtorej godziny.
- W ogłoszeniu wskazany jest przybliżony termin otwarcia postępowania na III kwartał 2013 roku. Dofinansowanie połączenia Nysa-Wrocław przez województwo opolskie jest warunkiem koniecznym, aby zostało ono uruchomione - mówi Agnieszka Zakęś, z-ca Dyrektora Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.
- Niebawem rozpoczynają się rozmowy na temat rozkładów jazdy na przyszły rok, więc w chwili obecnej trudno przesądzić, jaki będzie ich wynik. Zapewne będziemy rozmawiać z samorządem województwa dolnośląskiego o możliwościach takich połączeń - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" Violetta Ruszczewska z gabinetu marszałka województwa opolskiego.

http://www.rynek-kolejowy.pl/39415/_Chca_jezdzic_zNysy_doWroclawia_bezprzesiadek_.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ty2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lut 2008
Skąd: poznań /nysa

PostWysłany: 08-09-2013, 16:20    Odpowiedz z cytatem

ruszył remont linii 306
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 29-08-2014, 18:36    Odpowiedz z cytatem

Wójt Murowa chce odtworzenia linii kolejowej Jełowa - Murów - Namysłów.

Potrzebne będą na to miliony. Linia Jełowa - Murów - Namysłów nie działa od prawie 20 lat.
- Dlatego czas ją reaktywować. Myślę o tym od dłuższego czasu, a teraz nadarzyła się okazja, by pomysł zrealizować, bo chce nas wesprzeć prywatny inwestor, właściciel tartaku, największej firmy w gminie - mówi Andrzej Puławski, wójt Murowa.

Polskie Linie Kolejowe do pomysłu wójta podchodzą optymistycznie.
- Warto zainwestować. Jak wynika z zapewnień inwestora, mogłoby to przynieść spore dochody - mówi Piotr Krywult, zastępca dyrektora PKP PLK.

Więcej:

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20131106/POWIAT01/131109736



Od grudnia polskie pociągi powrócą do Głuchołaz?

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, od grudnia br. najprawdopodobniej będzie można ponownie, po 4 latach, dojechać pociągiem z Nysy do Głuchołaz. Miasto to ma zostać połączone bezpośrednimi połączeniami z Opola i Kluczborka.
– Na obecnym etapie prac nad kolejną edycją rozkładu jazdy, mamy nadzieję, że ostatecznie uda się wdrożyć rozwiązanie umożliwiające poprawę dostępności komunikacyjnej regionu, mimo że realizacja połączenia na linii kolejowej nr 297 w związku ze skomplikowanym układem torowym na terenie Głuchołaz i częściowym wyłączeniem z ruchu odcinka Głuchołazy – Głuchołazy Miasto wymaga uzgodnienia z zarządcą infrastruktury – dodaje Violetta Ruszczewska.
Pociągi pasażerskie w relacji Nysa – Nowy Świętów – Głuchołazy przestały kursować w 2004 r. Później jeszcze, w latach 2007-10 kursowały międzynarodowe pociągi w relacji Opole – Jesenik.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53719/od_grudnia_polskie_pociagi_powroca_do_glucholaz.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl