Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
IC Bus relacji Berlin - Kraków
Autor Wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 22-09-2013, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Papero napisał/a:
ale DB upierały się przy Cottbusie, nie wiadomo dlaczego.

Może dlatego że jest to jedyny bezpośredni pociąg z Cottbus do Hamburga choć z drugiej strony nie wiadomo dlaczego Niemcy skrócili go obecnie do Berlina.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 22-09-2013, 21:20    Odpowiedz z cytatem

Wawel już dawno do Hamburga nie jeździ, od ponad 2 miesięcy

tu masz powód :
http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/aktualnosci/utrudnienia-w-ruchu-pociagow-do-niemiec.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 24-09-2013, 20:03    Odpowiedz z cytatem

AIR BERLIN lata na trasie Kraków - Berlin trzy razy dziennie. PKP IC nie ma żadnych szans!

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Christoph Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2013

PostWysłany: 26-09-2013, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Jeden Bus to mało, często korzystałem w Wawelu, by dojechać Z Kędzierzyna do Berlina. Frekwencja w pociągu była zadowalająca, było dużo grup młodzieżowych, które udawały się do Krakowa i Oświęcimia oraz dużo osób starszych, którzy nie korzystali już ze swych samochodów. Sad
Bus relacji Kraków-Berlin nie zatrzymuje się na większości stacji, więc niewiele daje.
Ale dlaczego doszło do skrócenia Wawelu? Stan torowiska na pewno na to nie miał wpływu, większość tras jest przecież w opłakanym stanie.
Kiedy Mehdorn (były szef DB) został szefem Air Berlin nawiązane zostało połączenie pomiędzy Berlinem i Krakowem, w tym samym czasie Wawel został skrócony Crying or Very sad . Można by to uznać za czysty przypadek, jednak jestem pewny, że Mehdorn wiedział gdzie zapukać i komu dać w łapę, przecież jako jeszcze szef DB miał kontakty z władzami PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-09-2013, 22:15    Odpowiedz z cytatem

Christoph, ciekawa teza. Przyjrzyjmy się faktom...

Były prezes DB Hartmut Mehdorn był prezesem AIR BERLIN od 1 września 2011 do 7 stycznia 2013, ale pracował tam już od maja 2009 jako dyrektor wykonawczy.

Obecnie Hartmut Mehdorn jest prezesem berlińskiego lotniska:
www.berlin-airport.de/pl/przedsiebiorstwo/o-nas/struktura-przedsiebiorstwa/zarzad/index.php

AIR BERLIN lata z Berlina do Krakowa od 25 kwietnia 2009. Na początku były to cztery loty w tygodniu. Po skróceniu trasy pociągu EC "Wawel" do/z Wrocławia, liczba lotów na tej trasie od 23 marca 2013 wzrosła do trzech dziennie (19 lotów tygodniowo).

Trasę EC "Wawel" skrócono do/z Wrocławia w grudniu 2012. PKP Intercity tłumaczyło tę decyzję brakiem przepustowości i pracami modernizacyjnymi, co jest wierutną bzdurą, bo na trasie Wrocław - Kraków od roku nikt nie prowadzi jakichkolwiek prac modernizacyjnych! Nie ma też żadnych utrudnień, które uniemożliwiałyby kursowanie tego pociągu choćby do/z Katowic.

Na powrót EC "Wawel" do Krakowa raczej bym nie liczył, bo jak powszechnie wiadomo beton PKP jest nieudolny i uwikłany w różne układy szkodzące polskiej kolei.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kulejorz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2012

PostWysłany: 29-09-2013, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PKP Intercity tłumaczyło tę decyzję brakiem przepustowości i pracami modernizacyjnymi, co jest wierutną bzdurą, bo na trasie Wrocław - Kraków od roku nikt nie prowadzi jakichkolwiek prac modernizacyjnych!

A Gliwice - Katowice? A Mysłowice - Krzeszowice to pies?

_________________
http://youtube.com/user/kulejorz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 29-09-2013, 20:22    Odpowiedz z cytatem

kulejorz, po upadku PNI prace modernizacyjne zostały wstrzymane na rok. Nie wiem jak jest teraz. Zresztą nie ma to żadnego znaczenia w przypadku EC Wawel, bo pociągi międzynarodowe mają pierwszeństwo przy planowaniu tras. Skoro z Węglińca do Krakowa jeździ IR Łużyce to tym bardziej do Krakowa może jeździć EC Wawel. Trzeba tylko chcieć, a beton PKP IC nie chce.

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 30-09-2013, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Na odcinku Kraków-Dulowa nic się nie dzieje. Dalej w stronę Ślaska już tak. Niemniej czas przejazdu jest taki skandaliczny, że już od lat nic lepszego od TLK nie jeździ tą trasą i wcale się nie dziwię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Christoph Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2013

PostWysłany: 12-10-2013, 21:18    Odpowiedz z cytatem

Trochę dziwi mnie czas podróży pociągami TLK. Pociąg nie musi jechać 200km/h, dla podróżujących liczy się średnia szybkość podróży. Jednak jeżeli średnia spada poniżej 40km/h to trochę wstyd. Embarassed
Przykładowo: Pociąg relacji Kędzierzyn-Kraków na odcinku ok.150 km potrzebuje 4h i 2 min.
Taki dystans pokonuję na rowerze wyścigowym w ciągu 5h, nawet się trochę zmęczę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 18-10-2013, 19:24    Odpowiedz z cytatem

Przecież Odrzanka jest ciągle remontowana etapami...będzie sie to ciągło zapewne jescze ładnych kilka latJuz lepiej jakieś regio by puścili do Frankfurtu z Wrocławia...dobrze oczywiście skomunikowane z pociągami do Berlina
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 23-04-2014, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Nowy przystanek IC Bus w Opolu.

Od niedzieli, 13 kwietnia 2014 roku jeden z kursów IC Bus w relacji Berlin-Wrocław-Berlin wydłużony został do Opola.
IC Bus w relacji Berlin-Wrocław-Berlin odjeżdża o godz. 16.44 z Berlina, do Opola dociera o godz. 22.30. W drogę powrotną wyrusza o godz. 5.30 (we Wrocławiu jest o 7.00), zaś do Berlina przyjeżdża o godz.11.15. Na linii kursuja jeszcze dwie pary autobusów: Berlin-Wrocław-Berlin oraz Berlin-Wrocław-Krakow-Wrocław-Berlin.
Od minionego czwartku autobusy DB łączą równiez Frankfurt nad Menem, Hahn, Trewir i Luksemburg, a pomiędzy Monachium, Ravensburgiem a Fryburgiem poruszają się nowe, piętrowe autobusy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/51957/nowy_przystanek_ic_bus_w_opolu.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rogerson Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2009

PostWysłany: 24-04-2014, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Orientuje się ktoś, czy bilet FIP dla pracownika jest w IC Bus respektowany?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 25-04-2014, 10:51    Odpowiedz z cytatem

Rogerson, nie jest respektowany Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 16-01-2015, 10:40    Odpowiedz z cytatem

Niemiecki autobus zastąpi EC Wawel?

Jak donosi portal TransportPubliczny.pl. niemiecka firma Flixbus, zajmująca się dalekobieżnymi przewozami autobusowymi, jest zainteresowana ekspansją na polskie drogi. Chce zacząć od opuszczonej przez PKP Intercity trasy Berlin - Kraków.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/55413/niemiecki_autobus_zastapi_ec_wawel.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-01-2015, 13:13    Odpowiedz z cytatem

"Wawel" mógłby jeździć już może od grudnia 2015 roku z Krakowa proteza do Wrocławia, dalej do Poznania (może już zakończy się remont odcinka Leszno-Poznań) i dalej na Berlin po E-20. Co prawda, w Poznaniu byłaby konieczna zmiana kierunku jazdy ale to chyba w ciągu 10 minut dałoby się zrobić. I wtedy miałby rozsądny czas przejazdu, normalne prędkości i nie byłby skazany na porażkę jak kiedy jeździł jak dotychczas. EC "Berlin-Gdynia Express" już 3 rok kursuje i jakoś się utrzymuje. Tym bardziej, że o wiele większe potoki pasażerskie zapewni łącznie Kraków, Opole i Wrocław (w sumie około 1,8 mln mieszkańców) niż całe Trójmiasto i Bydgoszcz.
Bo zastępowanie kolejnego składu Busem do niczego nie doprowadzi. Tym bardziej, że na trasie Kraków-Berlin jeździ od jakiegoś czasu Polski Bus, który jednak gwarantuje już europejską jakość i europejski poziom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl